Fórum - Téma


Rezavý výfuk, díra v L prahu


Fórum Technický koutek Rezavý výfuk, díra v L prahu




2007-10-22 16:58:43

Zdravím :)

Chtěl jsem se zeptat, posledně když jsem umýval auto jsem si všiml že mám v L prahu tak 5 cm dlouhou prorezlou díru... má s tím smysl něco dělat (případně co), nebo se na to vykašlat, našetřit a nechat ten práh vyměnit? (na autokelly stojí kolem 1000; + výměna v servisu, protože na todle si taky netroufnu)Je tam i zohlá drážka na kterou se (pravděpodobně, naštěstí jsem to ještě nepotřeboval) nasazuje hever při výměně kola za rezervu... vadí to moc?

druhý dotaz... výfuk je docela ošklivě rezavý. co s tím? nový je vcelku hodně drahý. Obrousit s tama tu rez? případně čím a jak.. a čím to natřít? Dneska jsem v drogerii zahlídl nějakou pixličku barvy na výfuky, ale tvářila se, že je tam troška za 60 kaček..

co když spáchám díru? jsou na to nějaké tmely?

Díky za trpělivost

Brůča

2007-10-22 17:29:08

to tak ked je to ozaj len 5cm dlha diera tak nema cenu menit cely podbeh. myslim ze ked by si zasiel za nekym kto vyvara auta tak to ma do hodinky hotove aj z gitovanim a brusenim. ak nemas doma COcko tak to nespravis.

neviem ktoru drazku momentalne myslis ale ja davam hever na domceky silenblokov tam je istota ze nic neprevalis

vyfuk ked je len hrdzavy a neni deravy tak asi nechat tak obrusovanim je dost velke riziko ze ho prederavis ak mas male dierky daju sa vyvarit ale pochopitelne je lepsie ho vymenit...

ja osobone by som pockal kim sa zacne deravatiet a dovtedy by som setril na novy. nepozeral si cenu neoriginalneho? alebo som tu videl ze niekto na 1,3 narval vyfuck z favorita ale to uz by som pokladal za extremne usporne riesenie. a ak nemas zvaracku a proste dielnu kde by si skombinoval stary z tim skodovackym(tiez si bez Cocka moc nepomozes) tak sa ti to asi ani moc neoplati

no farbou skovas len hrdzu ale ak ju neobrusis tak hrdza vecsinou sice pomalsie ale pracuje aj pod farbou

videl som spreje na kominove rury je to tusim nejak neco malo do 1000°C a stoji okolo 800sk

Jam
2007-10-22 23:24:52

Ale never tomu, ze mas jenom diru v prahu. Vyndej koberce u ridice a spolujezdce a potka te prekvapeni . Dira zvenci je jenom symptom daleko vetsi hruzy uvnitr prahu a v podlaze

2007-10-23 08:47:59

Lunek: díky moc...asi začnu rovnou šetřit :)

Jam: taky díky moc. asi začnu rovnou šetřit... na nové auto co když ta podlaha prohnilá bude? nechat to vyvařit, nebo se s tím dá dělat něco jiného? proleze to případně technickou, když ty díry neopravím?

předtím jsem měl škodovku, a tam když jsem vletěl do kaluže, tak jsem byl mokrý až po kolena

2007-10-24 11:33:42

checkni fotky mojho swifta ale to uz je extrem toto ti asi ziadny klampiar takto robit nebude. ja som na spolujazdcovom mieste vyrezal podlahu skoro az po saltrpaku kde je hrdza nekompromisne rezem a zvaram... ale je to fuska.... kebyze mam druhy raz kupovat auto tak radsej viac posetrim a kupim menej hnile

Jam
2007-10-24 11:53:44

starej swift do cca 1995 je vždycky shnilej na hovna, pokud ho už někdo nevyvařil, nebo poctivě neprolíval rezistinem a tlumexem. Já to měl shnilý zhruba jako lunek, ale nemel jsem COčko, tak jsem to musel valit 1,6mm elektrodama s usměrněnou trafosvářečkou. Sice to trvalo, ale jsem tedka odborník na svařování plechů trafem . Když si najdeš nejlíp nějakýho důchodce s dílnou, tak ti to za nějakej přiměřenej obnos udělá.

2007-10-24 12:39:40

ja som sa zas naucil zvarat z COckom. inac Jam mas pravdu jak tak checkujem starych swiftov tak MK2 a 3 vidim bud hrdzave alebo nastreknute v nestandardnych farbach...

2007-10-24 19:42:18

Chcem sa pripojit,ja som pred pol rokom kupil swifta rok vyr. 2003 a asi po troch mesiacoch ,ked som išiel natrieť spodok som si všimol ,že mam tiež pod obydvoma prahmipri lavzch a pravych prednych dverach prehnite asi 20 cm pozdlžnu dieru.Nechcelo sa mi tomu ani veriť,aby 4 ročne auto už bolo prehnite?čo vy na to?

2007-10-24 19:49:34

poviem z mosta do oci... suzuki dava strasne tenke plechy. mam vyskusane na vlastnorucnom crashteste. v 40km/h sa mi kapota zharmonikovala jak je videt na photkach. a ked som chcel vyvarat jedina moznost je dojst az na zdrave lebo jakonahle to mas trosku hrdzave uz to len prepalujes a zvaranie je aj pri najmensom prude temer nemozne

Vlk
2007-10-25 07:56:47

Já mám také Swifta z roku 2003 a jediný problém jsou asi tři drobné ťupky na boku levých dveří. Otec má Swifta z roku 2001 a měl ten samý problém na skoro stejném místě. On už to má asi 3 roky spravené a je to O.K. Nic už se neobjevilo. U něho to byla jen drobná povrchová koroze - lakýrník řekl, že to muselo být nastříkané na rezavý plech. To samé budu mít určitě i já. Jinak na jeho sedmiletém autě nenajdeš zvenku kousek rezu. I podvozek je O.K. Rezaté jsou ochrané plechy na brzdových trubičkách, místama zadní nápravy (pustil jsem se do nich už pozdě), konce výztuží kam přindaváš hever, částečně nosník zadního nárazníku a pak některá místa, která jsou v pohybu jako např. konce táhel řadící paky a pod - prostě to co se odře a samozřejmě výfuk - ale s tím se moc dělat nedá. Podvozek je netknutý. I na technické na to koukali. Můj Swiftík je na tom ještě lépe s nápravami, s ochrannými plechy a nosníkem nárazníků. Všechno je to ale o údržbě, kdybych každý rok nestříkal obě auta, už by určitě byla zespod pěkně chycená. Stříkám všechno - podvozek, úchyty, nápravy (zvenku i zevnitř), podběhy + lemy i hrnce, kde jsou uchyceny horní části tlumičů. Pak jednou za dva či 3 roky vystříkám i dutiny spodku, dveří a kapoty. Tak uvidíme, kdy nám naši miláčkové rozkvetou, snad to ještě nějaký čas vydrží.

2007-10-25 19:21:37

no Vlk vidim ze sa vzorne staras a co pouzivas na striekanie? mne odporucili gumoasfalt vo farby laky.... tak normalne co vyvarim natrem zakladkou potom 2-3 vrstvy gumoasfaltu potom znova zakladka a na to nejaka vrchna kedze je to podvzok tak pouzivam ciernu...

Vlk
2007-10-25 21:08:45

Mě ten název vypadl, teď si za boha nevzpomenu, ale mohl by to být ten gumoasfalt (mám dojem že ten název končil slovem plast) zkrátka běžný přípravek na spodek aut. Problém ale je, že na místech které pruží, praská. Což jsou hlavně nápravy. Tak že já to vždycky zkouknu, jak to vypadá, někdy musím něco seškrábnout a také koupím třeba jen Rezistýn, naředím ho a lehce to přestříknu, aby se ten povrch spojil. Jelikož je ten nástřik za ta léta dostatečný, tak většinou stříknu na spodku jen místa za kolama, které jsou namáhaná odletajícími nečistotami a pak ty nápravy a další věci, které víc rezatí, jak jsem psal. Jinak jsem slyšel, že jsou prý ještě lepší nějaké vosky, ale zatím jsem to nepoužil. Akorát dutiny jsem stříkal nějakým bezbarvým voskem. Dělalo to pěkný povrch. Podvozek by se asi nemusel ošetřovat každý rok, ale důležité je začít včas, dokud je to netknuté. Jak se to nechá rozjet, tak je s tím těžké pořízení.

2007-10-25 22:18:18

preto nad tym uvazujem uz teraz ked to cele doliecim... asi to poriadne natrem tym gumoasfaltom a pod.. jak som to pisal z tymi farbami a raz za cas to na jame skontrolujem ci je to v pohode

2007-10-26 09:37:34

Mam Swift 1,0 r.v. 94. Kamarád mi říkal, ať mrknu na tunel v okolí paty ruční brzdy. Má stejnej model, ale GTi a po koupi to tam našel skrz prohnilý.

Nedostal jsem se k tomu, až po měsíci s nim, když mi to vyvezl na zdviž. A hele Ono to ke "skrz" nemá daleko... Na jaře ho budu muset poprosit, aby mi to trochu povařil.

Máte s timhle místem někdo taky problémy?

2007-10-26 10:38:51

jj tiez som si to vsimol ze to mam trosku zhrdzavene za rucnu... zatial som to neriesil ale asi to budem muset urezat vyvarit a navarit naspet pretoze to mam hnile presne medzi uchytmi a tam sa nicim nedostanem

2007-10-27 12:00:27

Hm...toš jsem dneska oddělal koberec u řidiče...vlhko, rez, odloupaná barva, prostě hnus. oddělával jsem jenom kousek, protože se mi zatím nepodařil odšroubovat takovýten plastový nesmysl, co drží koberec vpravo dole u pedálů (asi 2-3 cm velké kolečko, na krajích drážky). zkoušel jsem šroubovat a nic. a nechcu aby dopadlo jak ty plastové úchytky, co jsem před chvílí zničil

na silnici zatím vidět není...ale asi to k tomu nemá daleko

zkusím ve volné chvíli oddělat koberec v předu úplně, nějak to vypucovat a aspoň to natřít nějakou barvou proti rezavění... a v dohledné době vyvařit. i když přemýšlím, jestli to má ještě smysl, jestli nejezdit, dokud to jezdit bude, a našetřit a koupit něco novějšího....

2007-10-27 22:08:44

no to si na tom v celku dobre ja som cez spolujazdcovu podlahu prepachal nohu ked som zabodol sroboavak do podbehov tak tam ostal...

zatial ma to stalo cca

2x 5kg Co dratu - 1000sk

4x doplnenenie CO flase 500sk

spusta gitu, roznich kotucov do karbiny a casu ani nehovorim

2007-10-29 08:26:29

hm...toš to s tím šroubovákem radši zkoušet nebudu

zanedlouho budu mít na tachometru 00000km, toš bych to mohl zkusit prodat, že to vůbec nebylo jeté, celou dobu garážované a ta rez je tam jen jako módní doplněk

třeba by se někdo chytil tak najivně jak já na těch 90tkm u 12 let starýho auta

2007-11-19 12:42:04

Tohle mi připomíná mého Swiftíka. Bohužel předchozí majitel drobíček zanedbával základní věci ,takže zespoda je autíčko velmi shnilé. Tedy rozkvetlé, takže vlastně "jarní". Ale poločes rozpadu kastle odpovídá rozpadu motoru, tak mě to zásadně netrápí. Před technickou jsem si nechal od bratrance vyvařit nejhorší místa (nadával jak je to tenký plech), jednu záplatu jsem si zkusil nabodovat i sám. No a přemáznul jsem to pixlou Tlumexu, aby na technické neměli řeči.

kupoval jsem ho 13tileté s 95 tkm a nedělám si iluze že by nemělo aspoň o 100 víc.

2007-11-22 17:34:33

Já budu nechávat vyměnit prah...vyjde mě to kolem +- 3tisíc, protože mám tak nějak jarní i ty díly karoserie (plechy) nad koly (nevím, jak se tomu říká )

na podlahu se mám prý vykašlat, a nechat to na dojetí

já ho kupoval 12 let starý s najetými 90tisKM, heč a taky s pravidelnou údržbou, nebourané a bez koroze.

taky tipuju tak o 100tisíc víc. a bourané. a nestarali se

ale aspoň katalyzátor je ok. nechal jsem si zkusmo bez známky udělat emise...

příště už budu chytřejší


Odpovědět