Fórum - Téma


Senzory tlaku pneumatik


Fórum SX4 II Senzory tlaku pneumatik

Informace o modelu: Suzuki SX4 II

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 II 4×4 AllGrip

12 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2015-11-25 14:30:39

Dobrý den všem,

mám troufalý dotaz. Zda jde a jak obejít tento bezpečnostní prvek. Jsem ochoten tuto zbytečnost tolerovat v u letních kompletních kol, ale na zimu to je dle mne zbytečné. Na ventilek působí v zimním období hlavně sůl a jeho životnast a hlavně spolehlivost asi nebude valná. Chci na zimu obyč plechy, ale cena těch ventilnů je zbytečně vysoká i v replice. Nějaké nápady?

Díky.

MilanT  
Milan
2015-11-25 14:48:04

colin1000: Debaty kolem TPMS proběhly napříč mnohých témat a tak sem vložím alespoň odkazy. Je fakt, že na TPMS ještě nemáme samostatné vlákno (teď už ano ).

2016-02-11 18:38:46

Dobrý den, dnes jsem objednal TPMS značky CUB za 1083 Kč kus. Měl by být dokonce programovatelný. Přijdou na letní sadu.

2016-02-13 21:29:10

colin1000:

Tiež som zisťoval ako to obísť, moje riešenie je, kedže ročne nenajazdim veľa, celoročne pneumatiky alebo to je môj pripad zimne pneumatiky s nizkým valivým odporom Nokian WR D4

http://www.az-pneu.sk/nok...-d4-205-60-r16-xl-id70940

2016-02-14 07:52:55

jozotom: Tak mne napadlo, teda spíše po debatě s kámoshem, ventilky z ráfků vykuchat, uříznou kousek jaklu, z jedné strany zavařit, z druhé strany dekl z obyč. ventilkem. Vyvrtat do jaklu díry, namontovat tpms ventilky zatěsnit dekl a nafoukat na 2,5. A hodit do kufru, nebo pod sedák. Ventilky vysílají na 433 MHz a předpokládám, že otáčením kola nebo otřesem se aktivují (probudí) a začínají vysílat údaje o tlaku. Možná by to mohlo zafungovat... Je to třeba prubnout..

2016-02-14 08:10:46

violator:

Nejsi první, kdo si pohrává s touto myšlenkou (navrtat všechny 4 ventilky do dojezdové rezervy)

Je třeba opravdu vyřešit ten pohyb, případně dosah signálu s ohledem na umístění přijímací antény.

V případě toho tvého (i pohybujícího se jeklu) by to ale asi nefungovalo. Vysílače ventilků, uvězněné ve "Faradayově kleci" by zřejmě nevysílaly.

Problémem zůstává pouze to, že tu sadu funkčních ventilků musíš mít stejně k dispozici, takže pro běžného (nesportovního) "jezdce", který používá auto jako spotřební předmět, a takových je zřejmě většina, je praktičtější řešení jezdit prostě na jedné sadě pneumatik (nejlépe zimní) celý rok.

Dokud to třeba nebude zakázáno.

Ono to nařízení používat plošně v zimním období zimní pneu bez výjimky, bez ohledu na to, jestli je teplo nebo mrzne, nebo zda se jezdí pouze ve městě, nebo na horách, je stejně pitomost.

Stejně jako povinné lékárničky.

Jsou země, kde jedno ani druhé povinné není, ale jsou tam nařízené zase jiné blbosti, jako třeba alkoholtestery, nebo hasičáky s platnou revizí .

2016-02-14 18:12:45

violator:

Snímače tlaku TPMS k spravnej činosti potrebuju pravdepodobne rotáciu kolesa. Vyskúšal som to, koleso so snimačom som dal do kufra a nahodil som dojazdovku bez snímača. Vyhodilo mi po pár minutach chybu, cely displej svietil nonstop na červeno, až pokiaľ som koleso so snímačom nenahodil späť. Takže dať snimače tlaku do rezervy, alebo do tlakovej nádoby myslim, že to nebude fungovať.

2016-02-14 19:05:31

Ono to bude souviset s živitností TPMS snímače, která je udávána cca 5 - 7 let. To znamená režim spánku a režim provozní. Jinak by to nemohlo fachat těch 5 - 7 let. Největší zátěž pro baterii TPMS ventilku bude aktivní režim, kdy je v činnosti vysílač. Možná se najde šikovný kutil, který by mohl navrhnout emulátor TPMS ventilku. Zařízení, které bude schopno se dle typu auta naučit příslušný protokol a během jízdy vysílat signál 433 MHz a blafovat jednotku, že je vše O.K.

2016-04-13 07:20:14

Zdar,

tak přezuto na letní a odzkoušeny snímače TPMS http://www.pneumatiky-obc...aa-08-2013-06-2016-1.html - bez potíží. Samy se načetly po cca 2-3 km jízdy. Akorát ta cena byla v době nákupu lepší, ale pořad líp než origo ze Suzuki.

2016-04-13 08:54:52

violator: Snímače mám ty samý od počátku dubna letošního roku a stejná zkušenost, načteno téměř okamžitě. Snad něco vydrží.

2016-07-08 16:07:10

Chlapi, viete niekto detailne princíp fungovania TPMS systému na Suzuki SX4 S-cross / New Vitara? Ide mi o otázky typu:

1) Ako auto "spozná" polohu kolesa (LP,LZ,PP,PZ)? Inými slovami, kde sú prijímacie antény TPMS vysielačov jednotlivých kolies? Inými slovami, čo sa stane, keď prehodíte napr. predné originál kolesá so zadnými?

2) Pri CUB UniSensor-och si auto (presnejšie asi RJ TPMS) samo "načíta" ich jedinečné kódy? A kódy pôvodných (továrenských) TPMS snímačov vymaže a po prehodení späť na letné si opäť načítava kódy tých letných?

3) Prečo potom CUB UniSensor musí byť nejako predprogramovaný od predajcu? Že by to predprogramovanie (bez prítomnosti auta) znamenalo len naflashovanie jedinečného kódu daného senzora VO FORMÁTE (napr. počet a typ alfanumerických znakov), AKÝ POUŽÍVA DANÝ VÝROBCA v danom modeli auta?

4) Čo sa stane, keď letné zhodím z auta, dám ich do kufra a jazdím na zimných s CUB UniSensor-mi? Nezblbne z toho RJ TPMS (8 TPMS snímačov v možnom dosahu prijímania)?

5) Neviete niekto o UNI "gumených" TPMS vhodných na S-cross / New Vitara, ktoré by boli na zimu asi lepšie ako hliníkové?

2016-07-24 07:47:35

pilotek:

detailne som to nestudoval a ani nemam zaujem, ale tu su moje poznatky...

1) ako to spozna neviem, ale funguje to na 100%, spozna ktore su ktore.

Kolesa prehadzujem doma sam (zima, leto) a pri kazdom prezuvani menim (celkovo zatial 6 prezuti na S-Crosse) aj umiestnenie prednych kolies za zadne (a naopak), a tym padom menim a kontrolujem aj predpisany tlak v pneu. potom po kontole tlaku pneu v menu BC to sedi.

2) neviem, mali by tam byt vsade original od Suzuki (moj pripad). po prehodeni zima-leto ziaden problem s nacitanim, ziadna hlaska na pristojovke.

3) neviem

4) nic. ked som viezol auto z predajne, tak bola v aute aj druha sada pneu na diskoch a nic sa nedialo. kolesa sa musia tocit, aby vysielali signal. inac su v "spiacom rezime" z dovodu setrenia baterky.

5) neviem


Odpovědět