Fórum - Téma


problém s motorem


Fórum SX4 I problém s motorem

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2014-05-12 11:40:09

Ahoj všem, potřeboval bych poradit.Mám SX 4 1,5 vvt-i,r.v.2010,najeto 32tkm,těsně po zaruce a objevil se mi problém,který se tady zatím neřešil. Auto po rozjezdu jede stále jakoby pod plynem samo při cca 1500 ot/min mnohdy i několik km,zahřátí motoru na to nemá velký vliv,pri jizde pri prerazeni musim rovnez nechat vetsi prodlevu,abych docilil spadnuti otacek a neradil takrikajic pod plynem,zároveň se u auta zvětšila spotřeba z cca 5.7(palubní počítač) na 8.2(palubní počítač), tzn.real 6,5 dříve a cca 9?nyní. Zadna

kontrolka neukazuje chybné hlášeni, auto ma všechny servisní prohlídky.Děkuji predem za všechny

2014-05-12 16:29:04

bruno:

To, že má auto všechny servisní prohlídky vůbec nic neznamená, stejně jako to, že nesvítí kontrolka. Podstatné je co eventuálně ukáže diagnostika.

Také nepíšeš, zda jsi první majitel (SX4 s 30ti tisíci najetými km se běžně neprodávají)

Určitá prodleva poklesu otáček při přeřazování, pokud je pouze v řádech desetin sekundy je normální opožděná reakce servomotorku škrtící klapky.

Jinak příčina závady, tak jak to popisuješ může být způsobena např. poruchou v elektrické soustavě skříně škrtící klapky, v sestavě senzoru APP (pedálu plynu), nedostatečným výkonem senzoru MAF (váha vzduchu), nebo i poruchou řídící jednotky motoru ECM.

2014-05-12 16:53:18

Děkuji za reakci a radu týkající se eventuální závady. Jsem 2.majitel,auto koupeno v Suzuki Liberec ještě v zaruce,třetí servisní prohlídku jsem s vozem absolvoval jiz ja. Servis navrhuje udělat emise, o diagnostice nepadlo ani slovo,o kontrolce jsem zde psal proto,ze první dotaz technika byl,zda něco svítí. S autem se poměrně nepříjemně jezdí,jelikož se to musí korigovat spojkou a brzdou,nehledě na tu spotřebu při mé poměrně defenzivní jízdě.

2014-05-12 17:07:58

bruno:

To, že servis navrhuje udělat emise je sice hezké, ale nevím jak by je chtěl měřit, protože na to aby vozidlo vykazovalo připravenost pro měření emisí musí v první řadě být po zahřátí motoru na provozní teplotu schopno udržet volnoběžné otáčky a ty jsou v tvém případě 650-750 ot/min.

2014-05-12 21:33:11

Ještě jednou děkuji za tvoje rady,pokusim se je přesvědčit,aby vůz připojily na diagnostiku,obavám se ,aby to nebylo něco zavaznejsiho a tedy drahého na opravu.

2014-05-13 18:42:35

Ještě mne napadlo požádat, zda někdo nemá kontakt na nějakého sikovneho mechanika mimo autorizovaný servis,Liberecko, event.střední či východní Čechy. Svému autorizaku po jiste zkusenosti moc nevěřím i když mi bylo sděleno,ze tam došlo k personálním změnám. Díky předem za nějaký tip.

2014-05-24 21:09:31

Tak se vracim k řešení mého problému. Bylo mne doporučeno autorizovaným servisem následující řešení. Odpojit napr. na noc baterií a rano při studeném motoru opět připojit, nastartovat bez a nechat běžet do zahřátí motoru.Auto by si melo upravit volnobezne otáčky a problém se samovolným přidáváním plynu by měl byt vyřešen. Chci se tedy zkušenějších zeptat,zda to je skutečně řešení? Každopádně to zkusim.

2014-05-24 21:10:47

Nastartovat bez plynu melo správně být.

2014-05-25 05:41:48

bruno:

A ty snad normálně startuješ s "plynem" ??

Ten reset napájení sice zkusit můžeš ale takovouto laickou radu bych od autorizovaného servisu nečekal. Je dobré to udělat když je motor studený i když za normálního stavu, kdy jsou všechny komponenty v pořádku je to jedno, protože škrtící klapka se nastaví do své základní polohy přibližně minutu po vypnutí zapalování. Poznáš to podle zabzučení jejího servopohonu. Jinak je ale úplně jedno, jestli baterii odpojíš na tři minuty nebo přes noc. Řídící jednotka nemá zálohovací kondenzátory s tak velkou kapacitou, aby si držela napětí tak dlouho.

Počítej ale s tím, že se ti vynulují i hodiny a naladění rádia a pokud je na něm aktivován bezpečnostní kód, tak se zablokuje a pokud tento kód neznáš, tak budeš mít problém.

2014-05-25 08:45:32

Samozřejmě startuji bez plynu,bylo to myšleno tak,že technik mi vysvětlil,že se po nastartování nemám dotýkat plynu,nechat běžet motor do zahřátí a melo by se to upravit.Na tuto mou popisovanou závadu to prý funguje.Mohou mi to prý provést v servisu,ale musím tam vůz nechat,prý nejlépe přes noc kvůli studenému motoru,nebo to provést sám. Auto jinak funguje znamenitě, kdyby se to vyřešilo, jenže do oprav japonců,diagnostiky mimo autorizované servisy se nikdo nehrne.

2014-05-25 11:53:29

bruno:

Tak potom podej hlášení, jestli to pomohlo, nebo jestli je technik jenom král kecalů.

2014-05-25 12:14:14

Rozkaz plukovníku a díky za rady.

2014-05-26 09:53:57

Tak jsem dnes provedl na radu servisního technika Suzuki výše uvedený servisní úkon a jsem nadšen.Otáčky jsou dole,auto již nejede samo pod plynem,palubní počítač mi ukazoval při zkušební jízdě 5,4 a ne 9,2 a přeřadit se da bez prodlevy.Snad to je setrvaly stav a nehrozí nějaká recidiva.Dle sdělení výše uvedeného technika, se dá takto postupovat i u Vitary,kdyby snad někdo měl stejný problém. Pro plukovníka: naštěstí to nebyl král kecalu a tobě ještě jednou děkuji za snahu mi pomoci.

2014-05-26 16:12:47

Tak zpět, odpolední jízda a jsme tam kde jsme byli předtím, auto opět jede samo a na palubaku tentokrát 12,7.Jsem neskutečně.............!Servis neví a na diagnostiku ma plno.Koncim.

2014-05-26 20:01:58

bruno:

Tak tomu už konečně věřím.

Tedy, tomu, že servis neví...

2014-05-26 22:48:48

plukovník: občas je opravdu problém že servisák neví a musí pátrat, někteří smrtelníci si myslí že mechanici jsou jasnovidci kteří se podívají do křišťálové koule jaký je problém a hned ho vyřeší

2014-05-27 06:54:57

bartass:

Servisák opravdu není jasnovidec a musí pátrat, to je bez diskuse, ale stejně jako velitel jednotky, nikdy nesmí říct, že neví..., ale to ty jako nevoják nemůžeš pochopit.

2014-05-28 19:28:24

Tak dnes diagnostika v autorizovanem servisu a.....nic,všechno v pořádku.A sexyna objede kolem dokola petitisicove městečko,aniž bych se dotkl plynového pedálu.

2014-05-28 20:12:43

bruno:

Otázkou je, jaká to byla diagnostika. Pokud to byla ta správná, to jest Suzuki SDT a přesto na sebe řídící jednotka nic "nevyzradila", měl bych podezření na závadu této řídící jednotky (ECM). Kdyby to byla závada pouze některého akčního členu, tak by to diagnostika měla ukázat.

Ale v případě, že je vadná řídící jednotka, je situace složitější. V takovém případě by značkový servis měl mít k dispozici jednu bezchybnou jednotku pro vyzkoušení. Teprve při jistotě, že ta původní je vadná se objednává nová. Ale nechci tě zbytečně děsit. Všechno jde opravit, otázkou ovšem zůstává, za kolik peněz.

P.S.

Jsi první majitel, nebo jsi to koupil jako ježděnku?

Ten servis je pouze autorizovaný, nebo značkový Suzuki?

2014-05-28 20:27:58

Jaká to byla diagnostika nevím, to si mne zaskočil,ale byl jsem v autorizaku,tak předpokládám ze Suzuki.Zadny vypis mi nedali,jen fakturu .Jinak jak jsem psal nahoře,auto jsem kupoval v Suzuki, bylo v te dobe ještě dva měsíce v zaruce,na třetí servisce jsem již byl já.


Odpovědět

1  2