Fórum - Téma


Prosím o radu ... Swift gls 1997


Fórum Swift IV Prosím o radu ... Swift gls 1997

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2011-10-17 17:36:10

Dobrý den, dnes pri příjezdu do práce se mi můj swift jakoby dusil (choval se jako kdyby spatně spaloval chovalo se to jako kdyby to jelo na ethanol ... nebo jako kdyby dochazel benzín . navíc si otačky na otackomeru klesaly a stoupaly bez dupání na plyn se rucicka pohybovala v rozmezí od cca. 2500 -3200,když jsem potom chtěl z práce odjet, tak uz jsem nenastartoval(vubec se neprotočí startér) . zkusil jsem roztlacit (protože jsem si myslel že to byla chcíplá baterka z prvního mraziku ,az pozdeji jsem si vsiml ze vse elektrické vpohodě funguje . Doma jsem si nastudoval check engine a zkusil vyblikat ,napsalo mi to kod 83 nebo 38 ale ten jsem nikde nenasel . 8 rychlych bliknutí poté pauza a tri blikance . Jinak jsem si prosel pojistkovou skrin pod volantem a tam jsem nenasel nic spaleneho . Ale u motoru byla spálená ta velká pojistka vedle konektoru na vyzkoušení check enginu (snad pojistka ventilátoru ,podle toho co jsem vyhledal).Tak nevím jestli jsem ji mohl spalit tou snahou nastartovat . Jsem bezradný za každou radu velmi děkuju .

Hill  
Jaroslav
2011-10-18 14:16:29

A všechno ti v pohodfě funguje, i když zapneš klíček a vyhřívání zadního skla?

Vyčisti kontakty baterie případně zkus jinou baterku.

Zkontroluj, jestli nemáš o zub přeskočený rozvodový řemen.

2011-10-18 16:38:33

JE fakt že jsem v ten den ho měl po dlouhé době zapnuté (výhřívání zadního okna .) jinak ted se chystám k auto pozjištovat . vše funguje . kontrolky svítí ,jen bliká check engine a vubec nejde startér . jdu vyzkoušet ostatní ,zatím díky

2011-10-18 18:26:33

Tak, vyzkoušel jsem jinou baterku a bez rozdílu . zkusil jsem zapnout vyhřívání zadního okna ,taky fungovalo .

Mrkl jsem i na rozvodák ale jen na horní čast ,která jde vidět bez nutnosti sundání spodní kladky .zdalo se byt vše ok . zuby pekne sedely nezdaly se vubec zdeformované a naplý byl taky dost . tak vubec nevim a jezdím na kole .

Existuje chybové hlášení 83 ? nikde jsem to nenašel a nevíte jak zkontrolovat relátka ? nemohl jsem je vubec vypacit ven ze skířně ..(mají packy z obou stran ,packy jsem povolil ale rele nevytahl drží jako čert .

Hill  
Jaroslav
2011-10-18 20:45:28

Ale startér je připojený rovnou od baterky (černý kabel). Relé má v sobě - elektromagnet zasune pastorek do věnce setrvačníku a současně připojí motor startéru. Je takový problém zjistit, jestli má blok hnacího agregátu dobré spojení s kostrou a jestli na bílém drátu ke klíčku je plus (a na červeném se žlutým proužkem od něj pak při otočení klíčku na START)? To plus musí projít pojistkovou skříňkou, kudy nejde přes pojistku, je tam jen propojený na černý s červeným proužkem, ten končí nad pedálem spojky na spínači, který spíná při sešlápnuté spojce. Za ním se ti musí při otočení klíčku na START objevit už plus i na černožlutém ovládacím drátu, co vede na cívku elektromagnetu startéru.

Začni tím kostřením motoru na mínus baterky resp. na kastli. No a pak si projdi okruh ovládání startéru, co jsem ti tu popsal.

Jo, a ještě něco: blikání 8 a 3 znamená u ročníku 97 poruchu sériové komunikace mezi imobilizérem a řídicí jednotkou, ačkoli v tomto případě nevím, co to má společného s obvodem startéru, ten podle schématu přes řídicí jednotku vůbec nejde. Je možné, že klíček byl dlouho zapnutý, aniž by startér otočil motorem, a jednotka to vyhodnotila jako chybu. To ale jen hádám.

Ostatní problémy můžeš hledat, až natočíš. Například to kolísání volnoběžných otáček může způsobovat dírka ve výfuku těsně před nebo těsně za katalyzátorem, to mě nenapadlo, dokud mi nedošlo, že už máš dvě lambdasondy.

2011-10-19 17:46:00

tak problem vyresen .. byl to ukroucený silový vodič ukostření ,který je napojený na baterku a spojený s blokem.

to melo za nasledek prepalení ještě jednoho kostricího dratu . Naštěstí celkem nenáročná oprava . Děkuju moc za rady Hille .


Odpovědět