Fórum - Téma


ručičky přístrojovky stávkují


Fórum Pokec všeobecný ručičky přístrojovky stávkují




2010-07-28 22:59:20

Ručičky palivoměru, teploměru a otáčkoměru nepracují. Palioměr je stále nahoře(už ani nepadá dolu), teploměr ukazuje správně občas a otáčkoměr tak na 80% jinak poskakuje nahoru dolu.....Díky za rady, koupil jsem to v sobotu a chci to manželce dát trochu do kupy.

Hill  
Jaroslav
2010-07-29 16:54:20

Podle palivoměru ti nejspíš chybí kostra palubky a přerušuje jedno z napájení (na to zase ukazuje ten teploměr s otáčkoměrem). Tipnul bych si na povytažený jeden konektor zezadu v kapličce. Jak se k nim dostat, uvidíš v článku http://www.suzukiclub.cz/article_detail.php?id=17 , vycvakni je, prostříkni kontaktním olejem a nacvakni zpátky. Konečně - to asi bude potřeba udělat i s jinými konektory kolem čidel na motoru a sání,

tady http://hill.ententeak.cz/...ni/Schema_Swift_91-97.zip mám tři schémata rozstřílená podle skupin, řekl bych, že do roku 1998 se toho moc od ročníku 1997 nezměnilo a že to půjde použít. Podle toho najdi šroubky, na které vede od těch konektorů kostra, ty bude nejlíp vytočit, vyčistit kontaktní plochu, nakonzervovat kontaktním olejem a dotáhnout.

Jinak způsoby, jak otestovat funkčnost palivoměru a teploměru, jsou popsané v http://www.suzukiclub.cz/.../BodyElectricalSystem.rar

2010-07-29 19:10:48

Děkuji za radu

2010-08-03 08:31:40

Já bych spíš tipoval plošnej spoj přístrojovky.Měl jsem to v prádle několikrát u různejch auťáků.Konektory ok, ale studený spoje na desce přístrojovky právě v místech konektorů.Takže přístrojovka ven, rozšroubovat, abys měl desku v ruce a z druhý strany skoukni spoje a proletuj je.Naposledy jsem to dělal v neděli, kára byla Chrysler Neon.2 konektory po 12-ti pinech, myslím, že vpořádku byly 2 nebo 3 spoje.Osatatní popraskaný..

Hill  
Jaroslav
2010-08-03 12:59:47

Jenže ve Swiftu je ohebný plošný spoj a přímo jeho vyhnuté zakončení ve vybrání pro konektor tvoří přímo kontaktní plochy (je to vidět na fotce k článku o výměně žárovek). Tam stačí Kontaktol a pak ho lehce setřít směrem k okraji kontaktní plochy hrubším papírem, ale nutné to není, ty plošky jsou natvrdo zlacené, nanejvýš bude ta vrstvička zlata od konektorů prodrbaná.

Budíky jsou připojené přes šroubky, ty neuškodí povolit a opatrně utáhnout.

Pájených spojů je tam minimum, z nich jsem studený spoj po 14 letech nemusel opravovat ještě ani jeden.

2010-08-05 14:33:13

Tak oba jste měli pravdu. Na plošném spoji chyběl vodič na 3 místech a zoxidované kontakty kostry byly také potřeba očistit. Topení bude chodit až koupím na vrakovišti kostku s odporama. jsou totál spálené. Ten odporovej drát se pájet nedá a už tam asi nebude všechen.

Jinak přístrojovka se dá vyndat bez nutnosti sundání AiRBAGU ale je to pro hodináře.

2011-03-31 14:11:47


Odpovědět