Fórum - Téma


Problém s dobíjením baterie


Fórum Baleno Problém s dobíjením baterie

Informace o modelu: Suzuki Baleno



2014-01-07 18:46:16

Dobrý večer všem, mám problém s dobíjením baterie u vozu Suzuki Baleno Combi s 1.6 benzínovým motorem. Chvílema auto dobíjí a chvílema zase ne (detekováno kontrolkou dobíjení). Zkontroloval jsem řemen na alternátoru a kabely od alternátoru a vše se zdá být ok. Řešil jste už někdo podobný problém ? Nevíte někdo, kde by mohla být zrada ? Všiml jsem si ještě jedné věci a nevím, zda je to správně. Při zahřátem motoru na pracovní teplotu se spustí ventilátor na chladiči. Předem děkuji za odpovědi. Honza

2014-01-07 20:33:51

Podival bych se na uhliky na regulatoru dobijeni v altiku.

2014-12-27 11:04:31

Dobrý den, uhlíky na alternátoru jsou dobré, zkontroloval jsem i sběrací kroužek na rotoru alternátoru a vše bez závad. Diody na usměrňovači napětí jsou také v pořádku. Alternátor dává 12,5 V, po odpojení konektoru na alternátoru pro regulaci dobíjení klesne napětí na alternátoru asi 11,2 V. Vypadá to na vadný regulátor napětí. Dá se regulátor napětí nějak opravit ? Děkuji za odpověď. Honza

2014-12-27 11:07:45

Ještě jsem zapomněl připsat, že kontrolka dobíjení nesvítí.

2014-12-27 12:57:05

francin1: 12,5V dává při vypnutých všech spotřebičích a světlech? V tom případě je to málo.. To by měl dávat asi kolem 14V. Když měl známý vadný regulátor, tak mu to dobíjelo moc a uvařilo mu to baterku. nevím, jestli vadný regulátor dokáže udělat i opak, že nedobíjí (nejsem elektrikář a velké zkušenosti s elektrikou nemám). Ale jestli je všechno ostatní funkční, tak asi jo...

2014-12-27 13:54:10

Pokud to dokazes zmerit a mysliš si,ze je vse v poradku tak se jukni jeste na zarovku na kontrolce dobijeni v pristrojovce.Jinak ten tenky drat od alternatoru kdyz das na kostru a zarovka se rozsviti pri zapnutem zapalovani tak je na 80% vadne rele nebo neco v altiku.Muze to byt taky jenom zarovkou,protoze je to vedeno pres vlakno zarovky u nekterych vozu,ale dal bych do poradku nejdriv tu zarovku a pak by se videlo.

2014-12-27 19:47:23

Ahoj, kontrolku dobíjení jsem již zkoušel a žárovka svítila (přivedl jsem na ten jeden tenký drát od alternátoru kostru). Těch 12,5 V naměřím na alternátoru bez zapnutých světel, při zapnutých světlech klesne napětí asi na 12,2 V a baterka se začne pomalu vybíjet. Uhlíky v alternátoru jsou dostatečně dlouhé bez jakéhokoliv poškození. Vyčistil jsem i zběrací kroužek na rotoru alternátoru. Proměřoval jsem odpor vinutí na statoru alernátoru a na všech vinutích jsem naměřil 0 odpor, jako by bylo vinutí někde proražené do zkratu. Je zajímevé, když vyndáme alernátor a rozebereme ho a dáme ho zpátky do auta, tak dobíjení najednou začne fungovat a na alternátoru naměříme kolem 14,6 V. Druhý den opět dobíjení přestane fungovat. Zkontrolovali jsme ještě ukostření motoru a zkusili navíc ukostřit motor pomocí startovacího kabelu, ale nepomohlo to. Buď je opravdu špatný alternátor nebo je chyba někde ve špatném kontaktu...

Hill  
Jaroslav
2014-12-27 21:28:42

francin1: když už jsi měl altík venku, dá se předpokládat, že kontakty jsi před montáží přečistil. Odpor vinutí statoru ti každý ohmmetr ukáže jiný: v sérii s vinutími jsou diody, takže záleží na více činitelích, kolik to ukáže. Ten tvůj ukazuje nulu, ať máš diody v pořádku nebo jednu proraženou, ale ta by ti do rána spolehlive vyžrala baterku.

Nevíš ale (a ohmmetrem jen těžko zjistíš), v jakém stavu je budicí vinutí, jestli nemá vadu regulátor. Nejspolehlivější způsob, jak to zjistit, je použít jiný alternátor.

2014-12-27 22:15:18

francin1: Tak to je fakt zvláštní, že když se vyndá a znova tam dá, že to začne fungoval a po nějaké době zase přestane... Dal bych to někomu zkušenému, kdo se opravováním alternátorů živí, protože to asi těžko vyřešíš sám doma.

2015-01-17 19:02:33

Dobrý den, dnes se mi podařilo sehnat jiný alternátor ze Suzuki Baleno. Alternátor jsem vyměnil a problém se opět opakoval. Dobíjení baterie fungovalo asi 5 minut po nastartování motoru (při rozsvícených světlech jsem naměřil na baterce napětí 14,5V) a po 5 minutách běhu motoru napětí na baterce najednou spadlo na 12,3 V a dobíjení přestalo fungovat. Kontrolka dobíjení se opět nerozsvítila. Alternátor můžeme vyloučit ze seznamu možných příčin. Napadá Vás ještě něco, kde by mohla být příčina ? Ještě jsem zkontroloval utažení šroubů na hlavní pojistce 80A a vše bylo OK. Předem děkuji za Vaše odpovědi.

MilanT  
Milan
2015-01-17 20:18:10

francin1: S problémem nedobíjení po zahřátí motoru nejsi sám:

https://www.google.cz/sea...A9+dob%C4%9B+dob%C3%ADjet

Jednak může být špatný i ten druhý altík co jsi zkoušel. Zkontroloval (vyměnil) jsi všechny kabely mezi altíkem a baterií? Co ukostření alternátoru?

2015-01-18 17:16:55

Jeste me napadlo,zkus kontakty na baterce uplne vymenit nebo poradne vycistit.Pokud jsou svorky olovene muze byt problem v nich.Zkus jeste jake napeti ti to dava na altiku primo na svorce alternatoru,potom to zkus na svorkach na baterce----podotykam svorkach------a pak to zmer na kontaktech baterky-----vse za chodu motoru.Kdyz nekde nameris jine napeti je problem nekde v prechodu napeti.

2015-01-18 17:22:44

Jeste jsem zapomel-zminujes se ze vzdy kdyz alternator vyndate tak potom co ho namontujete to vzdy chvili dobiji.To znamena,ze pokazde odpojite baterku. Zkus opravdu hledat v tech kontaktech na baterce.

Francin1, 2014-01-07 18:46:16 napsal:

Dobrý večer všem, mám problém s dobíjením baterie u vozu Suzuki Baleno Combi s 1.6 benzínovým motorem. Chvílema auto dobíjí a chvílema zase ne (detekováno kontrolkou dobíjení). Zkontroloval jsem řemen na alternátoru a kabely od alternátoru a vše se zdá být ok. Řešil jste už někdo podobný problém ? Nevíte někdo, kde by mohla být zrada ? Všiml jsem si ještě jedné věci a nevím, zda je to správně. Při zahřátem motoru na pracovní teplotu se spustí ventilátor na chladiči. Předem děkuji za odpovědi. Honza

2015-03-13 10:31:58

Diody na diodovém bloku nejdou měřit společně, ale každou zvlášť a to nejde protože jsou zalité...Přikláním se taky k tomu, že jsou vadné oba.


Odpovědět