Fórum - Téma


problem s motorom


Fórum Alto problem s motorom

Informace o modelu: Suzuki Alto



2015-07-12 14:40:05

Zdravím, mám taký veľký problém s motorom, už dlhšiu dobu mi skapína. Pri studenom motore je výkon strašne slabý, s pridaním otáčok sa to moc nelepší. Po preradení na vyšší prevodový (rýchlostný) stupeň ho dusí, akoby som preradil z prvého prevodového (rýchlostného) stupňa do piateho prevodového (rýchlostného) stupňa.

Po zohriatí je výkon o niečo lepší, ale napríklad na diaľnici, ak je čo i len menšie stúpanie do kopca, tak motor nevládze a musím podraďovať prevodové (rýchlostné) stupne z 5teho do 3tieho a držať ho vo vysokých otáčkach, ale stále nevládze a otáčky klesajú.

Ďalší problém s motorom je, že už, keď idem z kopca alebo stojím na červenú na semafóroch, dlhšie ako cca 10 sekúnd, začne blikať na palubnej doske kontrolka chyby riadiacej jednotky a motor v tej chvíli akoby pracoval na dva válce. Po vypnutí motora a novom naštartovaní kontrolka svieti ďalej, ale valec už naskočí, no výkon je stále slabý.

Vymenil som sviečky (všetky pekne vypálené, použité pre motory s LPG), motorový olej, vzduchový filter aj palivový, prestriekal čistiacim sprayom škrtiacu klapku podľa návodu (nečistôt tam bolo dosť), bol na diagnostike, kde počítač neukázal žiadne výkyvy z normálu, tlaky v poriadku, sondy v normách, resetoval riadiacu jednotku.

Nechápem, čo mu je, a blíži sa mi STK... už tento mesiac. Vie mi niekto poradiť?

Je to Suzuki Alto r.v. 2009 GF, najazdených 125000 km. Tieto problémy sú pri jazde na LPG aj benzín bez rozdielu. Kúpil som si aj Bluetooth-ovú diagnostiku, na tej mi vyhodnotilo, že vynecháva tretí valec, niekedy druhý valec/niekedy všetky valce v priebehu jazdy a spotreba mi stúpla z 5,5 na 8 litrov na 100 kilometrov.

Ospravedlňujem sa za moje predošlé predstavenie problému, dúfam, že teraz je to už zmyselné a nik neprišiel k nejakej fyzickej alebo psychickej ujme. Na otázky rád odpoviem, rady si zoberiem k srdcu.

PS: Ak je to v slovenčine nezrozumiteľné, pokúsim sa o bezchybný preklad

Ale no tak: hlavně to chtělo trochu víc rozčlenit, ať se v tom nikdo moc neztrácí. Ale jinak dobrý.

Hill

MilanT  
Milan
2015-07-12 18:15:34

fishoba: Tedy, nezlob se, každý není Alois Jirásek, ale tohle se fakt nedá číst.

Číst se to dá, ale orientovat se v tom shluku informací neoddělených občasnou tečkou a velkým písmenem...

2015-07-12 20:22:27

Pri spojkach sa čiarky nedávajú, letel som na stretnutie a už mi ten motor zožere nervy, tak som to rýchlo napísal. Počkaj trošku, nech dôjdem domov a napravim svoju životnú chybu :-D

milant: tak môžeme sa pozrieť na môj problém? dúfam že je to uz čitateľné :)

Hill  
Jaroslav
2015-07-14 18:03:33

fishoba: jestli ti skutečně vynechává zapalování, nemá smysl vše bezhlavě měnit, ale jít po tom, aby to spolehlivě zapalovalo. Tedy nejen svíčky, ale také zbytek: konektory, cívky, kabely, uklepané dráty, atd.

2015-07-31 20:24:01

Tak sme na to prisli, rozobraty je motor a vysledok je, ze LPG bez primazavania mi odpalilo sedla ventilov na hlave. Dal som to na repas, ale vraj to ten, co som mu to dal, nevie 100 percentne spravit, lebo je tam vraj nejaka divna zliatina a nevie, ako dlho by to po repase vydrzalo... Moze to zevraj poslat do Prahy, ale to zabere tak dva tri tyzdne... Co ja rozhodne na to tolko casu nemam, lebo mi stoji v servise auto na zdvihaku a platim za to a konci mi dovolenka. Viete mi niekto odporucit nejaku dielnu v blizkosti Bratislavy, kde by tento problem vedeli celkom isto vyriesit?

MilanT  
Milan
2015-07-31 21:13:31

fishoba: Je každého věc, jak a jakým písemným projevem se prezentuje. Mě je to fuk, šlo mi v dobrém o tebe, aby se v tom někdo vyznal a chtěl poradit. Ten ublížený tón sis mohl odpustit. Ty potřebuješ poradit ale takovýmhle přístupem se odpovědi nedočkáš.

Tady jsou lidi, co rádi poradí a snad se najde někdo, kdo má zkušenost s nějakým servisem v okolí Bratislavy.

Jinak, proč jezdíš na LPG? Kvůli úspoře peněz?

2015-07-31 21:21:52

Tak ono mam s nim uz dost nervy a teraz este viac. Snazil som sa to napisat rychlo a tak, aby si to ludia vedeli predstavit. Hlboko sa ospravedlnujem.

Jazdim na plyn preto, lebo jazdim strasne vela, este viac, ako vela, hlavne mesto a obcas cez pol Slovenska. Okrem tohoto mam este cadillac a ten moc sporonlivy nieje. Ak sa mi podari dat dokopy tu hlavu, cim skor, tak dam domontovat to primazavanie, s ktorym podla reakcii na internete a aj u samotneho predajcu takyto problem so sedlami mat nebudem. Technika je dalej, ako dakedy a, kedze pocitac sa da rozne nastavit, tak neviem, preco prave v mojom pripade niekde, ked instalovali LPG, tak sa na to vybodli... Budem rad aj ja, ked mi niekto bude vediet pomoct, ale dobrych majstrov sa najdem pomenej, co sa chytia takej hlavy.

2015-10-08 08:36:41

Ahojte,aktualizujem,problem bol v sedlach ventilov a ventiloch ktore mi odpalilo LPG bez primazavania,takze prislo demontovanie hlavy a repas,tvrde sedla a ventily,objednane som mal aj kruzky tak som menil aj tie. Teraz taha snad aj lepsie ako nove(nie doslovne). V plane je domontovanie primazavania. No teraz nastal iny problem a ten ma trapy este dlhsie ako zacal motor. Problem je v prednych loziskach ulozenia kolies, od kupy auta z bazaru po asi 40 tisic mnou najazdenych km mi zacalo hucat jedno potom druhe a takto sa to striedalo po vymene potom kazdych cca 5-10tis km,obcas dokonca len 500km. Po vylisovani bola vazelina potmavsia a na mieste kade sa valia gulicky na stene akoby poskodeny asi 3 mm kusok a koli tomu ten narastajuci hukot. Je mozne ze na dotiahnutie matky ktora drzi poloos v otoci je nejaky moment a nie len nadoraz co najviac to ide? ak ano tak mi vie niekto pozriet aky je ten moment? ja som sa to nikde nedocital.

2015-10-08 08:54:37

fishoba:

Poškozená valivá dráha kuliček svědčí o nekvalitním ložisku.

Dotažení středové matice nemá na zatížení dvouřadového ložiska žádný vliv. Předepsaný moment je dost vysoký, nevím to z hlavy přesně, ale mám pocit, že něco kolem 250 Nm, což je v podstatě "na krev".


Odpovědět