Fórum - Téma


RADAR


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV RADAR

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV 1.6

1 servisních knížek  |  190 diskuzí  |  1 otázek  |  6.35 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec.


1 ......... 3  4  5  6  7

2016-06-09 10:28:47

plukovník: dík za reakciu, len ma trocha mätie ukazovateľ spotreby, ked nepreradím, tak sa spotreba pohybuje cca okolo 9 litrov/100km. Ak poslúchnem počítač, tak ukazovateľ spotreby ide rapídne dolu až na 4-4,5 litra...

2016-06-09 10:35:45

topvideo:

Vždyť ti to radím.

Přečti si ještě jednou to, co jsem napsal!

Jezdi jako zkušený a rozšafný řidič a zjistíš, že vlastně jedeš tak jak ti radí počítač.

Když budeš jezdit "pro adrenalin" a překračovat rychlost, hlavně v těch lesních úsecích , např. cestou na sraz Suzuki a vytáčet motor do otáček, pak musíš počítat s tím, že budeš mít spotřebu dvojnásobnou.

2016-06-09 11:43:48

plukovník: jazdím od roku 1984 a práve mi volal predajca, že mi posielajú papiere, techničák a pod. k prihláseniu a prebral som to s ním. Tak, ako píšeš, mám jazdiť ako som zvyknutý...

2016-06-09 11:58:40

topvideo:

Jezdi jak jsi zvyklý, pětapadesátiletý řidič = zkušený a "rozšafný" řidič, nevytáčej to nad 4000ot.(atmosférická šestnáctistovka má kolem 3000ot. dostatek tahu) a zjistíš, že tvoje spotřeba bude dlouhodobě velice pěkných 7 litrů na sto.

A na žvásty typu, že tyto motory je třeba "vytáčet", nebo o nějakých dosažených vizionářských průměrných spotřebách lehce nad pět litrů se klidně vykašli...

2016-06-09 13:44:18

plukovník: Nevím, proč by neměl hbitý vůz se slušnou světlou výškou (185 mm) patřit občas i do terénu (?)

Když nebudu zrovna sjíždět písečné pouště nebo lézt po zablácených strmých kopců. Vitara 2WD nějaký lehčí a nebahnitý terén (míněno polní cesty, tam kde zrovna není asfalt) by podle mě měla zvládnout. Na akčňáky nečumím, ale tomuto video věřím. K videu je i text:

https://practicalmotoring...h-the-suzuki-vitara-rt-s/

v němž autor sám uvádí, že test by vypadal trochu jinak při plném zatížení vozu nebo na blátě.

Bydlím v Praze, na hory lyžovat nejezdím, nicméně může se stát, že asi 2-4x do roka se dostanu mimo zpevněné plochy a k tomu si nechci pořizovat 4x4 (takové auto je dražší, těžší a žíznivější, a má více mechanických častí, které se mohou časem posr..)

Zajímají mě zkušenosti majitelů 2WD zde, jestli zkoušeli občas do neextrémního terénu a zda to jejich Vitara zvládla.

2016-06-09 14:04:05

martinz:

2WD zvládne lehčí terén stejně jako kterékoliv jiné auto až do okamžiku, kdy někde uvízne za diferenciál. To samé platí i pro čtyřkolku s tím rozdílem, že její elektromagnetická mezinápravová spojka není pro jízdu v terénu určená

Pouze a právě tak 2-4x ročně na ty nezpevněné plochy, nebo kalamity.

A nic na tom nezmění ani její ochrana proti přehřátí.

Jinak, jsem zvědav, jestli se v prvních dvou, třech letech osvědčí nová Vitara stejně jako byla naprosto bezporuchová SX4.

Ta neměla nejmenší problémy ani s motorem (Made in Japan), ani se svým řídícím SW, ani s klimatizací nebo pohonem 4x4.

Něco mi ale říká, že u nové Vitary to nemusí být tak jednoduché.

Také netrpělivě očekávám, kdo se první pochlubí s přestavbou na plyn.

MilanT  
Milan
2016-06-09 14:17:24

martinz:

Tak světlá výška je určitě výhodou (aspoň se ti do sání nevcucne rozjetý ježek ) ale takový trabant, maluch a čézeta toho projely v režii Dana Pribáně taky dost.

Plukovník měl asi na mysli takový falešný pocit sucha a bezpečí rádoby terénního auta, pro které pojede vyprošťovací traktor o něco dál než pro jinou břichoplazku. Jak si lehne na břicho tank, tak jsou mu naprd pásy a výkon 30 Felicií. Jasně že lesní a polní cestu s vyjetými kolejemi a kamením to zvládne, ale s nějakým křížením bych byl opatrný (jak vídáme v různých testovacích videí). Zvedni si heverem zadní kolo (jen do výšky propružení) a zkus otevřít a zavřít 5. dveře.

A do opravdového offroad terénu jedině Mazdu AZ

EDIT: Ale to už jsme zase někde jinde než u téma RADAR

2016-06-09 19:44:01

No k tomu videu z youtube ano s dvojkolkou muzete do terenu stejne tak jako s jakym koliv klasickym autem. Vitara ale neni konstruovana jako tereni vozidlo. Je to viceucelove vozidlo. Je treba si to vylozit jako vozidlo urcene pro zpevnene komunikace s tim ze lehky teren to ve vyjmecnych pripadech zvladne.

Co se tyce 2wd a 4wd zkuste se projet po poli pri lehkem desti, 2wd se v mirnem kopci ani nerozjede a to nemluvim ani o blate. Rozhodne bych zduraznil ze se nejedna o tereni vozidlo.

2016-06-09 20:11:49

jurasek:

...no jistě že ne

To by muselo mít v techničáku označení M1G, a nikoliv pouze "uvozhřené" M1

2016-06-14 21:59:19

Mám na vás dotaz, chlapi, když vypnete RBS, tempomat se stále chová jako adaptivní, nebo vypnutím RBS se vypne radar a tempomat je pak klasicky? Podotýkám, že Viatru zatím nevlastním.

2016-06-15 11:12:52

martinz: Vypnutí RBS tlačítkem nevyblokuje adaptivní tempomat. Adaptivní tempomat vyblokuje jen vypnutí ESP, nebo sníh na snímači (ten vypne i RBS a nahodí chybové hlášky)..

RBS vypneš třeba při odtahu jiného auta, nebo při tažení vozíku (kde by moho náhlé zabrždění mít velie špatný vliv na ovladatelnost).

 emx0r
2016-07-31 14:34:34

ahasver: Me se zatim vzdy aktivovala jen prvni faze, akusticke upozorneni. Treti faze tzn. samocinne brzdeni by se melo aktivovat teprve az kdyz je srazka nevyhnutelna. Zkouset se me to tedy moc nechce. Z crashtest videa je ale patrne ze by to fungovat melo viz video, posun na 1:58

2016-08-23 20:35:03

Situaciu, keby som tento systém velmi ocenil som zažil. Nestava sa to často, ale náhoda je blbec.Mestský okruh dialnice, lievik (trychtýř) dvoch ciest do jednej a o pár metrov lievik na dialnicu, takže dva priebežné, jeden pripájací. Bol som v pripájacom, a utvorila sa medzera. Okamžite som vyštartoval. Práve v najlepšom (bol som ešte šikmo a pod plynom) auto predo mnou zabrzdilo. Jediné, čo som mohol urobiť je ísť do lava..zmestil som sa, ale v tu ranu zastal aj ten pruh (nevidel som dopredu, predo mnou bol nákladák. Brzdil som ,ale neubrzil by som to. Vodiči v lavom asi videli, že vpredu niečo je, tak pribrzďovali, čím, sa vytvorila medzera v lavom. Dostal som sa tam a kým som sa zorientoval a spamätal, flekoval som. Manželka pišťala, a ja som odtlačal očami auto pred sebou. Nikdy viac to neurobím. (alebo si kupim Vitaru)

2016-08-23 20:52:25

emx0r: Podařilo se mi otestovat fázi 2...to stopro a nevím, zda už to nebyla i fáze 3 v počátečním stadiu...to byl hrozný fofr. Auto přede mnou prostě dost náhle zastavilo...to by až tak divné nebylo....až na to, že mu nefungovala brzdová světla...ani jedno!! Vypadalo to, že jen samovolně zpomalil bržděním motorem...ale ten magor to prostě těsně přede mnou zašláp...a to jsem nečekal. Nebýt RBS....asi mám čumák placatější na Karkulce, byla by to boxerka...

2016-08-23 21:34:52

jurashek: Ale řidič má předvídat a ne spoléhat se na radar.

2016-08-23 21:37:53

robert1969: já se nespoléhal...ale jsou situace, které prostě nevymyslíš :-D Jen mi pomohl...

 lubos
Luboš
2016-08-24 08:07:25

jurashek: Fakt bych chtěl, aby někdo zkusil prokazatelně třetí fázi ale já to bejt nechci

2016-08-24 09:08:21

lubos: Tak to ani já ne....i když...moc nechybělo. Ale poučení z toho mám a to že nesvítí brzdovky neberu že fakt nebrzdí

2016-08-24 10:15:11

lubos: skús nejaké kartónové krabice, autu sa nič nestane...

2016-08-24 11:24:35

luboši .....prokazatelně si představuješ co?

Že funguje už vím ....ale jestli čekáš že až začne radar brzdit že nenapališ do překážky před tebou ...tak s tím moc nepočítej!! Myslím že z 99% jen hodně zníži následky srážky.

Ono to totiž brzdí až už je srážka nevyhnutelná a jen ten naraz není tak tvrdej.

Ja to zažil jako falešný poplach a upřímně nástup brzd byl teda brutální ruka mě bolela ještě dva dny a myslím si že kdyby neměl spolujezdec pás tak letí předním sklem. Na zadní sedačce byla krabice se zákusky a jediný s nich nepřipomínal původni vzhled.....zůstala celistvá patlanina .

Neumím si představit co by udělalo auto s tímhle nástupem na nějakém bídném podkladu nebo jestli by ABS nedovolilo takhle brutálně brzdit ale v zatáčce bych to asi neuřídil (neudržel) ja

A kdyby to auto kvůli kterému radar začal brzdit stálo v cestě tak by stejně dostalo ránu....odhadem min. 10-20cm by k dobrzděni chybělo ....brzdit začalo snad metr max. dva před překážkou


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7