Fórum - Téma


Repro rozvody


Fórum Swift IV Repro rozvody

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2007-11-27 21:29:01

Ahoj,chci se zeptat jak jsou rozvedeny draty na zadni repro ve Swiftu GLXku,

jsou tam uz od vyroby,jen schovany,nebo si je tam budu muset hodit?

Pripadne ,kde je najdu?

2)Je to nějak rozdělený,že vepředu hrajou hl. vejšky a dozadu basy?

Ptam se protoze jsem si koupil novy repro dopredu (http://www.kasa.cz/audio-.../koaxialni/sony-xs-f1035/) do palubky,

a hraje to akorat vejsky,basy minimalni ,muze to byt tim,ze jsou velky jen 10 cm,

nebo treba radiem( http://www.kasa.cz/audio-...onic/panasonic-cq-c1425n/ ) ?

Docela me to stve,do tatovyho renaultu jsem kupoval taky xplody a hrajou nesrovnatelne lip,jsou to teda 13cm a jsou ve dverich a radio pioneer,ale stejny cenovy kategorie..

Dik za kazdou radu,nejsem zas nejaky odbornik

Hill  
Jaroslav
2007-11-27 23:24:49

Ty rozvody tam už jsou: na http://www.jablkon.cz/swift/ si vlez do sekce Návody a rady, je to tam.

Žádnou výhybku to nemá. Z konektoru vede ke každému reproduktoru jeden kablík a počítá se s tím, že rádio bude mít čtyři výstupy.

Že z předních repráčků neslyšíš basy, je normální fyzikální jev. Jednak toho tak malá membrána moc neutlačí a, i kdyby, chybí kolem ní nějaká tuhá deska, která by zabránila akustickému zkratu.Tlak před membránou to nemá vůbec daleko kolem okraje dozadu, aby se vyrovnal s podtlakem za ní. Až středy a výšky to nestihnou, tak je slyšíš (ve dveřích je to něco jiného, tam je ten reprák utěsněný a navíc v uzavřeném velkém prostoru, takže tlaky se nemají kudy "zkratovat") Budeš to muset zachránit zadními v platu. Nebo aspoň trochu vylepšit filcovými prstenci kolem těch repráčků, aby líp těsnily v plastu palubky.

Mám Panasonic CQ-RD133N (4x40W hudebního výkonu poctivých to má) a ty kablíky, jakkoli vypadají slabé, úplně stačí. Ale o tom píšu v tom článku taky: dlouhodobá střední energetická hustota signálu je asi do 25% plného výkonu, pak už zesilovače limitují špičky, což nepřeslechneš. Když to přepočítáš na proud, vezmeš v úvahu impedanci reproduktorů a odpor kablíku, zjistíš, že ani v teoretickém případě, kdy bys vydržel poslouchat trvalý tón při plném výkonu (spolehni se, to nevydržíš), by na kablíku zůstala ztráta pod 0,4W. Při normálním živém signálu bude ztráta pod 100mW. Což nevadí, ucho pozná až tak 3dB rozdíl, to je poloviční (nebo dvojnásobný) výkon.

No, čti si.

2007-11-28 00:41:15

Díky Ti za velice vyčerpávající odpověď !!

Do části,kdy se zmiňuješ o dlouhodobé střední energetické hodnotě je mi to vše jasné

a docela mi to pomohlo,ale dál už narážím na fakt,že fyzika je už od 6.třídy základní školy

můj úhlavní nepřítel a to co tu píšeš je pro mě španělskou vesnicí .

Proto taky studuju školu,kde není o fyzice ani slechu.

Tak promiň moji neznalost,každý je na něco jiného.

Ještě bych se chtěl zeptat, kde seženu "filcový prstenec", přiznávám,že to dneska slyším poprvé...

Dík

Hill  
Jaroslav
2007-11-28 20:49:43

Filc čili plsť, dělaly se z toho třeba podložky pod psací stroje a dá se to koupit v Řempu nebo Baumaxu. Prstenec z toho uděláš tak, že uřízneš asi tak 8 x 8mm široký proužek a ten stočíš po obvodu reproduktoru, vně obvodu vlnovce membrány a přichytíš ho třeba chemoprenem. A pak přes to přiklopíš a přišroubuješ tu mřížku. Vlastně tomu reproduktoru uděláš takovou rouru, která prodlouží vzdálenost, kterou musí urazit vlna od přední k zadní straně membrány. Jinak to má jen přes ten plechový okraj, těsně kolem repráčku jsou díry, což je k ničemu. Aspoň ty je potřeba zacpat. Stejně u Swiftů do roku 1991 byly ty přední repráčky umístěné líp - kvůli srozumitelnosti. Když ti to mluví do kolena, není to ono. Nevýhodou bylo, že byly vodorovně a každý zapadlý sajrajt chrastil na membráně.

Ale nečekej, že ti pak budou v basech z palubky vylézat šrouby, i když se to slyšitelně zlepší: tak malý reproduktorek těch hloubek moc vyzářit neumí. To chce pořádný reproduktor v ozvučnici a ne chrastítko. Ne, že by dva 6,5" třípásmové Roadstary vzadu v platu, co tam mám já, byly zrovna snem každého, ale plato ještě nepotřebuje mechanickou výztuž a hraje to slušně. Zjistil jsem, že většinou z toho netahám víc, než 5-8W na kanál, pak už to nesnesitelně řve.

A s tou energetickou hustotou je to jednoduché: ve špičkách (basa, bicí) sice využiješ třeba i plného výkonu zesilovače, ale jen krátce. Nemají-li být ty špičky ořezané, nemůže výkon v době mezi těmito špičkami být nijak závratně vysoký. Dlouhodobý průměr už jsem uváděl.

2007-11-30 11:13:13

Tak jsem to zatím vyřešil tím,že jsem mezi ten plast a reprák vyřízl vložku z molitanu,

plast přestal tolik rezonovat,je to teď o něco lepší.

udělal jsem si taky ty kroužky,jak si říkal,ale když jsme to na to zkusně přiložili,

nějaký patrný rozdíl nebyl znát,tak jsem to nechal být tak,jak to je,

navíc když bych to přilepil přímo na ten reprák,tak nevím,jak by se tvářili,kdybych ho chtěl případně

reklamovat...

2007-12-03 21:33:08

hm zajímavý, v ty palubce mi to přijde dost utopený to repro navíc to hraje do skla. já spíš preferuju udělat nějaký boardy do dveří a namířit je nahoru a radši bych volil komponentní repro ...třeba pro příště kdyby si chtěl dělat TUSSS (upgrade) dával sem jednomu klukovy do auta tyhle repro na radio a je to za tu cenovku hodně zajímavý http://www.prodej-autohif...design-pk-165s-ph-690.php btw. hedvábný vejšky jsou super

Hill  
Jaroslav
2007-12-04 06:11:19

Jenže ve Swiftech s plochou kapličkou, co jim repráky hrají do skla, alespoň rozumíš dopravnímu hlášení. Proto to uspořádání pokládám za zvukově lepší.

V těch novějších, s kulatou kapličkou, hrají přední repráčky řidiči a spolujezdci do kolen. No, třeba designer byl zvyklý poslouchat kolenem a vyhovovalo mu to tak.

Vzadu po stranách plata také nelze namontovat nic většího, než elipťák 160x120mm, z takového se žádný extra zvuk nedostane zrovna tak, ať už ho vyrobil kdokoli.

V každém případě jsou Swifty ukázkou toho, jak si Japonci představují levnou audiotechniku: musíš si vybrat. Už jen montáž větších reproduktorů do plata znamená citelné omezení objemu kufru - například chladicí box se pod ně už nevejde, jen mezi ně. Nedoporučil bych ani hodit si pod ně notebook, aby nebyl vidět, že v autě je - nikdy nevíš, jak dobře je stíněný jeho harddisk proti statickému magnetickému poli, postupně přicházíš o data, při pokusu o odmagnetování tomu pak už dáš jen korunu...

A do dveří bez nějaké nástavby větší reproduktor nedáš, dole sice nějaké místo je, ale na hloubku nic moc a konstrukce je snadno rozkmitatelná, čili to chce napřed všechno ve dveřích dobře utlumit a přelepit, jinak to rezonuje a nepomůžeš si.

Jo, je to docela záhul na trpělivost - univerzální návod asi nemá nikdo.

2007-12-04 10:36:17

jasně s tim souhlasim že dávat koax do dveří je naprd, ale u komponentních repro je to o něčem jinym, s tim vytlumenim to je fakt, swift má plechy dost tenký a už třeba jen kvůli uzavření ozvučnica (přelepení děr ve dveřích) ja musel ve swiftu vyříznout díry do lechu aby mohl o repro hrát do dveří a s hloubkou sem si poradil dvěma MDF kroužky které jsem pevně přišrouboval ke dveřím a reprákum (je to lepší než používat ty origo plastový kroužky co se daj koupit), výšky jsou idealní dát do trojúhelníků ve dveřích a správně nasměrovat, a nstavit podle poslechu. někdy je lepší on axis (v ose k uším) někdy off axis (sem se o otm přesvědčil u u-dimensionů). Je potřeba zkoušet různý úhly. pokud by se zdály výšky hodně agresivní je třeba u nich otočit fáze, většinou to pomáhá (pokud nejsou výšky agresivní už z výroby) u toho plata používam většinou MDFku a na ní třeba udělam z lamina domečky aby repro nezasahovalo do kufru. Kdyz chce nekdo udelat muziku do auta neni to bohuzel o tom koupit jenom repro , radio bo popřípadě zesilovač a basák hodně důležitý je to správně nainstalovat, jak už bylo zmíněno dobře to vyttlumit atd. nepodcenim kabeláž...

2011-08-20 12:20:49

nevie niekto kde najdem konekor na predny lavy reproduktor nakollko na pravej strane je vyvedeny az k otvoru na povodny reproduktor ale na lavej strane ho nemozem najst

2011-09-01 20:06:08

Já jsem vyměnil původní rádio za LG LCF600UR, do plata jsem vyříznul otvory a osadil do nich taky Xplody, ale typ XS F1326SE (13 cm, 35W RMS, dvoupásmo), dopředu jsem dal Magnat Profection 102 (taky 2pásmo, 50W RMS,10 cm). Žel Bohu mám novější verzi swiště a tak mi přední repro hraje do nohou. Taky jde při vyšších hlasitostech znát zkreslení na Xplodech umístěných v platu. Chtěl jsem koupit repro s větší membránou, ale už teď i ty malé 13cm repro překážejí pří strákní věcí do kufru. Dopředu bych chtěl komponetní repro - výšky umístit na trojúhelníčky zpětných zrcátek a středobas dostat do dveří. Zatím jsem se ale k ničemu neodhodlal - nemám s tím zkušenosti a mám tedy strach

2011-09-02 08:06:25

to ježa, kdyby si chtel mam jedny drzaky vysek do trojuhelniku udelany. jsou docela tezky (jsou udelany z kitu) ale kdyz to prosroubujes vrutem k plechu za trojuhelniky tak je to v pohode. Jsou potazeny cernou kuzi. Pkud bys je chtel, muzu vyfotit. mel jsem v nich osazeny Rainbow 265 SLX Deluxe

2011-09-03 19:46:10

no mna tiež dlhšiu dobu trapila audiosustava v aute .. swift je velmi zle riešeny ked su v palubke v kolenach repraky a poriadne tam ani nejde nič ine vopchať len maly 10cm repro. Aj ten keby bol stredobasovy s vyhybkou tak by to dobre nehralo. Povodne repro som vymenil ked som auto kupil lebo pri vyššej hlasitosti už chrapčali ako keby bola utrhnuta membrana .. Dozadu som vymenil 13cm repro za 16,5 trojpasmove Mac Audio za 35€ ale neni to hned na plate ..vid album a hraju fakt perfektne .. teda na to ake su ..basy super nestažujem sa .. mam sedan tak maju aj priestor kde hrať .. v predu mam teraz Groud Zerou .. 10cm take oranžove .. tie stali asi 40€ ale žiadne luxus to nie je .. velmi tažko sa tam davali lebo je tam velky magnet a asi je magneticky prichyteny aj o palubovku bo tam je taky ram no ale aj keby som tam mal za 3000 repro tak to nebude dobre hrať ako vo dverach takže kto chce kvalitne ozvučenie vytlmiť dvere a vyreazť otvor na aspon 13cm komponente repro .. inak to nikdy nebude hrať dobre a kvalitativne ako v novšich autach kde stači vymeniť repro za kvalitnejšie a hra to o dve triedy lepšie ..


Odpovědět