Fórum - Téma


řazení Vitara 2.0 V6 97


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I řazení Vitara 2.0 V6 97

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2015-01-27 18:33:32

Ahoj,

rád bych se vás zkušenejších zeptal, jak používat s vitarkou 4x4. Jezdím denně 25km do práce a někdy kvuli 4x2 lítám jak hyperaktivní myšohryz a se 4x4 zase nevim jak v suchých oblastech. Manuál jsem hledal všude možně, nenašel (jen německý a německy neumim) , někdo tvrdí že u vitary s 4H nesmim na asfaltě, že jen bláto, sníh, led někdo zase že 4H je na to dělaný. Jediné co jsem zatim zjistil že v kolech jsou automat volnoběžky. tzn při řazení z 4x4 na 4x2 couvnout? zde se názory lidí taky rozchází. Mám na hodobóžové ježdění Grand Cherokee což je trvalá H4, ale nechci (ně)logicky usuzovat že je to tak všude stejně. Mohl by mi prosím někdo znalý věci poradit? rád bych totiž cestu do práce krapet zbezpečníl náhonem 4x4 bezestrachu že někde roztrhám diferák na suchých místech, protože takhle ve 4x2 s motorem v předu je to pomalu každodenní akrobacie a mistrovství v driftu :D

Moc díky

2015-01-28 07:58:59

jawasaki:

no tak v skratke... okrem novej vitary sú všetky generacie bez medzinápravového diferáku. TJ ked zapneš 4x4 tak napevno spojíš prednú a zadnú nápravu. Prípadný rozdiel sa kompenzuje prešmyknutím niektorého kolesa. (samurai a jimny to má rovnako)

Na nespevenenom povrchu kludne jazdi 4x4 ved na to tam je, ale na suchom pevnom povrchu sa ten rozdiel bude pretláčat z celým náhonom. Mal som jednu vitaru kde bolo jazdené stále 4x4 predný kardan bol tak vymlátený že mal volu skoro 1cm...

Automatické volnobežky majú výhodu že nemusíš vystupovať z auta. Pripnú predné poloosy po zapnutí 4x4. Na rozdiel od manuálnych sa nezamknu okamžite, ale až po čiastočnom pootočeni polosy... 4x4H môžeš zaradit aj za jazdy.

Ono už som počul viacero ludí tvrdiť že pri vypínaní 4x4 máš zastať predatit na 4x2 mierne cuvnut a máš to... Ja to robím len pri vyradovaní 4x4L.

Medzi 4x2 a 4x4H radím normálne za jazdy pri vymačknutej spojke do caca 60km/h.

Čo sa tej bezpečnosti týka. Chce to cit ked je napr cesta len miestami namrznutá. Ked v zákrute pridáš tak sa velmi lahko zadok utrhne... Jazda jak zo starým báwom len s tým že tažisko vysoko. Hlavne by si to vedel spasiť dobrými zimnými gumami. Na samuraiovi mám obuté celý rok MTčka gumy čo na zimu neni nič moc. jazdím velmi opatrne a ked je taká miestami namrznutá cesta tak na rovinky hádžem 4x4 a pred zákrutami vypínam.

U samuraia som s tým zmierený no vo vitare mi velmi chýba stála 4x4. Chel som kupit 5dverovu grand vitaru r.v. okolo 2000 už ide za rozumné ceny, ale jazdí na tom hlavne moja drahá a to by nemuselo v zime dobre dopadnúť. Na 4x4 balene chrní blahem.

2015-01-28 18:33:52

Super, moc děkuji za vyčerpávající odpověď! Holt zdokonalim techniku jízdy.

Fulda  
Petr
2015-01-28 21:07:48

Ahoj,

já bych ještě doplnil, já první sepnutí 4x4 používám při stojícím vozidle, kdy automatické volnoběžky ještě nejsou sepnuté, za jízdy pak při vyšláplé spojce i vyřadím na 4x2, v tomhle režimu zůstávají volnoběžky sepnuté a roztáčíš i přední kardany, ale je to už rozpojené v převodovce, takže se to už nekříží, při jízdě v přímém směru se tam pak dá 4x4 (se spojkou) zapnout znova. Pokud by jsi mezitím couvnul tak se rozepnou přední volnoběžky a to už bych tam za jízdy 4x4 nedával, mohlo by to jít trošku přes zuby Výhoda je, když jsou pokud možno stejně sjetý přední i zadní gumy, aby byl co nejmenší rozdíl otáček diferenciálů Snad ti těch pár rad pomůže a moc jsme ti nezamotali hlavu


Odpovědět