Fórum - Téma


Renovace Alu kol


Fórum Swift IV Renovace Alu kol

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2013-12-23 18:13:03

Ahojte... marně jsme brouzdal po fóru jestli tu někde nenajdu odkaz popřípadě kontakt na někoho kdo renovuje alu kola... Nevíte někdo o někom z ústeckého kraje kdo by to zvládl za přijatelné peníze a aby to trochu vypadalo? obavám se že když se do toho pustím sám samo domo stylem tak ty kola akorát oddělám

2013-12-23 20:21:09

Tady na Liberecku je to opískování a nástřik práškovou barvou,vypadá to jako matný chrom a cena okolo 800 za kolo.

2013-12-25 23:01:44

katooo: co jsou prijatelne penize?

2013-12-26 06:29:19

tweety:

Přijatelné peníze jsou cca 2000 za komplet nové kolo.

Vyhozené peníze jsou 800 za "renovaci", spočívající v opískování a nějakém nástřiku, který ti naruší první zima a navíc ti guma potom nemusí dobře těsnit na ráfku.

2013-12-26 11:41:53

plukovník: K tomu mám jednu připomínku,ta renovace není normální barva,ale komaxit a kamarád má takto renovované ráfky na Escortu již 8 sezon,takže 16 krát přezuto a ráfky vypadají stále jako když vylezli z lakovny.Nezatracuj něco,s čím nemáš zkušenost.Ano normální lak by slezl brzy.Já mám opískované plecháče,na nich základ,plnič,vrchní stříbrnou barvu a krycí lak ve třech vrstvách a ráfky takto dali již dvě zimy a bez vady.

2013-12-26 18:07:11

máří:

Jsi si jistý, že vypalovací teplota 200 stupňů použitá při komaxitování nemůže ovlivnit pevnost litého kola z hliníkové slitiny ?

2013-12-26 18:36:20

S komaxitem mám jen ty nejlepší zkušenosti, o netěsnosti nemůže být žádná řeč, drží perfektně,taktéž barva...

2013-12-26 22:10:03

plukovník: Z mé zkušenosti opravdu nemůže.Pracoval jsem několik let ve slévárně hliníku a odlitek,který se vyjme z formy má 320 stupnů,myslíš že je v této teplotě nestálý?Není,je to teplota,kdy už materiál nepracuje,jinak teplota hliníků při roztavení a vlití do formy je 730 stupnů.

2013-12-26 22:33:34

máří:

Jenomže kolo z lehké slitiny, musí mít homologační značku KBA, nebo E v kroužku, která osvědčuje, že splňuje kritéria na pevnost a odolnost. Proto obrobený odlitek prochází ještě procesem žíhání s následným pozvolným ochlazováním, aby se odstranilo případné vnitřní pnutí materiálu.

Lité kolo není totéž co hliníkové zábradlí. Tím ovšem nechci tvrdit, že nějaký dodatečný tepelný proces musí nutně uškodit.

Každopádně já osobně nejsem zrovna příznivec renovací, spíš se řídím pravidlem, že za nové peníze je lepší nový výrobek.

Navíc konkrétně při pískování těch litých kol se nesmí pískovat sedla pro šrouby (musí se chránit ocelovými kuličkami), ani dosedací upevňovací plocha kola a na tato místa se ani nenanáší barva.

Dodržuje to ta firma co provádí renovaci?

2013-12-26 23:14:12

plukovník: Zrovna o vlivu teploty při vypalování kola byla celkem diskuze na autohificlubu. Ani nevím jaký byl výsledek, ale mám za to, že to na kola vliv nemá. Na čem se ale shodli, že pokud chce mít člověk perfektné výsledek, tak komaxit jako základ a na to ještě mokrou barvu. V komaxitu se tvoří trhlinky a malé prasklinky. Je křehký. Ale jako základ perfektní.

2013-12-26 23:43:25

tweety:

On je nejlepší komaxit jako základ, potom barevný odstín a nakonec tři vrstvy průhledného laku.

Ale to ty, jako tuningový válečník jistě velmi dobře znáš.

2013-12-26 23:44:30

plukovník: Přesně jak píšeš. potom je to top. (ale drbačka )

2013-12-26 23:45:36

Ale jinak at se vrátíme k tématu. Asi by bylo nejlíp nahodit foto o jaké kola jde a co je tam za problém. Pak se dá řešit co a jak a kde.

2013-12-27 12:12:06

plukovník: Víš renovacemi se zabývám od roku 1987.prošlo mi rukami několik veteránů a koupit si na několik desítek let starého veterána nový díl opravdu nejde.Proto se renovuje.Vlastním 3 autoveterány a 5 motoveteránů.Kdybych si na péráka koupil nový díl,znehodnotil bych jej,jelikož mám péráka original František Janeček a tam se lecjaký díl použít nemůže,ale to je mimo téma.Já jsem pro renovace

2013-12-27 12:40:43

máří:

tak tím se to vysvětlilo

2013-12-27 13:29:12

Ahoja... koukám jak se to tu rozjelo :) Jde mi o ty kola co mám na autě v profilu... už jsou oprejskaný, takže bych chtěl odstranit starou bílou na nahradit novou bílou + vyčistit (popřípadě vyleštit) ten límec protože už je tak zaprasenej (nebo spíš zašlej) že to z něj ani servošamponem nejde

2013-12-27 14:53:33

Zkus pohledat,kde se u Vás v okolí tryská bud suchým ledem,nebo sodou,odstraní to vše až na kov,pak klasika základ na lehké kovy,plnič a vrchní barva,případně lak.Ty kola jsou tak složité,že broušením by jsi strávil velký čas.

2013-12-27 23:22:09

No jestli je poskozena jen barvy, tak ok, pokud jsou poskozene i kola, ryhy atd, tak na komaxit pokud to nevyvaris zapomen.

Hlavno problem bych ale videl v tom sehnat nekoho ochotneho, protoze jestli chces lestit limce a oni ti je otryskaj prida ti to hodne prace. Jina varianta a co se tyce kol nejsetrnejsi je chemicky odlak. Sunda jen barvu a zbytku se nedotkne. Jinak zbytek bude jak bylo psano vyse. Vylestit limce, zsmaskovat. Kvalitni zaklad na alu kov, barva a ideal ciry lak, ktery je odolnejsi na oter. No a ptom finalne prelestit ( spi odlestit zbytky barvy co pronikla pod maskovani)

Ono hodne zalezi na tom, jaky vysledek cekas a co od zoho chces. Byt v cr nabidl bych ti svoje sluzby, ale takhle je to tezko. Vim o jednom od vsetina, ale jeho prace je top. Ale nevim jsk moc zrucny jsi, kolik toho zvladnes sam.

2013-12-27 23:30:57

Tady na ukazku jedo z jeho praci mel sem nekde i kola hodne podobna tvojim a vypadali bomba, ale tohle pro predstavu taky staci.

2014-01-01 13:49:37

tweety: Ty vypadají pěkně...

Teď mi jeden známý nabídl že by mi ty kola mohl otryskat pískem (dělá v nějaké lakovně, ale nespecializují se tam na kola). Neublíží to tomu kolu nějak pokud by se to tryskalo pískem a né suchým leden nebo sodou jak tu píšete o pár řádků víš?. :) Vím že se možná ptám blbě ale v tomhle ohledu jsem absolutní laik a řídím se heslem líná huba holé neštěstí takže se radši 2x zeptám než abych něco pos.al :)


Odpovědět

1  2