Fórum - Téma


Prodleva plynového pedálu


Fórum Swift New I Prodleva plynového pedálu

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2011-03-05 00:18:26

Zdravím Vás, chtěl bych poprosit o radu, než se vydám do servisu.

Mám nového switta 1,5VVT, jezdí cca 4 měsíce, najeto 6500 km. Nedávno (a skoro bych přísahal že to bylo doslova z minuty na inutu) se objevila velice výrazná prodleva plynového pedálu, kdy se po sešlápnutí 1-2 vteřiny nic moc neděje a pak teprve žačne motor táhnout. Jsem zvyklý používat meziplyn na vyrovnání otáček a najednou jsem zjistil, že když tehce klepnu do pedálu, tak místo abych motor vytočil na nějaké 3 - 3,5 tisíce, tak se skoro ani nepohne. Ten rozdíl je opravdu znatelný, protože doteď motor reagoval ihned, stačilo pedál polechtat a krásně šly otáčky nahoru. Jakmile se tímhle pomalým tempem otáčky zvednou, auto už táhne dobře, ale ten nástup je prostě viditelně zpomalený.

Tuší někdo kde by mohl být problém? Asi to hodím do servisu na diagnostiku, ale než budu mít čas se tam dostat, rád bych znal názor někoho zkušeného, Díky.

2011-03-05 12:45:13

Tak tak, píchnout to na SDT, myslím, že bude problém právě v pedálu, plyn je řízený elektronicky

2011-03-05 15:46:02

V pondělí musím do sevisu, dnes jsem s tím jel a na sešlápnutí plynu až na zem při běžných otáčkách (2 - 2,5 tisíce) prakticky nereaguje a zrychlení z 0 na 100 je tak 16 vteřin Evidentně je něco špatně.

2011-03-05 16:30:40

Však ano, kdyby se cukali dej mi vědět

2011-03-09 15:29:21

Tak jsem dnes nechal auto v servisu, za tři hodiny mi volali že ho napíchli na diagnostiku a nic nenašli, že ho projeli a zdálo se jim všechno v pořádku, ačkoliv tam teda jinou 1,5ku pro srovnání nemají a že mám zkusit vyjet nádrž a vzít benzín někde jinde, že jsem možná nabral nějaký bordel někde. Trochu se mi zdálo, že mají pocit, že si vymýšlím, nicméně co se týče citu pro to, jak se auto chová, tak ten bych u sebe označil jako velice spolehlivý a cejtím že je to výrazně horší - motor nemá takový sytý zvuk, hůř tahne a o nějakém hrábnutí kol při trochu razantnějším rozjezdu si teď můžu nechat tak akorát zdát.

Jsem z toho trochu zklamaný, zkusím nabrat benzín jinde (napadlo mě to protáhnou pár litry 98?), ale moc tomu nevěřím.

2011-03-09 16:46:54

No zkus ten benzín a já zatim zjistim jestli je vůbec pedál monitorovaný jednotkou...osobně jsem se s tím nesetkal a pravda šiftů 1.5 je pramálo

2011-03-09 17:21:52

Jednapětek je fakt málo, rozdíl ve výkonu není oproti 1,3 zas tak velký, zato cena šla nahoru hodně, kdo chtěl aby to bylo jo rychlé, vzal si sporta. Já jsem měl možnost vzít jeden z posledních kusů 1,5 v plné výbavě za super cenu těsně předtím, než přišel ten nový, tak jsem neváhal a byl jsem úplně unešenej z toho jak to jezdí. Jel jsem ve spoustě malých aut stejné cenové kategorie, ale tohle bylo o třídu lepší co se týče všech aspektů jízdy (snad jen ten maličko tvrdý podvozek je na dlažebních kostkách docela peklo).

Já bych se i vykašlal na nějaký servis v rámci záruky a byl bych ochotný si zaplatit aby to zase jelo jak má (nějaký chiptuning například, pokud by třeba byla chyba v řídící jednotce), člověk se přeci jen chce vozit s radostí když už musí, ale to bych musel nejdřív vypátrat, co tomu je

2011-03-15 14:11:21

Takže problém s lenivým autem je zdá se vyřešen. Nakonec to byl nekvalitní benzín, ačkoliv jsem docela v šoku, protože bych nikdy nevěřil, že špatný benzín se může tak extrémně podepsat na výkonu. Ani snad nechci domýšlet jakou srajdu jsem natankoval, že auto zrtatilo náhle cca 20-30% výkonu a spotřeba stoupla z průměrných 7,8-8 litrů (je to hodně, ale rád si užívám svižnou jízdu) na krásných 9,1! (za tolik jsem nejezdil ani v zimě ve sněhu).

Problém jsem vyřešil tak, že jsem vyjel vše co se dalo a vzal jsem u Shellky V-power 95, který by měl díky těm jejich aditivům pročistit ten bordel, co mi tam zůstal z předchozí várky. Už po vyjetí cca poloviny nádrže auto výrazně ožilo, má mnohem lepší zvuk a při méně citlivém rozjezdu opět zuřivě hrabe.

Tímto jsem navždy skončil s levným benzínem u Makra v Praze ve Stodůlkách a to samé vřele doporučuji všem, kteří mají rádi svá auta. Pravděpodobně přejdu nastálo na V-power u Shellu, který sice stojí opravdu strašné peníze, ale efekt který mé mě přesvědčil, že se ta investice vyplatí. Dokonce to vypadá, že o něco klesne spotřeba, takže ten nárůst ceny na plnou nádrž nebude zas tak enormní a vědomí, že auto krmím něčím co mu chutná a ne nějakou srajdou mi ty peníze bohatě vynahradí.

Snad jen poslední dotaz - po jedné várce takového humuspaliva by se snad nic vážně zanést nemělo, ale přesto, mám raději nechat zkontrolovat filtr a svíčky? (sám se v tom hrabat nechi)

2011-03-15 16:58:10

Palivový filtr nezkontroluješ a svíčky jsou iridiové, pokud už auto jede, měnil bych dle plánu údržby


Odpovědět