Fórum - Téma


Rozvodový řemen


Fórum Wagon R II Rozvodový řemen

Informace o modelu: Suzuki Wagon R II



2015-05-24 15:49:51

Zdravím nové přátele Wagon R+ (1.3, r.v.2000, najeto 119000).

Jak píšu v profilu, nemám servisní info od cca 80000km kromě visačky výměny oleje při 109000. Motor sice chodí, ale jak je to s výměnami řemenů? Myslel bych, že pokud měním rozvodový, vezme se z jedné vody na čisto i řemen alternátor/větrák ? Nebo je u tohohle motoru (K 10A podle TP nebo G13BB podle pův. dokladů?) řetěz? Dá se nějak poznat, že 1. majitel v Němcích nechal měnit řemen (řetěz?) okolo těch 100000? Na kolik přijde tahle radost v běžném servisu?

Dík za názor i každou zkušenost.

Hill  
Jaroslav
2015-05-24 17:31:00

Jestli je k tomu servisní knížka, mělo by v ní být někde mezi 75 a 100 tis. km napsáno něco jako "Zahnriemen erneuert" nebo "ZR ausgetauscht".

Jestli servisní knížku nemáš, nezbude, než sundat kryt řemenu a řemen prohlédnout. Mezi řemenem, který má naběháno 100 tis. km a 10 tis. km je dost podstatný rozdíl už od prvního pohledu: především ten novější nemá u paty zubů prasklinky, ty se u správně napnutého řemenu začínají dělat až od nějakých 70 tis. km. A pak - novější řemen nemá tak odřené nápisy na hřbetě, ale to nejde brát jako vodítko - přidřený napínák dokáže ten potisk odrbat po pěti tisících kilometrů.

Ať se na to koukne některý zkušenější automechanik, který už nějaký ten řemen vyměnil. Ten to pozná určitě.

2015-05-24 20:42:09

hill: Dík, SK sice mám, ale poslední obsáhlejší záznam je při 71 708km, kdy měnili brzdovou kapalinu a olej v převodovce. Razítko v 80670km je bez bližšího upřesnění, tehdy (2009) taky TK. Jinak - podle manuálu by měl být měněn "Antriebsriemen" (Keilrippenriemen) ale i "Nockenwellensteuerriemen" (strašný zaklínadlo!) tedy podle mne drážkový hnací a ozubený. Ten drážkový honí co? Třeba vodní pumpu a alternátor, nebo je to jinak? Trochu v tom mám hokej - jde mi hlavně o to, aby se nemuselo do motoru dvakrát: volil jsem vagonek jako druhé auto na místní pojíždění, tak ať netrávím stáří údržbou a opravami

Hill  
Jaroslav
2015-05-24 21:19:28

pavel41: Nockenwellesteuerriemen je řemen řízení (pohonu) vačkového hřídele, tedy rozvodový. Asi to v každém servisu píšou jinak, já jsem měl u Swifta napsáno Zahnriemen u. Spanner, což znamená totéž, navíc s napínákem...

Keilrippenriemen znamená řemen s klínovými drážkami. Ten honí alternátor a vodní pumpu, případně máš dva, druhý honí pumpu serva řízení nebo klimu.

A vřele doporučuji: jestli budeš ten rozvodový řemen měnit, vyměň ho i s napínákem.

Kovový obvykle vydrží více, než jeden řemen, plastový se mění s řemenem vždy.

Já jsem věřil tomu, že ten řemen vyměnili skutečně i s napínákem už v Německu, ale napínák tam byl původní (už ani ta německá důkladnost není, co bývala). A po asi 4000 km, tak po prvních 600 km cesty na dovolenou, začal tancovat v ložisku, vystředil se až nad 2500 otáček. Při nižších rachtal a odíral hřbet řemenu tak, že než jsem se vrátil z dovolené (to u mě dělá 2500-3000 km), už na hřbetu řemenu byly vytlačené zuby skrz a řemen hvízdal jak turbo. Takže během čtyř měsíců se napřed rozebíralo kvůli výměně napínáku a v důsledku stále silnějšího "hraní na zuby" se pak musel vyměnit řemen za nový, ačkoli měl naběháno sotva 20 tisíc km...

2015-05-25 09:03:31

hill: Dík, určitě vezmu v potaz. Teď vyřeším tu blbost typu motoru na DI a stavím se v servisu, abych zjistil ceny a termíny, případně jestli není lépe koupit si řemen s napínákem + klíňák sám a u nich nechat jen vyměnit... nemám teď druhého řidiče, tak je třeba věc zvládnout "na počkání"


Odpovědět