Fórum - Téma


Rozvody GV 1.9 DDiS


Fórum Grand Vitara III Rozvody GV 1.9 DDiS

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

2014-02-07 05:56:37

chci se zeptat kdo má grand vitaru 1,9 ddis od 05-do2013 kdy jste dělali rozvody.Mám auto r.v.2009 najeto 48500km.V servise už mě lanaří na vyměnu a je to pěkný balík.Můžete doporučit nějakou sadu (nahrsdu) která je spolehlivá?

Díky za vaše postřehy.Karlos

2014-02-07 06:03:41

kkarlik: na benzinu se nedelaji

2014-02-07 06:09:33

pišu že mám dizla 1.9 ddis

2014-02-07 06:12:47

kkarlik: nojo jeste jsem na srot

2014-02-07 07:05:23

kkarlik:

Právě proto, že to je pro ně pěkný balík, tak tě na to lanaří.

Záleží na tom, co má tvoje auto skutečně za sebou.

U motoru D19AA se normálně dělají rozvody po ujetí 120 000 km nebo po osmi letech provozu. Podobně jako u motoru F9Q (ten první je od Fiatu, ten druhý od Renaultu).

Pouze při jízdách za zvláště nepříznivých podmínek a to v případě rozvodů jsou hlavně opakované krátké jízdy za mimořádně studeného počasí, je doporučována výměna rozvodového řemene každé tři roky, nebo 45 000 km.

V každém případě se ale nevyplatí v případě rozvodů sahat k nějakým levnějším náhradám (tyto jsou málokdy spolehlivé)

2014-02-07 15:49:49

Auto je zachovalé mel ho starší pan.má najeto 48500km 4roky staré.V žádném servise mi ale nedokázali říct skutečný stav vozu jestli někdo náhodou nepřetočil tachometr nebo jinak stočil.Snad má tolik kolik ukazuje.

Uvažuji o rozvodech až příští rok.

Snad to vydrží?

2014-02-07 16:01:04

kkarlik:

Jestli ho vlastnila jenom jedna fyzická osoba, tak můžeš předpokládat, že roční proběh byl maximálně 15 000 km, takže myslím, že to tak nespěchá, osobně bych o tom v tomto případě uvažoval až po cca 80 000 km. Rozhodně je to lepší, než použít levnou sadu z druhovýroby, nebo "levného" mechanika.

2014-02-07 17:01:00

Je pravda, že rozvody dostávají "zabrat" hlavně při startu. Pokud auto jezdilo spíš kratší trasy - což podle nájezdu km je víc než pravděpodobné, moc bych v tomto případě s výměnou neotálel, zejména u dieselu, který točí o něco déle, než benzínový motor.

2014-02-07 17:03:54

certik:

Co to znamená "točí o něco déle" ?

2014-02-07 17:14:19

plukovník: S dieslovou GV jsem pár dní jezdil - jako s náhradním autem, když jsem měl rozbité přední sklo od kamene a tak vím, že startuje trochu jinak - hlavně o trochu déle

2014-02-07 17:22:57

certik:

Rozvody dostávají zabrat především rázy od motoru (klikové hřídele) a to je způsobeno hlavně necitlivým podřazováním za jízdy, prudkým vytáčením do vysokých otáček případně necitlivým meziplynem. To, na kolik otáček startéru chytne motor, životnost rozvodů neovlivní. Při startování je vačkový hřídel plynule a hlavně pomalu roztáčen od klikové hřídele a životnost řemene, napínáku ani vlastních ventilů to nikterak nesníží.

2014-02-07 19:01:14

plukovník: To samé platí i u benzínového motoru, který má ale interval výměny rozvodů delší. Největší rázy dostávají rozvody při startování

2014-02-07 19:33:46

certik:

Pokud by to tak bylo, jakou výhodu by pak měly ty "propagované" systémy Start-Stop u kterých je startů až 100x více než u klasického způsobu. To co bys ušetřil na spotřebě bys mnohonásobné zaplatil při "každoroční" výměně rozvodů.

Systém Start-Stop je sice naprosto idiotská záležitost, která neprospívá ničemu a hlavně ne ekologii, ale snaž se alespoň trochu uvažovat logicky a myslet jako technik .

2014-02-07 21:00:44

certik: hlavní rozdíl je, že u dieselů žene rozvodový řemen vstřikovací čerpadlo

2014-02-08 21:57:17

jon29: Tady je řeč o 1.9 DDiS ...odkdy common rail žene řemen?? Rozvody se dělají po 75 tis. u 1.9. Sada řemen,kladka vyjdou asi na 2 tis. kč a práce to je cca na hodinu. Pokud teda v ČR opět nezdražili a jak píše plukovník...na rozvodech nešetřit. Dál na co je potřeba se zaměřit u 1.9 je ozubený kolo kliky a vačky (opotřebení klínu) Když už je řemen dole tak zkontrolovat.

2014-02-08 23:18:30

kato1973 já myslel že jsi automechanik a víš že vysokotlaké čerpadlo pro rail žene rozvodový řemen, a pokud je to PD a čerpadlo je poháněné vačkou a ta ve finále zase rozvoďákem. O tom jsem psal, a 1,9 DDis žene čerpadlo vysokotlaku řemen, tím je proti benzínu více namáhaný, zvláště když je olej a nafta ztuhlá.

2014-02-08 23:49:34

jon29: Omlouvám se, hlava jsem tupá a prostě jsem si to přečetl jako že čerpadlo pohání řemen...ještě jednou omluva, jinak ostatní platí....to mám z toho, že jsem přestal pít pivo

2014-02-09 00:25:58

kato1973 a co teď piješ, neříkej že vodu

2014-02-09 00:35:12

Tequila nebo Caxasa.....Pívečko tu nejni dobré

2014-02-09 00:49:18

kato1973 no škoda že jsi tak daleko, nějaké bych ti poslal, ale Tequila moc na žízeň není


Odpovědět

1  2  3