Fórum - Téma


Rezerva paliva v nádrži


Fórum Baleno Rezerva paliva v nádrži

Informace o modelu: Suzuki Baleno



2015-04-29 11:39:17

Ahoj, koupil jsem Baleno 1.3 16v a stále jezdím na benzin co byl v autě a už to ukazuje dost nízko a chci se zeptat zda se vubec rozsvítí kontrolka rezervy a kolík je ta rezerva? Né že bych neměl na benzin, ale chci vědět zdat to vubec funguje :)

2015-04-29 17:43:04

Ahoj :) Suzuki Baleno kontrolku rezervy nemá. A když je ručička na nule,tak je tam cca 5 l benzínu. Nejlepší bude, když si vezmeš 10 l kanystr do auta a budeš jezdit až dokud ti dojde benzín, potom tam naleješ těch 10 l z kanystru (musíš přitom stát na rovině) a budeš se dívat kam ti vyleze ručička palivoměru ( bude to chvíli trvat než se zvedne, musíš počkat cca 2-3 minuty). Takhle nějak zjistíš , kde je ručička při 10 l a tím se budeš vždycky řídit.

2015-04-29 18:45:35

jozko: A nebo nečachrovat s kanystrama a natankovat, když bude ručička proklatě nízko .

Hill  
Jaroslav
2015-04-29 19:31:06

kali16v: jak píše Jožko, je to stejné, jako ve Swiftu, tedy bez kontrolky. O tom je například už tady: http://www.suzukiclub.cz/...select=24443#message24443

2015-05-01 11:58:56

Děkuji za odpovědí :) Tak to jste mě dostali hoši.. Takove dobré auto a nemá rezervu :/ to ani přesně nezměřim spotřebu :/ Jinak auto mam chvíli tak kdyby jste měli nějake dobre rady na co dát pozor nebo tak rád uvítam :)

2015-05-01 12:45:35

kali16v: Na měření spotřeby nepotřebuješ žádný hladový oko. Natankuješ do cvaknutí pistole, vynuluješ počítadlo, jezdíš (aspoň do čtvrtky nádrže), natankuješ znova do cvaknutí pistole (pro nejpřesnější měření u stejného stojanu) a z ujetých km a dotankovaných litrů spočítáš spotřebu. A takhle pořád dokola...

2015-05-01 15:02:53

Ok ok, snád to nějak pujde aspon změřit, i když je to nepřesné takhle podle ručiček, jelikož ta ručička bude par desítek km cca ve stejne poloze.... Jinak nevíte o nějakych 14-kach alu kolech?

Hill  
Jaroslav
2015-05-01 15:05:42

jaski: nebo můžeš využít evidence na těchto stránkách - u každého svého vozu máš servisní knížku a evidenci spotřeby. Nezapomeň první nádrž označit jako "první tankování", nebude se počítat do celkového průměru. Když někdy nenatankuješ plnou, i to jde označit, že nebyla plná. Kilometry a litry se sečtou a vyhodnotí po příštím tankování do plné.

Když nezapomeneš na účtenku od pumpy opsat stav tachometru a pak to předatlovat do spotřeby, budeš mít trvale přehled.

2015-05-01 15:14:52

kali16v: Asi jsi nepochopil metodiku měření. Ještě jednou si to přečti. Při tomhle stylu měření vůbec na ručičce palivoměru nezáleží. Fungovalo by to i kdyby jsi tam žádný palivoměr neměl. Čim víc měření budeš mít, tím bude spotřeba přesnější. Ale je důležitý při dlouhodobějším měření nedělat průměr z "průměrů", ale z celkových km a litrů. Já to mám takhle zpracovaný v excelu a no problemo.

2015-05-01 16:29:07

..vežičku vidím, kostol vidím a kde som ja?

MilanT  
Milan

plukovník, 2015-05-01 16:29:07 napsal:

..vežičku vidím, kostol vidím a kde som ja? ..

2015-05-01 19:53:29

Vnu.

2015-05-05 16:00:04

Chlapci ještě bych se chtěl zeptat zda se daji sehnat nějake (pokud vubec jsou) original alu kola na baleno? Popř jaké alu kola sehnat aby pasovaly... Ted jsem chtěl koupit 14" od kamoše ale vubec nešly ty matky v kolech našroubovat.. kola to byly normalně 4*100 a i na elektrony.cz píší že pasuji na Baleno a přitom vubec...díky.

MilanT  
Milan
2015-05-05 18:06:23

kali16v: Chceš řešit kola v tématu o rezervě v nádrži? Prosím, založ si nové téma a tam rozjedem diskuzi.

(co jsem hledal, tak tu téma o kolech v sekci Baleno ještě není).

Díky

P.S. Než se zeptáš v novém threadu, tak by bylo dobrý, abys změřil středový otvor (měl by být 54 mm) a taky vysvětlil, co si máme představit pod "nešly ty matky v kolech našroubovat".

2015-06-12 20:42:54

O tej palivovej kontrolke, baleno hu má vpravo dole nezapojenú, je to preto lebo nádrž je plytká a široká (hladina moc kolíše) ale nechápem prečo to tí Japonci nedoriešili, ja som hu zapojil. Zhodil som nádrž, vymontoval som plavák, prevŕtal som to víko toho plaváku, prestrčil som šrób, uchytil som ho matkami ale musí byť izolovaný od toho víka, je to mínus vodič, primontoval som naň medený drôt s pérkom aby sa dotýkal držiaku plaváka na tých 5 litrov, na ten šrób som pripevnil kábel, ten som potiahol pod palubovku do termostatu od žehličky so 4 wattovou žiarovkou v alobale (výhrevné teleso) na bimetale, slúži ako oneskorovací spínač kontrolky, bimetal som otočil naopak aby spínal kontrolku a nie vypínal, teda nie bliká ale svieti nesvieti na tých 5 litrov rezervy kvoli tej moc kolísajúcej hladine. Mal by to urobiť len technicky zručný hlavne dať pozor pri zapojení termostatu aby sa priame plus nedotklo mínus vodiča (naletovanie na žiarovku - výhrevné teleso) od nádrže Funguje mi to 7 rokov.

Hill  
Jaroslav
2015-06-13 11:41:28

ferod: Japonci to nepotřebovali řešit.

Už to tu bylo několikrát - palivoměr v Suzuki až do roku 2005 kontrolku nepotřebuje:

  • je dostatečně přesný na to, že je plochá nádrž (při rezervě 5-7 litrů na rovině ručka právě doleze na "E" a při jízdě do kopce ukáže o trochu víc, při jízdě s kopce a brždění naopak klesne pod "E"), ukazuje stejně dobře, jako třeba v Š440-450, tedy Spartak, Octavia a Felicia, ale tam vyšší přesnost byla dána úzkou nádrží nastojato, proto v nich měřidlo nemuselo být tak zatlumené, aniž by ručička kmitala se šploucháním.
  • jakákoli porucha v obvodech palivoměru je zřejmá z polohy a chování ručky (buď po zapnutí klíčku sleze pod "E" nebo přeleze "F")
  • u vozů s dojezdem na jedno tankování nad 360 km se to dlouhé roky nepokládalo za nutné.

V autech, v nichž nebylo poměrové měřidlo, ale jen jakési "ukazovátko" bez kompenzace změn napětí v palubní síti, se samozřejmě kontrolka "hladové oko" už začala používat.

Je to napsané už v návodu k vozidlu, že se nádrž nemá vyjíždět do příliš nízké hladiny, že se vřele doporučuje natankovat dřív, než ručka klesne ke značce "E". Tedy je to napsáno aspoň v německé verzi, českou jsem k těmto ročníkům nikdy neměl.

Já vím, je předepsáno také, že při tankování je povinnost vypnout zapalování, takže už samotný reostat plováku je bez napětí a při plnění nádrže nezajiskří ani poškozený (jeho provedení je normálně nejiskřící, vždy aspoň jeden kontakt jezdce s dráhou zůstává, to jiskření vylučuje). Ale živit 4 W žárovku kontaktem v nádrži už bych se bál - to je na hranici bezpečnosti - radši bych ji spínal aspoň jedním tranzistorem, aby kontaktem v nádrži mohl téci proud aspoň 10x menší: kolik Ws je iniciační energie je vlastně potřeba pro odpálení benzínových par ve směsi se vzduchem? Studená žárovka 4 W si nebere 300 mA, ale při zakmitání kontaktu je vlákno ještě studené a žere přes 1 A... v uzavřené nádrži v nasycených párách nejsou pravda ideální podmínky pro iniciaci, ale, co kdyby k tomu došlo, až po otevření nádrže se dovnitř dostane vzduch a šplouchne benzín? Jo, jistě, zapalování jsi za 7 roků ani jednou nezapomněl vypnout...

Tohle se daleko bezpečněji řešilo pomocí mikrospínače v těsném provedení nebo jazýčkovým kontaktem a magnetem na páce plováku, kontakt je hermeticky uzavřený ve skle, tak nic nevyvede.

A ještě jeden způsob, když už se zmiňuji o tom tranzistoru, nic nebrání tomu, jich už použít rovnou víc (například v integrovaném obvodu), a řešit to bez mechanického zásahu do nádrže, a to pomocí napěťového komparátoru - na tom reostatu v nádrži (potažmo na žlutočerveném vodiči k palubce) je také proměnlivý úbytek napětí, s klesající hladinou roste. Čili jde jen o to, pohlídat poměr napětí na plováku k napětí na cívce měřidla a při nastaveném poměru sepnout kontrolku. Nejlépe s hysterezí, aby při příštím šplouchnutí neblikala, ale zůstala svítít.

Přesto mám ( a nejspíš je nás jich takových daleko víc) zkušenost, že palivoměry v Suzuki zhruba 1988 - 2002 bohatě vyhovují i bez hladového oka.

2015-06-13 21:58:27

Hill, tá kontrolka keď bola len tak nevyužitá, som zapojil a hotovo, nie pre nejaké meranie ale aby som nezabudol natankovať, aj som zabúdal sledovať ten merač a ostal by som kdesi na krajnici. Najprv som hu chcel zapojiť nejako z toho merača aby som sa nenamáhal s tým plavákom ale nepodarilo sa, tak som to spravil spôsobom starých embéčiek, žigulákov, tam boli tie kontakty potopené, nie hermeticky uzavreté a spínali kontrolku 3 až 5 wattov, takže tá nízkoprúdová bajonetka ako výhrevné teleso na bimetale čo pomaly spína vypína kontrolku okolo 5 litrov ako som to nastavil na plaváku, najprv som priamo zapojil kontrolku ale blikala už v polovici (plytká a široká nádrž), tak som musel dať nejaký oneskorovač. Každé auto by malo mať kontrolku čo ma tí výrobcovia aj trochu nahnevali keď to majú Hondy, Toyoty, Mazdy, že boli leniví to doriešiť. O tej hladine do kopca, z kopca, mne klesne práveže smerom do kopca, a z kopca stúpne, ale inak poruchovosť auta je naozaj velmi nízka aby som len nenegoval, nikdy sa mi nestalo že by som nenaštartoval v zime, v lete na jeden šup - poctivé 90-té roky.

2015-07-20 10:43:10

čau chlapi,

jak koukám,korejci dělají ta auta všechna dobře,

mám daewoo tico,a taky není kontrolka rezervy,ale o to přeci nejde,jezdí to jak fík,

a už se těším,jak budu patřit mezi vás se suzuki Baleno....

čau Petr

MilanT  
Milan
2015-07-20 11:54:54

petr850csi:

Nojo, korejci umí, obzvlášť ti na severu. Automobilku založila Církev sjednocení a fungovala něco přes 10 let - http://www.autorevue.cz/p...jska-automobilka-skoncila

Holt na to šli fikaně. Auta vyráběli ale lidi měli zákaz si je kupovat. No podnikej v takovým prostředí.


Odpovědět