Fórum - Téma


Problem zo startovanim swift GC magyar 1996


Fórum Swift III Problem zo startovanim swift GC magyar 1996

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2015-08-26 11:16:30

Chlapi mam problem zo startovanim. Raz za mesiec mi po aktivacii imobilizera a naslednom startovaní starter neroztoci. Po opakovaných pokusoch cca 5-20 min nabehne. Stretol sa niekto s podobným problemom? Hladat chybu v startri al. v elektronike,,, ap. Je to sice staršie auto, ale zatial som na nom nemal ziadnu poruchu. Vdaka za pomoc

suzuki swift GC magyar. vid moje profil. foto, je to prelomový rok vyr. 95/96

MilanT  
Milan
2015-08-26 11:42:23

ammo: Ozývá se při tom neúspěšném startování cvakání pastorku? Měl jsem stejný problém s autem (rok výr. 1997) jiné značky. Občas se neroztočil startér a pastorek startéru jen cvakal (vyjížděl a zajížděl). Musel jsem otočit klíčkem třeba 5x než se to čaplo a nastartovalo. Přisuzoval jsem to špatnému ukostření nebo vadnému startéru a tak jsem ho vyměnil. A ouha, s novým startérem to dělalo taky. A pak jsem na to kápnul a zastyděl jsem se. Měl jsem 7 let starou autobaterii a ta měla nízkou kapacitu, že to někdy nemělo sílu otočit motorem. Dlužno podotknout, že to byl diesel 1,9 a tak všechny ostatní spotřebiče fungovaly a nic neukazovalo na nízkou kapacitu baterie. Po výměně akumulátoru v pohodě...klepu na dřevo.

2015-08-26 11:57:30

ammo:

...a pokud se ti při tom neúspěšném pokusu o nastartování to cvakání pastorku neozývá (startér je úplně potichu), jedná se o opotřebované uhlíky ve startéru.

2015-08-26 21:35:26

plukovník, Milan: vdaka chlapi za reakcie,,

neozyva sa nic, uplne ticho, ani magnet startera necvakne, ani ziadne rele nepocut, akurat cerpadlo paliva natlakuje a potom uplne ticho,

mam podozrenie na nejaký kontakt, rele, spin. skrinku,,, a tie uhliky

kde je vlastne umiestnena elektronika imobilizera ?, nieco som si vsimol vzadu v kufri hore, rovno by som ten imobilizer prepojil na kratko

je to dost jednoduchý model to sa mi na nom paci ako skoda-favorit. 19r. bez problemov a karoseria stale ok

2015-08-26 22:08:03

ammo:

Jsou to ty uhlíky

Vinutí startéru je v sérii s elektromagnetickým spínačem, co zároveň vysouvá pastorek. Pokud jsou uhlíky opotřebované na minimální délku, dělá to přesně to, co popisuješ.

Uhlíky jsou tam obvykle čtyři a k tomu aby jsi je mohl někde objednat potřebuješ znát přesný štítkový údaj startéru (celé mnohamístné číslo).

Ale pokud nejsi zdatný mechanik, doporučuji celý startér raději odnést do příslušné opravny startérů a alternátorů na repasi

P.S.

Kdyby bylo možno nějakým způsobem "propojit imobilizer nakrátko" tak by to nebyl imobilizer, ale ptákovina zlodějům pro legraci.

MilanT  
Milan
2015-08-27 08:46:38

plukovník: Uhlíky to třeba budou, ale je divné, že to někdy nastartuje a jindy ne.

Spíš bych se přikláněl k tomu, že na rotoru startéru je vypálená některá lamela komutátoru. V momentě, kdy se rotor startéru zastaví tak nešikovně, že vypálená lamela je pod nebo nad některým z uhlíků, nedojde k uzavření obvodu a rotor se při příštím startu neroztočí. Tedy pokud je spínací cívka startéru ukostřena přes uhlíky. Pokud se vlivem třeba nějakého otřesu dostane uhlík (pootočí se rotor) do jiné polohy (mimo vypálenou lamelu), startér bude funkční.

Kdybych moc kecal, tak ať mě někdo (třeba Jarda) klepne přes klávesnici.

Takže pokud je problém opravdu ve startéru, jsem taky pro jeho odbornou kontrolu.

2015-08-27 09:42:19

No je to tak chlapi aj 50-100x nastartuje bez problemov, skusim sa dokopat a pozriet na tie uhliky, vdaka

2015-08-27 12:27:56

milant:

Někdy to startérem točí a občas si to ani neťukne. Navíc tento stav se rychle zhoršuje a je čím dál častější.

Je to klasický příznak krátkých uhlíků, které již nemají správný přítlak a kontakt s komutátorem. Uhlíky jsou zdvojené (4 kusy) právě z důvodu aby nebyly choulostivé na nějakou mrtvou polohu rotoru, vzhledem k poměrně velkému proudu.

Životnost uhlíků není věčná a to si málokdo uvědomuje. Navíc pouze prostá výměna uhlíků nestačí, je třeba též vyměnit jejich přítlačné pružiny, přebrousit komutátor a vyfrézovat slídu z mezer.

Prostě, nejjednodušší řešení je dát celý startér na repasi. S největší pravděpodobností budou opotřebovaná i ložiska, která jsou obvykle z bronzu, nebo ložiskové kompozice. Rozebrat celý komplet rotoru a potom ho dát zase správně dohromady také není zase tak úplná legrace.

Hlavně když ti po zpětné montáži přebývá nějaká součástka

MilanT  
Milan
2015-08-27 12:48:45

plukovník: Jasně, nejsme vepři. Jen jsem nadhodil další možný problém a přemýšlel jsem u toho nahlas.

2015-08-27 12:57:22

milant:

...no a teď je myslím přesně ta chvíle, kdy by se k této konkrétní "kauze" měl vyjádřit nějaký odborník. Automechanik, nebo někdo, kdo automobilům rozumí. Určitě se tady nějaký najde.

To aby jsme si tady my, laici zbytečně netřepili hubu...

2015-08-27 15:05:38

Jasne ak su kratke uhliky a maju spatny kontakt ono to tam iskri a stale viac sa ta kotva opaluje, musím si nato najsť čas a pustit sa do toho, len keby mal den 48hodín, Uz vidim že sa do toho pustím az to bude akutne a skody velke (problem moze byt samozrejme aj iny) vdaka chlapi za Vašu ochotu.

Hill  
Jaroslav
2015-08-28 14:21:44

ammo: nemusí to být ani tak krátké uhlíky, už jsem měl v parádě startér, u kterého občas nedosedly hlavní kontakty, protože pastorek narážel proti zubu věnce setrvačníku. A, protože jen cvakal, ale ještě se nezačal točit, nezapadl. Pomohlo vrazit tam trojku a autem houpnout kousek dopředu nebo dozadu. Pak už obvykle zapadl.

Tak jako tak musí startér ven a kompletní repas mu jen prospěje, zvlášť, jestli se s tím jezdily krátké jízdy s častým startováním. Opravíš kontakt a za tři měsíce budeš ty uhlíky muset stejně měnit.

U minulého Swifta jsem repas startéru i altíku sám nedělal, ale u dobře vybaveného praktika nechal dělat, na 280 tis.km, ale to nemusí platit vždy, někdo prostě startuje dvakrát častěji...

2015-08-28 15:48:25

hill:

...ale v tomto konkrétním případě ten stykač necvaká, takže k sepnutí silového okruhu evidentně nedochází

Hill  
Jaroslav
2015-08-28 20:01:23

plukovník: beru zpět, nějak jsem to naprosté ticho přeslechl a informaci o něm přehlédl. Takže souhlasím - okruh přerušený, potřeba repase komutátoru a výměny uhlíků vysoká.

2015-09-29 19:04:59

Tak sa problem znuvu po mesiaci pejavil,

pocas startovania som poklepal po poistkovej skrinke a nastartoval,

skusim skontrolovat draty k poistkam, moznono problem bude tam.


Odpovědět