Fórum - Téma


Sběrací kroužek pod volantem


Fórum Jimny / Samurai III Sběrací kroužek pod volantem

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2013-07-01 10:45:58

Nemáte někdo náhodou zkušenost s demontáží a montáží-případně s opravou sběracího kroužku(z bakelitu) , který je u Jimnyho pod volantem, a který převádí signál z houkačky a z airbagu přes otočky volantu při řízení?Nejlepší by bylo, kdyby někdo měl třeba i rozkreslené schema s jednotlivými díly, fotky nebo to nějak popsal slovně, na co si člověk má při demontáži a zpětné montáži dát pozor.Neustále mi totiž svítí kontrolka airbagu a nejde houkačka.Tu jsem ale zkoušel připojit přímo až sousedi vylézali z oken - takže jde! Bojím se to ale rozdělat, aby mi z toho nezůstalo v rukou něco, co už nepůjde opravit.

2013-07-04 22:49:59

rystr: vůbec se toho neboj,vevnitř je svinutý plochý vodič a ten se při špatné montáži přetrhne.Pouzdro otevřeš,konce očistíš a pocínuješ a následně sletuješ.Letovat chce krátce,měděné spoje jsou na hmotě která zahřátím měkne.Po sletování vodič opět namotáš zpět a namontuješ tak,aby při plném rejdu měl na obě strany vůli a nemohl se utrhnout.Už jsem jich opravil hodně a všechny fungovaly.

2013-07-06 15:42:48

jon29: Tak jsem se do toho dnes pustil.Odmontoval jsem volant a povolil ho dole na kšandách.Pak jsem odšrouboval 4 šroubky na krabičce toho svinovacího vodiče a po odklopení svorek po obvodě jsem to celé vytáhl.Bylo to ulomené na přípoji a ještě asi 10 cm od druhého kraje.Pocínovat to šlo dobře ,i spájet.Jen jsem ten spoj ještě trochu ovinul dobrou izolačkou.Musí se dávat pozor na prohození vodičů, což by asi vedlo k odpálení airbagu.Pak jsem to celé zase dal zpět,dotočil svinovací vodič na konec, směrem na zatáhnutí až na doraz . Pak dal jen rukou celé o 2,5otáčky zpět.Točí se jen s víčkem, co je navrchu té bakelitové krabičky, ještě než se nasadí volant.Kola jsem měl přitom natočena do roviny, abych nemusel hledat ještě k tomu polohu volantu.Celou tu dobu jsem měl odpojenu baterii , kterou jsem zapojil až po montáži airbagu.Začalo mě to konečně zase troubit a přestala svítit také konečně kontrolka airbagu, za kterou po mě chtěli 400 kč, že to vymažou jako chybu z počítače auta. Takže-fakt se toho nemusí člověk bát.Nejhorší bylo uhlídat polohy zapojení zástrček, které jsou uvnitř a přijít na to, jak to funguje.Stejně ale zajdu někdy na vrakáč a vyměním to za nespojované - asi bude stačit jen len svinovací kousek.Nevíte, kde a zda by se to nedalo koupit? Vše je ale dostupné a dá se to! Taky -všechno dělají jen lidi-ne? A taky : Díky za radu !!

Hill  
Jaroslav
2013-07-06 16:50:35

rystr: ten svinovací vodič si sežeň a vyměň co nejdřív. Pájením lícna zkřehla a nebude trvat dlouho a praskne na jednom nebo druhém okraji pájeného spoje. Nebo také na obou v krátkém časovém rozmezí.

Lícna se zkrátka pájením dá nastavit jen v případě, že ji pak necháš bez pohybu někde v instalační liště. Jak je to v pohybu, spoj dlouho nevydrží.

2013-07-06 22:34:08

hill: všechny co jsem opravoval,tak tam licna nabyla,ale Cu páska zatavená v plastu jako tištěný spoj.Po sletování je nehybný spoj cca 1 cm a to vzhledem k délce je zanedbatelné,tak že k namáhání spoje nedochází.Pravdu máš,že profesionální je dát vodič nový,ale ty co jsem opravil zatím šlapou.

Hill  
Jaroslav
2013-07-07 08:53:34

jon29: plochou kšandu jsem měl v životě vyndanou jen jednu a ještě to nebylo ze Swiště, přiznávám. Ani nevím, jestli byla originál, ale byla protkávaná a měla žvejkavější izolaci, než například počítačové AWG, spíš to vypadalo jako PYNLY nebo nověji FBK. Na konci zalisované ploché úzké konektory. Jehlou jsem hledal, kde je přerušený a pak vypreparovat konce a zalisovat do trubičky, to byla teda operace....

Na flexibilním plošňáku by skutečně pájený spoj mohl vydržet i déle.

2013-07-07 20:33:52

hill: Já jsem tam měl tu Cu planžetu, zalisovanou do plastu.Bylo to pružné asi jako to, co je ve svinovacím metru.Pomačkané okraje jsem na prkénku musel opatrně srovnat malým kladívkem.Bylo to zmordované jak ...

U spodní zástrčky to bylo ještě k tomu těsně dole u spojů, utržené.Tak jsem v zástrčce ohnul ven z toho plastického přidržovacího rámečku do půlky ty krátké zbytky drátků(asi 0,8 mm) Pak se musí celý pásek přehnout a zasunout do naváděcího umělohmotného pásku před zástrčkou.K tomu jsem prostrčil zespoda,směrem ven z rámečku ještě zbytky očištěných pásků z pružného vodiče (asi 0,5mm) a sletoval.Musí se postupovat pomalu a nepájet vše naráz, jinak plastová zástrčka a ochranný rámeček vyteče.

Celé jsem to ještě pojistil omotáním pevné niti, protože jsem to nechtěl lepit.Přetržený pásek jsem 10 cm od druhého konce rozřízl krátce podélně nožem a strhnul z obou stran plast.Jde to špatně, ale pájkou se zbytečně nataví daleko celá pružná páska.Pak jsem zastrčil k sobě dva krajní a ten prostřední z druhé strany , aby se to lépe udrželo.Musí se to předem pocínovat z obou styčných stran a pak jen krátce spájet kraje a nakonec po vychladnutí i prostředek.Důležité je překontrolovat vývody houkačky a propískat zkoušečkou.Snadno se to v tom muchlanci otočí, tak jsem si to svinul a přidržel dvěma kolíky na prádlo(velikými) a ještě k tomu jeden konec zatížil těžítkem a pájel na kusu prkénka a přitlačoval pinzetou.Pak ještě protočit jak hadem ty nařízlé kousky hodně lepivou a tenkou lepicí páskou( jen přes spoje a kousek po okraji) a je to !----jde to teda děsně na nervy ale dá se to udělat.

2013-07-08 09:51:59

hill: Myslíte si někdo, že se tam dá použít ta páska i ze Sviště-případně z jiného typu auta Suzuki.Nemáte s tím někdo zkušenost ? Kde by se to dalo(kromě vrakáče) sehnat ?

2013-08-14 16:18:43

rystr: Ještě malou poznámku- když jsem zkoušel houkačku, tak jsem skratoval ten drát od houkačky ,co vede až do volantu a houkačka zatroubila.Pak jsem to spojil s volantem a po zmačknutí obou ! tlačítek na volantu NIC !! Tak jsem musel vyšroubovat jeden šroubek, co drží tlačítko a očistil kontakt, který jde jen mechanicky přímo na kostru volantu--- a pak i druhý. A konečně to začalo fungovat, až sousedi vylézali z oken.Je to neskutečné, ale oba kontakty byly slabě zoxidované a ani to nepíplo i po silném zatlačení!


Odpovědět