Fórum - Téma


Referenční snímač otáček


Fórum Swift III Referenční snímač otáček

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2010-02-22 13:32:13

Mám swifta 1,6 sedan z roku 1993. Když je auto studené, tak to celkem jede jak má. Ale po zahřátí to jede jakoby jen na tři válce, snížený výkon. Tak jsem si vyblikal diagnostické kódy a vyblikalo to kód 42 - referenční snímač otáček: Při startu nedal během 2s žádný signál.

poradí někdo ? Už jste se s tím někdo setkal ? Kde vlastně referenční snímač je ?

2010-02-22 17:02:32

to je soucast rozdelovace - jdou ti z nej 3 draty a v jednom je impuls k otackam... zkus dat jiny rozdelovac, nebo se podivat, estli neni nejak vyrazne zaspineny, nebo poskozeny...

2010-02-26 23:09:43

Tak s tím kódem 42 to asi nebude mít nic společného. Po resetu se to už neobjevilo. Ale zjistil jsem že to fakt jede po zahrátí na tři válce a zhoršuje se to. Už to nemusí být ani moc zahřátý a jede to jen na tři. Dokonce jsem zjistil díky vyndávání kabelů od svíček který válec to dokonce je. Ale nevím co dál. Palec rozdělovače, víčko rozdělovače a svíčky jsem dal nové. Ale nemělo to vliv. Od té doby jsem tankoval a tak benzínem to taky nebude. Kabely ke svíčkám jsem měřil a vypadají dobře, sice zrovna blbne válec s nejdelším vedení kabelu a tak jsem nemohl vyzkoušet je proházet, ale nevěřím tomu že je špatný. Co mám zkusit dál ? Zapalování tedy vypadá OK.

Hill  
Jaroslav
2010-02-27 08:16:43

Nespoléhej na to, že nejdelší kabel je v pořádku, i když měl do nějakých 10k odpor, jsou to hajzli zrádní: zkus ho měřit naohýbaný tak, jak je kolem motoru. Nebo ještě líp - kup univerzální kabel potřebné délky někde na pumpě (však nestojí světa) a zkus ho.

Co nejdřív, než ti jiskra, co nemá kam jít, zproráží víčko rozdělovače.

Jestli některý válec přestane pálit až za tepla a ihned po prudším sešlápnutí plynu, je to jeho kabel určitě.

Kód 42 si to mohlo pamatovat z minula.

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-27 11:18:43

swift mi taky nekdy po pridani plynu spis snizil otacky nez aby je zvysil. byl to jak pise hill zapalovaci kabel. hazel jiskru dirou v izolaci do motoru. vymenil sem vsechny a je klid. jo a jeste kdyz mi to tohle delalo tak sem hodnekrat pri vystupovani dostal ranu jestli to s tim souvisi

2010-02-27 11:26:39

Díky za radu. Vyměním kabely a pak dám vědět...

2010-02-27 12:24:39

To je zase statická elektřina.

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-27 13:08:58

to je jasny ale predtim nez mi to zaclo delat sem tolikrat ranu nedostal. pak kdyz mi to probijelo tak sem dostaval po kazdym vystoupeni z auta a kdyz sem je vymenil tak to zase rpestalo tak jestli to nema nejakej zahadnej vliv

2010-02-27 14:21:53

Napětí zapalovací soustavy auta je proti karoséri (což je kostra). Karosérie je ale za určitých podmínek (suché pneumatiky) odizolována proti zemi, takže se může nabít statickou elektřinou, když je suchý vzduch. Když potom vystoupíš z auta a uzemníš se šlápnutím na zem, tak dotykem z jkastlí pocítíš výboj. Ale jde o jiný okruh než ten uzavřený mezi VN kabelem a (-) karosérií. Kdyby bylo tvrdé zapalovací napětí na karosérii, což být nemůže, tak by pak teoreticky odešla veškerá elektronika.

2010-02-27 14:30:17

proto taky v dobách minulých (Š 1000 MB,Š 100) courali za sebou vzadu ty pásky kvůli uzemění

2010-02-28 17:38:19

Tak jo, je to kabelama. Lepé řečeno je profláknutá dirka na fajfce u svíčky - myslím tím ten plastovej kryt konce kabelu na straně svíčky. Omotal jsem ho elektrikářskou páskou a autíčko zase jelo bez problémů. Takže koupím nové kabely a zase bude vše ok. Díky moc za rady a pomoc....

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-28 17:40:14

jo presne tak to mel ja. dirku v tom kloboucku co kryje svicku. ale i kdyz sem to omotaval tunou pasky tak to vydrzelo asi tak 5km :)

2010-02-28 17:42:00

Já to omotával jen proto abych zjistil jestli je to doopravdy ono....

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-28 17:43:14

jasny ja to delal taky jenom tak na dojeti nez sem si sjel pro novy kabely. no hlavne ze si to vyresil

2010-02-28 17:44:29

šikula

2010-03-01 23:55:58

Už mám taky plný zuby těch uhlíkovejch sráčů.Dám tam racigový od NGK, kde je to postaru pěkně drátem, k tomu fajfky a mám klid ..

2010-03-04 16:35:07

Asi jsem tenkrát chyběl ve škole, ale proč vlastně mají ty kabely ke svíčkám tak velkej odpor ? Dyť to má řadově několik kilo ohmů !

Jinak jsem už vyměnil komplet sadu kabelů ke zvíčkám a swiftík zase šlape jak hodinky.

2010-03-04 16:58:03

Je to kvůli odrušení kabelů, způsobované vysokonapěťovým jiskřením. dříve to rušilo jen příjem rádia. Dnes, kdy je auto narváno elektronikou by to mohlo také způsobit, že se elektronika zblázní.

Hill  
Jaroslav
2010-03-04 17:46:14

Dřív se použila svíčka s vestavěným odporem a dalo se vystačit s měděným kabelem, když k němu nebyla svíčka s odporem, byl odpor samostatně, našrouboval se někam do půlky kabelu: ten odpor tam či tam omezil rušení na přijatelnou míru, ale s uhlíkovými kabely je úroveň vyzařování ještě menší.

Odpor kabelu má význam v omezení maximálního proudu výboje (když přeskočí jiskra, tváří se jiskřiště svíčky jako zkrat), ale rozložení tohoto odporu do délky kabelu má ještě další význam z hlediska omezení vysokofrekvenčního vyzařování (to je to rušení rádia) - to už je poněkud složitější vysvětlovat, ale má to něco společného s rozloženými parametry vedení.

Elektronika vozidla by měla být účinně chráněná proti rušení po palubní síti, ale žádné přepěťovky nejsou stoprocentně spolehlivé, navíc rušení se může indukovat do vedení od různých čidel a skutečně může ke zblbnutí řídicí jednotky dojít.

2010-03-04 18:13:48

Děkuji za vysvětlení, pochopil jsem, zase jsem o kapánek chytřejší


Odpovědět

1  2