Fórum - Téma


RADAR


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV RADAR

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV 1.6

1 servisních knížek  |  190 diskuzí  |  1 otázek  |  6.35 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec.


1  2  3  4  5 ......... 7

2016-04-10 22:38:18

Mirror link mi funguje s samsung note 4. Ale celkove je to na pytel, protoze pri navigaci sygic( jedina mirror link aplikace ktera se mi podarila rozchodit) nelze poslouchat radio ani mp3 proste nic. Takze soudruzi co vymysleli mirrorlink asi nedomysleli k cemu to lidi budou chtit pouzit.

Co se tyce radaru tak ihned po nastartovani je aktivni. Pokud prijizdim do kolony trochu razantneji tak mi to zacne pipat. A pripravi brzdy.

Jay
2016-04-10 22:40:23

Tak v tempomatu to brzdí,ale za normálního provozu jsem to nepostřehnul,(dojíždění)sem tam upozornění,to jo.

2016-04-11 01:46:47

ahasver: ten radar je aktivní automaticky po nastartování, lze vyřadit zmačknutím něčeho vlevo od volantu pokud chceš. Nejlépe vyzkoušet při popojíždění v koloně, stačí když auto před tebou brzdí a ty jedeš 30 a víc a hned začne řvát, to upozornění je poměrně brzo, je hromada času v klidu zastavit. Při popojíždění po Jižní spojce v Praze denní záležitost, je to fajn pokud si čteš noviny a upoutá tě zajímavej článek, tak tohle tě vyruší a v klidu dobrzdíš

2016-04-11 06:23:06

Oni v Suzuki snižují citlivost kvůli falešným poplachům, je možné, že to reaguje později.

RBS pracuje stále (dokud ho nevypneš/nemá poruchu - třeba zasněžená maska).

Osobně mám za půl roku následující skore.

Cca 2x týdně planý poplach (lávka přez cestu za horizontem a auto stojící v ostré zatáčce), 3x týdně varování, když zaspím s nohou na plynu při sjíždění se kolony.

Asi jen jednou jsem zaznamenal stupeň 2 RBS, zvýšení brzdného účinku. Brzdil jsem méněm,́ než se autu líbilo a najednou se mi propadnul brzdový pedál pod nohou jak zabralo ESP a auto začalo intenzivně brzdit.

2016-04-11 08:23:46

vagojan:

Pokud to funguje opravdu jenom na kovové objekty, jak tady bylo řečeno, tak je to úplně, ale úplně na hovno

Když se zastaví kolona, to přece vidím a brzdím. Nejsem blbej.

Je potřeba aby to reagovalo na srnu, která vyskočí z krajnice, jenomže ta z plechu není

2016-04-11 08:37:27

plukovník: nebo neosvětlený cyklista uprostřed cesty... Ale...nemyslím si, že by to mělo fungovat jen na kovové předměty.....to by třeba musel pršet ocelový déšť...třeba meteorologové přeci používají radary na sledování oblačnosti a srážek....a tam toho kovu asi moc nebude. Není to o tom, že by materiály neodrážely, ale o schopnosti odrazit určité množství dle osvíceného materiálu a také tvaru toho předmětu. Obecně to vidím jako poměr nastavení vysílacího výkonu a citlivosti přijímače. A to bude asi překladatelský oříšek...najít to optimální nastavení, aby nebyly falešné poplachy, ale zase aby to zachytilo překážku, to až taková sranda nebude. To pár updatů softu asi bude...

MilanT  
Milan
2016-04-11 08:44:20

plukovník: Srnám a jiné lesní zvěři se budou dávat kovové obojky a chodec, který nebude mít endoprotézu, nervy ze železa, ocelové svaly a srdce ze zlata, bude povinně kromě reflexních prvků povinně nosit tabuli plechu. To by bylo aby to v Bruselu nevymákli

2016-04-11 09:11:29

plukovnik: Já nic o kovových objektech nepsal.

Nejsem si jistý, zda to bude fungovat na papírovou krabici. Každopádně funguje to třeba na husté zelené křoví vylézající v zatáčce do silnice (auto ještě nezatáčí, tj. bere to jako že jedeš do překážky).

Asi to má nějaké spojení s natočením volantu (poloměrem projížděné zatáčky. Při zatáčení to na překážky co jsou přímo před maskou třeba 20 metrů neřve. Při rovném volantu ano.

ahasver: Zajeď si do servisu na kalibraci. Možná to někdo utlumil až moc. První dodávky byly prozměnu přecitlivělé.. a lidi si spíš stěžují na falešné varování, než na to že jim to nezabrzdilo.

2016-04-11 09:52:39

Zdravím.

Vitara má naježděno 27.000km.

Radar se aktivuje automaticky po startu motoru. Deaktivace během jízdy by mohla vyvolat nepředvídatelný stav - možná i FATÁLNÍ ?

Reaguje jen na kovové předměty, ale psí obojek opravdu ne - příliš málo kovu.Cyklista na starém poctivém kole - určitě.

Zatím jezdíme se základním nastavením vzdálenosti tj. mód NEAR.A občas se stane že radar upozorní i na svodidla, na odstavené vozidlo při krajnici a nebo před vámi jedoucího řidiče který začne odbočovat a vy se dostanete blíž než je pro radar "přípustné". Možná opravdu používat mód FAR ? - ale to nechám na vás.

Sníh, déšť ale jedenkrát i nějaká naprosto neviditelná špína dokáže radar deaktivovat.

Nemám načtený návod, ale upozornění, event.zásahy do řízení jsou pouze od vyšších rychlostí než je jen pouhé popojíždění v kolonách.Typoval bych to tak na 20km/h.Ale otestovat to, tak na to nemám nervy.

Jedenkrát jsem už i cítil že Vitara chtěla samovolně automaticky zabrzdit.To znamená 3.úroveň.

Tehdy jsem dojížděl cyklistu a udělal kolem něj takovou myšku až na poslední chvíli.Ale protože jsem skutečně /byť na poslední chvíli/ tím volantem otočil, tak zůstalo jenom u toho jemného zacuknutí od automaticky aktivovaných brzd.

2016-04-11 10:39:09

Určite nereaguje len na kovové predmety, to máte z kade? Mne sa hneď prvý deň, ako som si Vitaru prevzal u predajcu, stala situácia, kedy som išiel za vozidlom, ktoré ťahalo prívesný vozík a v ňom nejaké náradie a materiál. Po chvíle z vozíka z ničoho nič vyletelo plastové vedro rovno predo mňa, radar okamžite zareagoval, cítil som, že brzdy sa pripravili na silnejší účinok...myšičkou som sa len tak tak vyhol. Ešte sa mi stáva na jednom kruhovom objazde, kde sú obrubníky, že keď idem trochu rýchlejšie, tak to radar vyhodnotí ako prekážku a reaguje výstrahou....takže určite neberie do úvahy len kovové predmety

2016-04-11 10:58:52

vagojan: vazba na natočení volantu....to by ale logiku mělo....bo by to pak v každé zatáčce řvalo...protože by před sebou měl jinak stále překážku v každé zatáčce a asi by se šoféři zbláznili

2016-04-11 12:29:12

ahasver: Neviem, neviem...keď som bol na predvádzacej jazde, tak predajca mi ukazoval ako to funguje. Navolil funkciu radaru - sledovania prekážky na ceste, myslím na volante a auto samo pribrzďovalo, ked sme sa nebezpečne blížili k autu pred nami. A to mi vyslovene hovoril" "Pozrite, nohy mám mimo pedálov" Nebol to automat, ale diesel, 6 st.manuál. Nakoľko mám objednanú Vitaru, ešte ju nevlasním, tak ti to nemôžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti. Príde mi niekedy v júni.

2016-04-11 13:24:32

topvideo: Ano to ukazal adaptivni tempomat. Pouziva to stejne prvky. Pridava to plyn brzdi to. RBS funguje stale i bez tempomatu a jen upozornuje/pomaha s brzdenim/brzdi.

2016-04-11 14:12:57

korki:

Omlouvám se pokud jsem někoho uvedl v omyl.

Já mám za to, /a upozorňoval mě na to prodejce!/ že reakce radaru je pouze na kovové předměty.

Vlastně nic nevím. Na jaké VF frekvenci radar pracuje?

Pokud neznám kmitočet, tak nelze dohledat jak se na různých materiálech v závislosti na jejich tloušťkách tento vysílaný paprsek po dopadu chová...

Tak nezbývá než test v realitě.Vitara je manželky - tak musím potají.

Jen by mě zajímalo jak poznáte tu druhou fázi.

1.fáze - nebezpečí = zvuková signalizace s informací na display

2.fáze - přetrvávající nebezpečí = + předpříprava brzdového systému - asistent

3.fáze - krizová situace = + brzdový účinek bez aktivní účasti řidiče

a myslím, že časová prodleva mezi 1. a 3.fází se bude pohybovat max 200ms - v závislosti na aktuální rychlosti vozidla.

2016-04-11 14:16:32

vitara.2015: Fáze 1 varovná je cca 1-2 s (většinou u mne nastává, když jedu v koloně, já ještě nohu na plynu a cca 40m předemnou jedoucí auto začne zpomalovat.

Fázi 2 jsem zažil jen jednou, než jsem se naučil dávkovat brzdy. Ve zrychlovacím pruhu se někdo leknul a dupnul na brzdy, začal jsem hned brzdit, ale brzdil jsem málo (vzdálenost se rychle zkracovala, auto předemnou už skoro stálo).

Brzda se mi jakoby propadla, auto začalo brzdit více.

Fázi 3 jsem zatím nezažil. Většinou si vystačím s fází 1, zas tak moc při řízení nespím .

Vašek

2016-04-11 14:40:45

vagojan:

Tak nám všem přeju hodně štěstí a ať nám ten dobrý radarový sluha pomáhá a nezmění se ve zlého pána.To by pak mohl být možná i náš konec.

A osobně kategoricky odmítám tvrzení, že se zde pohybujem v časovém horizontu neskutečných 2sekund! Pokud pojedu rychlostí pouhých 60km/h tak za tu dobu ujedu 33,3m To bych měl už auto na šrot a nos v airbagu...

2016-04-11 14:44:19

jurasek: ano, takhle po precteni jsem to očekával, že to bude fungovat.

Tak jsem párkrát najízděl do kolony ostřeji a ticho jako po pěšině

Near či Far, všechno NC.

Zkoušet to opačně, běhat s plechem proti autu asi nemá smysl, kompjůtr pravděpodobně pozná stojící vůz, hi.

Díky.

Jirka

2016-04-11 14:47:48

vitara.2015:

V mém případě skutečně 1-2 sekundy....

obvyklá situace kde mi RBS zabírá souvislý proud vozidel jedoucí 50-70km rychlostí, všichni mírně zrychlují Mezera k autu předemnou je cca 30 (1,5 rozteče sloupu veřejného osvětlení).

Auto předemnou začíná zvolňovat, já stále zrychluji.

RBS v úrovni 1 varuje, že zrychluji a zkracuji vzdálenost. RBS utichne již v okamžiku, kdy sundám nohu z plynu a zpomalí se relativní rychlost přibližování.

Tj. relativní rozdíl v rychlostech aut je cca do 20 km/h, vzdálenost se zkrátí třeba z 30 na 15m.

Úroveň 2 jsem zažil jen jednou. Já se rozjížděl na 70 a auto předemnou místo rozjezdu v připojovacím pruhu začalo prudce brzdit až zastavilo.

Nohu z plynu jsem dal dřív než začal RBS varovat. Začal jsem brzdit, ale dle RBS jsem brzdil málo - stále pískal, a tak přidal na brzdné síle (úroveň reakce 2).

Na trojku holt nemám v provozu nervy .

2016-04-11 14:54:14

ahasver:

Tak šupky dupky do servisu, protože při vyšší rychlosti než cca 20-30 km to musí fungovat.

Já vím že nás to 1000x naštve, že to signalizuje ač "to máme pod kontrolou"

Ale určitě to jedenkrát i pomůže.

A to stojí za to.

2016-04-11 15:08:25

vitara.2015: Asi tak...už z principu ať je to funkční...i když to zapnu třeba jen v noci nebo za mlhy....tedy předpokládám, že to jde... I když stopro spolehnout se na to je asi sebevražda, nebo aspoň plechovražda


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7