Fórum - Téma


Problém z výkonom swift 1,3 1996


Fórum Swift III Problém z výkonom swift 1,3 1996

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2016-05-23 18:36:35

Problém výkon - otáčky (súčasne svieti kontrolka poruchu Check Engin.) To trvá par sekúnd až minút, potom zhasne a zase ťahá akoby nič, to cele do okola. Tak som ho odstavil. Cena opravy v servise by presiahla cenu auta. Týždeň stál dnes ťahá akoby nič, Chlapi viete poradiť? Chcel som svojpomocne diagnostikovať podľa Hill návodu DIAGNOSTICKÉ CHYBOVÉ KÓDY 86–95 Suzuki Swift a Geo Metro a manuálov fóra. Neviem maďarský model swift GC 1996, 1,3 sedan správne priradiť k modelom z fóra kvôli dokumentácií, odvolať sa na GS, GL,,, a je to swift III 1992-96, swift IV 96-2003?

2016-05-23 23:44:24

Pokud vím tak maďar je už swif iv (1996-2003, tj. Měl společnou fabriku se subaru justy) do 1996 to byl ještě japonec

Hill  
Jaroslav
2016-05-24 09:01:06

pravda605: maďarský Swift se na evropském trhu objevil už někdy v roce 1993 (vyrábí se tam od 1992), ale souběžně nějakou dobu s japonskými. To poznáš podle toho, jestli VIN začíná JSAE nebo TSMM. Snad netřeba uvádět, který je který.

Pokud jde o motor, je stejný, pokud jde o palivovou soustavu, řízení spalování a emisí, jsou ročníky 1992-1993 stejně jako ročníky 1996-1997 sporné, protože některé Swifty z roku 1996 už mají Datalink, a současně některé v ročníku 1997 ho ještě nemají.

Přiznávám, že nevím, zda to souvisí s místem výroby, případně jak moc.

Obvykle seženu nějakou dokumentaci a porovnávám, jestli vše odpovídá, nebo jsou tam nějaké odchylky. Pak to znamená zkusit dokumentaci je staršímu, popřípadě novějšímu ročníku.

2016-05-24 10:50:19

Je to TSM MAH35S Vyrobený: Magyar Suzuki Corpor.1996 vid. moje registraci vozidla + 1 foto motora, vyzerá všetko originál diely Japan. Motor G13BA Suzuky M.C. Japonsko. Takže aspoň skúsim sa podľa Hill- manuálu diagn. a chyb. kody 86-95 vyčítať kód, (ak sa zadarí) aby som vedel pokračovať v oprave. Akurát som si všimol že po zapnutí zapaľovania mi palivové čerpadlo zapne a po natlakovaní nevypne. Ako sa ma správať čerpadlo počas jazdy, tlačí palivo trvale al. zapína vypína ?

2016-05-24 11:05:37

ammo: Po natlakování má vypnout, asi 3s. Pokud nevypne, nejspíš je relátko v prdeli. Za jízdy tlačí neustále, přebytek se vrací zpět do nádrže.

2016-05-24 17:09:05

Aha takže čerpadlo pri jazde tlačí trvale a prebytok paliva späť do nádrže. Asi cez nejaký tlakový prepad,,, dik Milk pochopil som. Takže to nieje nejak dramatické,,, ) Relé je OK, pri zap. zapaľovaní trvale prichádza na cievku RE 12V bude ovládané nejakým tlak. spínačom a ten bude KO.dik,

2016-09-07 13:05:58

Problém je možno v injektore - vstrekovači paliva jednobodove, objednám nový za 25€ z aliexpres kluč. slovo: 195500-1890 alebo.: GENUINE Fuel Injectors # 195500-1890 1955001890 for SUZUKI SWIFT GA GL GLX

Dopĺňam: Ešte som zmeral U na odpojenej aj zapojenej zásuvke vstrekovača počas štartovania bolo tam len cca 1,5V čo ma prekvapilo čakal som 12V. Dúfam že nebude problém v elektronike. : (

Prekvapil ma aj malý odpor cievky vstrekovača 1 Ohm (čakal som 10 Ohm). akoby bola cievka EX. Dal som to na DC zdroj spína od 1,3V/1A. Ak spínacie U je naozaj 1,5V ten veľký prúd by tomu zodpovedal. No ak to ma spínať pri 12V čo je logické (I. by bol 0,1A).

Pozná niekto správne hodnoty ovládacieho spínacieho U na cievku vstrekovača?

2016-09-12 21:10:42

Vstrekovač to palivo rozprašuje v impulzoch takže, U musím merať osciloskopom. Tých 1,5V čo som nameral multimetrom je zavádzajúce. Sam som zvedavý ako sa s tým popasujem. Poruchu čerpadla a lambda sondy som vylúčil, snímač otáčok, váha vzduchu, riadiaca jednotka príde na rad neskôr až vymením injektor (škoda že podobná téma: Nechce startovat SWIFT 1.3 96´ nebola dotiahnutá do konca - v čom tam bol problém)

2016-11-09 18:56:30

Problém sa opakuje neťahá, dusi,zahadzuje sviečky, zle štartuje, zdochýna, svieti kontrolka Check Engin. Po odpojení RJ-Riad.Jedn. konečne niečo zistene: prehriate vodivé cesty na DPS-doske plošaka RJ pod volantom, možno prechodový odpor, čiastočný skrat spôsobujú popísaný problém. Čo spôsobilo toto prehriatie netuším.

Pre úplnosť pri zap. zapaľovania palivové čerpadlo po natlakovaní málokedy vypne.

(Milk239: Po natlakování má vypnout, asi 3s. Pokud nevypne, nejspíš je relátko v prdeli. Za jízdy tlačí neustále, přebytek se vrací zpět do nádrže) RE je OK, to by snáď nevadilo ak za jazdy tlačí trvale? zaujíma ma či obvody čerpadla, tlak. spínača ap. sú samostatne a nezaťažujú RJ. Tiež sa stava z času na čas že pri štartovaní nič, kľud, neštartuje,, buchnutím po vodičoch pod volantom ihneď naštartuje. Chlapi vie sa niekto vyjadriť? dik

Hill  
Jaroslav
2016-11-09 20:10:13

Zapalovací kabely, víčko rozdělovače a palec jsi už testoval? Co když ti to jelo právě proto, že týden stačil na vyschnutí namočeného víčka? A vůbec: neteče ti těsněním podél vačkového hřídele olej do rozdělovače?

Jinak konektory jsou docela bolest - jak u řídicí jednotky, tak na rozvodné desce pojistkové skříňky. Většinou je pomůže vytahat, stejně jako konektory spínací skříňky, výkonového spínače zapalování a také konektory čidel tlaku a teploty, očistit kontakty a lehce je nakonzervovat kontaktolem nebo kontaktní vazelínou, ale každý kontakt jednotlivě štětečkem. Prostříknutí sprejem se nemusí některým obvodům líbit.

Další oblíbenou příčinou je ucpaný palivový filtr nebo nedostatečný výkon palivové pumpy - natlakovat to třeba i umí, ale jak začne otevírat vstřik, nestačí průtok...

Napřed jednoznačně urči, zda je závada v zapalování nebo v palivovém systému. Ať si zbytečně nerozhrabošíš něco, co bylo v pořádku.


Odpovědět