Fórum - Téma


Rozebrané palivové čerpadlo


Fórum Swift IV Rozebrané palivové čerpadlo

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

Joan  
Jana
2015-10-11 22:01:28

Tak jsem se rozhoupala k tomu, abych se podívala na zoubek, či spíše "zuby" palivové pumpy ze svého nečekaně zdechnuvšího Swiště nedávno v Beskydech (170 km od domova). Pravda, hledala jsem v jeho vnitřnostech zuby dopravující benzín do motoru, ale zůstala jsem docela s otevřenou pusou, když jsem nalezla na rotoru pouze dvě protilehlé dvojice (jeden větší a jeden menší) jakýchsi mělkých zářezů - viz reálné fotky. Toto doopravdy dokáže nastřelit do motoru benzín pod tlakem??

Hill  
Jaroslav
2015-10-11 23:29:48

Tím vybroušením zářezů se přece vyvažuje rotor.

Benzín tlačí turbína se 48 lopatkami (koukáš na ni na poslední fotce).

Na čtvrté fotce se mi jeví uhlíky jako dost krátké a chybí pružinky přitlačující uhlíky ke kotouči s lamelami, jinak je to kompletní.

Joan  
Jana
2015-10-11 23:41:44

hill: Aha...já si akorát nedovedu představit, jaká fyzikální síla způsobuje, že když se točí rotor ve své kleci s magnety, tak kolmo umístěná turbínka dokáže vstřikovat palivo. Kudy se k ní ten benzín dostane, když po cestě "zavazí" ta elektrická rotační součástka?

2015-10-11 23:51:18

joan:

Jedná se o sílu odstředivou a těch 48 lopatek spolu s poměrně vysokými otáčkami stejnosměrného rotoru dokáží vyvinout tlak vyšší než 0,4 MPa.

Joan  
Jana
2015-10-12 09:06:04

plukovník: Počkej, to jako že roztočení toho rotoru roztočí odstředivou silou kolmo umístěnou turbínku? V té kulaté kleci se třemi magnety jsem si všimla dvou širokých drážek - tudy valí z nádrže benzín? Když jsem kovový obal uvolnila, tak zevnitř vyvanula "vůně" benzínu . Kulatá víka z obou stran měla takovou zajímavou drážku s otvorem dovnitř, nevím proč mi to připomnělo chapač z šicího stroje...

Hill  
Jaroslav
2015-10-12 11:27:09

joan: jojo, Jani, celý motorek je uvnitř benzínem zaplavený a chlazený. I to je jedním z důvodů, proč by se neměla nádrž vyjíždět do sucha.

2015-10-12 20:05:10

joan:

Buď ráda, že palivové čerpadlo v tvém autíčku je tak levné.

Až si koupíš novou Vitaru se čtrnáctistovkou BoosterJet, tak až dojde a lámání chleba,za nové čerpadlo zaplatíš necelých 50 000.- Kč.

Joan  
Jana
2015-10-12 21:52:15

plukovník: Kolik??? Ostatně, nové origo čerpadlo pro mého Swifťouška prý stojí 16 tisíc, to je taky pálka . Zlaté starší auto

hill: Jj, budu si pamatovat, že čerpadlo musí být stále nacucané benzínem. Ale stejně žasnu, jak to někdo dokázal vymyslet a potom vyrobit...

2015-10-12 22:13:40

joan: Nějak nevím co zde řešíte n ové v druhovýrově stojí necelích 1000 , fungije v Nissanu , Toyotě ale ve Felicii tak Swifta také rozjede byl jsem zvyklí také opravovat ale ono to nemá cen vísledek byl u tohoto dílu nejistý . Dnes normální záležítost

max žívotnost 200t km u dodávky felda i jen 100.

2015-10-13 00:03:34

joan: tééédááá, teď jsem rozkliknul diskusi na toto téma s brada mně poklesla tak, že jsem málem přišel o pár zubů. Hlavně mě zaráží, do čeho všeho jsi se, susedo, schopna podívat.

Evidentně jsem, se svojí nedávno vyvolanou trapáckou diskusí o kotoučích a destičkách, těžkej břídil. No, nechtěl bych teda vidět takhle rozšklebenou vnitřnost mého oře.

Ale vážně. Jak se to tak přihodí ?

Hill  
Jaroslav
2015-10-13 08:27:21

eto.man: jednoduše - vezmeš dobře podbroušený šroubovák a tu pumpu takhle rozšklebíš, jako to udělala Jana. Nebo jsi měl na mysli jinou příhodu?

Joan  
Jana
2015-10-13 08:53:06

eto.man: Hahaha, to víš kamaráde, já jsem ženská od raného dětství zvědavá, jak co funguje . A rozvrtat v teplíčku domova něco, co už opravdu nebudu potřebovat, nijak nebolí.

Mně totiž nejvíc vrtalo hlavou, proč čerpadlo vrčelo, tj. motorek evidentně nebyl mrtvý, ale z druhé strany to necákalo benzín. Nu, nepřišla jsem na důvod, ale aspoň jsem pobrala, jak to asi funguje. A opravit by to nejspíš ani nešlo, jak tu někdo výše psal, prootože si nedovedu představit vloupat se bez poškození do čerpadla na koncích tak pevně slícovaného.

P.S.: Mám doma i rozebraný pravý přední světlomet z následků mé prosincové havárky, i když zatím teda vypadá jen jako miska na brambůrky

Zdravím do vedlejší ulice a měj se prima

MilanT  
Milan
2015-10-13 08:53:29

eto.man:

Jak píše Jarda - způsobil to šroubovák. Ale tomu předcházelo:

1) podezření - http://www.suzukiclub.cz/...erpadlu-zezadu-auta-42580

2) zdechnutí - http://www.suzukiclub.cz/...-pri-zdechnuti-auta-42860

2015-10-13 08:53:51

hill: ...no, tak že by to takhle rozšklebil beneli, to asi ne. Myslel jsem, proč to odejde. Chytil jsem, že se můžou omydlit uhlíky, nebo vyjíždět nádrž téměř do sucha....

milant: když jsem psal svoji poslední otázku, napálil jsi svůj příspěvek. Jo, není potřeba více vysvětlovat. Dík.

Joan  
Jana
2015-10-13 08:58:46

eto.man: když jsem zůstala viset v tom kopečku, tak jsem měla půlku nádrže a nikdy předtím jsem netankovala víc než 30 litrů, takže jako "u suchánků" čerpadlo nikdy nebylo.

2015-10-13 09:03:58

Já jsem chtěl hlavně pozlobit moji susedu. Vím, že je šikulka ( v dobrém smyslu slova). Však ona ví.

Joan  
Jana
2015-10-13 09:07:36

eto.man:

2015-10-13 09:10:51

joan: Jano, už je mně to jasné. Když se tak často nepotkáváme, vždycky když míjím Tvého rudého Khméra, vzpomenu. Musíš často škytat.

2015-10-17 06:33:58

jan33:

...vstřikovací čerpadlo z druhovýroby za "necelích" 1 000,- Kč, to musí být opravdu skvělý "vísledek"

2015-10-17 12:47:53

plukovník: Tak nějak nechápu , přece nejde o vstříkovací čerpadlo jen o palivové a za 950 kolik jich potřebujete ? Na aukru je také nabídka za 1200. A na swifta.


Odpovědět

1  2