Fórum - Téma


Prosba o radu - koupit Ignis - nafta ?


Fórum Ignis Prosba o radu - koupit Ignis - nafta ?

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2014-10-12 10:34:07

Ahoj všem, před chvílí jsem se zaregistrovala s žádostí o radu . Mám možnost koupit Suzuki Ignis 1.3 DDiS , r.v. 2005 , najeto cca 140 tis. , dovoz Itálie. Vím, že nemůžete poradit s konkrétním vozem, to ani nežádám, ale chtěla bych slyšet názory, zda jít v případě Ignise do nafťáka ? Máte dobré zkušenosti či naopak ? Někde na netu píšou, že motory nejsou nic moc a je lepší pořídit Igniska v benzínu? Je pravda, že nejezdím dlouhé vzdálenosti, ale každý den do práce cca 25 celkem a něco se projede a menší spotřeba i ve městě je lákavá. Díky moc předem za radu.

2014-10-12 10:48:24

dapru:

Maloobjemový diesel poměrně mladého ročníku (2005), již svázaný přísnými emisními limity, s poměrně dost najetými km (nad 100 tisíc), v případě, že ho nebudeš používat na dlouhé dálniční jízdy se ti v žádném případě nevyplatí.

Naopak, může se ti stát, že z toho budeš mít zamotanou hlavu.

Diesel, kterých je pouze několik procent z celkového vozového parku, lze smysluplně zvažovat pouze v případě koupě nového vozidla

2014-10-12 10:59:09

plukovník:

Díky, upřímně nás zlákala ta nižší spotřeba ve městě , na druhou stranu jsou to tuším 2-3 l na 100 km - myslím oproti benzínu ? A manžela asi také to , že dřív jsme převážně měli doma nafťáky , rozumí jim a jsou mu blízké - tím myslím - co se týče servisu, je z oboru. Teď jezdí firemním Favoritem Pick-upem - dieslem a říká, že ten motor je držák :D , ale tam je motor z řad VW, tuším.

A co benzín, na co si dát při koupit staršího vozu pozor, nějaké rady ?

2014-10-12 11:38:01

dapru:

Jestli jste "dieselová" rodina, tak samozřejmě do určité míry preferujete vše co zavání naftou. Stejně jako když má někdo francouzskou manželku, preferuje vše, co zavání levandulí.

Ale co se týče toho rozdílu 2-3 litry ve spotřebě mezi benzínem a naftou u srovnatelné kubatury motoru, zrovna nedávno se tady diskutovalo o nesouladu mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou a podle statistik dochází právě u dieselů k největším nesouladům.

Co se týče spolehlivosti současných motorů Suzuki, tak nejlépe z toho vychází dnes již skoro legendární motor M16A, který je použit ve vozidlech Swift 1,6, Swift sport, SX4, S-cross, Grand Vitara 1,6 a též v příštím roce očekávaná nová "Vitara".

Na tvém místě bych místo toho Ignise z roku 2005 šel raději do osvědčené SX4, nejlépe r. 2008. Tedy pokud koukáš na nějaký cenový limit.

2014-10-12 11:46:23

plukovník:

Jj, manžel byl "dieslák" , ale už jsme měli doma Opel Astra v benzínu a teď velice výhodná koupě z rodiny Hyundai Matrix a teda spokojenost . Já chci druhé auto do rodiny , moje do práce, po nákupech a sem tam návštěva rodiny v dosahu 150 km tam i zpět . Takže radši menší - pro ženskou, s menší spotřebou . Nové rozhodně nepřipadá v úvahu , takže rozmezí max. 75 tis. cca . V současné době mám VW Polo 1.6 , rv. 1999 , spokojenost, ale ráda bych mladší , mám ho 8 roků , tak zase aby mi těch nejméně 5-6 roků vydrželo a Suzuki Ignis se mi líbí vzhledem - velké malé auto, příjemné nastupování, což v mém věku kvituju , už nejsem nejmladší, dcery už vyletěly z hnízda :D

2014-10-12 17:42:14

plukovník: Nevím,kde se vzala úvaha,že dieslů je jen několik procent...

2014-10-12 18:39:54

otym9:

Nemám na mysli starý levný šrot dovážený z Německa, se kterým jsou následně jenom patálie, ale prohlížel jsem seznam nově zaregistrovaných nových vozidel v loňském roce a konkrétně u značky Suzuki vychází poměr asi tak 1:20 ve prospěch benzínu.

Nemám po ruce webovou adresu registru, ale mám pocit, že Milan ji zná.

Zajímají mně jenom nová auta, ojetiny nebrat

P.S.

Je ale pravda, že pokud by ses odstěhoval do Francie, tak tam je dieselů skoro 60% a taková SX4 se tam v benzínu skoro vůbec neprodávala.

MilanT  
Milan
2014-10-12 19:16:43

plukovník: Pokud je řeč o mně, tak ty statistiky registru jsou tady - http://www.mvcr.cz/clanek...0.aspx?q=Y2hudW09NA%3d%3d

Ale nechtějte po mně, abych tím listoval, roloval a něco tam hledal.

Ale kdo chce, tak tam kromě druhu paliva jednotlivých značek aut podle roku registrace najde i statistiky podle barvy karoserie.

2014-10-12 19:45:03

milant:

Možná, že listuje, roluje, nebo něco hledá se lépe také tady:

http://autoperiskop.cz/statistika/statistiky/

MilanT  
Milan
2014-10-12 20:03:58

plukovník: Jasně, o periskopu jsme už debatovali v červnu - http://www.suzukiclub.cz/...select=34171#message34171 Já myslel, že hledáš adresu registru s velkým "R".

Asi hledám blbě, ale nemůžu v periskopu najít prodejnost S-Cross. 2013 se přeci už prodával - http://autoperiskop.cz/st...013_12&znacka=suzuki#main

Omlouvám se za OT, berte to jako řečnickou poznámku.

2015-04-09 21:04:11

Mám Ignise 1,5 4x4 na plyn také dovoz z itálie se stavem 136 tis. Km. Každý den dojíždění do práce 25 km, budem ho mít 3 roky a v pohodě.

2015-05-20 21:24:16

dapru: všeobecne platí, že diesel je vhodný iba na dlhé cesty aspoň 50??? km, potrebuje sa poriadne zohriať aby nedymil, kvalitne spaľoval naftu. Ináč bude dymiť a napr. aj vytvárať karcinogény. Ten rozdiel v cene benzínu a nafty nie je až taký že ušetríš.

2015-06-08 20:30:36

huncutik33: Ano, je pravda, že zejména naftové motory je potřeba zahřát, zejména v zimě , ale to platí víceméně i u benzinových motorů. A v mém okolí jezdí kde kdo už na naftu a přitom bydlí buď ve městě nebo těsně za městem a do práce to taky nemají 50 km. Každé auto je potřeba jednou za dva týdny aspoň projet někde vyšší rychlostí než po městě padesátkou , a stačí prý cca 10-20 km, aby se protáhl výfuk. O dieselu jsme uvažovali ne pro rozdílnou cenu nafty , ale pro nižší spotřebu . Igniska mám doma a předtím jsem s VW Polo na jedno natankování 40 litrů benzínu ujela maxiálně 500 km a musela jsem znovu tankovat, minulý měsíc jsem ujela na 40 litrů nafty u Igniska skoro 780 kilometrů, což je znatelná úspora. Byli v tom převážně cesty do práce denně 20 km , a jednou cesta 50 km a zpět a jedna cesta 140 km a zpět , takže ne jen město, ale to jsem měla i u Pola .

Takže spokojenost

2015-06-09 06:25:55

dapru:

Tvoje spokojenost s úsporou peněz skončí, až budeš muset vyměnit DPF filtr.

A pokud se rozhodneš, že ho vyřadíš, jako to dělají někteří nezodpovědní hlupáci, tak se staneš šiřitelem rakoviny pro své okolí a samozřejmě také pro sebe

MilanT  
Milan
2015-06-10 08:35:18

dapru: Jezdit s benzínovým Polem za 8 l/100 km, tak to už je hodně těžká noha. Ten rozdíl benzín-nafta bych viděl na litr, maximálně dva. A vzhledem k tomu, že ceny obou PH jsou prakticky srovnatelné (někde jsem dokonce viděl dražší naftu jak benál), tak kolik je ta úspora na palivu na 100 km? 30 až 50 korun?


Odpovědět