Fórum - Téma


ROZVODY GRAND VITARA 2.0


Fórum Grand Vitara III ROZVODY GRAND VITARA 2.0

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2011-08-10 05:49:28

Já jsem ze Zlína,takže posoudit intenzitu rachotu by nebyl problém.Jinak ve Zlíně v SIMCARU zjistit dle VIN info není žádný problémJsou velmi ochotní!!

2011-08-11 21:48:47

Tak dnes jsem se informoval ohledne rozvodu v jednom Suzuki servisu a bylo ni receno,ze rozvody se nemeni,ale jako bezna vec co se meni je napinak na retez,ze uz nema tlak (hovadina),ale napinaky jsou dva,jeden za 2800 a druhy je za 3200 a prace (pry je to velice narocne vymenit cca7 hodin) kolem 4800.No nevim jak vy ale mi se to nejak nezda.Uz jsem tohle resil loni.V Suzuce jsem koupil (Dle rad mechanika) napinak ,ktery se zdal spatny.Vysledny efekt byl,ze napinak me stal 2400+1500 vymena.Vysledek?Vubec zadna zmena,krom tloustky me penezenky.Proto si myslim,ze vyplajznout zas nekolik tisic za neci pokus je mi fakt lito.Nejsem nejak extra technicky typ,ale muj nazor je,ze s napinakama nic nemuze byt,jelikoz jsem vlastnil uz par vozidel s rozvodovym retezem a neco takoveho jsem nikdy neslysel.Musi snad byt logicke,ze kdyz chrasti napinak,to jest,ze je maximalne vysunuty na napnuti retezu,tak musi byt dlouhy(vytahany) retez a ne ze je chyba v napinaku,nemyslite?Jak se muze vysunout napinak na napnuty retez,ktery ma spravnou delku?Nezlobte se na me,ale pripada mi to padnute na hlavu

2011-08-11 22:17:02

Nic ve zlým, ale nespletl sis šponovák s napínákem....to jsou dvě odlišný věci.....jinak to info pro Tebe mám

2011-08-12 04:26:06

AAAha,tak povidej co je co,velice rad budu trosku chytrejsi a jake info jsi zjistil?Hlavne nerikejmze to byla nekdy totalka a lepiko se to duhromady

2011-10-04 07:29:13

zdravim ,..jsem cerstvym drzitelem GV 2.0 2006.

jestli jsem to dobre pochopil tak GV 2.0 od r. 2006 ma rozvodove retezy (ne-remeny).coz je pro me dobra informace(chtel jsem je totiz nechat preventivne vymenit .

chtel bych se ale zeptat na remen (asi klinak) ,ktery je videt po otevreni kapoty zepredu motoru. pri kolika km by bylo zahodno ho vymenit,nebo v jakem stavu je ho uz treba vymenit. mam na nem takove malinkate prasklinky,ale myslim , to bylo na kazdem aute ....dik za odpoved (pridam kdyz tak foto tech prasklinek)

2011-10-04 10:53:25

Určitě vyměnit pokud jsou tam prasklinky,já mám nový rok a stále vypadá super bez prasklinek,cena je za něj směšná a aby někde prasknul to za to rozhodně nestojí.

2011-11-23 08:28:20

Teď jsem snad ve správné kolonce. Prosím tě Kato popiš mi jak se jednoduše zjistí správné vůle ventilů. Na jednom z mých dotazů jsi psal, že buduli mít zájem, tak mi to popíšeš. Díky moc. Mám dvoulitr benzín 103 kw rv. 2008.

2011-11-23 17:45:49

sundáš ventilové víko, vezmeš spároměrku s hodnotou 0,25 a měříš, vždy si jen pootočíš motorem, aby ventily které měříš byli zavřené. K tomu se ještě změří komprese motoru (15 bar válec) aby jsi se ujistil, že není ventil podpálený což dobře svede na GV domontovaný plyn a to je vše.....30-45 minut času

2011-11-28 04:17:05

Kato prosím tě a mají stejnou hodnotu 0.25 jak sací tak výfukový ventil?

2012-03-14 18:29:42

jediné plechové voditko je myslím u olej čerpadla a jinak jsou oplastované ,horní pod krytem mezi vačkama praska nebo byva vydřené

2013-03-10 21:39:40

Takže čo sa týka rozvodov mam 86 tis taktiež klepanie na voľnobehu objednal som rozvodovú sadu z usa (ebay) cca 110 euro z daňov. V sade retaze, kolečká ..napínaky... proste všetko... po otorení motora a pohľadu na rozvody som hned vedel koľko bije horný španovák bol na doraze čiže vyťahaná reťaz . Napinák ju už nedokázal prišpanovať takže udierala o hornú vodiacu lištu a vydávala ten klepot.. Po výmene a vyriešení problémov viď tema GV 206 2.0 Porucha el. Je na voľnobehu nádherné ticho a ja sa nemusím hanbiť ked niekde zastvím na parkovisku čo za čerkotu to mám...Pokusím sa tu priložit nejaké foto . poprípade napíšte správu rád sa podelím o skúsenosti.

Takže výmena svoj pomocne cca 9 az 12 hod práce a 110EUR. Za sadu plu nejaké tie tmely atd...

Ináč neznášam slovo doživotne - nič v agregáte nieje doživotné, ani olej v prevodovke u škodovky ...

imag0171. obrázok už bez horného španováku - staré rozvody.

imag0191 .obr. po výmene. - všimnite si pozíciu španováku je tam asi 1cm místa.

2013-06-27 10:18:50

Hodně záleží na stylu používání auta. Hlavně časté startování a krátké popojíždění je pro rozvody špatně - určitě nevydrží životnost motoru

2013-10-02 19:01:26

Prosím o radu. Mám GV 2006, 2 l. Najeto 120 000 km, z toho cca 60 000 na plyn s přimazáváním.

Auto začalo za studena chcípat (padly otáčky chcíplo), byť i za jízdy např. při přibržďování, když se ohřálo, jelo v pohodě.

Servis č. 1

Dali jsme ho s touto banální závadou do servisu. To co následovalo se pokusím snad bez emocí popsat. Opravář řekl, že to bude palivové čerpadlo. Následovaly hydroštely, když to nebyly hydroštely, které GV snad ani nemá, byly to ventily a sedla. Když nám po 1,5 měsíci (protože podle něj se na Suzuki nedá nic sehnat) odevzdal auto,které sice jezdilo, ale úděsně při zahřátí cca po 15 km začalo při přidání plynu chrastit zhruba při 2tis otáčkách, pak se to zklidní a znovu tak při 2 tis. Otáčkách se motor rozchrastí. Při nastartování dělá hluk jako diesl (do zásahu tohoto servisu byla GV naprosto v pohodě, bez závady). Pan šéf nám řekl, že nemáme auto šetřit, že si to musí sednout Po 1000 km, kdy si to tedy ani náhodou nesedlo, jsem mu auto do servisu vrátil, tak usoudil, že to chrastí, protože není olej. Olej byl, poněvadž výměna byla provedena v jeho servisu (tedy snad). Když to nebyl olej, tak to budou šály, tudíž údajně vyměnily šály. Opět po ujetí cca 15 km, auto začalo naprosto stejně chrastit. Telefonovali jsme tomuto šéfovi, že i po šálách to chrastí znovu, jeho odpověď byla, že když to tedy nebyly šály, tak to bude 2.varianta, klikovka. Co se během toho 1,5 měsíce s autem dělo, se bohužel už nedozvíme. Účty na opravy z něj vymámit je téměř nadlidský úkol, opotřebované díly taktéž a navíc si myslím, že by to stejně k ničemu nebylo.

Servis č. 2

Odjel jsem tedy do značkového servisu do ČB, kde diagnostikovaly neseřízené ventily. Zhruba za 8 tisíc dali nové podložky, seřídili ventily a auto chrastilo naprosto stejně dál. Ve značkovém servisu jen krčily rameny.

Servis č. 3

Po rozdělání motoru se známým neznačkovým mechanikem jsme zjistili , že jsou viditelně zborcené rozvody. Prověšený řetěz, vytlučené kolo. Tuto závadu museli všichni, kdo motor rozdělali vidět!! Dobře, vyměnili se tedy komplet rozvody (zakoupená sada). Tak a to co nás všechny dostalo je, že…..auto chrastí dál. V naprosto stejných otáčkách,při přeřazování. Reaguje na přidání plynu chrastěním. Nejlíp se jede, když zařadím 5 a jedu, co mi to auto dovolí. Co zvládne. Při volnoběhu to nedělá. Nemáte někdo zkušenost s podobnou závadou nebo nápad, co by to mohlo být? Závada se projevuje s železnou pravidelností, v naprosto stejných chvílích, úkonech. Do městského provozu téměř v pohodě. Na delší vzdálenosti, kdy ho potřebujete trochu honit, absolutně jen pro otrlé! A navíc nikdy nevíte, jestli dojedete?!?!?! Takže peklo!

inu
2013-10-02 19:25:21

topas: a není problém ve spojce nebo převodovce ?

2013-10-02 20:18:08

Ze zkušenosti to dělá řetízek k čerpadlu,má ruční šponovák,musí se povolit došponovat a opět dotáhnout.Práce na pět minut,ale ta demontáž krytů rozvodů a vše co s tím souvisí,hrůza.Na druhou stranu se zkontrolují celé rozvody a člověk ví na čem je.

2013-10-02 20:25:21

jon29: Rozvody jsou nové. Když zkontrolovat a dotáhnout šponovák k čerpadlu, tak musí motor ven?

2013-10-02 21:11:26

topas: ne,měnilo se vodní čerpadlo,umístěné pod krytem rozvodů,při té příležitosti se dotáhl šponovák,řetízek byl značně volný.Pokud se podíváš a zvětšíš obrázek co poslal chovy napínák je v místě pod spodní rozetou u vany a je zakrytý tím hadrem.

2013-10-02 21:34:27

jon29: určitě moc dík,až tam vlezem tak dám vědět

jak to dopadlo

2013-10-03 21:53:22

Ješte otázka v tej sade rozvodovej čo si menil - bolo aj olejové čerpadlo a reťaz??

2013-10-04 00:00:30

chovy: ne ne


Odpovědět

1  2  3  4