Fórum - Téma


Provozní náplně


Fórum Technický koutek Provozní náplně




2012-03-14 18:30:57

Mav
Marek
2015-01-27 12:47:56

Dobrý den,

Je možné pro Suzuki SX4 1.6 VVT 79 kW (M16A) použít motorový olej Shell Helix Ultra 5W-40 ( http://www.am-oleje.cz/pr...y/shell-helix-ultra-5w-40 )?

V uvedené tabulce provozních náplní takový rozsah u viskozity uvedený není a tak nevím, jestli nemohu zbytečně motoru ublížit, když mu dopřeju takový kvalitní plně syntetický olej.

Děkuji

Mav

2015-01-27 14:08:48

mav:

Ano, tento olej můžeš bez obav použít. V době výroby první generace SX4 (79 kW) byl tento olej dokonce doporučován jako nejvhodnější.

Ve výše uvedené tabulce je dokonce určitý paradox, kdy minerální olej 15W-40 doporučován je a syntetický 5W-40, s podstatně vyššim zimním teplotním rozsahem tam chybí

Já osobně považuji olej visk. klasifikace 5W-40 pro středoevropské podmínky za vhodnější, než 5W-30, nebo dokonce ultra řídký "eko exot" 5W-20, případně OW-20

Takže ano, olej Shell Helix Ultra 5W-40 je dobrý olej pro tvojí SX4.

MilanT  
Milan
2015-01-27 14:58:59

plukovník: Jedna paní povídala, že Suzuki začne v dohledné době předepisovat 0W-20. Já už jsem se podivoval té 5W-30 co mi tam dávali při garančce, ale snad vědí, že to auto je v záruce. Chci ten 0W-20 vidět v létě, až se začne trhat olejový film a lidi budou zadírat motory.

2015-01-27 15:26:34

milant:

Předepisovat tento olej asi brzy začne, protože třeba na Slovensku mají tohoto oleje prý plné sklady a není to tak dávno, kdy tato viskozita mimo arktické oblasti byla považována za špatný vtip.

Ale prý chemie a technologie výroby pokročila a ani u takto řídkého oleje se mazaci film netrhá.

Mně osobně by byla, když už bych měl jít do extrému, než 0W-20, sympatičtější viskozita 5W-50, nebo 5W-60 a na nějakou úsporu pár deci benzínu seru.

Mav
Marek
2015-01-27 15:50:55

plukovník: 5W-60 ? Není to už sportovní, pro závodníky, který snese i opravdu extrémní zátěž a tedy i teploty? Já měl 5W-40 za ideální kompromis mezi cenou a kvalitou (plná syntetika) v různých sezónních situacích, ale s vyloučením ryze sportovního využití s extrémně vysokou zátěží.

2015-01-27 16:07:07

mav:

Přesně tak, šedesátka je pro extrémní tepelnou zátěž závodních motorů a to se dokonce vyrábí i sedmdesátka. Olej s takovým rozsahem viskozity má také tomu odpovídající cenu.

MilanT  
Milan
2015-01-27 20:19:31

plukovník: Tak hlavně aby taky technologie výroby motorů pokročila natolik, aby ten řiďoučký olej starší motory nežraly po litrech jako benzín.

2016-10-29 00:20:20

...hmm, hmm ...zrovna dumám, co mám do cérky Swiště při výměně nalít za olej Loni jsem tam ve spěchu, bez průzkumu a sjistou pochybností "poslušně" nalil origo Suzuki 0W-20 s ujištěním prodávajícího servisního technika, že "motory jsou vyráběny dost natěsno", takže ta vodaolej je "tak akorát". Ale... pochybnosti zůstávají (a vidim, že nejsem sám) a zkušenost a snaha vzdělávat se mi napovídají, že buď jsem vůl, nebo stále ve strojařině platí, že tak zas moc "natěsno" ten motor bejt nemůže, páč by se nejspíš rychle "kousnul" (a s vodolejem o to rychleji), a že stále platí, že snížená viskozita - ať při 100°C nebo HTHS nebo obojí - je dobrá tak na snížení spotřeby o šíleně důležitou půldecku paliva (aneb: za vším hledej emise, "motor není důležitý o to dřív si koupíš nový").

Mě osobně je "sympatický" Mobil 1 New Life 0W 40 (který leju i do nového svého Apíka - VW up!) - s nesníženou HTHS viskozitou, vysokou alkalickou rezervou, plně popelný (obsah sulfátového popelu), s normálním obsahem fosforu - tedy žádná "nízkotučná" voda "fuel economy" http://www.mobil1.de/prod...tabs=Spezifikationen#tabs

2016-10-29 00:23:47

Nečetli jste někde nějakou studii na to? Zatím jsem se dostal jen pdf studiím, kde se nerozebírala viskozita ale pouze tendence k drastickému snižování obsahu fosforu a síry kvůli prodloužení životnosti katalyzátorů a filtrů pevných částic, kteréžto složky ovšem jsou velmi prospěšné motoru a jejichž redukce k životnosti motorů rozhodně nepřispívá... (a tušim, že s viskozitou to bude to samé v bledě medovém)


Odpovědět