Fórum - Téma


Problém z ukazovatelom aktuálnej spotreby.


Fórum SX4 I Problém z ukazovatelom aktuálnej spotreby.

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2015-09-28 19:31:10

Mám problém z ukazovaním okamžitej spotreby. Problém je v tom,že to ukazuje pri konštantnej rýchlosti(50 km/h alebo 100km/h) spotrebu medzi 10 až 30 litrami, niekedy to sekne na 30 a drži sa to aj pri povolení plynového pedálu. Pri jazde rôznej rychlosti nejde spotreba pod 10 litrov. Za všetky rady vopred- ďakujem.

Hill  
Jaroslav
2015-09-28 20:50:41

sx4mirec: a nemáš to náhodou přepnuté na míle/gallon ?

Třicet mil na americký gallon odpovídá asi 7,8 litru/100 km

MilanT  
Milan
2015-09-28 21:33:06

hill: Jardo, přepínání je možné pouze u AVG (průměrná spotřeba) buď litry/100 km nebo km/litr.

U okamžité spotřeby nic takového přepínat nelze (aspoň u SX4) a lze jí pouze vypnout nebo zapnout. Zřejmě se zbláznila řídící jednotka a posílá tam nesmysly. Nebo tam posílá správné údaje, ale to pak nebude chyba zobrazovací jednotky. Buď ten motor opravdu žere jak protržený nebo odešlo čidlo rychlosti, ujeté vzdálenosti, polohy plynového pedálu...

sx4mirec, 2015-09-28 19:31:10 napsal:

Mám problém z ukazovaním okamžitej spotreby. Problém je v tom,že to ukazuje pri konštantnej rýchlosti(50 km/h alebo 100km/h) spotrebu medzi 10 až 30 litrami, niekedy to sekne na 30 a drži sa to aj pri povolení plynového pedálu. Pri jazde rôznej rychlosti nejde spotreba pod 10 litrov. Za všetky rady vopred- ďakujem.

2015-09-28 23:13:26

Tak po prve ja som sa tu pytal na kadečo pred cca pol rokom , ale kolko rokov ma voz kolko ma najazdenych robi to od novoty ad ecetera... ja mam vo od februara tohoto roku ma cca 6 500 km a priemerka mesto - von 1 : 2 = 6,3 l

Kokol ma voz rokov

kolko najzdených KM

A podstata, okamžitu spotrebu nereš = to je aj tak ukazovaztel opozdeny , skor si sleduj priemernu spotrebu....

Takže rada maš tam dokonca dve možnosti odpočitať km A a B tak ked natankuješ plnu- vynuluj jednu alebo obidve jazdi kym nepojodeš znovu tankovať - doplniš plnu a matiku ZS vies tak si vyrataš priemernu spotrebu... pr. Doplniš 30 l - najazdil si 500 km =´tj 6x5 = 30 to jest 6 l na 100 km ... resp. 30:5 =6 dufam ,že sa rozumieme...

PS Ak priemerna spotreba bude v čislach ako uvadzaš vrať auto Madarom....

2015-09-29 11:33:52

sx4mirec: Hill má asi pravdu. U SWIFT NEW I je možnost nastavit: km/l nebo l/100km a nebo MPG, což jsou, myslím, míle na jeden gallon. SX4 by to mohla mít stejné.

MilanT  
Milan
2015-09-29 11:37:15

deep: Nevím jak u Swifta, ale u SX4 nic takového u okamžité spotřeby přepínat nejde. Nebo to neumím.

V tom případě bych vás chtěl poprosit o návod, jak to přepínáte.

Díky.

2015-09-29 15:49:55

milant: Tak jsem vše otestoval při jízdě do Klatov. U Swifta jdou opravdu nastavit 3 měrné jednotky okamžité spotřeby paliva (viz. výše). Nastavená jednotka zůstává v platnosti i při přepnutí na průměrnou spotřebu (AWG.) a měří prům. spotřebu v zadaných jednotkách.

Na fotce je návod nastavení z příručky Swifta. Je ale možné, že SX4 má naprogramovaný "palubní počítač" jinak. Ještě jsem si všimnul, že SX4 má, podle fotek, dva druhy přístrojovek. Toto nastavení by se mělo týkat jednodušší, tříbudíkové, přístrojovky.

MilanT  
Milan
2015-09-29 19:32:34

deep: Díky za reakci.

To se vám opravdu okamžitá spotřeba zobrazuje jako číselný údaj? Tak to má buď nějaké zpoždění nebo je to rychlé přeblikávání čísel?

EDIT: Zakladatel tohoto vlákna nemá ve svém profilu žádné auto, žádné fotky...a tak těžko vysledujeme, jakou verzi SX4 má a to se pak těžko radí.

2015-09-29 20:49:28

Prepáčte chalani,ale bolo to nedorozumenie. Zbytočne sme to riešili. Manželka sa pokušala nadstaviť čas a všetko pomenila, už je to OK. Zistil som,že sa to dá jednoducho zmeniť. Napr. km/L- L/100km, Celzius- Fahrenheit, zrušiť ukazovateľ okamžitej spotreby atď. Som rád,že ste tak rychlo zareagovali a som veľmi spokojný s týmto klubom SUZUKI, kde každý nájde dobré rady v prípade núdze. U nás na SK to bohužial nefunguje.

MilanT  
Milan
2015-09-29 20:59:27

sx4mirec:

A dozvíme se konečně, jakou verzi SX4 máš?

Podle toho co píšeš, to bude zřejmě verze po faceliftu.

2015-09-29 21:08:18

Ano je to ročník 1/2010. SX4 1.5 benzín. Zatiaľ som spokojný a dúfam,že aj naďalej budem. Mám ju len od 3/2015 a z Favouša to bol skok o niekoľko tried dopredu. Stále niečo objavujem a pátram a keď neviem, utekám k PC. Ešte raz všetkým vďaka.

MilanT  
Milan
2015-09-29 21:21:19

sx4mirec: Takže tohle vlákno přejmenujeme na "Problémy s manželkou"?

Co ti to tedy nakonec ukazovalo? Ujeté kilometry na litr? Nějak to nechápu - vždyť je to tam jasně na tom displeji napsaný co to ukazuje za hodnoty

2015-09-29 21:44:24

milant: Ano, jako číselný údaj. Hodnoty se mění přibližně ve 2.-4. vteřinových intervalech (přesně jsem to neměřil).

Dotaz: podle fotky se u SX4 zobrazuje okamžitá spotřeba graficky, jako běžící sloupec (pruh)?

MilanT  
Milan
2015-09-29 22:03:46

deep: Jojo, je to takový běžící proužek složený z malých obdélníčků. Při volnoběhu tam svítí jeden obdélníček. A při okamžité spotřebě 10 litrů jich je tam (tuším ) šest. Takže je to takový hodně hrubý měřidlo.

Ale pro umravnění řidiče a jeho těžké nohy to stačí.

2015-09-29 23:59:53

milant: Díky. Když mi to v zimě, ráno při rozjezdu ukázalo přes 40l/100km, tak mi vyhrkly slzy. Naštěstí to tam přepínám jen občas.

Hill  
Jaroslav
2015-09-30 06:07:50

milant: na umravnění těžké nohy řidiče stačil i průtokoměr s 12 LEDkami montovaný do Trabantů někdy od roku 1980. Ukazoval jen okamžitou hodnotu průtoku benzínu z nádrže, s průměrnou spotřebou na ujetou vzdálenost to nic společného nemělo. Ale ušetřit přes litr benzínu na 100 km při jízdách převážně mimo město to rozhodně pomohlo (rezervu jsem otevíral téměř se železnou pravidelností po ujetí 250 km; po krátkém zvykání si na ten průtokoměr už mi stačilo stejné množství benzínu na 290 - 310 km)...

MilanT  
Milan
2015-09-30 06:55:13

deep: To já takhle zaplakal, když jsem si poprvé vynuloval průměrnou spotřebu a rozjel jsem se. Zpočátku nic a pak tam najednou skočilo 35 l/100km.

Hill: Plno řidičů není možné umravnit ničím. Tam, kde mi stačí sundat nohu z plynu nebo podřadit, tak většina použije brzdu. Prostě plnej knedlík a pak probrzdit celou zatáčku A pak jsou bojácové, co vidí 100 metrů před sebou cyklistu a začnou brzdit, ale před a za cyklistou blinkr nedají. Ale to už se dostáváme někam jinam.

2015-09-30 07:18:18

milant:

...plnej knedlík a vzápětí brzda, to jsou ti, co nutně vyžadují z důvodu "bezpečnosti" tu "rezervu výkonu" u motoru svého auta.

No a pak jsou tu bojácové, jak já říkám "vesničtí křupani" (někteří , to aby se do mně hned polovina zdejšího fóra nepustila ), kteří když hodlají odbočovat vpravo, začnou, zpomalovat, brzdit a vyhodí blinkr tři kilometry před odbočením.

MilanT  
Milan
2015-09-30 07:55:06

plukovník: Když bliká doprava, tak to ještě jde ho předjet. Horší je, když bliká doleva a široko daleko žádná odbočka nebo naopak míjí jednu odbočku za druhou a žádná mu není dost dobrá.

Prostě čitelná jízda většině řidičům nic neříká. Je to sobectví, prostě se zavřít do té své plechové rakve, nasadit si čepici s kšiltem a ostatní mi můžou...

Hill  
Jaroslav
2015-09-30 08:18:40

plukovník: čeládku přepestrou, co do nátury a řidičských návyků, potkávám denně, to je skutečně na samostatné téma. Navíc se toto téma ani tak moc netýká našeho klubu, nerozhoduje totiž ani značka ani výrobce.

Dokonce se deklaruje, že velký výkon má sloužit k tomu, posádku z průseuru dostat... není tomu tak. Přesněji - několik jedinců , kteří i přes ty nadměrné koníky a krouťák jezdí bezpečně, předvídavě, předvídatelně a čitelně, znám. Ale jsou v menšině.

Nicméně styl brzda/plyn stojí litry paliva navíc a k tomu rychlé opotřebení brzdového systému, aniž by přinesl adekvátní časovou úsporu. Ale proti tomu ani bargraf nepomůže.


Odpovědět

1  2