Fórum - Téma


řazení u grand vitary 07


Fórum Grand Vitara III řazení u grand vitary 07

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2008-12-08 14:01:38

ahoj mám grand vitaru 2007 1.9 DDIS má najeto 7800km a mám problémy s řazením, teda aspoň mi to tak připada. Pokud neřadím přesně v určitých otáčkách při řazení nahoru nebo dolu, tak to je vždy hodně ztuha. Někdy mám pocit že drhu zub o zub. Musím vždy řadit, jak se to učí v autoškole raz aa dva. pokud to udělám rychleji už to neřadím plynule. Má někdo taky takový pocit. pokud ano dějte mi prosím. vědět. děkuji. jinak je vitara super. moc se mi libí.

a když už bude někdo psát, jak vycházíte se spotřebou a kolik při tom jezdíte. můj postřeh je 8,5 litru do 100km/h jinak 9,4 při 130km/h díky

2008-12-19 06:55:18

Zdravím,

Mám Grand Vitaru 1.9 DDIS od října 2006 najeto 67000 km. Lze řící, že je zpočátku řazení tužší, než na co je člověk zvyklý. Ještě je to nezajeté auto, počkal bych do prohlídky po 15000km. Pokud se to nezlepší, tak na to upozornit v servise.

Spíš se mi nezdá ta spotřeba. Je možné, že ještě klesne. Od začátku se mi pohybovala spíš těsně pod 7 litrů. Doufal jsem, že to po zajetí bude spíš ještě míň, ale ono naopak. Nyní se spotřeba ustálila a jezdím za průměrných 7,5 litrů na 100km a to platí i pro případ 30km silnice I. třídy (rychlost kolem 100 km/h - tachometr 105 -110)+ 30km dálnice (rychlost kolem 130 km/h). Pokud nebrouzdám po městě tak jezdím za 7,2 po silnici I.třídy (cca 110km denně). Většinou pokud není nutné rychlejší rozjetí z obce si celou cestu vystačím s V. převodovým stupněm (pokud jsou kolony, tak člověk řadí a řadí .

Nevím, co se změnilo, ale podle technického průkazu mi vychází průměrná spotřeba 7,9 l/100km a u současných modelů to vychází na 7,2 l/100km.

Spotřeba oleje je nula nula nic. Jenom v momentě kdy mi vyletěla hadice od turba si to vzalo asi decku oleje. Jo to byla legrace . Doporučuji po každé výměně oleje v servise kontrolovat hladinu oleje. Od výrobce tam je hladina cca dvě čárky pod maximem, ale v servisech tam nalejou vždycky i přes upozornění nad maximum. Už mám doma zásobu asi 1,2 litru oleje . Poprvé jsem to poznal podle olejových skvrn na podlaze v garáži a nyní už je to poznat i podle zvuku motoru.

Zvuk motoru se během času užívání rovněž měnil a to hlavně díky zanedbané péči ze strany servisu v Liberci. Bylo několik svolávacích akcí, bohužel mě pozvali pouze na tu hadici od turba, kterou opravily tak dobře, že mi asi po 2000 km od opravy při předjíždění vyletěla.... Už tam nejezdím. Zvuk motoru je rovněž závislý na druhu paliva. Nyní jezdím na Vervu (26,90 Kč/l) a musím říct, že motor je asi nejtižší od koupě. DPF filtr se mi ještě nečistil....

Přeji hodně bezproblémových kilometrů a hlavně bez nehod.

2008-12-19 09:25:41

děkuji za vyčerpávající odpověď. Už jsem si myslel, že jsem tady jediný, kdo má naftovou Grand Vitaru. Měl jsem nedávno možnost se setkat s dalším člověkem, který má také novou naftovou. Potvrdil mi asi v celku to samé. Má najeto zhruba přes 13.000 a už se mu prý zlepšuje i to řazení i spotřeba jde dolu. Tak snad to bude i u mě. K tomu palivu. Já jezdím na schellku. Ale asi zkusím natankovat i tu vervu na benzině. U nás v suzuce mi na záruku vyměnili jen držák mezichladiče. Tak snad tady nic nezanedbají. A ještě jestli můžu mít dotaz na průjezdnost terénem. Co už váš miláček dokázal. A jak často používá te přepínač na uzávěrku a redukci. nejsem žádný začátečník, ale trápimě trochu spojka. Pokud zastavím v lehkém kopečku a chci se rozjet, vždy je trochu cítit spojka. Tu cítím třeba i když tomu trochu šlápnu na dálnici. Zatím si říkám,že si vše sedá a bude vše ok. ale přesto všechno se zeptám i jinde. Děkuji moc za odpověď .

2008-12-27 18:24:58

Omlouvám se za delší odmlku.

Není zač. Budu rád, když mi někdo předá své zkušenosti s Vitarou. Taky jsem jezdil na naftu od shellu, ale zdála se mi hlučnější a hlučnější, tak jsem zkusil vervu.... Při jízdě po dálnici spojku určitě necítím. Při rozjezdu jsem ji párkrát zaznamenal, ale to jsem experimentoval s rozjezdem na II. Typuji, že si to sedne. Bohužel od koupě nebyla pořádná zima, tak jsem si moc redukci neužil. Někdy ji trvá déle než se vyřadí. Podmínky jsem ještě nestudoval, ale vždycky se to zatím podařilo. Redukci používám občas na chatě, ale jinak 99% silnice. Mám pouze komplikovanější výjezd z garáže. V zimě vyjeté koleje cca 30m od asfaltky s rozjezdem do kopce (před garáží si to vždycky vyházím (7m), ale veřejnou komunikaci uklízet od sněhu nebudu). Vitara to zvládá s přehledem. S Fábií jsem někdy nevyjel a párkrát jsem zústal vyset na břiše. Ta světlá výška je znát....

2009-02-12 16:24:34

Tak opět pár nových poznatku k vitaře. Zkoušel jsem terény i asfalt .Prostě zkouším jaká vůbec vitara je. Ale začínám pochybovat. Tak třeba kopce. Už jsem přišel na to, že pokud nenastavím rozjezdové otáčky 2000 a více tak motor zhasne. Což se mi třeba u naftové octavky nebo fabie stát nemůže. Tyto vozy táhnou od spodu. vitara ne. Díky tomu je cítit dost spojka. Sníh a kopec byly smrt pro vitaru. Po dlouhém trápení sice vyjela ale ale. Bylo sice 25 až 30 čísel sněhu stoupání. Ale zarazilo mě, že s redukcí jsem neujel do kopce vůbec nic. Musel jsem přepnout na klasický 4x4 lock a vypnout esp a ujel jsem více než s redukci. Redukce se zahrabala. No a spotřeba?, mám najeto zhruba 10 000 km a pořád jsem na 9 a více litrech. Mám tam ted zímní gumy, takže doufám, že v létě ta spotřeba půjde snad o něco málo dolů. Takže se uvidí. V tom terénu jsem přemýšlel o jiných zimních gumách. Přeci jen jsou gumy zimni silniční a terenní a něco mezi. takže uvidíme co bude dál.

2009-02-23 20:15:15

Mám Vitaru 2008 ,ale benzín.K tomu řazení. Nezapomínej,že vlastníš nové auto a né starou škodovku,kde musíš řadit silou.Vitara má velkou a masivní řadící páku ,ale to neznamená,že potřebuje silnou ruku.Já držím řadící páku pouze v prstech a rychlosti mi zapadají úplně lehce bez pocitu velkého odporu.Příklad - z neutrálu do 1 : netlač řad.páku silně do leva ,stačí jen lehounce a šup do předu.Drž páku pouze ve třech prstech,ne v dlani a uvidíš jak to jde lehce.Já například řadím z 1 na 2 a ze 3 na 4 pouze prostředníkem.Ale spravně bys měl řádit na dvě doby: z rychlosti na neutrál a pak na jinou rychlost,ale z 1 na 2 ne do neutrálu,ale do mezipolohy.A hlavně řaď až po uplným sešlápnutím spojky a né,že budeš tahat za páku současně se sešlapávaním spojky.

2009-02-28 21:15:16

Zdravím všechny majitele nových Vitar. Stal jsem se též majitelem jedné zánovní grandky 2.0l benzín.Přidám pár poznatků s převodovkou. Suzuki u vitar doporučuje výměnu oleje v určitých intervalech zejména u nových vozů, platí to i pro rozvodovku a oba diferenciáli. Pozor na servisy aby to dodržovali. Moje vitara má najeto něco přes 60 000 km, výměny si provádím sám. Byť jí předešlí majitel servisoval tak s motoru jsem vypustil o 2l méně olej(podotýkám spotřeba oleje téměř nulová) a co se týče převodovky, rozvodovky a difererenciálů tak tam olej nebyl měněn vůbec.

Pokud budete mít zájem o nějaká data a intervaly výměn dejte vědět a já sem něco hodím.

2009-03-19 06:59:46

Zdravím,

2000 otáček mi přijde nějak moc. Taky jsem měl tu možnost jízdy v hlubokém sněhu. První rok jsem hned zařadil redukci a začal jsem se postupně zahrabávat, ale při rozjezdu v nestandardích situacích to chce velmi, velmi citlivou nohu na plynu a spojce (v počátcích se mi taky stávalo, že motor zhasnul). Letos jsem se rovněž rozjižděl v čerstvě napadnutém sněhu (něco kolem 20cm). Po předchozích zkušenostech jsem ani nedával redukci. Otáčky motoru tak do 1500 a postupné pouštění spojky (s citem) a následoval úplně klidný (bez jediného prokluzu) rozjezd do kopce. Ta spotřeba, v jakém provozu? Už jsem zde uváděl pokud nebrouzdám po městě tak 7,2. Momentálně na zimních kolech a s popojížděním po městě 7,5 l/100km. Co se mi doneslo od ostatních majitelů DDiS tak mají také do 7,5 l/100 km. První až čtvrtý rychlostní stupeň řadím do 2000 otáček - pětka pro rychlost (100 - 110) km/hod do 2500 otáček....

2009-09-04 19:55:02

Zdravím všechny vitaráky. Po delší odmlce přidávám další poznatky.Prozatím s vitarou jezdím dál. Najeto už má teď 20.000. Mám tam teď letní gumy. Byl jsem s ní až v chorvatsku. Jízda téměř vše po dálnici na tempomat rychlost 120km/h. spotřeba 7.8 lítrů. Což mě teda překvapilo - mile. Pořád všude čtu, že je fakt nejlepší na průjezd terénem, tak to s ní v zimě zkusím znova a pokusím se zapojit i vaše poznatky. snad to bude lepší. Jaké používáte gumy na novou grand vitaru. Já tam měl pirelli scorpions 225/65/17. Díky chlapi

2009-10-23 17:45:34

Ahoj, já řešil taky gumy, dopoučovali mi Scorpiony, ale nakonec jsem šel do BF Goodrich All Terain, jsou to univerzály na zimu a terén a oceňuji na nich to, že s nimi jezdím jaro a podzim na chalupu v blátě a po loukách, tam kde by jiné letní neměli šanci. Jsou sice na asfaltu trochu hlučné, ale to mi nevadí. Kdyby jsi chtěl plechové disky mám jedny navíc doma. Udělal jsem si i vypínač na TCS a ESP. Jak teď napadl sníh, vyzkoušel jsem to a dojedu ve sněhu a terénu nyní mnohem dál... Jirka

2009-10-24 17:55:27

Hm, zajímavé řešení s tím vypínačem ESP. Je to velký zásah do elektroinstalace??? Díky za info

2011-11-07 13:40:59

Chtěl bych se zeptat nemáte-li podobný problém. Mám Grand Vitaru 2008 2.0 5D najeto cca 25000 kupovaná nová jezdím sní jen já a velice defenzívně leto převážně dálnice v zimě sníh na horách zatím žádný terén. Když jsem letos měnil zimní kola za původní zjistil jsem že zadní kola jsou z venkovní strany mírně ojeté jakoby vlnky. V servizu nevědí a geometrie je v normě. Nemůže to být přehuštěním pneu. Raději foukám o 0.5 atmosféry víc. děkuji.

2011-11-15 07:33:48

Zdravím. Chci se zeptat na zkušenost se zamykáním řadící páky - mám Defend lock a dost často se mi nepodaří zpátečku zamknout - prostě tam tu tyčinku nezatlačím. Vyřadím, opět zařadím zpátečku a nic. Jindy to zase jde zlehka, poměr úspěšných a neúspěšných pokusů je tak 1:3... Nejde to tak hned od začátku, co jsem odjel z autosalonu. Zatím se mi nechce kvůli tomu do servisu, ale asi budu muset. Nevím, kam ta tyčka zapadá a jestli tam něco nekurví, jak se snažím ji tam zatlačit...

2011-11-15 22:32:27

Pivlis: čéče - já se zamykáním zpátečky nemám problém. Je pravda, že to moc nepoužívám, ale ještě se mi nestalo, že bych musel silou, nebo tak něco.

Určitě bych šel do servisu, kde to dělali!

2011-11-16 14:56:50

d.a.m. - díky, psal jsem včera mail prodejci, co s tím, snad mi odpoví ještě v této pětiletce, na maily odpovídají dost stylem "maňana". Asi budu muset do servisu, ale jak a kdy, když moje pracovní doba s velkou rezervou překrývá pracovní dobu v Suzuki

Ale snad jsem ho dostatečně nalákal k odpovědi současnou objednávkou kastlíku pod sedadlo spolujezdce, jak se v autě zabydluji, tak mi začínají chybět odkládací prostory pro všechny ty krámy

Tak jsem zatím přišel na obechcávku, pokud před zpátečkou zařadím dvojku, tak to jde zamknout, proč, to nechápu, neřeším a nepřepínám

2015-02-01 19:33:52

skusim to zaradit sem. Moja otazka je co moze sposobovat tazsie preradenie z 1 na 2 (toto nastava ked je auto studene,pokial sa zohreje vsetko funguje na 95% normalne) Olej som vymenil no problem pretrvava,nemam vitaru 1,9ddis 2007 dlho takze z kazdej novej veci sa ucim.Vdaka za kazdu radu

2015-02-01 21:49:55

bigneill: těžší řazení rychlostí je u GV naprosto normální

Zbytečně se tím netrap a ať slouží stejně dobře, jako mě

2015-02-01 22:11:17

d.a.m.: fuuu ha ,vazne ? nemoze stym nieco byt , nezda sa mi ze zeby to malo ist takto ztuha

mcz
Martin
2016-01-12 18:27:06

GV2010 taktez po ranu jak jsou mrazy jde hodne ztuha razeni 1. a 2. stupně ujedu par metru radi 3 pak uz 1 i 2 jde radit vcelku dobre, neprijde mne ze je to normalní kdyz to m co delat s venkovni teplotou

2016-02-26 20:33:32

Ahoj,mám GV 2006 2.0.Jednička mi jde řadit ztuha,nezáleží na tom zda je zima a nebo teplo.Pokud tam šoupneš 3 a pak 1 tak u mne jako po másle


Odpovědět