Fórum - Téma


Řazení Grand Vitara 2007


Fórum Grand Vitara III Řazení Grand Vitara 2007

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2013-10-13 18:43:37

Poradí mi někdo, zda neví co by mohlo být příčinou toho, že se zničeho nic ozval při přeřazení z 1na2 dutý zvuk z pod auta jako od malého kamene a najednou nešlo řadit jiný stupeň. Bylo to zrovna v kopci, nemohl jsem se na 2 rozjet, dal jsem redukci a ujel cca 500m k chalupě. Za tu dobu nešlo přeřadit. Jakmile jsem zastavil a vypnul motor, řadící páka šla do poloh pro jednotlivé rychlosti. Při cestě zpět domů jsem vypnul redukci, jednička byla nějaká nedořazená, 3a5 nešla zařadit. Po nějakých 10km na 4 se mi podařilo zařadit 3 a pak šly všechny rychlosti plynule jako normálně. Buhužel při příjezdu k domu, jsem řadil ze 3 dvojku a páka šla proti nějakému odporu v kulise. Nemáte někdo radu co by to mohlo být ? Asi to s tím nesouvisí, ale nešel mi odemknout volant a musel použít klíč přímo do zámku, koupím novou baterku, uvádím to jen proto, že by to třeba něco blokovalo, člověk nikdy neví vše..ale předpokládám, že když byl z obalu v zámku volantu, mělo by vše jet normálně

2013-10-15 12:23:09

cila:

Problém s řazením, navíc u vozidla s přídavnou převodovkou nelze vyřešit jednoduchou radou na dálku. Bohužel.

2013-10-15 21:52:18

start samotným klíčem s tímto určitě nesouvisí-vyzkoušeno

zkusil bych vypustit oil jestli něco nevypadne(zub,či jiný dílek)přefiltrovat a dát z5.

2013-10-16 11:29:20

Já teda vždy dělal motorky a pokud se něco takového dělo, většinou to byla zohlá vidlička apod...

Mám najeto 50tis., olej mi měnili loni v Brně a kvalty zasouval vždy něžně, neb jsem naježděním 100tis. v 1203 se naučil dávat kvalty tam, kde se zrovna vyskytují... tady bych musel použít brutální sílu přes odpor řadící páky. Nemáte tedy někdo technický obrázek celé převodovky, nejlépe jednotlivých dílů v sestavě ? Abych pravdu řekl, mám docela obavy to dát do značkového servisu, neboť co kluci předvádí je tragédie. Vystřídal jsem dva servisy a vždy to nakonec musel dát "dodělat" jinam....

2013-10-16 11:47:30

cila:

Ve značkovém servisu jsou schopni tu převodovku leda tak vyměnit za novou, ale pokud by to nebylo v garanci, tak by ses musel leda tak zbláznit.

Kvalifikovaně opravit převodovku umí leda tak někdo, kdo se na tyto opravy specializuje a v případě té offroadové jde o ještě užší specializaci.

Problém je v tom že v dnešní době, kdy se všechno pouze montážním způsobem vyměňuje, jsou velkou vzácností opravdoví fachmani co ještě např. vědí co to je když se řekne zaběhané soukolí, nebo výstružník...

Jinak na obrázek průřezu převodovky se můžeš podívat v jakémkoliv servisním manuálu, mechanické převodovky vypadají všechny podobně (určitě bys něco našel i v manuálech zde na fóru), ale ač to na obrázku vypadá celkem jednoduše, demontáž a hlavně zpětná montáž patří k nejsložitějším operacím při opravách na autě, s nutností použití různého speciálního nářadí.

2013-10-16 16:32:59

Napsal jsem přímo do Suzuki, zda jsem první, ať poradí..

Nějak to dopadne

2013-10-17 10:28:53

Můj kamarád měl před několika lety podobný problém - zavadil někde v terénu o kámen - prý celkem malé ťuknutí a postupně mu taky začala převodovka špatně řadit, až ji musel celou nechat vyměnit za novou Bylo to u jiné značky, ale taky se nenašel nikdo, kdo by mu ji "jen" opravil za levný peníz.

2013-10-18 10:02:57

No, Vitary jdou celkem z ceny dolů, takže než draze opravovat, koupit druhou na ND. Jinak jsem se rozhodl, že ji prodám a zeptal se dealera, za kolik by ji vzal protiúčtem za novou 2,4 a řekl mi, že tyto vozidla a motory jsou velmi poruchové a cena bude nízká... Takže půjdu do Mitsubishi, kde mám v servisu kamaráda a bude mě někdo auto opravovat kvalitně, abych nemusel se vracet do značkového servisu s nedodělky a dokonce nechávat nakonec za další peníze předělávat jinde, neb jsou kluci neschopní... ale netvrdím, že všichni..

2013-10-18 17:16:38

cila: S tím Mitsubishi budeš opravdu potřebovat hodně oprav - jiný můj kamarád má Pajero Pinin a je to opravdu "pokladnička na peníze" Co se týká GV, tak já mám opačné zkušenosti a to mám již druhou GV v pořadí a jsem opravdu spokojený s autem i se servisem. Možná tě v zahraničí pěkně obalamutili, když jsi auto kupoval, s tím, že máš ve skutečnosti najeto třeba mnohonásobně více než těch 50 tis. a teď se ti auto "sype". Já s novou GV mám najeto asi 70 tis. a tyto problémy nemám, přičemž do terénu jezdím celkem často.


Odpovědět