Fórum - Téma


Řazení


Fórum Swift New II Řazení

Informace o modelu: Suzuki Swift New II



2016-05-16 21:41:26

Dobrý den,

koupil jsem Suzuki Swift 2013 a občas mi jde těžko řadit, zejména stupeň 3. Auto jsem koupil v únoru a z počátku jsem neregistroval žádný problém. Nyní se mi při řazení chvílemi zdá, jako kdyby auto nemělo synchrony.

Auto mělo před koupí, v listopadu 2015, měněno olej za GETRIEBEOEL EP (mám kopii faktury ze servisu), v autorizovaném servise. Je to 75W-90 a v manuálu je pro tento vůz uveden olej Suzuki 75W-80. Může být problém v oleji? Předchozí majitel s řazením problém neměl.

V různých diskusích pro auta jiných značek jsem se dočetl o obdobných problémech po výměně oleje.

Neměl jste někdo stejný problém??

Můžete poradit??

Ještě nechám v servise zkontrolovat lonovody, ale po chvilce googlování mám podezření na ten olej a asi ho nechám znovu vyměnit.

Díky za radu

MilanT  
Milan
2016-05-16 21:51:35

milde: Kolik máš najeto že se měnil převodový olej? Nebo proč se měnil? Není auto ještě v záruce = reklamace? Předpokládám, že ten olej je Shell Spirax API GL-4 - http://www.abv-autodily.c...=1550&z=a&d=1&mid=5#popis

2016-05-16 21:54:52

milant: nyní má 43 000km, měněn byl ve 41000km. Bylo to za předchozího majitele, v Simcar Fryšták. Prý se tak mění..

mcz
Martin
2016-05-16 22:20:56

jo meni seto co 45k km

milde, 2016-05-16 21:41:26 napsal:

Dobrý den,

koupil jsem Suzuki Swift 2013 a občas mi jde těžko řadit, zejména stupeň 3. Auto jsem koupil v únoru a z počátku jsem neregistroval žádný problém. Nyní se mi při řazení chvílemi zdá, jako kdyby auto nemělo synchrony.

Auto mělo před koupí, v listopadu 2015, měněno olej za GETRIEBEOEL EP (mám kopii faktury ze servisu), v autorizovaném servise. Je to 75W-90 a v manuálu je pro tento vůz uveden olej Suzuki 75W-80. Může být problém v oleji? Předchozí majitel s řazením problém neměl.

V různých diskusích pro auta jiných značek jsem se dočetl o obdobných problémech po výměně oleje.

Neměl jste někdo stejný problém??

Můžete poradit??

Ještě nechám v servise zkontrolovat lonovody, ale po chvilce googlování mám podezření na ten olej a asi ho nechám znovu vyměnit.

Díky za radu

2016-05-16 22:27:01

milde:

Obecně má swift trošku odlschoolové řazení, kdy při studeném oleji v převodovce jdou řadit stupně celkem s odporem. Hodí se dát někdy meziplyn. A i při prohřátí je tam správný sportovní odpor.

Dorbé je zkontrolovat, jestli třeba nejsou v autě nějaké nestandardní koberečky a také jestli byla měněná brzdovka,

Ono jedna věc je faktura a druhá realita. Převodovka swifta je na kvalitu oleje citlivá a než riskovat, že lehne, tak bych raději na výměnu oleje dohlédl a dal tam, co tam patří. Přijde tam okolo 2 litrů což není cenově vražda.

Pokud tam chceš dát Shell, tak tam patři Spirax S6 GXME 75W-80. V mém servisu ho do swifta dávají. Mám najeto přes 100 kkm a bez problémů.

http://www.shell.cz/produ...Wt3X3N3aWZ0X0VGdDhQajNQTA==

EDW
Pavel
2016-05-16 22:34:19

Asi to sem nepatří, ale když jsem si koupil svého Swifta GLX v roce 2011, myslel jsem si, bůhví co nemám. Je pravda, že proti mému předchozímu stařičkému Mondeu to byl výkřik techniky, ale z dnešního mého objektivního pohledu to zase takový zázrak nebyl. Řazení byla jedna z méně podařených věcí. Občas bylo tvrdé, občas nešla zařadit zpátečka, musel jsem prošlápnout spojku a občas mě zlobila i jednotka. Trojka nikdy, to musím přiznat poctivě. Ovšem ve srovnání s mým současným vozem Dacia Sandero, který je všeobecně vnímám motoristy jako výraz těžkého loosera, tak to nebyl Swift nic moc. Nemohu srovnávat kvalitu interiéru a hluk motoru, to je bez debat, ale jinak skoro všechno mám v tom svém modrém trataru lepší. Včetně řazení, které je velmi plynulé, lehké, přesné, netrhá a jde dobře. Ono je to zřejmě kus od kusu.

EDW, 2016-05-16 22:34:19 napsal:

Asi to sem nepatří, ale když jsem si koupil svého Swifta GLX v roce 2011, myslel jsem si, bůhví co nemám. Je pravda, že proti mému předchozímu stařičkému Mondeu to byl výkřik techniky, ale z dnešního mého objektivního pohledu to zase takový zázrak nebyl. Řazení byla jedna z méně podařených věcí. Občas bylo tvrdé, občas nešla zařadit zpátečka, musel jsem prošlápnout spojku a občas mě zlobila i jednotka. Trojka nikdy, to musím přiznat poctivě. Ovšem ve srovnání s mým současným vozem Dacia Sandero, který je všeobecně vnímám motoristy jako výraz těžkého loosera, tak to nebyl Swift nic moc. Nemohu srovnávat kvalitu interiéru a hluk motoru, to je bez debat, ale jinak skoro všechno mám v tom svém modrém trataru lepší. Včetně řazení, které je velmi plynulé, lehké, přesné, netrhá a jde dobře. Ono je to zřejmě kus od kusu.

2016-05-16 22:49:09

edw:

Neřekl bych, že je to chyba. U mě je řazení úplně stejné. Dát tam za 1 při studeném oleji bez meziplynu nejde. Je to převodovka, která je sportovně naladěná, proto se chová takhle.

2016-05-17 07:17:53

Díky za rady. Když jsem prováděl testovací jízdu a i během poměrně dlouhé cesty domů bylo řazení OK. Občasných problémů jsem si všimnul až po delší době, tak jsem se obával, že se něco začíná dít. Možná je to i změnou počasí.

Nicméně zkusím tu výměnu oleje za ten co tam patří a nechám zkontrolovat a případně máznout lanovod. Když jsem včera testoval řazení přímo převodovou pákou u motoru, tak tam krásně cvakaly rychlosti. Možná může být i vůle v lanovodu nebo jen promazat. A nebo to byla náhoda, protože problém není vždy. Nicméně divné by bylo, že jde nejhůře řadit 3 a u této rychlosti se přenáší do motoru jen jednosměrné pohyb, 3 a 4 by z hlediska lanovodů měli být nejjednodušší rychlosti.

2016-05-17 07:25:48

liquids:

Ty řadíš jedničku při rozjezdu s "meziplynem" ?

Jak se to dělá ?

milde:

Lanovody rozhodně nemaž

Pouze řadící páky na převodovce.

2016-05-17 09:09:52

plukovník: Saluto!

< řadíš jedničku při rozjezdu s "meziplynem" > Také mne to zarazlio, ale pak mi to docvaklo: přece meziplyn mezi zpátečkou a jednuškou!

S řazením tedy nemám žádný problém.

Po 14ti dnech ježdění služební Octávkou se mi swift jeví jako něžné peříčko.

2016-05-17 14:00:39

Třeba to myslel tak, že v nenulové rychlosti je třeba dát lehký plyn, pokud řadím za jedna a je olej studený. To smysl dává.

jandaxx, 2016-05-17 14:00:39 napsal:

Třeba to myslel tak, že v nenulové rychlosti je třeba dát lehký plyn, pokud řadím za jedna a je olej studený. To smysl dává.

2016-05-17 15:45:18

jandaxx:

Přesně tak to bylo myšleno...

2016-05-17 16:29:17

Tak to je ale normální a docela častá situace. Někam dojíždíš, jedeš už téměř nulovou rychlostí a pak se chceš rozjet. Padne zelená, někdo tě pustí. Dvojka by se trápila přes spojku. No a jednička to bez lehkého plynu nepobere bez násilí.


Odpovědět