Fórum - Téma


Samurai a Check Engine


Fórum Jimny / Samurai III Samurai a Check Engine

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2  3

Hill  
Jaroslav
2012-08-02 09:16:02

Ale tak to není - ta pojistka se použije jedině v případě, že chceš vyblikat paměť závad, kdyžjdeš po příčině, proč ti to netáhne, škube, nedrží volnoběh, případně se to chová ještě zdánlivě normálně, ale kontrolka CHECK ENGINE svítí za jízdy (to znamená například, že lambdasonda hlásí množství kyslíku, které nelze řízením vstřikování udržet).

V tom případě použiješ pojistku (je jedno, jakou, téměř žádný proud tam neteče, jen dělá zkrat fialovožlutého drátu DIAG na kostru), vrazíš ji tam, zapneš klíček a přečteš si závady uložené v paměti a pak tu pojistku zase vyndáš. Jindy tam totiž ta pojistka nemá co dělat, pozice ve skříňce zůstává prázdná.

Nevyblikat žádnou závadu nejde. Vždycky to blikat bude. Jen kód 12 znamená, že tam řídidí jednotka žádnou závadu nezjistila.

A se svatou povinností bych to nepřeháněl (v podstatě jen opakuji to, co tu na fóru už nekolikrát bylo napsáno), a to ještě pořád nevím, jestli nemáš v pojistkové skříňce také terminál TEST a v něm další pojistku, která tam také nemá normálně co dělat, protože se tam dává jen při seřizování předstihu stroboskopem...

2012-08-02 09:21:35

No jo, tak to tak udělám, jenom netuším, o čem mluvíš s tím terminálem. Jak to vypadá a co to žere? Pravda je, že jsem tam tu jednu pojistku dal, ale dál nic. Já mám Sama z roku 1993, takže bych tipoval, dle toho, co jsem se zde dočetl, že by tam žádné připojení na počítač, či terminál nemuselo být. Nestraš mne, jsem starší pán a co když mi uženeš infakt?

2012-08-02 10:12:13

93 žádnej terminál test nemá

boha nestraš když nevíš věci 100%

2012-08-02 10:20:30

No vovovovotm to je. Nevím, tak straší. Co jiného mi zbývá?

2012-08-02 10:22:47

to byla reakce vejš

2012-08-02 10:28:26

Počujte, Kefalín! A čo takého si predstavujete pod pojmom terminál?

2012-08-02 11:10:18

to vůbec neřeš páč to nepotřebuješ vědět

2012-08-02 11:23:43

No tak tohle jsem čekal. Konečně jsi zahnal můj infarkt. Stačí, že nemůžu přihlásit Sama, neboť nefunguje systém. Ale to jistě víš. Takže zas klid na východní frontě. Nebo na západní? Hlavně že u mne v hlavě. Neboj, není všem dnům konec a určitě na něco přijdu. A když jsem u toho- chci si udělat svůj alarm. Né kupovaný, takže mám sirénu- takovou malou a dilemno, kde ji zapojit. Upozorňuji, že elektrické čerpadlo to nemá. Má mechaniku. Co ty na to, kdybych to zapojil na alternátor? Ten by měl v klidu- bez zapnutí klíčku nedávat žádné napětí. Nebo se mýlim? Pokud by moje úvaha byla správná, tak kdyby někdo mi mého drahého samka chtěl šlohnout, tak po sepnutí patřičných drátů by měla houkat. Blbý coooo?!

Hill  
Jaroslav
2012-08-02 11:36:04

Terminál je každý vývod, který je normálně nikam nepřipojený, ale má specifický význam. Je jedno, jestli končí v konektoru, na svorkovnici či na vypínači. Důležité je, že se využívá nějakým způsobem k diagnostice či seřizování.

U vozů bez OBD-II to bylo zcela jasné: vždy v motorovém prostoru vedle zapalování zavěšený diagnostický terminál (vlastně nikam nevedoucí konektor), u některých za spodním krytem sloupku volantu schovaný kolébkový spínač (diagnostic switch) nebo v pojistkové skříňce (diagnostic terminal). Ke všem vede fialovožlutý a černý drát, které se při požadavku na diagnostiku navzájem musí spojit. Mimochodem - už jsem měl v parádě i Swifta, který měl v pojistkové skříňce jak dignostic terminal, tak test terminal (fialovozelený drát), takže se jezdilo se dvěma prázdnými pojistkovými pozicemi. Jak vývod DIAG, tak TEST, DUTY a CHECK ENGINE jsou vyvedené v konektoru diagnostiky od ročníku 1992.

Teprve u vozů vyrobených koncem roku 1996 v tom začal být zřejmě guláš, protože diagnostickému počítači s obrazovkou se říkalo také terminál, zřejmě proto se v dokumentaci objevuje popis už jen "diagnosis connector" a "OBD-II data link connector". Ale to se tebe netýká,

Takže, když u ročníku 1993 řeknu "terminál", jde o vývod, konektor, zakončení kabelu, které pod tímto názvem také v notách najdu.

Kefalín by se jen smutně pousmál, nechal otázku viset ve vzduchu a řekl by: "tak se mějte hezky, pane majore..."

2012-08-02 12:19:09

diagnostic terminál v podobě konektoru byl od roku 90 na všech samicích ale nikdy nefungoval tak jak popisuješ

kolébkovej spínač pod volantem měly jen US resp. Kanadské a Kalifornské verze na Vitaře

Vitara měla to co popisuješ

takže motáš Vitary se Samíkama

2012-08-02 12:32:27

Kup si REXE od Jablotronu a nevymejšlej blbosti, připoj na něj dvě sirény ale namontuj je do auta, pak k němu připoj klakson co je venku.

Lidi na sirény serou ale když to bude troubit jak pomatený každej chce vidět bouračku, sirény pod palubkou každá s jinou frekvencí zloděje odradí.

Zabezpečit palivovým ventilem, namotnovaným u nádrže a zakrytým nanejetovanou plechovou krabičkou aby se k němu nedalo dostat.

Protože na Karburátorového samíka stačej dva dráty s krokodýlkama na konci a můžeš jet.

tady si podívej na moje názory o zabezpečení třeba tě něco zaujme

Hill  
Jaroslav
2012-08-02 12:45:14

Nemotám Samuraje s Vitarou, popisuju Swifta, protože tu někde zaznělo, že v tom má motor ze Swifta, tak předpokládám, že i s řídicí jednotkou a kabeláží. Jestli ne, tak Milanka potěš kdokoli...

Nebo ten motor ze Swifta má někdo jiný v něčem jiném?

V tom případě si Milanka, Doktore, převezmi do parády ty. Já se zatím hrabal jen ve Swiftech a Justynách.

2012-08-02 13:06:16

SVIFTÍ JE MOTOR 1.3 8v JE ZCELA TOTOŽNEJ, JEN S JINOU VAČKOU kvůli rozdělovači kterej by se do samíka nevešel ze svifta

práce mám dost, ale klidně ať přijede

2012-08-02 14:53:45

Tak jsem udělal, jak jsi mi poradil a mám pokoj od Engine. Díky

2012-09-29 15:21:48

Zdravím Hille,

druhým rokem vlastním Subaru Justy 1,3 rv 2002. Od samého počátku mi i po nastartování svítí kontrolka CHECK ENGINE a projevuje se to škubáním motoru při prudší akceleraci, zejména do 2.000ot.

Předpokládám, že motoricky je Justy i Swift stejný auto, a tak tě tímto prosím o radu.

V diskusi se zmiňuješ o vyblikání paměti závad, já ale našel pod volantem jen konektor sice s osmi zdířkami, ovšem fialovo bílý, příp. žlutý fous tam není.

Nerad bych autu nějak ublížil, proto se obracím na Tebe o radu.

Nemíním totiž cpát prachy do značkovýho servisu, ale v případě, že bys měl zájem se na odhalení závad podílet, rád přijedu a zaplatím odborníka jako seš Ty.

Jsem ze Železného Brodu a budu rád, když si najdeš minutku na odpověď.

Dík Pepa tel. 777672386 - orchidea.k@seznam.cz

Hill  
Jaroslav
2012-09-29 15:38:44

V ročníku 2002 už nic nevyblikáš, ten má už dvě lambdasondy, proto tam nenajdeš ani fialovožlutý drát pod palubkou.

Ostatně - dvoumístné číslování by zde nestačilo.

Je tam proto konektor pro diagnostiku OBD-II. Na ten konektor se připojí každý automechanik, který má diagnostické zařízení, nemusí být ani značkový, komunikační protokol je stejný pro spoustu značek a vysvětlení kódů najdeš tady v druhé části článku na hlavní straně.

Víc ti s tím asi nepomůžu, na tak nové Swifty nejsem zařízený a nadbytek elektroniky a přílišná choulostivost ekologických ptákovin (u vozů už bez toho tak úsporných, že by to snad ani nepotřebovaly), které u jiných značek tak zimperlich nejsou, mě zatím brzdí v úmyslu jít do nového Swifta. Ovšem, kdyby ten úmysl podpořila odpovídající cena, tak bych mu asi občasné svícení kontrolky do příštího natankování odpustil.

josefkonak, 2012-09-29 15:21:48 napsal:

Zdravím Hille,

druhým rokem vlastním Subaru Justy 1,3 rv 2002. Od samého počátku mi i po nastartování svítí kontrolka CHECK ENGINE a projevuje se to škubáním motoru při prudší akceleraci, zejména do 2.000ot.

Předpokládám, že motoricky je Justy i Swift stejný auto, a tak tě tímto prosím o radu.

V diskusi se zmiňuješ o vyblikání paměti závad, já ale našel pod volantem jen konektor sice s osmi zdířkami, ovšem fialovo bílý, příp. žlutý fous tam není.

Nerad bych autu nějak ublížil, proto se obracím na Tebe o radu.

Nemíním totiž cpát prachy do značkovýho servisu, ale v případě, že bys měl zájem se na odhalení závad podílet, rád přijedu a zaplatím odborníka jako seš Ty.

Jsem ze Železného Brodu a budu rád, když si najdeš minutku na odpověď.

Dík Pepa tel. 777672386 - orchidea.k@seznam.cz

2012-09-29 15:45:20

hmmm 10 km ode mě ale pokud vadí autorizovaný servis, tak se vnucovat nebudu

2012-09-29 15:50:37

Dobře Kato, dodej prosím nějaký indicie

Hill  
Jaroslav
2012-09-29 15:59:18

Koukám Míro, že ses radši přihlásil dřív, než tě Josefovi napráším já... ale už to bylo na spadnutí

2012-09-29 16:11:28

...tak chlapi, kam mám zajet a ke komu se hlásit?!


Odpovědět

1  2  3