Fórum - Téma


Senzory tlaku v pneu a zima


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Senzory tlaku v pneu a zima

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 14

Ivánek  
Ivan
2016-01-22 21:51:10

Nazdar Vitaráci,

dneska jsem ráno startoval (jako diesel) při -21 a musím uznat šlo to na po druhé. Ale měl jsem jiný problém, a to celý den. Asi vzhledem k nízkým teplotám jsem celý den koukal na varování nízkého tlaku v pneu. A sice se během jízdy tlak zvyšoval, nepustilo mne varování celý den (průběžně jsem najel v kuse cca 40 km a to několikrát). Má někdo podobnou zkušenost?

2016-01-22 22:14:24

Buď v klidu, úplně stejný problém s nejen u Vitary, prostě kvůli priblble EU a povinnosti mít senzory, musíme něco prekousnout. Bude to pár dní v roce. Spíš mě štve, že baterka v senzorech vydrží max 5 let a pak nové. Nicméně změn si v palubním počítači v položce TMPS nastavení, máš tam confort, tak dej eco, když jsou mrazy pod -10.

2016-01-22 23:03:50

Ivánek: já dnes měla to samé.Od rána oranžový display a hláška, že zadní levé kolo pod 2 atm. Ostatní na 2,1- 2,2 a ty byly v pohodě.I když se jízdou tlak zvyšoval, stejně to řvalo. Manžel mi ho dofoukl na 2,2 atm a nepřestalo to. Zítra ráno to zkusím vypnout a uvidím, jestli se to ozve znovu. Asi tam mám taky Comfort a možná budu muset přifouknou všechny kola, nevím jestli 2,2 není málo, ale do dneška to nevadilo. Ovšem taky nebyl takový mráz. Na kolik máte nafouklé kola 17´ ?

2016-01-23 08:07:04

Ahoj všichni, mám nafoukáno a nastaveno eko, to je 2,8 vepředu a 2,6 vzadu. Ráno jsem vyjel z garáže, kde mám 15 stupňů, do -20 a za chvilku pokles na všech kolech, fyzika funguje spolehlivě. Zajel jsem na pumpu, nechal zapnutý motor, a jak jsem dofukoval, bylo to krásně vidět na displeji auta, postupně všechny kola přestali blikat a po nafoukání poslední gumy displej Ok.

MilanT  
Milan
2016-01-23 09:48:27

krizvaclavjohn: Tak až se vrátíš do garáže, tak nezapomeň zase ufouknout nebo tam budeš mít 3,2.

Rozdíl teploty 10°C znamená rozdíl tlaku 0,1 baru.

Tak pokud v teplý garáži nafoukáš na 2,8, tak při -20°C máš přijatelných 2,4. Jízdou se logicky pneu zahřejí a tak bych nic nedofukoval. Nebo počítač už hlásí pokles při tlaku 2,4?

2016-01-23 10:02:04

milant: asi to nechám do jara venku

MilanT  
Milan
2016-01-23 10:04:11

krizvaclavjohn: Omlouvám se. Než jsi vložil příspěvek, tak jsem ten svůj upravil.

Ivánek  
Ivan
2016-01-23 10:20:03

dík za rady, přenastavím to

2016-01-23 13:11:31

milant: v pohodě, ujel jsem 70 km a nesrovnalo se to, už mě ten žlutý displej nebavil, tak jsem jel k pumpě

2016-01-23 13:51:45

hmm ja v garazi 0 stupnu venku -13 omlouvam se ale u nas skutecne vic nebylo ale senzory tlaku u me OK zadny problem

2016-01-24 14:50:40

Zdravím nadšence nové Vitary

Povinné senzory tlaku v kolech nových automobilů je výmysl euroúředníků. Těch, kteří lobují za zvyšovní pohádkových zisků automobilového průmyslu. A vše zaplatí našinec, najivní majitel plechové "boudy". Chtěl jsem si pořídit náhradní alu disky a obout je do zimních pneu R17. Počítám - nejlevnější pneu 12.500,- Kč, obyčwjné disky 10.000,- Kč. K tomu připočítám s největší pravděpodobností za nové senzory dalších 4.400,- Kč. (totiž nevím, zda se dají senzory běžně přehazovat) a práci v servisu. Senzory se musí také kalibrovat. Takže je nutné si připravit 28.000,- Kč. Pravděpodobně bude lépe přezouvat léto-zima na původní kola.

V zimě jsem doposud tarokování senzorů nezanamenal. Garážuji. Senzory jsou velmi citlivé, ukazují tlak s velkou přesností v jednotkách.

Dobré je si v TMPS všimnout, jaké máme nastavení režimu zda Confort Mode či Eco Mode. Tím je určen interval tlaků. Tlak v režimu Eco Mode musí být větší jak 250 kpa. Pokud bude konkrétní tlak v pneu třeba i nepatrně pod touto hranicí, bude hlášena chyba. Přístrojová deska bude svítit oranžově jako vánoční stromeček. V režimu Confort Mode to však bude v pořádku.

2016-01-24 18:05:24

Zdravím "Vitaráky". Auto je garážované, ale samozřejmě při jízdě v -17'C PMTS signalizuje nízký tlak v pneu. Uvědomme si, že zimní kola jsme musely přezout v listopadu - dle vyhlášky. A tehdy byla natlakována na "komfort mód" při teplotě o téměř 40'C vyšší! No - dnes sem ta věčná upozornění na nízký tlak nevydržel a trošičku dotlakoval. Budeme si muset zvyknout... Položme si ruku na srdce, jak často kontrolujeme tlak?

A ohledně zimních kol: v pneuservisu jako zimní namontovali raději jen R16, BF Goodrich na plechu s neoriginál TMPS. Vše i s prací za 20.000 Kč. Teď v zimně jednu z původních R17 vozím pod platem v kufru. Ale musel sem odstranit to druhé plato a oželet ten původní meziprostor. A už v létě jsem jako rezervu vozil jednu z těch zimních R16.

2016-01-24 18:29:50

vitara.2015:

Kolego, z vlastní dlouholeté praxe vím, že je lepší použávat pneumatiky stejných průměrů. Na dřívějším automobilu jsem také kombinoval R16 a R15. Není to ono. Co na plat, je to dražší. Leč výhoda je na straně druhé, zimní pneumatiky mohu dojíždět celou sezónu. Prorazím letní a než to vyřeším, zimní pneu pomůže.

Čao

2016-01-24 19:41:36

tony: Omlouvám se, asi jsem se dobře nevyjádřil. Vlastním 4x komplet kola letní, R17, slitina, originál Suzuki při koupi vozu.

A 4x komplet zimní kola R16, plech, která mi seskládali v pneuservisu. Jako rezervní plnohodnotné kolo vozím pod podlahou kufru jedno kolo které právě sezónně nepoužívám.

Ivánek  
Ivan
2016-01-24 19:42:30

Jelikož i při dnešních plusových teplotách jsem se dále koukal na žlutý displej, tak jsem to nevydržel, zajel na pumpu a dofoukal. A je klid....

vitara.2015: Trochu si taky přihodím. Asi není nejlepší kombinovat na jedné nápravě pneu dvou rozměrů, řekl bych, že je to i proti pravidlům, i kdyby by to bylo jen" na dojetí"...

Rozumím i názoru mít zimní i letní stejných rozměrů, právě z důvodu třeba proražení pneu jak psal Tony. Mám ale taky letní originál R17 a na zimu jsem pořídil R16 na plecháčích.

2016-01-24 20:05:12

Kdo v těch mrazech nedofukoval? Hlaste se

2016-01-24 20:21:05

Tak, a teď už sem nikdo nenapíše.

Ještě se chci zeptat, měnil už někdo jednu sadu kol za druhou bez asistence servisu? Načetla se druhá sada senzorů sama? Díky

2016-01-24 20:29:47

Tak....a na to se už také těšíme :D :D :D. Ale řekla bych, že Vitarka není stavěná na drsné, horské podmínky a parkování venku .. Je z toho chudák taková splašená?!?!?! Jo vánoční teploty +17...to bylo jiné kafe ?!?!?! Byla spokojenost jak z její, tak z naší strany. Ale ono to jaro zase přijde . V mrazech holt zaskakuje GV, ve sněhu traktor.

mcz
Martin
2016-01-24 20:45:19

myslim si ze byse v zime melo foukat vice o 20 kPa prave z duvodu poklesu teploty, nebyt tech povinných cidel tak vetsina lidí ani nevim ze v zime jim klesa tlak...jsou trochu nedoresené spise system hlidání tlaku mel by hodnoty vyhodnocovat s aktualní teplotou

edit:oprava textu

Ivánek  
Ivan
2016-01-24 21:01:57

lenka: možná by to chtělo deku a bačkory...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 14