Fórum - Téma


Reklamace noveho vozu


Fórum SX4 I Reklamace noveho vozu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2010-07-14 15:14:36

Zdravím všechny šťastné majitele vozu Suzuki Také bychom se rádi zařadil mezi vás ale radost nám zkazil přístup servisu prodejce

Chtěl bych se proto zeptat, zdali máte někdo podobnou zkušenost nebo by jste případně měli i dobrou radu.

Před 4 dny o víkendu jsem si v Autobond Ostrava - Svinovské mosty (www.autobond.cz) zaplatili a převzali novou SX4 (vyrabena v Maďarsku). Do předávacího protokolu jsme společně s prodejcem uvedli jedinou závadu: že koberce se propadají do podlahy, zejména však v místě středového můstku u zadních sedadel.

(obecně to vypadá, že mezi kovou podlahou a podlahovým kobercem - tvarovaný pružný výlisek - chybí díl vyrovnávajíci nerovnosti této kovové podlahy, podlaha se na mnoha místech propadá a někde díky přichycení - například pod sedadly - hrozí i jeji roztržení, jelikož podlahový koberec neleží na zemi nýbrž nad ní volně visí)

Prodejce nás ujistil, že toto vyřešíme v pondělí se servisem (že o víkendu tam nikdo není). V pondělí nám po několika vytáčkách přislíbili, že nám ve středu (kdy budou mít volnou dílnu) závadu v rámci záruky odstraní. Ovšem ve středu, po našem příjezdu, již byli připraveni a závadu odmítali uznat. Nezbylo nic jiného, než závadu v servise sepsat a poslat na centrálu do Prahy, což chápu jen jako zbytečnou formalitu, která nic nevyřeší a jen oddaluje zákonné lhůty. Nyní se cítime podveneni a obelháni.

Škoda, protože jinak byl přístup obchodníka bezvadní a autíčko je jinak super.

Plánujeme sice zaslat zvlaštní stížnost na postup servisu přímo do centrály, ale zajímaly by nás i jiné možnosti, klidně až po odstoupení od smlouvy a vrácení. Máte někdo s tímto servisem, prodejcem podobné zkušenosti? Neporadil by jste někdo právní servis zabývající se touto problematikou?

(pro případné rady jen doplňuji: auto je placeno v hotovosti, vlastníkem jsme tedy my, nikoli žádná leasingová společnost)

Díky za jakékoliv info. Hezký den všem

2010-07-15 09:57:10

Takový přístup servisu člověka naštve, ale já než bych se s nima handrkoval, tak to raději řeším systémem DoDo (dodělej doma), hlavně když je jinak vše v pořádku. Zastávám názor, že případné tahanice kvůlivá prkotinám přinášejí smůlu. Jakmile by však v době garance došlo k nějaké zásadní závadě, tak bych proti nim potom použil nejtěžší kalibry.

2010-07-15 16:56:38

No dneska jsem na ten problém koukal a jestli jsem dobře pochopil tu reklamaci, tak je to u všech nových čtyřek...Netuším, jak by se mohl protrhnout koberec????. Je to prostě nové a věřim, že si to používáním sedne. Vaše dopisy Praze škodí jen mechanikům, páč jsou Ti poslední na koho se dá v servisu řvát a sprostě nadávat, když je problém...auto je možné prozkoumat před zaplacením(předváděcí)

PS: Dělají si to jen lidi samy, že jsou zpřísněna kritéria pro reklamace a záruční opravy.

2010-07-26 19:55:17

Mám taky drobet reklamaci. Posledních 5 tankováních nemůžu otevřít kryt víčka nádrže. Pokaždé, když zatáhnu páčku, tak se sice pootevře, ale hned jak páčku pustím, tak se zase zavře. Vždycky jsem někoho poprosil, ať to chvilku podrží. Asi to bude nějaká drobnost, co tam dělá neplechu. Ale proč ty malé chybky tajit

2010-07-26 19:58:24

jj stává se to už v předprodeji,ale stačí jen přihnout plíšek u víčka..resp. u pérka (ne mojeho)

2010-07-26 19:59:27

a promazat pantík

2010-07-26 20:06:01

Díky moc

2010-07-26 20:12:58

Mraky lidí mi jezdí na vrzající dvéře....na to si z Vás nikdo z nových majitelů nestěžuje?????Ignis.Wagon R+ a Splash

2010-07-27 11:41:02

No jak jsem psal vyse, pri prebirani vozu jsme si toho vsimli a pri pri prislibu vyreseni v prvni pracovni den jsme tedy tuto zavadu uvedli do predavaciho protokolu a auto v dobre vire zaplatili a prevzali. Na zaklade toho v pondeli servis prislibil opravu v ramci zaruky, ze mame prijet ve stredu ale ve stredu otocili a odmitali to opravit. Toto jednani uz spise nez jako hloupou neprijemnost chapeme jako regulerni podvod, a budeme toto samozrejme dale eskalovat ... a pritom o nic nejde, chovat se slusne k zakaznikovi a dodrzet co je slibeno i napsano ... technicky v podstate jde jen podlozeni kousku koberce vzadu na sloupku. Pritom nechceme ani opravit vsechna mista propadajici se podlahy, jen ten stredni sloupek vzadu v ohybech kde potom budou decka dupat a koberec se muze rozlamat nebo jinak poskodit - je zespod vytvarovan tvrdsi pryzi (nebo mekkym plastem?). Propadajici se podlahy pred sedadly vpredu i vzadu vyresime na doporuceni prodejce pryzovymi koberecky (ktere si samozrejme zaplatime ze sveho - je to dalsi tisicovka vytazena z klienta - koberekcy si samozrejme koupime jinde, stejne jako vsechny ostatni veci, ktere jsme planovali, asi je tohle politika spolecnosti AUTOBOND, fakt nevim ... kazdopadne NEDOPORUCUJI ).

2010-07-27 12:00:23

... tak po prvni delsi ceste (CR -> Chorvatsko -> CR, 2.000 km, pres Madarsko - tedy zadne prejizdeni pres Alpy - temer sama rovinka, rychlosti: 50 / 90 / 110 / 130 / jen opravdu vyjimecne 140) dalsi veci:

1) sedadlo ridice zaclo pri jizde vrzat, pri kazdem sebemensim naklonu

2) spotreba na dalnici neklesla pod 7.7 litru, podle velkeho technicaku je dalkova spotreba rapidne nize (jezdim pres 10 let s ryznymi vozy a mel jsem opravdu lehounkou nohu na plynu, receno jinak: lehceji uz to snad ani neslo)

3) blinkry se na kruhovych objezdech vzdy a casto i pri odbocovani nevypinaji (stanovisko servisu AUTOBOND: to nejde opravit ani nastavit)

... setkali jste se nekdo s vyse uvedenymi problemy? Vim od svagra, ze na Grad Vitare se blinkry take nevypinaji a navic nejdou temer slyset, vyresili mu to v jeho servisu nejakym relatkem aby je aspon slysel a mohl je vypnout rucne)

2010-07-27 12:34:59

Spotřeba sedí (já mám 1,6 4x4 2008), mě to bere i víc. Zkus jet 160, to poznáš vír v nádrži. Ale když se motor netočí nad 3tis. sedí to kolem 7 litrů, při dlouhé jízdě mimo dálnice a podle předpisů i k šesti. V Praze různě, podle situace. 7a půl když je průjezdno, když stojíš na každém rohu tak taky 9.

Páčky blinkrů se opravdu v menší zatáčce (větším poloměru) nevypínají. mě to docela vyhovuje, předchozí Octavie měly opačnou vlastnost a vypínaly brzo - to je horší. (asi to každému vyhovuje jinak)

A k tomu AutoBondu. Já je navštívil (ale jinde než v Ostravě) a chovali se náramě, přátelsky a s viditelnou snahou vyhovět (nekupoval jsem to u nich). Teď je chci zkusit s drobnými reklamacemi (mj. také klapající sedačka řidiče). Jsem zvědav. dám vědět.

zatim

rabbit

2010-07-27 12:43:33

Ahoj, mám SX4 japonce, momentálně najeto cca 20tis. km.

Ad1) co se sedadla týče, tak v některých diskuzích na netu jsem o vrzajícím předním sedadle četl, ale vždy to servis vyřešil v rámci reklamace, já osobně jsem težší váhové kategorie a s vrzáním sedadla nebo čehokoliv jiného problém nemám.

Ad2) co se týče spotřeby, tak jezdím cca 50:50 dálnice:okresky a spotřebu mám cca 7,2l, ale obecně vzato na okreskách nižší spotřebu než na dálnici - autu by pomohl 6. rychlostní stupeň aby se na dálnici snížily otáčky motoru a tím klesla spotřeba.........s nižší spotřebou je to na dálnici tak do 120km/h, pak leze nahoru. Tvoje spotřeba taky závisí kolik má autí najeto km......cca po 5tis. km mi spotřeba začla klesat. PS: technickým údajům o spotřebě od výrobců nelze nikdy věřit......za takových podmínek, za jakých to naměřili nikdy nepojedeš.

Ad3) co se blinkrů týče, tak je pravda, že vypínají při větším úhlu natočení než třeba u mojí služební Thalie, ale na druhou stranu je pravda, že se zase nevypnou při najetí do křižovatky a lehkém pootočení volantu, jako u výše zmíněného služebního vozu. Nevím jak to má SX4, ale když jsem měl P205 GTi, tak ten měl na hřídeli volantu takové kroužky se zobáčky, které tu páčku vypínaly a těmito kroužky se nastavoval úhel otočení volantu, kdy to má vypnout, předpokládám, že princip bude obdobný, jde jen o to, zda je to nastavitelné a to netušim......mě osobně úhel vypínání blinkrů vyhovuje.

2010-07-27 15:26:40

Ahoj,

ad spotřeba - měl jsem půjčenou SX4ku v dieslu na víkend, dařilo se mi jezdit za 6.1 průměrnou spotřebu.

u nového sviště se podařilo 5.3 po celém víkendu - oboje půl na půl město/mimo město, plně naložený

když jsem ho měl poprvé, tak jsem se pod 6.5 nedostal - hodně jsem motor točil a zkoušel, co zvládne

ad blinkry - potvrzuju "nevypínání" z kruháče. myslím, že to "zlobilo" i u swifta, ale vzhledem k tomu, že jsem na to byl zvyklý i od toho starého, mě to nijak neštvalo

2010-07-27 15:42:05

To Bruca: oni se vypnou, ale při většim úhlu natočení volantu, což někomu může vyhovovat, někomu ne......je fakt, že při výjezdu z kruháku je vypínam ručně, ale zase je nemusim při popojíždění do křižovatky 5x zapínat

2010-07-27 16:51:03

To Rabbit: jasne, napriklad v AUTOBOND OSTRAVA maji obchodniky perfektni, ochotne poradi vysvetli, prakticky poradi, proste profesionalni pristup v praxi.

Trystni je jen Servis AUTOBOND OSTRAVA, naprosta katastrofa, vytacky pri uplatnovani reklamace, zadarmo nehnou ani prstem, navic predrazuji. Clovek ma pocit, ze se ocitl v uplne v jine firme i kdyz si ve skutecnosti jen presedl z kancelare obchodu do kancelare servisu

2010-07-27 16:55:14

To Burca: no u Dieslu je asi trosku neco jineho, my mame benzinovy motor 1.5 VVT, ale verim, ze (jak pise e.raser) spotreba klesne po zajeti motoru. Nevim, jestli ma prozatim smysl brat to auto na diagnostku do jineho autorizovaneho servisu.

2010-07-27 17:00:48

To e.raser: spotreba 7,2 litru na dalnicich a okrskach? Zatim nesplneny sen, ale uvidime po tom zajeti motoru Jinak na te dalnici fakt chybi 6. rychlostni stupen, po priblizeni se k 130 km/h uz jdou otacky nahoru, jet rychleji je uz nerozumne z hlediska spotreby

2010-07-27 17:03:16

To easy: nikde jsi nepsal kolik máš najeto, ale klesnout by měla určo, mě začla klesat po cca 5t km

a zkoušel jsi tu reklamaci uplatnit u jiného autorizovaného servisu?? Řekl bych, že jinde to třeba ochotně opraví s vidinou budoucího zákazníka.......konkurence je veliká

2010-07-27 17:41:37

To E.raser: V tuto chvili mame najeto zhruba 2.300 km (je to kupovane nedavno a absolvovali jsme jen jednu "proverovaci" jizdu do Chorvatska a zpet), pockam do tech 5 tisic

Jinak takove reseni reklamace, co pises, me po pravde zatim nenapadlo kazdopadne chci to zkusit normalne lidsky vyresit, ale pres centralu, pepici totiz umi byt dost hnusni i na vlastni lidi kdyz na to prijde. Tez verim, ze neni bezvyznamny ani fakt, ze by od nas uz pak nevideli ani kacku, nove veci a revize bychom jezdili delat k jinemu autorizovanemu servisu, tim o zaruku neprijdeme a k nim jen reklamace

Samozrejme bychom si pak nenechali negativni zkusenost s AUTOBOND pro sebe, vcetne stiznosti na obchodni praktiky u oficialniho ceskeho importera, svazu dopravcu, COIku a dalsi veci ... co nam poradili, je spousta cesticek jak byt zly, zejmena v prvnich 6 mesicich a to zcela v intencich zakona. Obzvlast pokud uz nebudeme mit duvod chovat se k nim slusne. Pravni rezba tot uplne jina orazka samozrejme i kdyz s nekterymi pravniky jsme uz v teto veci mluvil.

Stezejni je zejmena fakt, ze mame zavadu uvedenu v predavacim protokolu, zavadu se zavazali odstranit v sobotu u prodejce, v pondeli v autoservisu a teprve az ve stredu zacali v autoservisu delat problemy a odmitat zavadu odstranit (presneji receno, neexistujici zavadu by ochotne odstranili, pokud bychom za to Servisu AUTOBOND OSTRAVA zaplatili). Zejmena kvuli temto faktum je to pripad s jistym potencialem, obzvlaste pro nektere pravniky, kteri jiz s agresivnim chovanim spolecnosti AUTOBOND maji svou zkusenost. Nicmene, me se v tuto chvili jevi jako naprosta hovadina mavat paragrafy, nebot jde v podstate o naprosto banalni zalezitost.

2010-07-27 18:17:53

jj, s tou spotřebou vydrž, půjde dolu na 100%, vzhledem k tomu, kolik máš najeto je to co jsi o spotřebě psal dobrej průměr

S tim servisem je to na tobě...kámoš měl podobnou zkušenost u škodovky, tak je poslal do háje a jezdil všechno (i reklamace) řešit k jinýmu dealerovi, tam se ho ochotně ujali a řešili k oboustranné spokojenosti. Já osobně na autě žádnej problém neměl a nic nereklamoval, ale když bylo třeba tak v servisu u mojeha dealera vždy ochotně pomohli a poradili.......i jsem u nich měl rozmrznout auto v dílně, když mi zamrzla voda v ostřikovačích a ani to nechtěli zaplatit

Přeju pevný nervy při řešení reklamací a neboj, autíčko je to spolehlivý, teda aspoň dle mého názoru


Odpovědět

1  2