Fórum - Téma


Problém s volnoběhem u Vitari


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Problém s volnoběhem u Vitari

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2

2010-02-09 14:58:33

no já když sem ji odpojil tak už mi to pak jen blikalo systém v pořádku,ale pořád mi svítila check engine kontrolka a problém přetrvával. takže je dobrý ji neodpojovat dokud nevíš co ti vyblikalo přesně

2010-02-09 15:49:45

to neni nastaveni. to je pamet, takze to jed projet, dokud se to znova neprojevi pak to zas vyblinej. nebo se rovnou podivej na ten potik na klapce, procisti ho a pak az to projed...

2010-02-09 19:35:43

Zkusím to a zítra písnu. Jinak zatím děkuji všem

Hill  
Jaroslav
2010-02-09 20:45:49

Základní nastavení se po připojení baterky obnoví samo, je tam od výrobce.

Přesto (předpokládám, že u Vitary platí totéž, co u Swifta) se doporučuje po ohřátí motoru baterku znovu odpojit, na půl minuty zapnout nějaký spotřebič (třeba parkovačky), pak baterku zase připojit, hned nastartovat a ujet normálním způsobem 10-15km, aby si řídicí jednotka osahala čidla a případně si optimalizovala některé konstanty.

2010-02-15 20:28:23

Dobrý den,

mám takové dilema.

Na STK mi řekli,že mám volný ramena přední nápravy.

Postačí vyměnit silenbloky spodních ramen?(vnější a vnitřní)

Mám Vitaru r.v. 1991 1,6i 59kw celoplech.

Díky za rady.

2010-02-15 20:36:38

jde o to kde jsou volný, ale jak silentbloky tak čepy měnit jdou

2010-02-15 20:38:11

trocha to dám jinam ju

2010-02-15 21:07:48

Teď jsi mi udělal radost,myslel jsem,že budu měnit ramena - jejich cena mě dost šokovala....

2010-02-15 21:48:31

silentbloky vyměníš, dám sem odkaz... je to sice na gran vitaru ale pasujou i na starší vitary co maj plechový ramena...http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... SD=0|ST=0|

2010-09-17 08:59:41

Ahoj,mám u GV 1,6 r.v. 2005 taky problém s volnoběhem:nastartuju,dokud jde na sytič,tak vrčí,po cca 2 km se asi sytič vyřadí a při ubrání plynu chcípne.Jde ale nastartovat a chcípe asi 15 km,takže po městě se s tím nedá jet.Po těch 15 km už ale nechcípe a jezdí už celý den normálně.Včera jsem byl v SUZUKI servisu,ale neporadili,musel bych to tam nechat,ale bylo to daleko od domova.Zkoušel jsem odpojit a připojit baterku dle Hilla,ale nepomohlo to.Taky jsem odpojil a prostřík kontaktolem všechny konektory,který jsem u motoru našel.Má někdo podobnou zkušenost?Díky

2010-09-17 10:24:23

Nu setkal jsem se s tím a v háji bylo čidlo teploty....připojili autí na TECH2 nebo SDT????

2010-09-17 16:57:35

Nepřipojili,protože už to fungovalo normálně a prej by to nic neukázalo. .Žádná kontrolka se nerosvítí,tedy když to chcípne,tak svítěj normálně všechny.Jo a ještě něco:když to nechám běžet na místě a nejedu,tak to nechcípne!Vypadá to,jako by se za jízdy,při ubrání plynu zavřel přívod paliva,asi jako když se jede z kopce s kvaltem bez plynu.

2010-09-18 11:11:41

DTC se ukládá do historie, takže i když se v servisu závada neprojevuje, tak si ji můžu zpětně vytáhnout Podle toho co píšeš tak zkus vyčistit klapku.

2010-09-18 20:31:30

Díky za info,ale jakou klapku mám vyčistit?Když to zůstalo v paměti,tak se na mě asi v servisu vyprdli,ale je fakt,že jsem nebyl objednanej,jel jsem náhodou okolo.

2010-09-23 18:29:19

Tak včera jsem byl v SUZUKI servisu na Proseku a tam koukali jak zjara,že se s tím ještě nesetkali.Tak jsem rozmontil to sání,vypucoval tu klapku cos mi poradil-kolem ní byl černej lepkavej mastnej sajrajt.No a zkušební jízda proběhla bez chcípání .Tak snad už to bude dobrý a já děkuju Katovi za rady a porady.

2012-02-02 18:37:13

Mám Vitaru 1,6 8V 59 kW a problém při nastartování - drží vysoké otáčky. Při studeném startu má sitič 3 000 otáček a po několika vteřinách 1 500 otáček, což stále drží. Potřebuji poradit co s tím, zdá se mi to vysoké. Dá se to ladit?

Fulda  
Petr
2012-02-03 16:52:02

Po několika vteřinách je to ještě úplně normální, dokud se to neohřeje tak drží sytič vyšší otáčky, i při jízdě s vyhozenym kvaltem ti to bude držet vejš. Na 8-mi ventilu nic moc nepošteluješ, teď jsme to řešili v jiný části diskuze.

2012-02-18 10:55:34

Jj je to pravda,já taky koumal a nevykoumal.Mě to studený chvíli točí 2500,pak spadne na 2000 a postupně klesá.

Hill  
Jaroslav
2012-02-18 15:38:01

Ale to je přece normální: řídící jednotka má držet zvětšením vstřikované dávky studený motor v otáčkách během prvních 15-20s nad 2000/min, pak mají otáčky zvolna klesnout na 1500-2000/min a ty držet, dokud teplota chladicí kapaliny nedosáhne aspoň 30°C, a zvolna klesat. Údajně je to kvůli rychlejšímu protlačení zhoustlého oleje a vytvoření mazacího filmu.

Teprve při teplotě nad 65°-70°C pak přejde volnoběh do režimu normálního, tedy drží kolem těch 900/min. Čidla teploty mají určitý rozptyl parametrů z výroby, není tedy vyloučené, že v mrazu budou volnoběžné otáčky i nad 2500/min.

V řídicí jednotce je vložená i podmínka zvýšení volnoběžných otáček nad "podtočený" motor, t.j. asi 1600-1800/min, v případě jízdy na neutrál rychlostí vyšší, než 4km/h. Přesný důvod nevím, ale odhaduji, že je to kvůli menšímu rozdílu otáček při opětném zařazení rychlosti, že má jako blíž k normálním otáčkám za jízdy. To jsme tu řešili už dřív v souvislosti s tím, že je blbost vyřazovat s kopce, ale to ví každý, kdo nebrzdí motorem, že má vyšší průměrnou spotřebu.

2012-04-10 12:39:39

Kato, kde to stojí 100kč, když u mně na webu je to zadarmo ke stažení


Odpovědět

1  2