Fórum - Téma


Rozvodový řemen 1,5 ddis


Fórum Jimny / Samurai III Rozvodový řemen 1,5 ddis

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



inu
2015-06-14 23:39:59

ahoj,ptám se odborníků,podle čeho zjistím,že je řemen nutné vyměnit-jsou to jen najeté km a nebo se to projeví i na stavu řemenu(popraskaný,roztřepený atd...)...mám najeto 120 tis. a když jsem sundal plastový kryt,řemen vypadal jako nový-jen trochu zaprášený(gates)-tak co s ním?....auto jsem pořídil s najetými 40tis.km,tak předpokládám,že nebyl měněný...takže preventivně vyměnit???

2015-06-15 07:43:29

inu: Rozvodový řemen se vždycky mění preventivně podle servisních intervalů výrobce, buď po určitém nájezdu, nebo po určitě době. Kdyby byl popraskaný, tak jsi dávno interval výměny prošvihl, nebo tam mohl být nekvalitní řemen, nebo také špatně a dlouho skladovaný u prodejce...

MilanT  
Milan
2015-06-15 09:09:51

inu: Můj názor je taky vyměnit. A to hned, protože má dost nalítáno. Ono nejde jen o namáhání řemenu při rozjezdech, brždění motorem, jízdě v terénu na redukci, ale i o stání a popojíždění v kolonách. Podle tachometru má třeba najeto 120 tisíc, ale nikde se ti nepřipočítávají jeho proběhnuté motohodiny při stojícím autě s nastartovaným motorem. takže na tom řemenu můžeš mít klidně 150 tisíc. A to už je skoro na výměnu i kdybys tam měl řetěz.

inu
2015-06-24 20:41:18

pánové dík za odpověď,sice jsem čekal něco jako "tak to ještě něco vydrží,když není popraskaný apod....."-inu co se dá dělat...

představa,že ztrávím den či dva v garáži je děsivá

tak mě napadlo,zda by nebylo od věci vytvořit kategorii "POPTÁVKA na práci"-zde by mohli členi i nečleni fóra uvést svůj problém s autem a zda by jim někdo(z blízkého okolí) nepomohl či neopravil(např.výměna řemene vůz ke spokojenosti obou,neboť zkušenosti se servisy(a jejich pověst) v čechách spoustu zájemců o opravu odradí a raději se snaží si opravu udělat sami a pak je někdy problém...

2015-06-24 21:09:34

inu: To dáš...

2015-06-24 22:28:12

Pokud Ti to auto někdo odmítá servisovat co se motoru týče, tak se mu nedivím

2015-06-24 23:44:19

Bod č.1 vyndat motor....to začíná hezky....

MilanT  
Milan
2015-06-25 07:27:38

kato1973: Ono je to hezký všechno až do bodu 29.

Takovýho sraní s mladou paní.

inu
2015-06-25 20:56:18

pánové on je problém ůplně někde jinde-dostala mě "lenora" a to je pěkná mrcha

...jenže dávat někomu desítku za výměnu řemene se mi taky nechce ....(takže zvítězí lakota nad lenorou)

vlastně jedna věc mě zajímá-jak dobře jde povolit šroub na klice- a jak "zabrzdit motor" při povolovámí?

2015-06-25 21:49:15

inu: Jsou 4 možnosti..1.Pneumatická pistole. 2. Zařadit za jedna, šlápnout na brzdy..3. šprajcnout setrvák. 4. startérem (nedoporučuji)

2015-06-25 22:34:54

kato1973:

ad 2:

...nikoliv zařadit za 1, ale za 3

2015-06-25 22:47:31

plukovník: za 5....omlouvám se

MilanT  
Milan
2015-06-26 07:00:53

Kluci, to je všechno hezký, ale pokud je bod č.1 - vyndat motor, tak potom v autě může klidně zařadit neutrál, ne?

A i kdyby to dělal s motorem v autě, tak zařazená 5, brzda a třeba opření auta o stodolu mi neodstraní různé vůle, které se nasčítají a klika bude stejně gumová a bude se to houpat. Nebyl by lepší nějaký kalený přípravek, kterým bych zajistil ozubení třeba setrváku?

2015-06-26 08:22:15

milant:

Kato tím "za 5" možná myslel další bod č. 5, kterým se (asi bezdůvodně) za cosi omlouvá.

Nikoliv zařazení páté rychlosti.

Pokud budeš povolovat středový šroub na řemenici klikového hřídele aniž bys měl přípravek na zaaretování setrvačníku u motoru ve vozidle, je vhodné zařadit 3. rychlost a pomocník aby sešlápl brzdu.

Zařazením třetího rychl. stupně se docílí nejmenšího pružení převodového ústrojí, přestože převod 1:1 obvykle u tohoto převodu stejně není.

Ale je to vyzkoušené a obvykle šroub na klikovce povolí protože ráz jde dostatečně do tvrda.

P.S.

Než bych kvůli rozvodovému řemenu vyndaval motor, tak to bych raději počkal, až se to posere.

Aby ta oprava už stála za to.

Nejlépe je si ale auto s takovým zmrdím motorem vůbec nepořizovat

MilanT  
Milan
2015-06-26 09:59:55

plukovník: Vzhledem k tomu, že převodové poměry Jimnyho jsou tyto:

1. 4,425

2. 2,304

3. 1,674

4. 1,190

5. 1,000

tak usuzuji, že ten nejideálnější převod 1:1 je skutečně u pětky. http://www.suzuki-prerov....technicka_specifikace.pdf

Ale nechci se o tom přít. Rozvody jsem dělal jen jednou u Š120 a tak jsem prudký teoretik.

2015-06-26 10:25:32

milant:

To, že je pro tento účel ideální převod 1:1 nám velí logika.

Touto logikou jsem se také řídil, když jsem naposledy povoloval šroub na klikovce. A to bylo asi před 25 lety.

Zkoušel jsem pětku i jedničku.

Neuspěšně. Šroub ožvýkaný, klouby na ruce omlácené, já sám vzteklý jako pes.

Potom jsem zavolal "panu" mechanikovi od Mercedesa a žádal o radu.

Odpověděl mi: Zařaď tam trojku

Já na to: PROČ ???

On odpověděl: Neptej se a udělej co ti říkám

Udělal jsem to, ozvalo se lupnutí a šroub byl povolen bez velké námahy.

Jenomže takový mechanik byl jen jeden na celém světě.

MilanT  
Milan
2015-06-26 10:59:29

plukovník: A z toho tedy vyplývý co?

U Jimnyho tedy zařadit pětku (poměr 1:1) nebo zařadit trojku?

Nutno doplnit, že ty převody jsem uvedl pro benzínovou verzi. Tady řešíme naftu a tam ty poměry asi budou jiné.

2015-06-26 11:11:00

milant:

Ono je totiž úplně jedno, že výsledný převod je 1:1.

Podstatné je, přes kolik "ozubených koloví " se ten kroutící moment převádí.

Kola vozidla nejsou pevně upevněna přímo na klikovku, přesto že ten výsledný převod 1:1 tam je.

Já bych zařadil trojku u Samuraje s dlouhými převody směrem dolů, stejně jako u limuzíny, která má naopak dlohou pětku, případně šestku.

No ale, ať si to každý remontíruje jak chce.

inu
2015-06-29 22:03:27

chlapi díky,až se do toho pustím,dám vědět,jak to dopadlo....


Odpovědět