Fórum - Téma


řízení


Fórum SX4 II řízení

Informace o modelu: Suzuki SX4 II



2015-08-01 16:10:56

Dobrý den,

chtěl bych poprosit majitele S-Crossů o jejich názor ohledně řízení. Normálně jezdím s Octavií II, nedávno jsem přesedl do manželčina S-Crossu a byl jsem poměrně znechucen řízením. Jsem zvyklý, že volant jde poměrně lehce a vrací se sám do středové polohy. U S-Cross středová poloha de facto není, řidič ji musí najít a volant do ní nastavit, volant je tak nějak divně jakoby zatuhlý a při hodně pomalé jízdě se nevrací. Je fakt, že když při rychlejší jízdě volant pustím, auto pokračuje stejným směrem. No nikam daleko bych s tím teda jet nechtěl, asi by mě trefilo. Nedalo mi to a zajel jsem do servisu Ters, tam auto projeli a více méně mě poslali do pr..le s tím, že tak se chovají všechny Suzuki. Ještě mi doporučili jít tam, kde jsem auto koupil, krásný přístup. Chci se zeptat zde přítomných Suzukářů, vážně mají všechny Suzuki takové nepříjemné řízení ? Díky.

Hill  
Jaroslav
2015-08-01 20:18:20

V Tersu měli pravdu a poslali tě víceméně správným směrem, tak se totiž chovají elektrické posilovače řízení i v jiných autech, tedy i v jiných značkách aut.

Už jsme to tu probírali na Swiftech, hele: http://www.suzukiclub.cz/...a/rizeni-novy-swift-38394

MilanT  
Milan
2015-08-01 20:20:34

rene641:

Ahoj, tak než se ti ozve nějaký majitel S-Crossu, tak se mrkni tady - http://www.suzukiclub.cz/...select=38541#message38541

Tuhý volant a nevracení se volantu se týká Swiftu, SX4,...tedy asi napříč značkou Suzuki. Je to pravděpodobně díky elektrickému posilovači řízení a já si myslím, že je to o zvyku. Mně to třeba vyhovuje, pěkně tuhý volant, auto neplave a nemusím neustále korigovat směr. Při pomalých rychlostech v zatáčkách ani nevím, jak moc se volant (řízení) vrací neboť nepouštím volant z ruky. Při rychlejším průjezdu zatáčkou nechám volant proklouznout pod rukama a krásně se vrací do přímého směru.

Jezdím přes 30 let vším možným a musel jsem si zvykat, ale teď bych neměnil. Když jsm měl po Velikonocích SX4 v servisu, tak jsem měl půjčenou funglovku OIII v kombíku. A byl jsem rád, že jsem to auto mohl už po 4 dnech vrátit. Plavalo to ze strany na stranu, neustále korekce přímého směru...Takže je to o zvyku a je to dost subjektivní.

EDIT: Jarda rychlejší o 2 minuty

2015-08-01 20:52:32

Pánové,

díky, uklidnili jste mě. Já jezdím celý život Škodovkama, od 1000 MB po Octavii, S-Crosse jsem po dlouhém vybírání koupil ženě, protože si myslím, že za ty peníze se v této třídě nic lepšího koupit nedalo a že to byla dobrá volba. Ale nové Octavie mají taky elektrický posilovač a chovají se úplně jinak. Ještě se zeptám, byla tam taková legrační dětská baterka, 36 Ah, tu jsem musel dát pryč a koupit větší, protože se při převaze krátkých jízd po městě nestačila dobíjet. Měli jste to také tak ?

MilanT  
Milan
2015-08-01 21:07:18

rene641:

Nojo, to je plnění EU norem. Aby se snížila spotřeba, emise, tak se to dohání snížením hmotnosti. Malá baterie, místo rezervního kola sprej, místo 60litrové nádrže jen 46 litrů...

No a mám pocit, že v tomto duchu šel taky vývoj posilovače řízení. Z hydraulického systému se stal elektrohydraulicky, kdy zmizelo servo honěné řemenem od motoru a tak přestal elektrohydraulický posilovač odebírat přímo určitý výkon spalovacímu motoru. A pak přišla doba temna, kdy zmizela nádržka z olejem (opět snížení hmotnosti) a na hřídeli volantu máme jen elektromotorek.

No a pak přijde doba, kdy zmizí i ta volantová tyč a budeme kroutit potenciometrem. A tam si tuhost "volantu" budeš korigovat množstvím kontaktolu, který nastříkáš do odporové dráhy jezdce poťáku.


Odpovědět