Fórum - Téma


ROZVODY GRAND VITARA 2.0


Fórum Grand Vitara III ROZVODY GRAND VITARA 2.0

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2013-10-04 01:19:01

Chtěl bych se ještě zeptat, dá se řetízek k olejovému čerpadlu sehnat samostatně, když by to nešlo dotáhnout?Nebo i s olejovým čerpadlem? A je možné, že by to chrastilo pod plynem a ne při volnoběhu? Při volnoběhu naprostý klid.

2013-10-04 08:20:15

No neviem či zoženieš iba reťaz, ale ked už davaš dole olejovu vanu (asi nutnosť vybrať agregat) pre vymenu tej retaze tak už vymen aj čerpadlo a maš pokoj. No a čo sa tyka toho chrastenia pri otáčok tak neviem - ešte som to nemal rozobrate a je otazka či na tejto retazi je tiež hydraulicky španovak?? Ak je tam hydraulika tak bi to v otáčkach chrastin nemalo. No neviem môžno pomôžu bori z fora ktorý to už mali rozobraté. Inak je to len pokus omyl.....Veľa štastia daj vediet ako to dopadlo...

2013-10-08 15:58:09

jon29: Ještě bych se chtěl zeptat, jak se chová přidřený motor? Několik lidí , když slyšelo ten příšerný rachot vyslovilo názor, že to je přidřený! Je možné, že by i ty rozvody byly zborcené díky tomu?

2013-10-08 20:29:18

topas: záleží na tom, kde je motor přidřený, jestli na klice, ojnicích většinou klepe, pokud je přidřený ve válcích, přehřívá se nejde do otáček, chcípá. Rozvody jsou pouze pro ovládání ventilů a zadření na rozvody vliv nemá. Rozvody u OHC s řetězem se mění při GO motoru, pokud něco neodejde dřív, třeba napínák. Napínák řetízku k čerpadlu je ale mechanický a musí se dopínat ručně.

..

2013-10-08 20:59:11

jon29: Klepe to (chrastí) v jedné poloze plynu, po dosažení cca 1 cm. Před tím 1 cm a po něm to nechrastí. Při volnoběhu to nedělá. Mysleli jsme, že to dělají rozvody, ale po výměně se nic nezměnilo. Čím by se projevily špatně zabroušený sedla ventilů(údajně to opravář dělal). Co je vlastně klepání ventilů? Je to klepání vačky o ventily, nebo ventilů o sedla? Chytáme se všeho....moc díky

2013-10-09 01:42:39

topas: Většinou klepání při určitých otáčkách je vůle na ojnicích, pístním čepu, případně uložení kliky. Uložení vačky je snad dobré, když se dělali ventily. Samotné ventily při špatné seřízení nebo závadě klapou v celém rozsahu otáček i na volnoběh. To co se považuje za klepání ventilů při prudké akceleraci, jsou vlastně detonace válců, ale dnešní motory mají na hlavě čidlo detonací a ŘJ sníží bohatost. To klepání se špatně hledá, chce to zkušenost a endoskopem poslouchat v které části motoru je závada, pak demontáž a kontrola.

2013-10-09 17:18:57

To je pravda najprv zisti kde to presne klepe v ktorej časti motoru. a pak daj vedieť. A chrastí to len pri nízkych ot. alebo aj pri vysokých??

2013-10-09 17:27:52

jon29:

Endoskopem toho moc neuslyšíš i když budeš mít zkušenost.

Použij na to raději fonendoskop

2013-10-10 00:25:10

plukovník: máš pravdu, jsem vůl, endoskop je optická záležitost, doufám že pochopil že myslím fonendoskop.

2013-10-16 09:02:23

Jasně, že pochopil . Ještě mám jeden poznatek......zkušený opravář poslechl fonendoskopem motor a tvrdí, že to je v horní části motoru, v hlavě. Dojel jsem za původním opravářem, který se vrtal v hlavě a ten povídal, že hlavu na renovaci neposílal, že to dělal sám. Že vyměnil asi 4 ventily a sedla pastou vybrousil. Takže kdoví jak to udělal. Není tedy možné, že by to chrastění nakonec dělaly ventily, že kdybych dal hlavu odborně zrenovovat, tak by to bylo ono? Pak ještě samozřejmě zkontrolovat ten řetěz u olej. čerpadla (tam se taky poprvé vrtali). Jaký máte názor na ty ventily? Jinak moc díky všem za rady. Jasně, že uvidíme víc, až to rozděláme......tedy doufám. Ale dopředu díky za názory na tu renovaci hlavy.

chovy: Chrastí to tak od 2 tis. otáček.

2013-10-16 09:35:27

topas:

Zvuk, který vydávají ventily (cvakání,zvonění) je způsoben kontaktem ventilu a sedla při nesprávném seřízení vůlí a projevuje se při zátěži v celém rozsahu otáček.

Závada v horní části motoru je také dost široký pojem a to že vibrace a zvuky se projevují jen v úzkém rozsahu otáček by ukazovalo na nevyvážené hmoty, ale v horní části motoru je zrovna tak vačkový křídel jako např. pístní čepy.

Renovací té hlavy a hlavně kontrolou uložení vačkového hřídele a stavu vaček určitě nic nezkazíš, a když nic jiného, tak na sundané hlavě se nejlépe seřizují ventilové vůle.

Co se týče téch měněných ventilů, je otázka proč byly vlastně měněny. Pokud byly podpáleny, tak se ty nové musí zabrousit pastou do sedel, ale pokud byla poškozena sedla musí se tato sedla opravit speciální frézou, ale s tím tvým problémem mně nenapadá, jak by to mohlo souviset.

Opravář, který dokáže opravdu seriózně rozeznat symptomy poruchy na motoru pomocí fonendoskopu musí být opravdu zkušený a s velkou praxí. Zkušenější než doktor. Já osobně žádného takového machra s fonendoskopem neznám. Takže je určitá možnost, že ta diagnóza týkající se horní části motoru může být také zavádějící.

2013-10-16 09:52:18

plukovník: Samozřejmě řekl, že se může mýlit, ale je pravda, že ten kravál byl ze dne na den, když se pustily do ventilů. Až po jejich zásahu. Ventily byly údajně zdeformované LPG. Je možné, že by např. pístní čepy odešly takhle rychle? S tou závadou jezdíme už 3 tis. km a je naprosto pořád stejná. Od prvního dne co jsem ho vzal z opravy. Před zásahem to nikdy nedělalo.

Hlavně tou diskuzí tady s vámi se chystám na to rozebrání, abych měl co nejvíce informací, na co si dát pozor. Ale v původní verzi ten opravář měl vezt hlavu na renovaci, proč se rozhodl to udělat sám na koleni (nemá absolutně žádné vybavení) už neřekl?!

2013-10-16 11:25:33

topas:

LPG samozřejmě benzínovému motoru neprospívá, i když montážní firmy tvrdí a potažmo majitelé takto přestavěných aut si naivně myslí pravý opak, ale nevím co si mám představit pod pojmem "zdeformované" ventily. Ke zdeformování ventilů dojde např. v případě, že se s ventilem v otevřeném stavu potká dno pístu. Ale k tomu dojde jedině při destrukci rozvodového řemene a to ještě jen u některých motorů, ale v souvislosti s provozem na LPG jsem o tom ještě neslyšel.

Mimo to, motor se "zdeformovanými" ventily by si buď ani neškytl, nebo by za velkého rachotu běžel maximálně tak na tři válce.

2013-10-17 16:34:06

Zdravím všechny

pánové jsem majitelem grand vitary a mám prodejnu autodílů a jak tady čtu kolik kdo chce za sadu rozvodů ..... tak je to neuvěřitelné ..... sada 2 řetězu,3ozubene kola,napínaky + kluzné lišty prostě komplet celá sada komplet 12kusu stojí 6089kč a značka je Oyodo tudíž vysoká kvalita na japonské vozidla a pokud si koupíte rozvody či cokoliv jineho z original servisu tak je to bohužel to samé .... oni nakupuji u takových jako jsem já .... a bohužel to prodávájí za ceny originálu .....

Je fakt že na tento vůz 2,0 103kw lze sehnat mnoho věcí ale bohužel i pár které se musí řešit přes origo ....

Chci se vás zeptat už pár lidí mi řeklo že chyba u vitar je že má korozi .... nechal se pro jistotu nastřkat spodek a dutiny ale máte někdo s tímto problémy :?

2013-10-23 00:03:03

Tak hlava sundaná a připravená na renovaci. Ještě jsem se chtěl zeptat , jaká je , jestli teda je, předepsaná vůle mezi pístem a válcem???????????? Naměřeno cca 0,4 mm! Tlak naměřený 10,2 bar.

2013-10-23 00:23:21

topas: neměří se vůle mezi pístem a válcem, ale vůle pístního kroužku v zámku vloženého ve válci. Tlak 10 barů je dobrý.

2013-10-23 00:30:59

topas:

Kde že jsi to měřil tu vůli ???

2013-10-23 00:55:06

jon29: A to asi jen tak nezměřím, že? Pouze ze sundanou hlavou?

plukovník: JJ asi nějaká blbost...mezi pístem a válcem :D....

2013-10-23 01:10:00

topas:

Vůle mezi vlastním pístem a vloženým válcem není definovaná. Vůli vymezují pružné pístní kroužky a stav opotřebení určují kompresní tlaky, které mají být ve všech válcích přibližně stejné v rozmezí cca 0,9 - 1,1 MPa (9 - 11 bar).

2013-10-23 01:20:15

Takže dobrým tlakem by se dala vyloučit závada na pístech? Díky moc....budeme doufat, že to je v hlavě.


Odpovědět

1  2  3  4