Fórum - Téma


Senzory tlaku pneumatik


Fórum SX4 II Senzory tlaku pneumatik

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki SX4 II  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 II 4×4 AllGrip

15 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2015-11-25 14:30:39

Dobrý den všem,

mám troufalý dotaz. Zda jde a jak obejít tento bezpečnostní prvek. Jsem ochoten tuto zbytečnost tolerovat v u letních kompletních kol, ale na zimu to je dle mne zbytečné. Na ventilek působí v zimním období hlavně sůl a jeho životnast a hlavně spolehlivost asi nebude valná. Chci na zimu obyč plechy, ale cena těch ventilnů je zbytečně vysoká i v replice. Nějaké nápady?

Díky.

MilanT  
Milan
2015-11-25 14:48:04

colin1000: Debaty kolem TPMS proběhly napříč mnohých témat a tak sem vložím alespoň odkazy. Je fakt, že na TPMS ještě nemáme samostatné vlákno (teď už ano ).

2016-02-11 18:38:46

Dobrý den, dnes jsem objednal TPMS značky CUB za 1083 Kč kus. Měl by být dokonce programovatelný. Přijdou na letní sadu.

2016-02-13 21:29:10

colin1000:

Tiež som zisťoval ako to obísť, moje riešenie je, kedže ročne nenajazdim veľa, celoročne pneumatiky alebo to je môj pripad zimne pneumatiky s nizkým valivým odporom Nokian WR D4

http://www.az-pneu.sk/nok...-d4-205-60-r16-xl-id70940

2016-02-14 07:52:55

jozotom: Tak mne napadlo, teda spíše po debatě s kámoshem, ventilky z ráfků vykuchat, uříznou kousek jaklu, z jedné strany zavařit, z druhé strany dekl z obyč. ventilkem. Vyvrtat do jaklu díry, namontovat tpms ventilky zatěsnit dekl a nafoukat na 2,5. A hodit do kufru, nebo pod sedák. Ventilky vysílají na 433 MHz a předpokládám, že otáčením kola nebo otřesem se aktivují (probudí) a začínají vysílat údaje o tlaku. Možná by to mohlo zafungovat... Je to třeba prubnout..

2016-02-14 08:10:46

violator:

Nejsi první, kdo si pohrává s touto myšlenkou (navrtat všechny 4 ventilky do dojezdové rezervy)

Je třeba opravdu vyřešit ten pohyb, případně dosah signálu s ohledem na umístění přijímací antény.

V případě toho tvého (i pohybujícího se jeklu) by to ale asi nefungovalo. Vysílače ventilků, uvězněné ve "Faradayově kleci" by zřejmě nevysílaly.

Problémem zůstává pouze to, že tu sadu funkčních ventilků musíš mít stejně k dispozici, takže pro běžného (nesportovního) "jezdce", který používá auto jako spotřební předmět, a takových je zřejmě většina, je praktičtější řešení jezdit prostě na jedné sadě pneumatik (nejlépe zimní) celý rok.

Dokud to třeba nebude zakázáno.

Ono to nařízení používat plošně v zimním období zimní pneu bez výjimky, bez ohledu na to, jestli je teplo nebo mrzne, nebo zda se jezdí pouze ve městě, nebo na horách, je stejně pitomost.

Stejně jako povinné lékárničky.

Jsou země, kde jedno ani druhé povinné není, ale jsou tam nařízené zase jiné blbosti, jako třeba alkoholtestery, nebo hasičáky s platnou revizí .

2016-02-14 18:12:45

violator:

Snímače tlaku TPMS k spravnej činosti potrebuju pravdepodobne rotáciu kolesa. Vyskúšal som to, koleso so snimačom som dal do kufra a nahodil som dojazdovku bez snímača. Vyhodilo mi po pár minutach chybu, cely displej svietil nonstop na červeno, až pokiaľ som koleso so snímačom nenahodil späť. Takže dať snimače tlaku do rezervy, alebo do tlakovej nádoby myslim, že to nebude fungovať.

2016-02-14 19:05:31

Ono to bude souviset s živitností TPMS snímače, která je udávána cca 5 - 7 let. To znamená režim spánku a režim provozní. Jinak by to nemohlo fachat těch 5 - 7 let. Největší zátěž pro baterii TPMS ventilku bude aktivní režim, kdy je v činnosti vysílač. Možná se najde šikovný kutil, který by mohl navrhnout emulátor TPMS ventilku. Zařízení, které bude schopno se dle typu auta naučit příslušný protokol a během jízdy vysílat signál 433 MHz a blafovat jednotku, že je vše O.K.

2016-04-13 07:20:14

Zdar,

tak přezuto na letní a odzkoušeny snímače TPMS http://www.pneumatiky-obc...aa-08-2013-06-2016-1.html - bez potíží. Samy se načetly po cca 2-3 km jízdy. Akorát ta cena byla v době nákupu lepší, ale pořad líp než origo ze Suzuki.

2016-04-13 08:54:52

violator: Snímače mám ty samý od počátku dubna letošního roku a stejná zkušenost, načteno téměř okamžitě. Snad něco vydrží.

2016-07-08 16:07:10

Chlapi, viete niekto detailne princíp fungovania TPMS systému na Suzuki SX4 S-cross / New Vitara? Ide mi o otázky typu:

1) Ako auto "spozná" polohu kolesa (LP,LZ,PP,PZ)? Inými slovami, kde sú prijímacie antény TPMS vysielačov jednotlivých kolies? Inými slovami, čo sa stane, keď prehodíte napr. predné originál kolesá so zadnými?

2) Pri CUB UniSensor-och si auto (presnejšie asi RJ TPMS) samo "načíta" ich jedinečné kódy? A kódy pôvodných (továrenských) TPMS snímačov vymaže a po prehodení späť na letné si opäť načítava kódy tých letných?

3) Prečo potom CUB UniSensor musí byť nejako predprogramovaný od predajcu? Že by to predprogramovanie (bez prítomnosti auta) znamenalo len naflashovanie jedinečného kódu daného senzora VO FORMÁTE (napr. počet a typ alfanumerických znakov), AKÝ POUŽÍVA DANÝ VÝROBCA v danom modeli auta?

4) Čo sa stane, keď letné zhodím z auta, dám ich do kufra a jazdím na zimných s CUB UniSensor-mi? Nezblbne z toho RJ TPMS (8 TPMS snímačov v možnom dosahu prijímania)?

5) Neviete niekto o UNI "gumených" TPMS vhodných na S-cross / New Vitara, ktoré by boli na zimu asi lepšie ako hliníkové?

2016-07-24 07:47:35

pilotek:

detailne som to nestudoval a ani nemam zaujem, ale tu su moje poznatky...

1) ako to spozna neviem, ale funguje to na 100%, spozna ktore su ktore.

Kolesa prehadzujem doma sam (zima, leto) a pri kazdom prezuvani menim (celkovo zatial 6 prezuti na S-Crosse) aj umiestnenie prednych kolies za zadne (a naopak), a tym padom menim a kontrolujem aj predpisany tlak v pneu. potom po kontole tlaku pneu v menu BC to sedi.

2) neviem, mali by tam byt vsade original od Suzuki (moj pripad). po prehodeni zima-leto ziaden problem s nacitanim, ziadna hlaska na pristojovke.

3) neviem

4) nic. ked som viezol auto z predajne, tak bola v aute aj druha sada pneu na diskoch a nic sa nedialo. kolesa sa musia tocit, aby vysielali signal. inac su v "spiacom rezime" z dovodu setrenia baterky.

5) neviem

2017-09-04 14:31:57

Vzhledem k tomu, že TPMS je systém povinně vyžadovaný na základě předpisu ES 661/2009( Kdo má silný žaludek muže si polistovat http://eur-lex.europa.eu/...ri=CELEX:32009R0661&rid=1

To co se tématu týká je na desáté straně.Mimochodem, kvůli tomu byla ukončena výroba SX4, Splashe.Byly brány jako morálně zastaralé a nevyplatilo by se je upravit na všechny nové podmínky.)

není žádoucí, aby bylo možné tento systém jakkoliv vypnout, či nějakým způsobem deaktiovat. Je dost možná pravděpodobné, že MD upraví podmínky kontrol na STK, aby se funkce systému stala povinnou součástí kontrol u vozidel, kterých se to týká. Fandit si mohou jen Ti, co měli podobné vozidlo staršího data výroby, kde tento systém byl dodáván jako prvek komforní výbavy a šel také vypnout.

Dnes je to povinnost a kdo chce ušetřit má u SUZUKI šánci, může si pořídit CELERIO.To je jedniný model, který má nepřímý způsob měření tlaku v kolech. Všechny ostatní mají stejný systém se speciálními ventilky. Dodavatel je Continental. Životnost baterie u ventilku je cca 10 let. Ventilek se aktivuje v okamžik, kdy se namontuje na kolo, nasadí se pneu a ta se nafoukne. To nafouknutí je prvotní impulz pro aktivaci ventilků.

Dál by se dalo říct, že ventilky fungují jako počítač.

V okamžik, kdy se auto rozjede (při rychlosti okolo 25km/h), snímač otáček v jednotlivých kolech probudí mikroprocesor a ten začne zpracovávat informace o teplotě a tlaku vzduchu v pneu. (pdobně jako když zahýbete myší a počítač se budí ze spánku a kontroluje aktualizaci došlé a odeslané pošty.)

Z každého ventilku ve zkráceném intervalu je odesílána info o tlaku v pneu, ID ventliku, případně info o jeho stavu-poruše.

Tyto informace míří do řídící jednotky TPMS, který obsahuje přijímací anténu. Většinou je umístěna pod přístrojovou deskou.Co se týče přiřazení jednotlivých ventilků, systém si pomáhá údaji z ABS-ESP, kde na základě otáček jednotlivých kol přiřazuje ventilky(přední, zadní kola mají jiný výstup ze snímače otáček) (je to jako v serveru, který také ví, co se z jakého pc posílalo)

Po nějakých cca 10 minutách by měly být ventilky načtené a prodlouží se interval ve kterém vysílají data.

Když vůz zastaví, tak ventilky vysílají ještě 19minut svůj signál.Potom přejdou do Stand-by módu, ve kterém vydrží dokud se kolo opět nezačne otáčet.

Mýty a pohádky, kdo četl pozorně, tak mu dojde, že různé výše uvedené pokusy o obejití nemají smysl.

2017-09-04 14:56:34

Mýty a pohádky..

Při použití lepící sady lepidlo prochází ventilkem, tudíž bych chtěl vidět kutila, který věnuje čas dostat z něj zbytky toho lepidla, aby to ještě mohlo fungovat, je otázka jak. Po lepidle je na výměnu.

Co se týče aktivace, nahrání ventilků do auta... při použití originálních ventilků není potřeba NIC dalšího k tomu, aby systém načetl kola z druhé sady kol. Jediné na co je potřeba dát pozor je čas. Pokud si domluvíte rychlopřehození u někoho kdo má velký zvedák a stihnete to hodně rychle a ještě si povezete druhou sadu zpátky, budete mít trochu guláš v jednotce. Stačí dodržet jednoduché pravidlo při přezouvání kol, je potřeba od vypnutí zapalování počkat 20minut, než vyrazite s novými koly.Je to přesně 20 minut, kdy Vám přestanou vysílat již aktivované ventilky a řídící jednotka TPMS začne pracovat s čistou pamětí. Do cca 10 minut si najde sama ventilky z nových kol(pokud jsou originál). Ale je možno věřit a pánovi z Alcaru, který nějakému majiteli SUZUKI ve Světě Motorů vysvětloval, že si může klidně pořídit jejich ventilky a při každém přehazování kol mu je spárujou s vozem(určitě to taky dělají grátis pro dobrý pocit)Je otázka co kdo ušetří koupí nějaké repliky, když to potom nacpe do servisních úkonů spojených s aktivováním ventilků.

Navíc některé pneuservisy dokážou vyladit i řídící jednotku v autě tak, že si už sama nenačte ani originál ventilky na původních kolech. Opravdu výhoda.

Tři roky jsem přezoval sady s originálními koly, ani jednou jsem k aktivaci nic nepotřeboval. Na systému nabyla jediná závada, vyjma uživatelského přešlapu, kdy jsem půjčil auto a vrátilo se mi s tím, že to nějak nefunguje, svítí tam hlášení o závadě. Na vině bylo ovšem to, že někdo navolil v palubním počítači jiný režim ECO, ale nafoukáno bylo na Comfort. Stačilo jen upravit nastavení a závada zhasla.

Jedna věc na kterou jsou možná ventilky citlivější, i když to může být i tím, že jak je někdo na autě má, už neví co je to měřič tlaku pneu. Při značných výkyvech teplot poklesnou i hodnoty, že se dostanou mimo toleraci a pak vždy svítí kolo s nejnižším tlakem mimo přednastavené hotnoty, jako podhuštěné.

Dál jsou ventilky poměrně citlivé na některé pneuservisy, které se ještě s touto novinkou dostatečně neseznámily v kombinaci s šetrností novopečených majitelů, kteří šetří pouze přehazováním pneu. Pak se sem tam objeví utržený ventilek, přilepený silikonem, nebo nejlevnější čínská náhrada místo originálu doplněná krčením ramen a hláškou, "oni to asi ještě nemají vychytaný, tak si to běžte k nim reklamovat"..

2017-09-04 15:37:49

senmonka:

po delší době zase jeden smysluplný příspěvek, co má hlavu a patu


Odpovědět