Fórum - Téma


Problemy s novou Grand Vitarou


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Problemy s novou Grand Vitarou

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2008-07-17 04:18:15

Ahojte, je tu niekto kto ma novu Grand Vitaru V6 alebo skusenosti s nou?

2008-07-23 17:22:06

Ano, já mám novou Grand Vitaru, 5dv,benzin. Honza

2008-07-23 17:23:56

Mám novou Grand Vitaru (5dv., benzin., najeto 1500 km) a potřeboval bych poradit.

První dotaz: nevím jestli nemám nějaký problém s dochlazováním motoru. Zjistil jsem to náhodou, když jsem přijel z práce domů. Motor jsem vypnul, zapalování také a po chvíli jsem potřeboval opět zapnout zapalování, protože jsem chtěl na přístrojové desce něco vysvětlit synovi. Po zapnutí zapalování (bez nastartování motoru) bylo slyšet že se rozběhl ventilátor v motorovém prostoru a jeho otáčky se dokonce po chvíli i zvedli. Když jsem zapalování vypnul tak se ventilátor přestal točit. Teď to mám jednoznačně odpozorované – po ukončení jízdy se ventilátor nerozběhne, pokud není zapnuté zapalování. Není to závada ? Nedává mi to totiž smysl. Dochlazování motoru ventilátorem po ukončení jízdy by přece nemělo být závisle na tom jestli je zapalování zapnuté a nebo ne. Nevylučuji ale, že zvuk ventilátoru, který je z motoru po ukončení jízdy, vypnutí motoru a opětovném zapnutí zapalování slyšet, není dochlazování ale něco jiného. Ručička teploměru na přístrojové desce se totiž v této situaci vůbec nezvedá.

Druhý dotaz: při stlačení a puštění spojky ( při řazení “1“ a z „1“ na „2“) slyšet takové tupé klapnutí. Je to normální ?

Děkuji Honza

2008-07-23 19:12:05

...který ventilátor? ...není to náhodou ventilátor klinatizace?

2008-07-23 20:00:10

Teď budu vypadat asi "blbě" - jak to mám zjistit ? Zvenku ale zvuk jde od chladiče. Honza

2008-07-23 20:35:06

pokud máš zaplou klimu tak jakmile zapneš klíček rozjede se ventilátor a kompresor. Když to vypneš přestane to. Pokud ji máš teda zaplou vypni ji a zkus to jestli to bude zase dělat.

2008-07-23 21:00:08

Signalizace běhu klimatizace - t.j. zelená kontrolka na ovládáni klimatizace - při tom určitě nesvítila. Honza

Hill  
Jaroslav
2008-07-23 21:44:08

Jestli je ventilátor chladiče zapojený stejně, jako u swifta, pak bez zaplého klíčku neběží.

To není závada, ale vlastnost. Zřejmě pozůstatek z doby, kdy se do Suzuk dával akumulátor 28Ah, on ten ventilátor docela žere.

Takže je běžné, že chvíli po zastavení, když teplota stoupne, protože neběží vodní pumpa, ale motor je ještě žhavý, se zapnutím klíčku spustí ventilátor chladiče.

Je na klíčku závislý.

Ony ty motory v Suzukách to drobné zvýšení teploty ani nezaznamenají, tak to dochlazování není nutné.

2008-07-23 22:59:10

...zvednout kapotu a podívat se který ventilátor

2008-07-24 06:55:42

Asi budete mít pravdu že je to tak konstruované. Přeposílám odpovéď z jednoho autrizovaného servisu (oslovisl jsem jich desítky a odpovědi byly vždy typu "každý pes jiná ves". V tomto ale konečně nakoukli do technické dokumentace). Takže z jejich textu: "... podle dostupné technické dokumentace je zde použitý systém, kdy při zapnutém zapalování a při dosažení teploty 97,5°C a vyšší spíná první ventilátor na nízký rychlostní stupeň, při dosažení teploty 102,5°C a vyšší přepne na vyšší rychlost otáček. Druhý ventilátor má jen jednu rychlost a spíná při dosažení teploty 102,5°C". Takže je to jednoznačné - dochlazování motoru při přechodném vzestupu teploty po ukončení jízdy je vázané pouze na zapnuté zapalování. Možná by to chtělo nechat cca minutu po jízdě motor běžet ? Nebo si toho nemám vůbec všímat ? Je to totiž můj první Suzukáč, nemám žádné zkušenosti a jsem do něho docela zblázněný ...

Jo a co to klapání spojky ? Má s tim někdo také zkušenost ?

Moc děkuji

Honza

Hill  
Jaroslav
2008-07-24 08:08:32

Nějaké dochlazování jsem neřešil ani v Dalmácii, kde pod autem byla silnice rozpálená na víc, než 50°C, teplota vzduchu 34°C a třetina chladiče zaslepená (ta je ostatně dodnes), ale chladič už zase občas teče. Prostě jsem zastavil a vypnul motor. Po třech minutách jsem zapnul klíček a teploměr ještě nedolezl k červené. Logicky vzato, termostat otevřený naplno už od 88°C, voda běhala pomalu samotíží, přece jen v chladiči i bez průvanu odevzdala nějaké teplo a ztěžkla.

Nedávno za jízdy uteklo té vody trochu moc, takže do chladiče jen sem tam šplouchla, když to pumpa zrovna vzala. Ručička teploměru opřená o doraz, samozápal, motor šel zhasnout jen přes spojku a brzdu... a po asi třičtvrtě hodině chladnutí se dolila voda a jelo se dál. Dokonce mi připadá, že to motoru prospělo (má natočeno přes 200 000 km), od té doby má lepší odpich a spotřeba spadla pod 6 litrů, což už přes rok nepamatuju. A to jsem se ho chtěl zbavit., místo toho už mám uchystaný jiný chladič na výměnu a k němu i termostat, zítra se bude měnit.

Neřešil bych to. Chladič je značně předimenzovaný a i ta samotíž to zvládne. Jinak už by si snad někdo stěžoval. Proto zřejmě konstruktéři usoudili, že škoda rasovat baterku odběrem nějakých 10-15A bez dobíjení, když to není nutné.

2008-07-24 13:44:32

Děkuji Skvostní odpověď. Měl by jste ty auta prodávat.

Honza.

P.S. co s tim klapáním spojky ? Asi je to u tereňáků tohoto typu normální. Ja s tim fakt nemám žádné zkušenosti - před tim jsem mél Octavii II. Viatara je však o něčem úplně jiném !!

2008-07-24 20:04:12

nazdar...ja mam trosku iny problem...mam novu GV V6 automat dovoz z usa...teraz mam najazdenych 2OOO mil...len co som to auto chytil do ruk na volnobehu ked je nejakych 600-700 ot/min ozyva sa nejaky klepot ako keby od prevodovky alebo niekde spoza motora, ale nieje to taky typicky kovovy prejav ako ked klepu ventily, je to skor take tlmene a otackami sa to straca...ale robi to iba ked je zohriaty motor...v servise mi nevedeli povedat co to moze byt (mozno spojka, vraj si musi trochu sadnut...ale zda sa mi to blbost...) viem ze nema zmysel robit nejaku diagnostiku sem cez diskusiu, len som sa chcel opytat ci nema niekto podobny problem...

Inak ten ventilator co si spominal, presne to iste je aj u mna...takze ziadna hlava v smutku

2008-07-25 07:30:53

...spojka???

2008-07-25 09:09:16

Děkuji všem a zejména Hillovi, za pomoc při řešení ventilátoru chlazení. Na Suzuki Clubu jsem to vyřešeil podstatně rychleji než v autorizovaných servisech a to je SUPER že je taková možnost . (už si objednávám čepici s logem klubu !)

Co se týče dotazu Rena, je fakt možné že je potřeba chvíli počkat až se to všechno "uloží" (můj laický názor )

Také když jsem svou Vitaru koupil, tak jsem mněl pokaždé pocit, že nemůžu zařadit trojku - furt tam něco "drhlo" - ale teď se mi zdá, že je to lepší. Akorát, když jedu kolem nečeho od čeho se odráží zvuk (řada aut na parkovisku, alej stromů, tunel), tak při otevřeném okně řidiče a řazení jednicčky nebo z jedničky na dvojku, z převodovky je všechno hlasitě slyšet ??? Možná že to ale tak má být ????

Zdravím všechny Honza

2008-07-25 16:30:32

spojka v automatickej prevodovke...aspon tak povedal chlapik v suzuki servise

2008-07-26 09:20:41

A tak jsem si také dnes vyslech "klapot" po stlačení-puštění spojky (to se i manželka otočila co se vlastně děje). Ráno příjdu do garáže, auto studené, usedám, startuji, stlačím spoku a slyším kovové "klap". Řadím zpátečku, pouším spojku (opět "klap") a vycouvám z garáže. Stlačím spojku a opět "kovové klap" (manželka se otáčí), řadím jedničku a vyjíždím na cestu z našeho dvorečku. Zakývám manželce a přez otevřené okno řidiče poslouchám jasné "zvuky z převodovky" při řazení z 1 na 2 a z 2 na 3. Je to normální ????

Honza

2008-07-28 23:01:50

Honza ahoj,

co Ti povedali v autorizovanom servise? pokial v tom nevidia problem zbytocne nemaj tazku hlavu...a prinajhorsom mozes si uplatnit pozarucny servis....Inak myslim si ze ubehnutymi kilometrami sa ten zvuk vytrati, pisal si ze mas len par km najazdenych, je to vlastne v "zabehu"

2008-07-31 15:16:04

Samozřejmě že to v servisu hodnotili jako "normální" jev. Funkčně je vše OK, auto jezdí super, jenom akorát "spojka trochu klape". Když jsem měl kdysi Fábii tak mi to délalo také. V servisu ale stačil "nejaký malý zásah" a vše bylo OK. Takže teď nevím a veřím že se to časem opět stratí ztratí (do najetí 500 km to totiž "neklapalo"). Možná ale že nemám štěstí na servis - ve městě jde o uplně novou prodejnu a nemusí mít s tim zkušenosti ....

Zdravím Honza

P.S. možná bych si měl zavírat okno abych to neslyšel. Ale když já tak rád jezdím s otevřeným oknem ...


Odpovědět