Fórum - Téma


RADAR


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV RADAR

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV 1.6

1 servisních knížek  |  190 diskuzí  |  1 otázek  |  6.35 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec.


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2016-05-14 16:06:20

suvecko:

Jak jsem již psal v textu výše, tak i přes elektroniku má přednost řidičova reakce.

Elektronika zatím nikdy nedegradovala moje riskantní pokusy, ve kterých jdu na skoro nejzasší mez a vždy zůstává pánem řidič.

Osobně bych tyhle vychytávky naprosto oželel.Ale když si je někdo přeje tak proč ne?

Jediná smůla může být vyšší cenová hladina této verze?

Doufám že ne!

2016-05-14 16:42:17

vitara.2015: Souhlasím, zatím mne RBS nikdy neomezilo ani neohrozilo. Maximálně pomohlo skcí, kterou jsem zahájil.

Spíš si v zimě na sněhu vypnu ESP, nebo dám aspoň sport. Eletronika hodně potlačuje chování podvozku.

GV 2005 bez esp byla jiné kafe. Tam jsem to auto znal. Tohle je kašírovaná nuda.

Ale zase pro ježdění do práce po Praze s automatem ideál.

A když v tom sedím sim a chci si hrát tak je to na sport taky zábavné. A to i s tím automatem.

2016-05-15 06:53:40

Vždycky se najde řidič, co na to začne spoléhat a neštěstí je na světě. Myslím, že i tady v threadu se někdo přiznal, že to používá na čtení novin při jízdě v koloně. Není nad čím jásat. Až mu to jednou nezapípá a naboří v lepším případě jen někomu zadek, tak si to možná uvědomí. Vina totiž půjde za řidičem a ne za technickou závadou.

2016-05-15 11:29:35

suvecko:

Nenávidím zbytečnou elektroniku a doplňky v autech.Kategoricky.

Ale když už tam je, tak se zajímám co dovede v dobrém i zlém pro bezpečnost nás všech.Debatovaly jsme tu o zkušenostech s RBS a zda se někdo dostal až k té proklamované 3.fázy = automatickému brždění.

A tohle byla moje zkušenost.

Nic víc.

SUVecko vy se rozhodujete nad koupí vozu a jeho výměnu za letitou Felicii.

Zajímáte se o naše zkušenosti s korozí Vitary a o nasmlouvání její co nejnižší ceny v showroomu.

S otázkou koroze jste nás myslím dost překvapil.Myslím že tuto zkušenost nemáme a ani mít snad nemůžeme.

Ohledně toho handlování tady už před pár měsíci napsal někdo z nás, že o těchto informacích se veřejně nemluví.

S tím souhlasím.

Nesmrtelná teta zase řádí?

2016-05-23 15:08:47

Plánuji si pořídit Vitaru, ale měl bych na Vás pánové dvě otázky. Radar: je nastaven aby reagoval pouze na auta před Vámi, nebo může i pomoci při situacích, když nějaký chodec (opilec) nebo i zvěř Vám nečekaně skočí do vozovky? 4x4: uvažuji zda koupit verze 4x4 nebo 4x2, chápu, že Vitara 4x4 zvládne terén obstojně, a je s ní zábava ale já většinou jezdím ve městě, a na zasněžené hory de-facto nejezdím. Jde mi o to, zda i verze 4x2 taky dobře zvládne lehký terén (polní cesta atp.) .. předpokládám, že by měla, vzhledem ke světlé výšce, lehkostí (hbitostí), rozvoru a nájezdové úhly.

2016-05-23 15:21:23

martinz: Radar bere kousek okolí v návaznosti na natočení kol. Zrovna dnes jsem se vyhýbal díře a rozpískal se mi odrazem o autobus na zastávce, kte kterému jsem v tu chvíli směřoval. ESP udělalo přípravu brzd na brždění (předtlakování na hranici kontaktu s kotouči).

Plusem pro RPS je pro mne hlavně adaptivní tempomat. Mimo špičku v klidu přejedu celou prahu na tempomat, auto si řeší mírné brždění a zrychlování dle aut předemnou.

Plusem u 4x4 je režim sport, kdy motor reaguje mnohem příjemněji (místo promáčknutí do půlky chodu stačí jen šimrat pedál).

Já bral vitaru hlavně kvůli tomu RBS a 4x4, i tak to není ono, oproti skutečné 4kolce (předchozí generaci vitary).

2016-05-24 09:31:25

vagojan: O terénech schopnostech Vitary 2WD mě nakonec přesvědčil toto video:

2016-05-24 09:44:56

martinz: to vypadá hooodne dobře...ale pro klid duše je stejně lepší 4x4 i když rozdíl je 50 000

2016-06-08 11:07:56

Mam naprosto stejny problem, Vitaru mam tyden a prozatim me radar ani jednou neupozornil (ze bych jezdil tak opatrne?:)), zkousel jsem obe nastavemi far/near a nic. V adaptivnim tempomatu funguje radar (pribrzdovani/zrychlovani) naprosto v pohode. Pri jake vzdalenosti od auta pred vami vas to cca upozornuje??

2016-06-08 11:29:36

shajby: musíš to vyzkoušet. Dej no na dálku a pevné nervy. Mě to někdy ječí i když nechci.

2016-06-08 11:36:56

lubosjáprvní: diky, snad se to brzy ozve (alespon pro zkousku, abych vedel, jestli to funguje nebo ne)..jeste me napada, je mozne, ze pokud sam alespon trosku pribrzdim (driv nez by to system vyhodnotil jako potencialni srazku), tak si auto mysli, ze mam vse pod kontolou a proste se upoznorneni neozve (tj. ozve se vam to i v pripade, ze uz davno brzdite?)?

Ivánek  
Ivan
2016-06-08 12:33:09

shajby: tak mám to občas píská i když podle mne není třeba a naopak si říkám proč to nepískalo, asi to záleží na konkrétních podmínkách a i to přibrždění. Minulý týdej jsem vyzkoušel fázi 3, ohlídnul jsem se po blondýně na chodníku na najednou jsem stál a ani jsem nevěděl jak... Asi mě to zachránilo od ťukance auta přede mnou co najednou zastavilo...

2016-06-08 12:42:13

ivánek: jestli je to pravda, tak jsi asi první potvrzenej případ 3 fáze.

Ivánek  
Ivan
2016-06-08 12:47:14

lubos: to asi jo, kdybych nebyl připoutanej, tak jsem otlačil čelo.... a taky nic nejelo za mnou.

2016-06-08 14:03:48

Auto nezpomaluje, nepřibržďuje. To dělá tempomat.

RBS píská, tlakuje brzdy, brzdí.

Typický případ pro pískání, neodhadnu pohyb kolony a akceleruji když předemnou začínají brzdit (pokud do 1s nesundám nohu z plynu zapíská). Pokud zareaguji včas (stačí přestat akcelerovat) tak si RBS nestěžuje.

(stane se mi to minimálně jednou týdně)

Tlakování brzdy mi nastává, když při nějakém vyhýbacím manévru mám chvíli před sebou rychle se přibližující auto. (stalo se mi to do 10 případů od září)

Nouzové brždění jsem zatím nezažil. (líbí se mi nohy vlastní manželky, a ta se většinou podle jižní spojky nepohybuje ).

2016-06-08 16:43:01

Tak huraa, radar se dnes poprve ozval kratkym pipnutim (dojezd ke krizovatce, kde stalo auto, bez pouziti brzd)..u nastaveni FAR bych ale cekal, ze se system ozve driv..takhle to piplo az pri vzdalenosti cca 2-3m od auta prede mnou

2016-06-08 17:06:23

shajby:

Far bude pokaždé jinak daleko, ono se bere do úvahy hlavně relativní rychlost sbližování a k tomu tvoje aktuální rychlost.

P.S. Jak se tu psalo o problémech radaru v zimě při sněžení, tak mám letní zkušenost s podobným problémem a rozmáznutými muškami na masce, hlavně na logu Suzuki před radarem.

2016-06-08 18:40:04

martinz: O terénech schopnostech Vitary 2WD mě nakonec přesvědčil toto video:

ale ber to tak, že z kopce to sjedeš s čímkoliv....otázka je, zda by se na ty vrchy dostal i na mokru a trochu kluzkém terénu? Pochybuji...znám předohrabky. Pravda, náledí a jakékoliv kluzko může ztrapnit i sebelepší offroad...to zase jo...

2016-06-09 10:11:02

shajby: ahoj, trocha mimo tému, mám Vitaru 3 dni... Počítač mi doporučuje radiť rýchlosti pri dosť nízkych otáčkach, napr 30km/hod idem na štvorke, 50km/hod počítač doporučuje zaradiť 5.stupeň.

Jazdíte podľa odporúčaní počítača alebo podľa ucha /tak som bol doteraz zvyknutý u predošlých áut/???

2016-06-09 10:16:14

topvideo:

Na počítač se vykašli, jezdi podle ucha a hlavně podle citu v noze a vnímání "tahu".

To znamená po rovině při 30 km, čtyřka a při 50 km pětka

Doporučený rychlostní stupeň počítačem je navázán na vypočítaný "stupeň zátěže" motoru v procentech a ten přibližně kopíruje to jak by řadil zkušený a rozšafný řidič.

martinz:

Jestli věříš takovýmto videoukázkám, tak to jistě věříš také všemu, co vidíš v akčních filmech...

A co se týče terénních schopností vozidla typu nová Vitara, tak věř tomu, že silniční vozidla do terénu v podstatě nepatří.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7