Fórum - Téma


Řízení


Fórum Swift IV Řízení

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2013-12-31 21:22:16

Dobrý den, od Vánoc jsem díky Ježíškovi vlastníkem sviště, 3D, 2001, 1.0i. Ale je to tedy Danajský dar. Na tom autě nic není a co tam je, tak nefunguje. Například řízení. Je BEZ posilovače a má vůli jako blázen. Taky se mi zdá, že to auto má malý rejd (kamarád má 1.3 1999, s posilovačem a když jsem ho vozil z hospody, tak jsem se otočil na pětníku). Moje otázka je - lze řízení předělat do "posilované" verze. Mám to na skákání po městě a parkování bez serva mě teda fakt neba Případně nejsou u svišťů známy nějaké typické problémy se řízením? (jako třeba ty vůle, rejd atd)

Díky za všechny odpovědi

Joan  
Jana
2013-12-31 21:31:10

stepica:

Hm, trochu jsi mě překvapil : já mám pětidvéřovou 1.3 r.v. 2002 s nejsilnější motorizací (62,5 kW) a BEZ existence serva jezdím celou dobu (dva roky) a abych řekla pravdu, tak mně, coby ženské, ten posilovač ani nechybí... Mám to místa fitka . A nemám vůbec pocit vůle v řízení.

Hezký nový rok

2013-12-31 21:32:45

joan: Děkuji za užitečné rady (sarcasm alert)

Joan  
Jana
2013-12-31 21:34:21

stepica:

Promiň, nemyslela jsem to vůbec zle, jen překvapeně ! Jinými slovy: asi je to kus od kusu a ne defaultní vlastnost

2013-12-31 21:42:27

joan: co je vlastnost? Nechapu vas ted asi Rizeni bez posilovace mi nevadi, ale parkovani na sidlisti pred panelakem ano, je otrava prat se s volantem a dovedu si rpedstavit jak nadsena by bla moje 50kg pritelkyne. Ja se ale ptam, jestli jde (relativne snadno) predelat rizeni do rizeni s posilovacem. Jestli je to vymena kus za kus+remen a nadobka s kapalinou, nebo jestli se musi prevarovat uchyty, kupovat jiny alternatory, vodni pumpy a ja nevim co jeste. A kdyby to bylo takhle slozity a nestalo to za tu namahu, tak jestli ma nekdo vedomosti, co na svistich v rizeni typicky odchazi, co by mohlo zpusobovat tu vuli (muzu si s volantem tocit 2cm na obe strany..to je silenost). Abych vedel, jestli tam odesel nejaky maly bazmek (koupit novy) nebo jestli uz je to fakt jenom stary a ochozeny komplet (navsteva vrakace).

2013-12-31 21:48:13

jenom abych to uvedl na pravou miru, jeste mam hondu prelude, ale pritelkyne s tim po Brne nerada jezdi, ze je to velky, spatne z toho vidi a je to na ni moc silny (taky nechapu co to znamena, neresim...). Ze sviste je nadsena, tesi se az bude s nim moc jezdit do skoly a na kafe, ale nevim jak by byla spokojena s "posilkou" :-D Navic mi to auto bez serva po meste prijde nebezpecnejsi. Jedu v kolone treba 30 kph a predemnou nekdo otevre dvere zaparkovanyho auta. To rizeni bez posilovace mi prijde v takovych situacich pomalejsi a clovek se musi oprit zady aby s tim autem neco udelal, nemuze zustat uvolneny. Ja teda auta bez posilovace ridil jenom vyjimecne. Mimo mesto je to bomba, hlavne kdyz si clovek udela sviznejsi vyjizdku, ale do provozu to teda otravuje :-/

Hill  
Jaroslav
2013-12-31 23:51:40

stepica: posilovač u litra byla silně nadstandardní výbava, u nás se objevoval až někdy od ročníku 1998 častěji. To auto je tak lehoučké, že ho nepotřebuje. Řízení za jízdy jde lehčeji, než u dvojkového Superba, který hydrauliku má.

Jestli ti připadá, že je s tím volantem dřina, může být chyba jinde (a může souviset právě s tou vůlí).

Anebo je to tím, že jsi zvyklý z řízení s hydraulikou točit volantem na místě, což nesvědčí vzorkům, ale hlavně kulovým čepům (ale to škodí u každého auta). I nepatrný pohyb dopředu nebo dozadu neuvěřitelně usnadní točení volantem. Zkus to.

Nech přesto tu vůli a geometrii zkontrolovat, je také možné, že ta dřina má skutečně příčinu v přidřeném čepu. A, je-li jeden přidřený, zvětšuje se rychle vůle v ostatních.

2013-12-31 23:59:45

hill: Diky. Je asi jak rikate, su line hovado. A casto se mis tava, ze za nekym jedu vo Brne, on se rozhodne zastavit, ja se musim taky zastavit (nekdo jede v protismeru treba) a pak ho chci rychle objet. Tak tocim kolama na miste. Jizda mezi mesty-popravde zadny rozdil oproti aute se servem. Ale to toceni se na miste, to je otrava velika (line a rozmazlene hovado). Ale ta vule me docela znervoznuje, pripadam si jak kdybych jel po ledu, otocim volantem, zadny odpor, zadna reakce a pak se to teprve tak neprirozene a houbovite chytne. Geometrie samozrejme probehne, stejne jako vse ostatni. Ja to auto teprve dovezl domu (perlicka- dolival jsem cca 3,5l chladici kapaliny...dle manualu je celkove mnozstni 3,9l...ouch). Muzete mi prosim poradit nejaka krizova mista v tom rizeni,kde se opotrebovava? A jak by to bylo s tim predelanim na servo verzi? Na rozvodech mam totiz jedno volny "kolecko" na vedeni remene (jsou tam dva za sebou ale osazeny je jenom zadni, tusim altik a pumpa). Omlouvam se, suzuki je pro me zatim spanelska vesnice a oproti mymu prelude je to nebe a dudy. Dekuju za tipy. Jo a koukam na hodiny, tak Stastny Novy rok

Hill  
Jaroslav
2014-01-01 00:38:15

stepica: taky samozřejmě všechno, co si kdo dobrého může kdo přát do dalšího roku, všem, nejen Tobě.

Ano, na tu řemenici se prostě hodí další drážkovaný řemen, který bude honit zubačku hydrauliky.

Přidávám rozstřílené sestavy řízení bez serva a dva výkresy rozstřílené sestavy se servem. Pro představu, v čem se liší. Mění se totiž i skříň řízení a spojovací tyče.

Jestli opravdu na servu trváš, patrně bude levnější sehnat Swifta se servořízením, než to servo dodělávat do tohoto. V lepším případě seženeš servo i s částí řízení na šrotišti, ovšem bez jistoty, jak dlouho to vydrží těsnit a vůbec účinkovat. V horším případě tam necháš namontovat nové. Nevím, kolik jsi za toho Swifta dal, ale abys pak nezjistil, žes mu zvýšil cenu na dvojnásobek...

2014-01-01 01:01:18

hill: zaprve: DEKUJU, tyto vykresy jsem presne potreboval Jinak sviste jsem dostal od Jeziska...ale na kupni smlouve je napsano 6.000. Ze do toho ted nasypu cca dvojnasobek, je fakt. Napriklad to nebrzdi (zadek vubec, predek bida, levej kotouc nejspis zvlnenej). Asi ctvrt hodiny jsem jel s pribrzdovanim, delal jsem asi 2 km jizdy 80-0-80-80-80 atd. Trochu se to zvedlo, ale to auto brzdi snad lip motorem nez brzdama. Pak tedy brzdim hlavne ocima. Ale rikam, ted teprve ho budu davat do poradku, nejezdim s tim vubec, jenom jsem si ho dovezl :-D Jeden borec v Ivanovicich ma nekolik vraku, mne slo jen ot o, jestli je vymena kus za kus skutecne takto jednoducha (vymenit, remen,tyc rizeni, prichytit nadrzku a jedem), nebo jestli se bude musel prevarovat uchyty, predni nosnik a dalsi velky zabavy. Jeste jednou diky

2014-01-01 01:05:30

Asi bych mel dodat, ze bych z toho vraku vzal komplet rizeni a stavajici bych komplet vyhodil, jestli jsem se nevyjadril jasne

2014-01-01 08:03:47

stepica:

Nic ve zlém, ale ruku na srdce, u prašivky za 6 000 je i částka zaplacená za povinné ručení vyhozená investice , takové vozidlo je riskantní kupovat i na náhradní díly. V dnešní době putují na šroťák i auta s mnohem vyšší zůstatkovou hodnotou.

2014-01-01 14:17:50

plukovník: Nci ve zlem, ale ja to auto nekupoval. Dal mi ho otec pritelkyne k vanocum a mysli si, jakej neni pasak. Navic jak jsem psal, pritelkyne si stezuje, ze mym autem nerada jezdi (stezuje si i doma, proto si myslim jsme dostali tuhle sunku). Ja bych to nejradsi ani neprihlasoval, ale to mi za ty "prijemny" povinny navstevy potom nestoji. Na druhou stranu nechcu, aby pritelkyne (171cm, 49kg) jezdila po meste autem bez serva. Plan pro toto auto je: vydrhnout odshoda dolu (uz mi schnouvyprany potahy :-D ), vymenit vsechny kapaliny, svicky, filtry a dalsi spotrebku (rozvody prekvapive mekky, nepopraskany), brzdy (ty jsou v haji, to bude palka :-/ ), geometrie, nazdar. Kdyz se mi podari nejak rekneme do dvou tisic prekopat to auto do serva, udelam to (jsem myslim pomerne schopnej co se tyce aut + mam pristup do profi garaze).

Takze ano, mate pravdu. Je to silenej kram, okynka se toci klickou, je to zleva boreny, je to osklivy auto v osklivy barve (nejaka modra "metaliza" + "slusive" cerne plastove narazniky) a ja bych s nim nejradsi nemel co do cineni. Jenomze radsi utratim naprosto neadekvatni mnozstni casu a penez, abych mel klid od rodiny me pritelkyne.

Sad, but true

  • - Metallica

2014-01-01 14:44:17

stepica:

Klobouk dolů , pokud hodláš vypít tento pohár hořkosti jenom z důvodu respektu k dědkovi (tedy, chci říct pantátovi), tak jseš u mně frajer.

2014-01-01 14:49:57

plukovník: no...on ten dedek je mimo jine majitel te profi garaze + plus u neho delam na brigade (jeste s mladou studujem). Takze plusove body u dedka se u me projevuji na vice frontach a jsou o to dulezitejsi. Ale rikam, akutni je vycistit, brzdy, geo a spotrebka. Pojistit, evidencka a hotovo, jezdi se. To servo je vazne spis kvuli mlade, protoze jak to po meste me otravovalo, tak pro ni by to bylo rovnou nebezpecny.

Dekuju ejste jednou hillovi za vykresy a tipy ohledne rizeni, ted uz jenom najit darcovske auto a vsechno z neho pretahat. Snad se k tomu dostanu tak do dubna, v kvetnu to musi na stk a emise (proste vybornej darek....)

2014-01-01 14:54:58

stepica:

Tak ať se daří, a průběžně podávej hlášení...

2014-01-01 20:03:13

stepica: Než se pustíš do toho serva, tak zkus rozhodit přední tlumiče a promazat nebo vyměnit axiální ložiska v miskách. Za to nic nedáš a uvidíš ten rozdíl, páč litrovej Šift fakt servo nepotřebuje.

2014-01-01 20:41:27

Jj. udelam.

Tak tedy Update1, Day 2:

Auto umyto zvenku i zevnitr, vysato (i pod plasty, vsechno hezky ven a vydrhnout), vymeneny vsechny zarovnicky co bylo treba, novy H4 osram nightbreaker unlimited (ty puvodni byly sileny bludicky), znova nasazeny vyprany potahy, znova nasroubovany predni sedacky, vzduchovej filtr a novy radio uvnitr. Trocha pripravy na audio kabelaz (hlavne zamereni a vymysleni kudy povedu kabely). Pri teto bohulibe cinnosti jsem si vsiml, ze jaksi nemuzu najit packu na otevreni kufru. Po konzultaci s navodem jsem nasel vyrez v koberci, nicmene zadnou packu. Tak jsem serval kdyz na kufru abych zjistil, ze od zamku ani nejde lanko! Wtf, to je otevirani kufru bez nutnosti vytahnout klicek ze zapalovani (bezne u sebe dva klicky nenosim) luxus za priplatek? No takto mirne rozladen jsem se vrhnul pod kapotu, abych arvou umyl velmi zasranej motor. Napred baterka ven (nova uz ceka v kufru na svuj cas), sani ven, modra paska a igelitak kolem rovadece a svicek, pres klapku, proste klasika. Rozhodl jsem se zkontrolovat i hladinu chladici kapaliny v radiatoru a rezervoaru, kterou jsem vcera doplnoval do plna (chladici kapaliny bylo podle navodu v systemu ani ne pul litru!). Radiator dobry, ale v rezervoaru sjela hladina na pul cesty mezi Min a Max. Motor jel asi 2 hodiny, z toho jel slabou pul hodku auto jelo, jinak jenom volnobeh. A kua...vicko od oleje ale cisty, tycinka od oleje taky..ale vicko od radiatoru mlecny a zasrany (vcera jsem ho cistil). To jsem nezachapal. Vzdycky jsem zazil unik chladici kapaliny do oleje, ne naopak. A jelikoz byl radiator porad plnej, tak to znamena, ze je bud v haji tesneni pod hlavou, tesneni krytu vacek nebo rovnou praskla hlava/blok. V ten moment me opustilo nadseni a zbabele jsem prchnul domu. Takze diskuze, jeslti to budu predelavat do serva, se stava diskuze, jestli to vubec budu prihlasovat. Zitra umyju ten motor arvou, at vim kudy to chcije. A jestli zvenku nic neuvidim, tak na to hazu bobek, tchan netchan...

Hill  
Jaroslav
2014-01-01 21:26:48

stepica: docela mě překvapuje, že u ročníku 2001 chybí lanko, ale podle těch kliček okének vpředu bych elektrický odskok dveří kufru už ani nehledal. Přesto aspoň to lanko tam mělo být.

Hladina v rezervoáru, pokud ho přeliješ, po vychladnutí klesne pod MAX, protože co bylo přes, se za jízdy vytlačilo ven.

Ale profouknutí těsněním do chladicího okruhu není nic vzácného, jde to daleko rychleji, než zjistíš vodu v oleji. Někdy přijdeš třikrát čtyřikrát o vodu, aniž by se voda dostala do oleje.

Nejvíc se voda zaprasí a vytlačí, když motoru naložíš (buď pár kilometrů po dálnici nejméně stodvacítkou, dlouhý stoupák, prudké rozjezdy nebo zrychlování z méně, než 2000 otáček, tedy bez podřazení).

Je to na výměnu těsnění pod hlavou a při té příležitosti také těsnění dříků ventilů. Hydroštely budou pravděpodobně v pořádku.

Nebo opravdu zvaž, jestli není veškerá práce na tomto Swiftu zbytečná, jestli jako nestojí za výměnu všeho mezi předním a zadním plastem.

2014-01-01 21:34:27

hill: Ok. Na tesneni pod hlavou uz se psychicky pripravuju. Konzultoval jsem to s kamaradem co ma 1,3 a s chladicim systemem nemel problemy a lita s tim 5000+ rpm, po meste za dva. No ja jenom doufam, ze je to jak rikate a neni praskla hlava. V tom rezervoaru to kleslo na polovinu vzdalenosti min a max a kdyz jsem to vcera dolival, tak aspon hodinu jel motor na volnobeh s otevrenyma vickama, aby se vytlacil vzduch (delal jsem v interieru a topil jsem si). Pak jsem jel domu (kadla kadla, protoze to nebrzdi a tak uplne to jeste neni prihlaseny/pojisteny.....) tak pul hodky a pak jeste tak pul hodky to auto jelo na volnobeh pred barakem. Ale je pravda, ze vcera po prijezdu jsem to nezkontroloval, to byla chyba


Odpovědět

1  2