Fórum - Téma


ruční brzda


Fórum SX4 I ruční brzda

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2015-03-09 10:56:39

prosím ví někdo jak se šteluje ruční brzda?suzuki sx4? když je dlouhý chod a páka zabírá až nahoře děkuji

MilanT  
Milan
2015-03-09 11:19:52

jiri1164: Což o to, přístup k štelovacímu šroubu, resp. matce je snadný. Od zadních sedaček jen vycvakneš směrem nahoru tu vrchní část středového tunelu a jsi tam. Jen dej pozor na kablíky a konektory ESP, volby režimů pohonu a vyhřívání sedadel. nebo jen vyšťourej to krycí gumu hned za pákou - viz obrázek.

Otázka jiná je, jestli je to podle tebe opravdu nutné. Na kterém zubu ti brzdí, na jakém sklonu, v jakém stavu máš zadní brzdové destičky, jestli té ruční brzdě nejdříve pomůžeš nožní brzdou...?

2015-03-09 11:22:26

z manuálu:

Adjustment NOTE

Make sure for the following conditions before cable adjustment.

  • No air is trapped in brake system.
  • Brake pedal travel is proper.
  • Brake pedal has been depressed at least 15 times with about 300 N (30 kg, 66 lbs) load.
  • Parking brake lever (1) has been pulled up a few times with about 200 N (20 kg, 44 lbs) load.

If parking brake cable is replaced with new one, pull up parking brake lever a few times with about 500 Nm (50 kg, 110 lbs) force.

  • Rear brake shoes are not worn beyond limit, and self adjusting mechanism operates properly.

After confirming that the conditions are all satisfied, adjust parking brake lever stroke by loosening or tightening adjust nut (2).

MilanT  
Milan
2015-03-09 11:50:49

Já jen ještě doplním (česky ) , že ruční páka brzdy mezi 4. a 9. zubem musí udržet tvoje auto na sklonu 25% nebo-li 14° nebo-li sklonu 1:4. Na délku SX4 (cca 4 m) je to převýšení 1 metr.

2015-03-09 13:13:48

milant: diky za radu

2015-03-09 15:09:30

milant:

A už jsi to opravdu vyzkoušel ?

Tedy zabrzdit na tomto sklonu své SX4, zatažením ruční brzdy mezi 4-9 zub působením síly 200N na rukojeť, tak jak to předepisuje servisní manuál ?

Ira
Víťa
2015-03-09 15:38:41

plukovník: a Milan, že se vmísím do vaší, vysoce sofistikovaný diskuze, já na takovým svahu vždycky mám zařazenej kvalt jedna ( stojím čumákem nahoru ) a ještě kopnu za zadní kolo špalek, tak mě to v mládí učili a vůbec, samotný ruční brzdě se mi nějak nechce věřit i když je poštelovaná podle manuálu

2015-03-09 15:47:55

ira:

...a děláš dobře, protože "ruční" brzda se správně nazývá parkovací a parkovat na sklonu 14° není nejšťastnější volba, ať už je ta brzda mechanická, nebo elektrická.

MilanT  
Milan
2015-03-09 16:48:54

plukovník: Nezkoušel jsem to, protože nemám tu potřebu. SX4 má slabší ruční brzdu (oproti mým zkušenostem z jiných aut) a rozhodně bych se na ní nespoléhal jako na jedinou pojistku proti samovolnému rozjetí.

Dost často zajíždím do Tesca a OBI v Kolíně. Výjezd z toho komplexu ústí u Pražské ulice, kde je semafor. Ten výjezd před semaforem má sklon 11-12 % - na 25 metrů je převýšení 5 metrů (neptej se mě jestli jsem to měřil - podívej se na vzdálenost a vrstevnice do mapy). Takže na tomhle stoupání zabrzdím SX4 na 7 zubu. Opět se mě neptej na sílu 200 N. Ale asi to bude síla potřebná k uzvednutí dvou 10litrových kýblů naplněných vodou.

2015-03-14 21:49:14

Tak podobný problém s málo účinnou ruční brzdou jsem před časem u své SX4 také řešil. Pokud bylo auto ještě v záruce, vždy jsem o doštelování otravoval servis. Ke konci záruky na mě zkoušeli věci jako výměna již vytahaných lanovodů, zadních destiček atd.... V okamžiku když mi skončila záruka, tak jsem mrknul na štelovací šroub brzdy a ten byl jak jinak nadoraz. Zadní destičky při nájezdu cca 45000 km jak nové, tak co s tím. Naštěstí mám známého automechanika (který má shodou okolností taky sůzu Vitarku) a ten mi při pohledu pod auto řek jedinou a naprosto levnou informaci a to, že na tom autě nefungujou samostavy ruční brzdy. Buď byli zarezlý a nebo jenom zastříkaný barvou, teď už nevím. Oba vyčistil, promazal.. a od té doby chodí ručka jak z videa. Bydlím v opravdu prudkém kopci a proti fšem předešlým autům jsem se na ručku u SX4 nikdy do té doby nemohl spolehnout. I při zavírání vrat jsem auto pro sichr chcípaml a raději k ručce přihodil kvalt. Teď stačí opravdu ručku zatáhnout dvěma prsty a auto drží jak přivařený. Jen mě mrzí, že takovou základní věc neví , nebo nechce vědět autorizovaný servis. Toť moje zkušenost, třeba někomu pomůže. Pro mě do té doby tato vada vrhala stín na jinak skvělou SX4, kterou bych neměnil.

2015-03-14 22:41:39

winnehand:

To je sice všechno hezké, jenomže ruční brzda jako taková žádné samostavy nemá, ty jsou pouze na vymezování vůle (rozevření paken) mezi brzdovým obložením a bubnem do roku výroby 2010, od kterého už byly i na zadních kolech kotouče.

Kdyby byly samostavy opravdu nefunkční nebrzdil by zřejmě zadek vůbec.

No ale jestli dokážeš opravdu nyní zabrzdit dvěma prsty jeden a čtvrt tuny těžké vozidlo a možná ještě na 45℅ "nakloňené rovině" , tak tomu se nechce ani věřit, ale zřejmě máš trénované prsty

A že takovou "základní" věc neví, a nebo nechce vědět autorizovaný servis ? Tak tím se netrap! V tom bude politika...

2016-08-30 18:54:25

Ručná brzda. .. Zdravím všetkych Mám len takú malú otázočku. Kúpil som po prvom majiteľovi SX4 ročník 2012 a má najazdených 12 000km! Tento model po facelifte má už všetky kolesá na kotúčových brzdách. Za mesiac ma čaká prvá STK a zdá sa mi že ručná brzda berie až pri vrchu. Nikdy predtým som nemal auto ktoré ma všeky kolesá s kotuč. brzdami tak sa chcem spytat či je to ok. pri takýchto brzdách ale to dať pred STK doštelovať. Ďakujem za každú odpoveď.

2016-08-30 19:08:11

granato:

až nahoře, to je moc široký pojem. Spočítej, kolik cvaknutí uslyšíš do úplného zatažení.

2016-08-30 19:11:20

Servis, mam sx4 ročnik 2010, lanko rucnej brzdy sa da nastavit, dopnut... na pake rucnej brzdy, ale pravdepodobne mas natiahnute lanko rucnej brzdy. Ja u sebasom ho nastavoval uz5x. Vyskusaj zadne kolesa ci sa ti po jazde nehreju, ci neostava rucna brzda nebrzdi aj pri jazde.... teraz to riesim...... vela zdaru......

2016-08-30 19:15:29

mirekdoda: zdravim po vrch na doraz cvakne 10krat. Neviem co tu uz nie je vela

Po vrch na doraz cvakne 10krat co sa mi zda dost

MilanT  
Milan
2016-08-30 19:19:24

granato: Tvoje téma je duplicitní a tak jsem ho sloučil se starším, kde se už počet zubů, záběr a seřízení ruční brzdy probíralo.

Stačí to pročíst a víš vše.

Není důležité, kolik máš zubů "až na doraz". To bude u všech SX4 stejné. Spíš záleží na tom, abys při 5-6 zubu už cítil nějaký brzdící účinek na mírném klesání.

2016-08-30 19:22:01

granato:

to už je hodně. Stačí polovina, tedy 5x. Nechat seřídit. Nemyslím, že po tak malém nájezdu se něco opotřebovalo, asi to tak bylo nastaveno už z fabriky a nikdo to zatím neřešil.

2016-08-30 19:26:28

Ano, je asi potřeba brzdu seřídit. Na těchto kilometrech mi ji v servisu pri garance take seridili a nyni mam 50000 a zatim se zda v pohode.

2016-08-30 19:35:20

milant: dakujem tak som to prebehol a uz som mudrejsi

2016-08-30 20:51:18

winnehand: Mám starší Sx4 rok, 2007,a s ruční brzdou zatím žádný problém. Možná se mnou někteří nebudou souhlasit, ale ruční(parkovaci) brzda je na parkování! Když se používá,nevidím problém. Nezatuhnou ani samostavy,ani lanovody.Takže používat, popř.i s rychlostí.Nejvíce mě vytočí,když někdo parkuje jen na rychlost.


Odpovědět

1  2