Fórum - Téma


Rozvody GV 1.9 DDiS


Fórum Grand Vitara III Rozvody GV 1.9 DDiS

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

2014-05-27 21:46:23

kkarlik: Rozvody, Rozvody, Rozvody: všeobecně se dělají z důvodu určité úlitby motoru dle servisních prací. Ovšem každý výrobce si stanovuje svoje periodiky. Je jasné pakliže vlastním dísla a mám najeto přes sto tak to řeším. Vše ostatní je tahání peněz z lidí !

2014-05-29 19:24:57

Dneska jsem objel dodavatele ND a za rozvodovou sadu japan i s pumpou chcou cca 4200Kč a ve většině případech servisy berou tytéž díly od nich.Tak nevím proč si servisy učtují takové nehorázné peníze.Autorizovaný servis cca 40000-50000Kč no hnus a dají tam stejné díly co se dají sehnat u prodejců.

Jen ještě vědět která sado nebo od kterého výrobce je špičková doporučují mi toho japana.Má někdo s těmito rozvody zkušenost?

2014-05-29 19:30:36

romis se nám zase zadrh rozvody , rozvody, rozvody,

di s tim svým 3x rozvodovým do prdele , on potřebuje pomoct=info

2014-05-29 22:42:13

instr: Co prudíš ? serviska je 70 000 při zatížení motoru a jinak až na 120 000.............

2014-05-29 23:44:38

přečti sám sebe, a uvidíš ,kdo prudil

a zklidni hormon prudile

2014-06-02 20:41:55

rozvody se pravda dělají dle "servisního" plánu , který ALE udává pouze ujeté kilometry , a většinou nezohledňuje jízdu na redukci, jen se o ní zmiňuje ..což třeba znamená u často užívané redukce , zkrátit interval výměny na 3/4 až polovinu km- u často užívané redukce , v podstatě by to chtělo tzv motohodiny ,jako běžně v letadle, s tím by si měl vědět rady servis , nechce se mi věřit, že GV dodnes nemá servisní info o počtu najetých km na standard převod a neudá počet najetých km na redukci , ....

2014-06-18 12:02:34

4200Kč??? aha, tak tady bude zakopanej pes.. On to tu vlastně nikdo ani pořádně nerozebíral, ale pokud je k té GV i knížka, návod k obsluze, doporučuji nalistovat v kapitole udržby, co se vlastně má měnit, řekněme po pěti letech, nebo při 75000km.

Mimochodem takové servisní plány už snad žádná značka do návodů nedává... kupte si je za prachy, když Vás zajímají..

Kromě sady rozvodů se mění i řemen alternátoru a to včetně napínacích prvků. A tam je právě ta nejdražší položka celé výměny, protažmo takové servisní prohlídky. Napínák vychází, nebo vycházel přes 7000Kč.

Jo můžeš se na to při rozvodech vykašlat a já si zahraju na vědmu co se asi s rozvody stane. Celkem nic, může se tam točit jakýkoliv šunt a bude to za ty peníze celkem v pohodě až do okamžiku, kdy se ten napínák řemene alternátoru definitivně unaví, přestane napínat a s přibývájícími rázy začne poskakovat. Potom už jen stačí, aby přitom poskakování kladka přesekla řemen(je jedno, jestli tam necháte starý, nebo ho taky vyměníte,když se to neudělá všechno jak se má).

Přeseknutý řemen se smýkne, zajede pod kryt rozvodů, kde ho zachytí ozubený řemen rfozvodů a namotá ho na řemenici na klice, následně se Vám přetrhne rozvoďák a podle momentálních otáček se Vám potká motor...

Tleskám, jak jsi ušetřili. Rozhodně nejsi první a nebudeš ani poslední.

Takže to nakonec dopadne tak, že k ušetřeným penězům ještě něco přidáš, auto skončí s Tvými penězi v nějakém servisu, kde se tu paseku pokusí dát dohromady.

Nakonec to ještě dopadne tak, že auto ve vzteku prodáš a budeš nadávat na to, jaký japonci dělaj šmejdský auta..

bee
JuBa
2015-07-03 10:27:19

kkarlik: Ahoj, potrebujem vymenit rozvod na GV 1.9 ddis, mohol by si mi, plz, dat info resp. kontakt na toho dodavatela ND?

Update:

servis mi poslal zoznam dielov:

12760-67JG1 rozvod

17540-67JA2 napinak s kladkou

17521-67JB0 remen

49160-67J00 kladka

95131-76K00 kladka

95131-67J11 kladka

49135-65J00 skrutka

95132-67J00 skrutka

vie to niekto desifrovat/prelozit do ludskej reci?

Velka Vdaka vopred.

2015-07-03 14:51:32

bee: stačí?

bee
JuBa
2016-04-07 21:34:50

Jasne, diky. Sice to vidim neskoro ale nevadi. Rozvody su davno hotove, vsetko je ok. nalietane mam uz dalsich +30 000km.

Takze riesim velku servisku 180k km. A tu som narazil na problem...

Existuju totiz 2 rozne verzie intervalu na vymenu klinoveho remena - t.j. remena prislusenstva motora vratane napinaku a kladiek: v uzivatelskej prirucke verzia 2006 rovnako ako v mne dostupnych servisnych manualoch spolu s rozvodom - t.j. kazdych 75 000 km;

v uzivatelskej prirucke verzia 2008 a novsia 2010 su intervaly 2 ->

45 000 pre klinovy a

75 000 pre ozubeny (rozvod).

Na fcil buc mudry, kery plati !

Sudruhovia z Japonska sa rozhodli interval pre rebrovany remen prislusenstva motora sprisnit a to takmer o 50%

2016-04-08 08:29:09

bee:

Nepleteš si náhodou dva typy řemenů pro pohon příslušenství?

Je buď klasický řemen klínový a nebo plochý drážkový, ten vydrží podstatně více, cca 90 000 km.

Hlavně nezaměňuj drážkový řemen (příslušenství) s ozubeným řemenem (rozvody).

bee
JuBa
2016-04-08 08:56:18

plukovn��k: nie nepletiem, u F9Q dieselu je klinovy remen (pre pomocne agregaty) vo forme plocheho drážkového remena.

Napriek tomu novsie prirucky uvádzajú kratší interval výmeny = 45.000 km

MilanT  
Milan
2016-04-08 09:38:23

Řeší se tu rozvodový řemen nebo něco jiného?

mcz
Martin
2016-04-08 20:53:25

bee: 75k km je vymena obou do EURO 4

tak změna bee ma pravdu, opravdu u posledních modelu 2010 a dale EURO 5 je predepsana vymena hnacího řemenu příslušenství motoru po 45k km vcetne napinace i napinacích kladek

2016-04-09 14:35:06

mcz:

A jaká je souvislost mezi emisní normou EURO a životností hnacího řemenu pro příslušenství motoru ???

Nebude důvodem spíše změna filozofie ve vztahu k životnosti drážkové řemenice ?

mcz
Martin
2016-04-09 16:19:56

nepsal jsem nic o zivotnosti ale o predepsané výměně co uvadí výrobce

v kazdem pripade zmena k horsímu.

2016-04-09 16:46:46

mcz:

Možná, že výrobce předpokládá častou jízdu po horších a prašných silnicích a proto logicky zkracuje výměnnou lhůtu, stejně jako je tomu v těchto případech u vzduchových filtrů.

Nedá se říci, že je to změna k horšímu, spíše preventivní opatření pomocí kterého se předejde nedozírným škodám.

2016-04-10 06:50:06

plukovník: No ja sem menil rozvody pri nejakych 53tk. V servise mi to chteli uz delat pri 48tk. Pak jsem se nechal zlomit a radeji jsem nechal udelat kompletni vymenu nez potom nekde zustat viset a litovat .cela. sada i s praci u znameho co ma servis me vysla do 14000Kc. A pouzil stejnou sadu co pouzivaji v suzuki servise.

2016-04-10 12:07:43

Já bych ten řemen srovnal se zimní pneumatikou - je doporučeno ji používat 4 roky, ale při malém nájezdu km klidně vydrží i 10 let. Průser nastane až v okamžiku, když taková desetiletá pneu v provozu praskne Recipročně to samé platí u řemenu - teoreticky při "slušném zacházení" vydrží až 100 tis. km, ale je to guma, která stárne i při nepoužívání, takže nelze vyloučit jeho prasknutí i po "letech" s malým nájezdem km.

2016-04-10 13:52:59

certik:

Na rozdíl od zimní pneumatiky je drážkový řemen velmi náchylný na špatný povrch silnice.

A přímo vražedné je pro něj zimní štěrkování a posyp pískem.

V případě, že se jemné zrnko písku, nebo štěrku dostane do drážek, dojde k zalisování do řemenu a následnému poškození drážky na řemenici.

Potom to má velice rychle řemen spočítané a jeho případná, odborná výměna na silnici i v případě, že náhradní je k dispozici, je dosti náročná záležitost


Odpovědět

1  2  3