Fórum - Téma


rada?


Fórum O vozech našich členů rada?



1  2  3

2013-02-28 14:53:53

Plukovník sice kecá, ale ne vždy.

Tlačítko(gumový spínač) je to co ti při otevření dveří rozsvěcuje interiérové osvětlení.

Tedy znovu:

Spínač zapalování do polohy 2 (rozsvíceny všechny kontrolky, nikoliv start to je poloha 3 !)

čtyřikrát rozsvítit a zhasnout parkovačky

čtyřikrát otevřít a zavřít dveře na straně řidiče.

Pokud toto uděláš pouze třikrát (nikoliv čtyřikrát), tak se ti namísto stavu ujetých kilometrů zobrazí kód aktuální poruchy)

Když to uděláš čtyřikrát viz výše, porucha pokud již pominula se vymaže z registru a NĚKDY též zhasne žlutá kontrolka motoru.

Nezaručuji, záleží na typu kontrolního modulu BCM, modulu ECM , řídícího modulu sdruženého palubního přístroje a verzi softwairu. Ale tvůj model by to mohl umět.

2013-02-28 17:51:37

děkuji, vyzkoušela jsem to, jestli to vymaže chybu je mi celkem jedno :-D já potřebuju aby mě zhasla ta žlutá kontrolka, která mě deptá a ta nezhasla, jaký mám modul nevím, kde to vyčtu nebo najdu v TP, nebo někde v servisní knížce?

tak vlastně já teď nevím jestli mi to tu chybu vymazalo, když pořád kontrolka svítí

2013-03-01 09:13:39

Jestli trvá aktuální chyba poznáš pokud podle výše uvedeného postupu. (třikrát parkovačky, třikrát dveřní spínač),

v takovém případě se všechny kódy aktuálních chyb zobrazí postupně namísto zobrazení stavu ujetých km( např. P0420). Vymazání této chyby provedeš tím, že operaci provedeš čtyřikrát (po zapnutí startovacího spínače do polohy 2, čtyřikrát parkovačky, čtyřikrát dveřní spínač) Pokud byla chyba smazána, objeví se místo stavu km hláška 00000.

Pokud ovšem po další jízdě chyba znovu naběhne, nebo ji nelze smazat, pochopitelně bude i nadále svítit ta žlutá kontrolka. Svícení, případně zhasínání žluté kontrolky je závislé na druhu a četnosti výskytu poruchy a běžně ji lze kdykoliv zhasnout pomocí jakéhokoliv programu přes interface do diagnostické zásuvky.

Ale jak říkám, třeba to tvé auto takto neumí, ale modely od roku cca 2006-7 by to umět mohly.

Nevím, co ti v servisu říkali, že je příčina, ale těch příčin může být mnoho, stejně jako je v autě akčních členů, nemusí to být zrovna katalyzátor i když ti to někdo, kdo to vyčetl ze seznamu poruchových hlášek může tvrdit.

Katalyzátor by měl vydržet alespoň 130 000 km. Dosloužilé katalyzátory začínají být pomalu problém, ale problém je též poznat, zda je to opravdu skutečná příčina.

V katalyzátoru probíhá reakce, která se nazývá katalytická redukce. Při této reakci vzniká velké množstrví tepla a z tohoto důvodu relativně nejjednodušší způsob jak poznat, že katalyzátor je funkční je ten, že teplota na jeho výstupu je výrazně větší, než teplota na vstupu. Problém je, že v málokterém servisu jsou zřejmě schopni toto změřit.

Případná výměna katalyzátoru nebo lambda sondy patří k těm dražším opravám a stále častěji to bude taková noční můra všech majitelů, ale jak se říká nebudeme malovat čerta na zeď.

2013-03-01 12:04:05

Díky, mám r.. 11/2008, v servisu mi řekli, že to je chyba P0420, že autu nic není je to softwerem, který ovšem žádný servis Suzuki v ČR neumí přehrát pouze u S4 mají nový, tak že mi prostě ta chyba bude vyskakovat a já budu muset jezdit na odstranění nebo smíš zhasnutí toho světýlka.

Bylo mi doporučeno tankovat jen u Benziny, lít do nádrže něco ? ( teď nevím název, ale koupila jsem to a nalila to tam) a přesto mi nezaručí když chybu vymazali, že se znova neobjeví, ( objevila se po 14 dnech), po ujetí cca 280 km.

Ta chyba u mýho auta nastala ve chvíli kdy jsem natankovala ten špatný benzín s vodou, jak jsem tady už psala a od té doby mi chyba vyskakuje

2013-03-06 18:11:05

sem na nervy z toho svítícího světýlka na palubovce

2013-03-25 18:24:16

Mám stejný problém. Koupil jsem Ignise r.v. 2005. Rozsvítila se kontrolka motoru. Natankoval jsem v OMV. V Suzuki mi to smazali. Ale rozsvítilo se to zase. Vzal jsem benzín na Shelce.

Zkoušel jsem ten fígl 3x světla, 3x dveřní spínač a nic. Ani to čtyřnásobné blikání. Není na Ignisu 2005, Jiný fígl?

Pomůžu si odpojením baterky?

2013-03-25 19:55:01

Nepomůžeš si z ničím, jedině investovat soukromně do softwaru. protože v Suzuki mají pouze na S4, na jiný typy nemají, je to na těch autech nastavený na vysokou citlivost a tady tankujeme sračky. Já jezdím mazat chybu cca po ujetí 200 km a jsem z toho na nervy a lituju že jsem si to auto koupila

2013-03-25 19:56:08

Neználek: jo to jsem taky dělala s těma světlama a dveřním spínačem jak radil plukovník, světýlko svítí vesele dál

2013-03-26 22:09:04

lkulikova: podobný problém má otec u GrandVitary,stále se rozsvěcuje pořád dokola diagnostika,hlásí to pořád to samé a přitom auto 100% funguje,už to otce přestalo bavit pořád na tu kontrolku čučet,tak jsem mu ji přelepil černou izolačkou a je spokojenej

2013-03-26 22:16:30

Honzi: no ale to nejni řešení

2013-03-26 22:53:02

kato1973: Tak záleží jakýho problému

2013-03-26 23:09:11

TSpeed: problém P0420

2013-03-27 08:22:24

Honzi: to není řešení, pokud svítí chyba na palubovce, tak nemůžu tušit jestli mi nevyskočila i jiná chyba, i když mě auto taky jede bez problémů, tak se bojím jet na delší trasu abych někde nezůstala stát na mezi.

Zkusím vyměnit ještě svíčky, jak mi tady radí zkušený Suzukáři

2013-03-27 12:26:37

lkulikova: řešení to samozřejmě není,ale tátu už nebavilo pořád jezdit na diagnostiku,tak jsem to zatim zalepil,ale radili nám ještě,ať zkusíme vyměnit lambda sondu

2013-03-27 17:46:18

Honzi: To už mám všechno z a sebou....výměna katu, lambád.....prostě chyba je v nastavení ECM... komunikace mezi lambádou 1 a 2

2013-03-27 18:38:05

Honzi: tak tu teda měnit nebudu ani náhodou, vyměním pouze svíčky, naposledy jsem všechno takhle měnila u Pola od vlnovce, egr ventilu, obě lambdasondy a nevím co ještě a světýlko mi pořád svítilo asi 4 měsíce, pak mi v WW za 600 přehráli softwer a byl klid, jenže Suzuki ho nemá, tak to bych mohla vyměňovat opět všechny součástky

2013-03-27 19:05:52

Problém P0420 se už někde řešil, možná jsem to četl někde jinde. Já jsem postupoval takto:

V 53tis. Km se mi rožnula kontrolka a já jsem zjišťoval co a jak. Na netu jsem se dozvěděl, že u několika swiftů kolem roku výroby 2007 se tato závada objevila celkem brzo a nikdo ve značkovém servisu nevěděl proč. Je zajímavé že to bylo jen v České republice. Při návštěvě servisu postupovali pro ně nejjednodušší cestou řešení problemu. Vždy řeknou že je to benzínem, ikdyž jsem věděl že je to nesmysl, protože stalé čepuji u stejných čerpaček a jiní problém nemají. Závadu vymazali a začal jsem čepovat na čerpačce kterou mi určili. Opět se rozsvítila - servis znovu vymazal s tím že jsou to dozvuky to špatného benzínu. Znovu se svítila už asi po 100km. Znovu chtěli pouze vymazat a nic se nemělo dít dál. Vždyť to byl pro ně stálý přísun peněz. Proto jsem změnil servis a tam jsem se předem dohodl na postupu odstranění závady. Při první návštěvě chybu vymazali a proměřili lambda sondy s tím že jsou v pořádku. Po cestě domů se kontrolka znovu rozsvítila. Do telefonu mi řekli že s tím počítali a že hned objednali nový katalyzátor. Po výměně katalyzátoru mám klid. Dnes mám najeto už 120tis.

Je na Vás jak s touto radou naložíte, ale podle mne je všechno ostatní zbytečné vyhazování peněz. Proboha špatnou svíčku a podobné drobnosti musí automechanik poznat a ne po Vás pořád po malých částkách tahat nějaké peníze.

Hodně štěstí.

2013-03-27 19:47:57

pav.el: příteli.... buď rád že již v Suzuce nepracuji, páč Tobě bych teda vyměnil vše a neřešil bych kde je chyba. Za tu cifru co by si platil bys Suzuku postavil do kopřiv nebo pořídil jinou značku. Játo řešil tak, že jsem se se zákaníkama domluvil...chybu vymazal za 20kč když jeli kolem a bylo. Co mám jako opravář dělat, když mi Suzuka není schopna dát pořádnou diagnostiku a upgrade softwaru??? Poslouchat pak kecy, že jsem opravář na howno??? Já se vždy snažil o nejlevnější variantu.....Já ti vyměnim svíce za 1000,-kč kus a máš to hnedle 4 tisíce bez práce a když si přineseš svíčky svoje tak zaplatíš práci a diagnostiku a pokud se ti něco zase rozsvítí, tak tě pošlu někam, páč to byl tvůj materiál. VW koncern měl ten samý problém jenomže diagnostika VAS je trochu jinej level než kalkulačka SDT Suzuki, kde byl někdy problém nahrát i blbej klíč aby auto naskočilo. Pomlouvat a kritizovat mechaniky v autorizákách umí každej idiot, navíc se vám za ty almužny stejně každej mechanik jen vysměje. Ne tady si stěžovat ale přímo na SUZUKI CZECH MOTORS .....a i Ty plukovníku jsi mě nasral i když v čechách nejsem.... ve větvi zapalovací svíčky

2013-03-27 20:39:15

kato1973: Nevím proč by jsi měl měnit vše. Nechápu tvůj postoj. Vymazání chyby za 20kč je podle tebe oprava? Proč teda výměnou katal. byla závada odstraněna a už se nikdy neukázala auto bylo 100% opravené, přitom vůbec nikdo nemusel zasahovat do nějakého software nebo měnit svíčky. (ty mi sloužily spolehlivě do 105tis.)

Jen pro zajímavost konečná oprava byla provedena také ve značkovém servisu Suzuki a bylo opraveno co bylo třeba, bez zbytečných průtahů a keců. Za mazaní chyby v prvním servisu jsem neplatil 20kč ale 400kč,auto přistavit v7:00, vyzvednout ve 13:00 a slyšel spousta debilních keců. Tak potom nevím kdo je idiot.

2013-03-27 21:03:31

pav.el: závada P0420 je chyba: lambáda 1 nebo 2 nebo katalizátor....pokud je auto v záruce neřeší se nic a mění se komponenty. Pokud auto má již po záruce, platí zákazník... Dobrá vyměním 1 sondu za 6 litrů a závada se opakuje...Zákazník je nespokojen (má na to právo) a kdo myslíš že to odsere a zaplatí he he...mechanik páč je blbej. Takže mechanik lepší řekne že jsou špatné ty tři věci a zároveň poví sumu, nebo jsteli z okolí tak to neřešte páč chod motoru to neovlivní a jednou za měsíc mi dejte na jedno pivko a já vám to máznu. Každej v Suzuce věděl že diagnostika je na nic, ale zákazníkovi se to říci nikdy nesmělo


Odpovědět

1  2  3