Fórum - Téma


Problém s nastartováním


Fórum Swift New I Problém s nastartováním

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2015-06-29 22:00:55

Někdy stačí po neúspěšném prvním pokusu o nastartování vypnout a po znovuzapnutí zapalování počkat až stichne dopravní čerpadlo. Poté to lze nastartovat. Pravdu mají ti, kteří podezírají špatnou baterku. Po nabití lze nastartovat, ale brzy se najde opět chvilka, kdy se nestačí nabít, nebo se během stání ještě vice vybije a nenastartuje se znovu. Pak je ji lepší vyměnit.

2015-09-26 22:59:38

Zdravím, jaký je vůbec akumulátor a jaká je jeho životnost, jak to poznám u mého auta, jestli už je po smrti a je čas výměny, zatím teda nemám problém r.v. 2008, svítí tam zelené kolečko, díky za info

2015-09-26 23:21:25

lkulikova:

Zelené kolečko ukazuje že hustota elektrolytu v jednom (měřeném) článku je na správné hodnotě, tedy že článek je nabitý.

Jenomže tato signalizace u baterií starších než cca 4 roky není směroplatná

Ostatní články už nemusí být v kondici a navíc ta zelená barva je vytvářena zelenou kuličkou ponořenou do elektrolytu podle jeho hustoty a měření je velice nepřesné.

Neriskuj a po těch osmi letech kup rychle nový akumulátor, ať nedopadneš jako Joan.

2015-09-27 09:22:53

plukovník: souhlas, nebo nechat pro jistotu přeměřit hustotu elektrolytu, jestli ještě nejde baterie na rok zachránit. Ale já bych osobně taky už raději měnil za novou.

2015-09-27 13:32:28

kerkaj:

Akumulátor se nezachraňuje, u dnešních sofistikovaných aut je takové počínání pro další jízdu přiliš riskantní.

Stejně riskantní je i provozování aku staršího než 5 let.

Vzhledem k poměrně nízké ceně a k tomu, že se akumulátory vyrábějí "jak na běžícím pásu", kvalita je často nevalná, a kdykoliv může odejít jednotlivý článek, je nejlepší řešení preventivní výměna po čtyřech letech.

Průměrná cena akumulátoru je tak dvě nádrže benzínu a těch vyjedeme každý rok nejméně dvacet

2015-09-27 19:01:56

díky, koupím taky radši nový akumulátor, bude za chvilku zima aby mě to někde nenechalo, už mě auto kleklo v pondělí, jela jsem na veterinu a od ní už nenastartovala. Palubka svítila, ale nestartovalo to, nějaký pán mě roztrčil, syn se na to pak doma díval a zjistil zoxidovaný drát ke startéru???? nebo tak něco, vyměnil to jezdím dál, ale právě ten akumulátor mi leřel taky v hlavě, díky

2015-09-28 16:43:50

lkulikova:

plukovník: máš pravdu. Koupit nový je jistější.

Hill  
Jaroslav
2015-09-28 21:26:09

lkulikova: jestli je "podkvetlý" některý ze spojů ke startéru nebo na kostru, můžeš mít baterku úplně novou a plně nabitou, ale nenastartuješ stejně. Takže podívat se na kontakty na baterce (zejména) i na druhé konce těch tlustých kabelů ke startéru a na kostru bych vřele doporučil. Oškrábej z nich opatrně nožem povlak na čistý kov (ne šmirglem, zůstal by tam smirek zadřený a ten snižuje plochu kontaktu), jemně potři kontaktní vazelínou nebo olejem a zase kontakty utáhni.

Osvědčilo se kolem plusového kontaktu baterky navléci těsně filcové mezikruží (asi milimetr silné) a napustit ho třemi čtyřmi kapkami oleje, ani nemusí být kontaktní. Dost účinně to brání vzlínání a krystalizaci sirníků, které se pod kontaktem chovají jako stále se zvětšující odpor.

Ale, jestli jsi rozhodnutá novou baterku koupit, nevracej ještě tu starou, třeba se bude ještě hodit, určitě to ještě nemá za sebou. Ještě dva až čtyři roky ji můžeš jednou za tři neděle dobít a mít ji v pohotovosti. Jednu takovou tu půjčuju sousedům, když nemůžou nastartovat, a té je, jestli dobře počítám, téměř 9 roků, z toho pět a půl roku byla ve Swiftu, pak jsem ji preventivně vyměnil za novou, ale udržuju ji nabitou čtvrtým rokem. Minulý týden jsem ji pro změnu vybíjel (nevyplatí se mi repase akupacku do vrtačky, tak ji krmím z té autobaterky) při svrtávání knihovny, vydržela to tahat celé dva dny, nějakých 630 děr do lamina. Samozřejmě - už je zase nabitá.

2015-09-29 07:01:23

hill: díky moc


Odpovědět

1  2