Fórum - Téma


Problémy po výměně turbodmychadla


Fórum Grand Vitara III Problémy po výměně turbodmychadla

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III

Diskuze o vozidlu

2006 Grand Vitara III

20 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-08-04 21:24:13

Zdarec chtel bych poradit kleklo mi turbo tak jsem posilal na repas do ostravy namontoval jsem zpatky a auto nechtelo jet na konec jsem musel dat nove turbo protoze to stare uz se nedalo z repasovat. Nove turbo tahne ale kdyz me vyzkoci dve oranzove ikony vstriky plus dpf tak auto prestane jet da se rici po rovine jeste jede z kopce taky ale do kopce na trojku max 3000 ot vic jak 60km/h nedostanu nevite cim to muze byt obrazek poslu dnes jsem jel ze vsetina do zlina tam v poho ale zpatky se to zobrazilo na palubovce a jel jsem po rovine mimo obec 60km/h 3000ot, a vic to nechtelo jet kdyz tam dam 4 rychlost tak to spadne zas na 2000ot. a zas se to rozjede ale vic zas to nepusti jsem z toho k.....

kontrolky me prave pred tim vubec nesvitili az po vymene noveho turbodmychadla se tam porad obevuji a kdyz se zobrazi na palubovce tak auto nechce moc jet kdyz nesviti tak jede

Ras
2016-08-04 22:06:12

Padá ti to do nouzového režimu.

To ti nepomůže nic než někdo s diagnostikou.

To tubo ti montoval kdo??

Montáž turba totiž vyžaduje jistý postup, pokud není dodržen může se turbo rovnou poškodit.

Prosím tě kolik tě to turbo stálo a kde jsi jej kupoval?

Takto má ta montáž probíhat:

Montáž turba

Výměna motorového oleje a filtru (u vozidel, kde výrobce nařizuje výměnu, i výměna filtru na přívodu mazacího oleje, popř. výměna celého mazacího potrubí.

Kontrola filtru nasávaného vzduchu,popř.výměna

Kontrola těsnosti sacího potrubí, zjistit zda-li se ve filtrboxu nebo potrubí spojující ho se vstupem do turbodmychadla nebo ve výfukových svodech nenalézají cizí předměty.

Kontrola průchodnosti cest zásobujících a odvádějících olej do turbodmychadla. POZOR NA ČASTÉ OHNUTÍ A ZALOMENÍ TRUBIČEK!

V případech, že poškození původního turbodmychadla bylo způsobeno nedostatkem mazacího oleje (naši pracovníci Vás na tuto skutečnost upozorní po rozebrání Vámi dodaného poškozeného turbodmychadla), bude nutná i kontrola tlaku mazacího oleje na výstupu z mazacího potrubí.

Samotná montáž turbodmychadla za použití nových těsnění na místech předepsaných výrobcem. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEPOUŽÍVAT NA UTĚSNĚNÍ SILIKONOVÝ TMEL!

Nastartovat a nechat běžet motor na volnoběžné otáčky několik minut a zároveň kontrolovat těsnost všech spojů.

Po delší jízdě je vhodné po zastavení nechat běžet motor na volnoběh alespoň po dobu jedné minuty, předejdete tak předčasnému ukončení životnosti Vašeho turbodmychadla.

POZOR:

Nedodržování výše uvedených bodů není doporučeno neboť může mít za následek poškození turbodmychadla

2016-08-04 23:06:23

prvni turbo bylo delano nejak po domacku se posilalo do ostravy na repas ale vse jsme menili co jsi psal a udelali ale po projizdce nam vletelo kousek asik stareho turba z lopatek zpet do repas turba tak byli lopatky zas v hajzlu tak byl druhy repas a vse v poradku ale auto tahlo az od 3000 ot. coz je spatne tak znamy si stim nevedel rady tak jsem to odvezl borcum do hranic rr racing pan mi volal ze to turbo co tam mam nelze repasovat ze je porovite a cele spatne fotku bych taky nekde nasel ja pohledam a pak ukazu jak vypadalo puvodni turbo i po repasy z ostravy tak borci dali new vse udelali tak jak si napsal olej menen po druhe filtry palivovy mno atd... auto proste jelo akorat rikal ze se ted bude vypalovat dpf ale ze to zhasne kontrolka ale jak rikam jel jsem zpet ze zlina na vsetin a auto spadlo do nouzaku a nejelo nevim proc. Ted jsem jel pro moji do prace a dpf uz nesviti ani nouzak a auto jelo do kopce jak slak tak uz tomu nerozumim asik zajedu na diagnostiku do Frystaku co mi povi oni ja jen jestli se to tady nekomu uz neprihodilo jinak prvni repas 7500kc plus druhy 7500kc plus treti nove 28000kc takze uz se bojim at tam zas neco neni protoze ty penize fakt uz nese... :(

jestli muzu ta prvni kontrolka oranzova spirala ci trojuhelniky definuje co vlastne? nikde ji nemuzu najit ta druha je jasna dpfko

foto turba co jsem repasoval:

Ras
2016-08-04 23:42:49

Je to ten orámovaný klikyhák: Výstražná kontrolka vstřikování (Pro model se vznětovým motorem) 81A208

Při zapnutí zapalování do polohy "ON" se tato kontrolka rozsvítí na několik sekund z důvodu kontroly, zda je tato kontrolka v pořádku. Pokud se tato kontrolka rozsvítí během jízdy, je závada v systému vstřikování. Nechte vozidlo prohlédnout u Vašeho dealera SUZUKI.

To si za to turbo dal teda dost

Tady jde koupit nové za lepší peníz:

http://www.automobilovedily24.cz/alanko/8053610

2016-08-05 18:16:10

byl jsem ve Frystaku dneska vycistili EGR plus diagnostika zjistili prasklou hadici k DPF. porad stale to dela auto pada do nouzaku pry cidlo k DPF budou menit pry ukazuje spatne hodnoty nejake cidlo za 6000kc dneska jsem jim tam nechal 6500kc tak potom pry uz filtr DPF vymenit zbyva tak uvidime co dal

2016-08-05 19:16:24

rady22:

předpokládám, že ta prasklá hadice k DPF bude hadice, která přivádí tlak výfukových plynů právě k tomu čidlu za 6000 korun. Jen nevím, která hadice, protože jsou dvě. Pokusím se vysvětlit, jak to celé funguje.

Výfukové plyny opustí spalovací prostor a pokračují do turba. Z turba pokračují potrubím do onoho DPF, který má za úkol zachytit částečky sazí. Saze se ve filtru hromadí a pak je nutno spustit regeneraci DPF, aby se nahromaděné saze spálily a filtr se opět vyčistil.

A teď k věci:

před filtrem je napojená jedna hadička, která přivádí tlak výfukových plynů na jednu stranu čidla DPF. Za filtrem je napojená druhá hadička, která přivádí tlak výfukových plynů na druhou stranu čidla DPF. Pokud je filtr volný, klade plynům při průchodu tím filtrem jen jakýsi "základní" odpor. Před filtrem je mírný přetlak oproti straně za filtrem. Čidlo DPF má uprostřed, mezi těmi přívody tlaku něco jako membránu a ta je v jakési základní poloze a do ŘJ posílá signál, že není třeba spustit regeneraci.

Když se filtr zaplní, přetlak plynů před filtrem výrazně vzroste a membrána v čidle DPF se tím tlakem prohne na jednu stranu, kde "zapne informaci" pro ŘJ, že je třeba spustit regeneraci filtru.

Je dost pravděpodobné, že s poškozenou hadicí a čidlem u DPF se vůbec nezapínala regenerace. Až budeš mít to čidlo DPF nové, projeď auto po delší trase, aby se regenerace spustila. Pokud se potom regenerace podaří, zachráníš se tak před výměnou DPF a dalšími výdaji za nový filtr.

Ras
2016-08-05 19:29:41

Ty hadice jsem obě měnil před rokem, dal jsem tam hadici určenou pro kompresory.

Jde to v pohodě jen se musí vyndat baterie.

Oprava 150 kč + nějaká hoďka v garáži.

Mně se to projevilo jako syčení s pod auta hledal jsem co může syčet, výfuk turbo intercooler a byly to tyhle hadice, prostě spuchřely. Syčelo to čím dál víc a potom se rozsvítila ta kontrolka (klikyhák)

Vyměň hadice a vyzkoušej čidlo bude OK co by mu bylo.

Ukazuje blbiny protože jsou v hajzlu hadice.

Za hadice v Suzuki chtěli cca 800 kč za kus blázni.

Přiklad:

http://www.kovonastroje.c...-5m-s-rychlospojkami.html

2016-08-16 10:46:21

Teplotni cidlo k DPF vymeneno 7000kc ve Frystaku bylo DPF vypaleno 6gramu z filtru+vycistení EGR ventilu auto pry o.k vyjedu z Frystaku a kousek od Lesne opet auto nouzovy rezim tak jsem jel zpet Domluvena dalsi nasteva, bylo provedeno kontrola ventilu ovladani Turba, merice prutoku vzduchu katalizatoru a DPF filtru vse v poradku cena 4000kc auto porad nejede zbyva pry ze je spatny EGR ventil ze se musi dat novy jenze novy chcou 13 000kc vymenim egr a pak bude zas zbyvat co??? Tak je domluvene ze se sezene EGR na pujceni od nekoho co ma to same auto vyzkousi a uvidi se jestli to je EGR ventilem. Diagnostika hlasila vzdy dve chyby tlak turba a filtr DPF a po vcerejsku co se divali na EGR hlasi uz treti chybu EGR ventil. uz jsem z toho auta nestastnej auto kdyz neni v nouzaku jede jak cert nove turbo tahne dobre ale pri velkem kopci pri rozjezdu na prvni rychlost se ji vubec nechce rozjet musim otacky dat aspon ke 3000, jinak pak uz jede rovina z kopce v poho ale vzdy kdyz jedu do kopce tak to jede super ale po chvilce to zkoci do nouzaku ale vzdy do kopce to udela!

Muze EGR ventil mit vliv:

1) tezko se rozjizdi na prvni stupen do kopce

2) pri kazde jizde do kopce vyhodi nouzovy rezim nekdy jo nekdy ne

3) kdyz vymenim EGR za novy zmizne na diagnostice tlak turba a dpf filtr??

jinak dik moc predem za rady

2016-08-16 21:59:33

rady22:

promiň, ale musím to napsat. Na tvoje dotazy se nedá fundovaně odpovídat. Pleteš do sebe pojmy, anebo kašleš na čárky mezi jednotlivými výrazy. Neměj mi to za zlé. Co je to měřič průtoku vzduchu katalyzátoru a DPF filtru? Není to náhodou čidlo tlakového spádu? V tom aby se čert vyznal. Rád bych ti poradil.

2016-08-17 08:15:09

Ale jo v pohode nezlobim se, chci hlavne aby se to uz opravilo nejak a porad nikdo nevi nic

Jak jsem tam byl dva dny zpatky tak me celej den auto proverovali proc to vlastne pada do nouzaku.

Ja nejsem mechanik takze proto se obracim na Vas kdo tomu rozumi nebo mel ten samej problem.

Mechanik provadel naposledy: Kontrola ventilu ovladani turba, měřiče průtoku vzduchu, katalizatoru a DPF filtru toto mi provadel celej den a vse je o.k Tak chcou vyzkouset druhy EGR z druheho toho sameho auta a dat ho ke me, jestli se tim EGR vse vyresi pokud ano tak budou davat novy. Tak jsem chtel jen vedet jestli to tim muze byt? Tím EGRem?

2016-08-17 11:27:40

rady22:

ohledně EGR ventilu: těžko odpovědět s jistotou. Jen popíšu obecně jeho projevy při závadě. Zavřený nefungující EGR ventil motoru samotnému až tak nevadí, ale elektronika motoru to zjistí a kvůli ekologii tě pošle do servisu. Otevřený, nebo netěsnící EGR ventil už vadí. On má otevírat jen při malé zátěži, ale pokud netěsní v zavřené poloze, nebo je zaseknutý v otevřené poloze, i v plné zátěži motor dostává porci výfukových plynů do válců, ta porce není kontrolovaná, čistého vzduchu je málo a dávkování nafty tomu nemusí odpovídat. Když je nafty moc, bude se z výfuku hodně kouřit a auto nebude mít ten obvyklý zátah, ale pokud elektronika měřením váhy vzduchu zjistí, že motor nasává méně čistého vzduchu, může dávku nafty omezit a pak budeš mít zase pocit, že netáhne. Může zapracovat elektronika motoru a hodí tě do nouzového režimu.

Otevřený EGR ventil může být příčinou jednoho paradoxu, v EGR ventilu se otočí směr proudění. Stlačený vzduch z turba může unikat přes EGR ventil přímo do výfuku a pak se může detekovat špatný tlak za turbem.

Tolik jen obecně, detaily regulace tohoto motoru neznám.

2016-08-25 18:48:32

Dnes dan druhy EGR ventil diagnostika zadna chyba uz jsem myslel ze je vse o.k 40min cesty domu jedu do kopce a asik po 5 minutach nouzak ja uz se na to fakt vyseru uz jsem sprosty existuje nekdo kdo mi najde chybu na aute nez vymenim cele auto za nove soucastky????

2016-08-25 21:25:13

rady22:

zjisti, jestli máš podtlakem (nebo jinak) řízenou přívěru v sání. A jestli ano, může to dělat ona. Při řazení a změnách otáček, akceleraci. Prostě v rychlých přechodových režimech. Buď nestíhá přivírat, nebo nazpět otvírat. Její součinnost s EGR ventilem je jednoduchá. Když se otevře EGR ventil, vzduchová přívěra přivře přísun stlačeného vzduchu do motoru a jedině tak si motor může cucnout trochu spalin. A naopak, když se EGR ventil zavře, musí se vzduchová přívěra rychle otevřít a pustit stlačený vzduch od turba do motoru.

2016-08-26 17:02:06

Byl jsem ted u kamose co ma DELPHI diagnostiku rekl jsem mu at me to napoji co jsou tam za chyby mno posilam foto jsou tam kody ktere nevim co jsou

2016-08-26 17:24:30

rady22:

omlouvám se, ale nemám kódovník chyb. A co ta vzduchová přívěra v sání, je tam? Pokud ano, jak je ovládaná?

2016-08-26 17:27:06

Je tam privera elektronicka pry je v poradku

2016-08-26 17:40:12

rady22:

tak mě napadá ještě něco. Přívěra tam je a je funkční, z toho budeme vycházet. Když přívěra přivře přísun vzduchu do motoru, za turbem vzrůstá tlak, potom by čidlo tlaku za turbem hlásilo vysoký tlak a to je špatně. Regulace turba musí zajistit, aby turbo snížilo krátkodobě dodávku vzduchu. Pokud je regulační ventil turba v pořádku, může být problém v zatuhnutém (sazemi zarostlém) regulačním mechanismu na turbu samotném.

P.S. znovu jsem si přečetl příspěvky výše a ty máš vlastně nové turbo. Tam snad saze ještě nebudou v takovém množství, aby vadily. Takže jsem se dostal do začarovaného kruhu a nevím, co poradit. Ale i nové turbo bych nechal prověřit, jestli někde v mechanismu regulace něco nedrhne.

2016-08-26 21:11:23

Mluvil jsem s mechanikem sam je z meho auta nestastny :( je to zacarovany kruh to mas pravdu. V pondeli autko tam vezu a nechavam ho tam hold nez na to prijdou tak uvidime. Proste od Te doby co kleklo turbo se to s autem jenom sere driv sem nemel zadny problem a bez problemu to jelo az jsme vymenili turbo tak to zaclo delat nouzak a DPF kontrolky,popravde sel bych taky po turbu i kdyz je nove! Vsichni znami co jim odeslo turbo vymenili a hned jezdili bez problemu! Ja budu muset snad vymenit vsechny dily :(ale moc dik za informace skoda ze jen nevim co to ukazuje za chybove hlaseni ty kody :(

2016-08-26 21:18:02

rady22:

ještě mě něco napadlo. Čidlo tlaku za turbem. Já ho mám nasazené na tenké hadičce, jestli je to podobně, zkontroluj, jestli ta hadička není plná šmíru, že není ucpaná. To čidlo by pak dávalo nesmyslné hodnoty do ŘJ.

2016-08-27 22:52:31

Ahoj,

servisni manual je tu na webu.

P0243 - Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A" - Turbo pressure out of specification

P2002 - Particulate Trap Efficiency Below Threshold - Differential pressure sensor signal out of specification


Odpovědět