Fórum - Téma


Řízení nový Swift


Fórum Swift New II Řízení nový Swift

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2

2015-02-22 08:58:22

Ahoj!

Včera si manželka dovezla nového Swiftíka(najeto 50 km).Byl jsem samozřejmě zvědavý,jak se v autíčku jede a při testovací jízdě jsem zjistil,že se špatně vrací volant do středové polohy.Abych to lépe popsal-kyž jedete skoro rovně a směr jemně korigujete,volant zůstane v poloze,jak jej natočite.Výsledek je mírné kličkování po silnici.Při projíždění větší zatáčky se ale volant vrátí,jak má.Nevím,jestli to mám připsat tomu,že je to nové a nerozhýbané,ale můj názor je,že by to dělat nemělo.Má někdo podobnou zkušenost s novým Swiftíkem?Jak jste to řešili?

Hill  
Jaroslav
2015-02-22 11:47:03

regnal: taky mi chvilku trvalo, než jsem si zvykl. Je to, řekl bych nadměrně, účinným elektrickým posilovačem, který má ale na rozdíl od hydrauliky určitý mrtvý chod nezávislý na vůli řízení.

Nový Swift se člověk musí naučit řídit trochu jinak, protože necítíš silnici na volantu, jde ale o zvyk.

Naštěstí jsem prvních 5000 km najezdil po 25 - 50 km, tak to docela šlo. Jet s tím za jeden den 1000 km, byl bych asi utahaný, jak pérko z rolety už jen ze snahy udržet auto v jízdním pruhu.

MilanT  
Milan
2015-02-22 12:16:50

hill: Jak si mám představit "mrtvý chod nezávislý na vůli řízení"? To souvisí s tím nevracením se volantu při mírném natočení?

V SX4 mám taky el. posilovač a nezaznamenal jsem žádnou vůli řízení nebo mrtvý chod posilovače. Volant je pěkně "tuhý", řízení přesné...

Pokud se volant vrací po zatočení do středu, tak je to v pořádku. Pokud jedu po rovině a trošku zkoriduji směr, tak rozhodně nepouštím volant, abych zkoušel, jestli se vrátí. Takže vlastně nevím, jestli se mi vrací. Ale u takhle drobných korekcí bych to ani nečekal (že se OKAMŽITĚ vrátí). Pokud bude mít silnice příčný sklon nebo budu mít podhuštěné pneu, tak se mi nic vracet nebude. Prostě držím volant rukama a řídím, ne?

Jinou kapitolou je ovšem to, jestli mi auto táhne ke straně a já musím korigovat. Pokud ale pootočím volant o dva úhlové stupně, tak nemůžu očekávat, že se mi vrátí stejně jako po 180 stupních.

Hill  
Jaroslav
2015-02-22 13:13:16

milant: nevím, jestli to dokážu přesněji popsat - například při poryvovém bočním větru a pneumatikách buď měkkých nebo nahuštěných sice předpisově, ale málo vzhledem k nákladu, musím korigoval směr daleko jemněji a častěji, než například s hydraulickým posilovačem či zcela bez něj.

Nestačí jen držet směr, připadalo mi to, že musím poněkud "překorigovat" proti směru pohybu, zatímco u hydraulického posilovače stačilo za stejných podmínek většinou jen držet volant ve směru, navíc na něm je víc cítit boční sílu, kterou prostě vyrovnávám (zrovna minulý týden jsem najezdil 2000 km po Evropě s trojkovou oktávkou plně naloženou plus dva metráky nářadí za zadní nápravou, Německem tak do 180 km/h, než začala nadávat, že překračuji limit rychlosti pro zimní gumy; pak jsem ji vrátil, přelezl do Swifta, a rozdíl znát je).

Měl jsem možnost porovnat to ve dvou Swiftech, jednom Grande Puntu, něco jsem najezdil i v MB řady A, elektrický posilovač se chová ve všech stejně, snad jen v tom Puntu byl volant tužší. Jako by posilovač pomáhal stále, nevím.

Jak říkám - jezdí se s tím jen jinak a nestěžuji si. Podle mne to není závada, ale charakteristická vlastnost systému.

Šlo skutečně jen o to, zvyknout si po přechodu z "tužších" hydraulik Oktávek, natož z řízení Swifta, který neměl posilovač žádný.

Edit: dodatečně jsem přišel na to, že je mnoho jiných značek, u nichž jsou na téměř úplnou absenci zpětné vazby (cítění silnice na volantu) stížnosti, třeba například příklad, hele: http://www.autickar.cz/cl...ktricky-posilovac-rizeni/

Ano, řízení je velmi přesné, jen mám trochu obavy ze životnosti - tím věčným poškubáváním musí přece motorek posilovače dostávat pěkně na zadel, rozhodně daleko víc, než trvale běžící pumpa zubačka s celou hydraulikou. Snad je motorek s ohledem na to konstruovaný, abych těsně po záruce nemusel shánět nový...

2015-02-24 09:24:53

hill: Popsal jsi to ještě líp,než já.Připadá mi,že elektrický posilovač je nastaven špatně.Při těch menších korekcích volantem,kdy posilovač nejprve nic nedělá a pak najednou to dohání je to doopravdy méně příjemné držet směr.A ten mrtvý chod-no naštěstí to manželce nevadí,ale já bych si na to nechtěl zvykat,jak nám bylo u prodejce doporučeno.Prý se s něčím takovým,co jsem popisoval za třicet let u žádného auta nesetkali ! Jsem rád, že alespoň na fóru o tom někdo ví.

2015-02-24 11:55:38

hill:

Drtivá většina dnešních řidičů nepotřebuje žádnou "zpětnou vazbu", oni totiž ani netuší, co si pod tím mají představit. Navíc mnozí z nich ignorují i základní fyzikální zákony a kašlou na předpisy.

Ale velmi ocení, když za ně auto samo zaparkuje. A o tom to je.

MilanT  
Milan
2015-02-24 12:05:05

plukovník: A to počkej, až se volant stane plně elektrickým a budeme otáčet jen nějakým potenciometrem.

2015-02-24 12:17:49

milant:

... opět jsi mně předehnal v mých myšlenkových pochodech. Právě jsem se chystal doplnit svůj příspěvek o úvahu, od kdy bude u "všech nově vyrobených vozidel" zakázán "nebezpečný" pevný sloupek volantu, kterýžto bude nahrazen datovou sběrnicí.

Bezpečnost především, všichni hazardéři a nezodpovědní idioti za volantem přece musí být chráněni sami před sebou...

Hill  
Jaroslav
2015-02-24 12:22:07

plukovník: asi máš pravdu. Dokud cítím na volantu vlivy přírodních zákonů, mám přece jen podstatně vyšší šanci, že to auto kdykoli zvládnu. A zaparkovat se mi daří i bez automatu, zatím ho nepostrádám.

Nicméně jsem si rychle zvykl, prostě vím, že kdovíjak silnou reakci volantu už neucítím, tak jsem se podle toho zařídil.

MilanT  
Milan
2015-02-24 12:31:44

hill: Já si vzpomínám na mojí první Š105 bez posilovače brzd a řízení snad mělo šnekový převod. A museli jsme s tím umět jezdit.

Dneska ti nacpou do auta stabilizační, brzdový, trakční a já nevím jaký systémy a všechno to degradují elektrickým plynem, elektricky posilovaným volantem.

Dlouho jsem si zvykal a pořád zvykám u SX4 třeba na to, že nepoznám od volantu co dělají gumy, jestli nezačíná nedotáčivý smyk, jestli se mi nebloklo nebo neprotočilo kolo...kolikrát jsem byl vyděšen při prudkém bržění a najetím pravého kola na trávu. Prostě zepředu jen bouchlo ABS a volant se ani nehnul. Je toho víc, na co si člověk musí zvyknout.

Delon  
Alan
2015-02-24 12:54:28

Ahoj,

moje zkušenosti byly z 99% s auty koncernu VW. Mě připadá SX4 jako motokára. Kam natočím kola tam to jede. Kola necítím to je pravda. Když jsem to chtěl urvat na sněhu, tak to chtělo větší rychlost. Mám to krátce, takže jen první pocity.

2015-02-24 16:35:51

Souhlasím s vámi, taky mi vadí současná elektrifikace. Ty nový posilovače a elektronický plyny jsou zlo... Jsem rád, že mám dost malý auto na to, že posilovač nepotřebuju. Není nad to cítit, jestli je povrch pod koly namrzlej a kolik si ještě můžu dovolit zatočit, to mi žádná mě známá elektronika neřekne... A i když jsem relativně mladej, tak mě dnešní generace všeho nějak neoslovila...

Mimochodem vloni v létě mi kámoš veteránista půjčil asi na 20 minut Š100, kompletně zrekonstruovanou, to bylo panečku povozeníčko Žádná elektronika mi při řízení nechyběla, ani posilovač brzd, i když na brzdy se muselo dost šlapat... Snad jen rádio mi chybělo Dal bych to povinně k praktickým jízdám v autoškole

2015-02-27 09:22:47

Jestli mohu přidat postřeh,já tyto problémy vůbec nepociťuji.Se swiftem r.v.2008 jsem najezdil 120 000,Dubrovník Pardubice na jeden zátah,samozřejmě přes den a bez problému,to je jen příklad a nikdy jsem neměl pocit že musím řízení stále kontrolovat.Přesednul jsem do Sportu a řízení jemné ,citlivé,okamžitě reagující a velmi přesné.Vyzkoušel jsem starší Octavii a měl jsem pocit,že řídím potah s kravami.Je mi 55 a jezdím od 16 možná je to o přispůsobivosti,ale v novém swiftu Sport si chrochtám a neuvěřitelně si ježdění užìvám.Ale chápu,že pokud budu pracovat v kamenolomu,bude pro mne řízení poněkud více citlivé.

2015-02-27 09:58:16

1960: Věřím ti,že jsi se Swiftem spokojený a že řízení je jemné,přesné a okamžitě reagující.S tím,co si přivezla manželka ale opravdu něco je.To tvrdím z pozice toho,který je zhruba stejně starý řidič,jako ty,vlastním již osmé auto(u žádného jsem se s takovým problémem nesetkal) a měl jsem i elektrický posilovač a co se týče citlivosti na řízení - jsem hodinář

2015-02-27 10:31:48

regnal:

Nech si zkontrolovat geometrii přední nápravy a pokud je nulová rozbíhavost, tak ať ti ji zvětší na horní povolenou mez. Ta je myslím + 1 aź 2 milimetry.

2015-02-27 21:56:30

Jsem rád, že nejsem jediný komu vadí řízení s elektrickým posilovačem. Jednou za mnou jela moje xy na dálnici a říkala, že jsem kličkoval jako ožrala a já se přitom snažil jen udržet auto v pruhu.

Radši jsem to u ani nezmiňoval, protože i tak tady mám nálepku notorického stěžovatele.

Ve felince bez posilovače jsem seděl, držel volant za deset půl osmé a auto si nerovnosti vozovky korigovalo v podstatě samo na základě toho jak jsem se v něm kymácel.

regnal, 2015-02-22 08:58:22 napsal:

Ahoj!

Včera si manželka dovezla nového Swiftíka(najeto 50 km).Byl jsem samozřejmě zvědavý,jak se v autíčku jede a při testovací jízdě jsem zjistil,že se špatně vrací volant do středové polohy.Abych to lépe popsal-kyž jedete skoro rovně a směr jemně korigujete,volant zůstane v poloze,jak jej natočite.Výsledek je mírné kličkování po silnici.Při projíždění větší zatáčky se ale volant vrátí,jak má.Nevím,jestli to mám připsat tomu,že je to nové a nerozhýbané,ale můj názor je,že by to dělat nemělo.Má někdo podobnou zkušenost s novým Swiftíkem?Jak jste to řešili?

2015-02-28 01:47:31

S úsměvem zde přispívám názorem zhusta nevyslyšeným.Co brání majiteli auta s kterým není spokojen,aby jej prodal a pořídil si jinou značku , jistě lepší.Proč na Suzuki stránkách vychvalujete škodovky.Nejste trochu mimo mísu.??Zde si vyměňujeme zkušenosti o autech made in Japan a ne o fabiích a felinkách které kopírují design auta tak zatracovaného.

2015-02-28 07:57:19

hanz_grau:

Příště, až pojedeš po dálnici a za tebou zase pojede tvoje xy, tak před jízdou nechlastej (to se dělá až po jízdě) a volant drž s rukama v poloze "za deset minut dvě" nikoliv "za deset půl osmé"

Potom tvoje auto pojede rovně, bez kličkování v pruhu a ani ty se v něm nebudeš kymácet (leda, že by to bylo do rytmu hudby Knife Party).

2015-02-28 10:11:14

plukovník: Dobře jsi to zabil!

2015-02-28 18:07:29

plukovník: Máš bod! S tím chlastem to zkusím omezit a uvidíme jestli se mi bude řídit líp. Co se týče Knife Party tak to jsem zkoušel, ale moc to nedopadlo, prozatím se musím spokojit s Radiožurnálem.


Odpovědět

1  2