Fórum - Téma


Sedadlo SX4 (vrzání opěradla, cvakání sedáku...)


Fórum SX4 I Sedadlo SX4 (vrzání opěradla, cvakání sedáku...)

Informace o modelu: Suzuki SX4 I



2016-04-16 12:56:16

Po cca 5 rokoch začalo nepríjemne vrzgať sedadlo šoféra medzi podsedákom a operadlom chrbta. Nemá niekto skúsenosť s daným problémom. Ďakujem.

2016-04-16 13:15:28

Mám stejný problém u sx4 navi 2012. je pravdou, že nejsem žádnej drobeček při 187cm 135kg. Tak jestli to nebude tím

2016-04-16 13:20:37

Mám také stejný problém a to nejsem žádnej Golem.

2016-04-16 15:01:48

motika9797:

No určitě.

To bude tím.

V tom bude politika

MilanT  
Milan
2016-04-16 16:27:58

sx4mirec:

Vrže ti to v tom kloubu opěradla?

2016-04-16 17:41:58

Ano mám SX4 týden, je to r.v.2007 a ticho jak po pěšině jen to sedadlo řidiče. 175cm, 90kg. Ale já to nerozvrzal.

2016-04-16 19:52:36

pasuja: tohle vrzání sedáků řešily servisy výměnou nějakých šroubů - viz. slovenský klub

Pokud vím,dělaly to auta z hungárie

2016-04-16 21:09:32

Mám Maďara ,ale ty jejich klobásky mi ten stres vynahrazují.Hi, hi, hi.

MilanT  
Milan
2016-04-17 10:37:02

Ja asi potřeba rozlišovat cvakání sedačky při rozjezdu, brždění, průjezdu zatáčkou a vrzání opěradla, které vychází z kloubu mezi sedákem a opěradlem.

Cvakání sedáku mě potkalo u nového auta asi po 5 tisících km. Nejdřív do levých zatáček a pak už kdykoli. Pročetl jsem kdeco a těch příčin je asi plno od kolejnic sedadla až po mechanismus zvedání sedáku. Když jsem to reklamoval, tak bylo zjištěno, že popraskaly rohové svary v konzoli sedadla. Takže mi vyměnili celou konzoli a zatím to dalo pokoj.

Jenomže vloni na Velikonoce do mě zezadu ťukla Audina a tím nárazem něco cvaklo v pravém kloubu co spojuje sedadlo s opěradlem. A začalo to nepříjemně vrzat. V autorizovaném servisu zjistili, že se povolily šrouby, co drží kloub opěradla na sedáku.

Takže je dotáhli a od té doby je klid. A protože jsem zvědavej šťoura a něčí dotaz je tady pro mě rozkazem , tak jsem to dnes rozebral a nafotil. Jde to udělat i bez demontáže sedadla z auta.

1) Nejdřív se musí sundat plastový kryt kloubu. Drží na dvou šroubech M5. K tomu zadnímu (od zadních sedaček) je parádní přístup. Ten druhý (z boku od ruční brzdy) je trochu oříšek. Chce to posunout sedadlo řidiče co nejvíc dopředu, trochu odklonit směrem dopředu zámek bezpečnostního pásu (šroub krytu je přesně pod ním), zatáhnout ruční brzdu a vycvaknout horní kryt středového tunelu. Ten kryt jde vycvaknout lehce bez použití nářadí a ani není nutné odpojovat kabely od přepínaču 4WD, vyhřívání sedadel... Pak stačí použít krátky křížový šroubovák (pokud možno magnetický - je tam místa pro ruce jak v hodinkách a neradno loviti zapadlý šroubek pod sedačkou). Potom odjet se sedačkou až dozadu a sundat samotný kryt kloubu chce trochu jeho natáčení a zkoušení, ale dostat ježka z klece je složitější.

2) Pak už je dobře přístupný kloub s pružinou naklápění opěradla a hlavně dva šrouby s hlavou 14 mm, které jsou zašroubovány do boku sedadla. Na fotkách je vidět, že byly servisem dotaženy oproti původním modrým značkám.

3) Při zpětné montáži plastového krytu je možná problém nasadit boční šroubek krytu. Neměl jsem tak krátký magnetický šroubovák a tak jsem šroubek přilepil na šroubovák sekundovým lepidlem.

UPOZORNĚNÍ

Rozhodně to ode mě neberte jako nějaký návod, který je v souladu se servisní technologií. Jen jsem byl zvědavý co a jak je pod tím krytem. Žádné šrouby na sedadle nebo bezpečnostním pásů jsem nepovoloval ani neutahoval. Na svém autě si vše děláte na vlastní nebezpečí.

2016-04-17 12:10:22

Ďakujem Milan T. Myslím, že tam ako sa u nás hovorí: " Bude zakopaný pes!. Obdivujem, že si si dal prácu s demontážou a urobil foto, lebo to pomôže (urýchli) opravu. Škoda, že vo fabrike nepoužili nejakú chémiu na poistenie spojov a nič by sme neriešili. Po oprave dám vedieť, či to pomohlo.

2016-04-17 12:33:43

Milane výborná práce, obdivuji Tvoje nadšení pro věc, ale je to super můj problém to vyřešilo , návod lepší než ze servisu. Ještě jednou díky.

MilanT  
Milan
2016-04-17 13:44:42

Pozdě ale přeci mě napadla jedna věc, která by ulehčila vyšroubování toho bočního šroubku plastového krytu. Zkusit vypumpovat sedadlo až nahoru. To jsem ale nevyzkoušel a je to už na vás.

Dostat se k druhému kloubu opěradlo bude sice snazší kvůli nepřekážejícímu středovému tunelu, ale o něco složitější kvůli tomu, že plastový kryt je podél celého boku sedáku a navíc jsou přes něj páčky nastavování sedadla. To jsem ale nezkoušel. Snad někdy...

Delon  
Alan
2016-04-18 06:57:47

Tak pánové, mě asi po 15000 km při "trochu" razantnějším průjezdu zatáčkou taky něco cvakne vzadu v sedačce..

MilanT  
Milan
2016-04-23 12:30:45

Ke šroubům opěradla ještě doplním informace ze servisního manuálu. Utahovací moment šroubů je 35 Nm a utahují se v pořadí: levý přední - pravý zadní - levý zadní - pravý přední.

2016-04-23 12:42:52

Jen tak pro úplnost,

každý, komu "vrže" sedadlo by mohl uvést doplňující informaci, jestli on sám patří do stejné váhové kategorie, jako Milan s Plukovníkem.

Tedy do "plusky". (výraz z bojových sportů, kategorie 100+

V takovém případě by myslím měla být jakákoliv reklamace irelevantní...

MilanT  
Milan
2016-04-23 13:12:56

plukovník:

Svoje rozměry jsem tady už někde uváděl - 183 cm / 120 kg.

A cvakající sedák jsem vyreklamoval bez problému. Nad mojí poznámkou o vyšší hmotnosti řidiče přijímací technik mávl rukou a poznamenal, že je to japonské auto a oproti zápasníkům japonského národního sportu Sumo jsem vychrtlinka.

2016-04-23 15:06:36

milant:

193 cm / 105 kg

...ale pro japanské "střízlíky" existují i jiné sporty


Odpovědět