Fórum - Téma


Senzory tlaku v pneu a zima


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Senzory tlaku v pneu a zima

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 14

2016-09-30 18:10:11

robert1969: vt55 tiez od atequ sa na ebay-i obcas objavi za rozumnu cenu.

Inak v tvojom pripade nevidim dovod nieco take nahanat. Zobrazuje sa ti to predsa na displeji. A zariadenia ktore sa pripajaju na obd su uz uplne v inych hviezdnych cenovych kategoriach.

durislav, 2016-09-30 17:42:22 napsal:

robert1969: ATEQ VT56 z ebay-u...

Ostatni: nebude niekto vyzuvat original gumy? Bol by som vdacny za kvalitnu foto originalneho snimaca. Tak, aby slo precitat vsetky cislice a pismena.

Vdaka.

2016-09-30 18:51:08

durislav: Tady je info o TPMS co se dává origo do Vitar. Mám to z německého serveru, nějaký prodejce kol..z nějakého dertifikátu

Sensor Hersteller: Continental (VDO)

OE Artikel Nummer: 4313961M00

2016-09-30 18:55:45

jurashek: potreboval by som FCC ID cislo. Malo by byt vyznacene na kazdom snimaci. Ale i nemusi tam byt. Preto by som sa radsej pozrel na realnu fotku.

2016-09-30 19:07:35

durislav: tak to nemohu sloužit

2016-10-05 19:31:40

Mám otázku na našeho vedoucího(plukovníka) jelikož víš, na kolik mají být nafouknuté gumy u vitary(někde jsi dával odkaz pokud se nemýlím) jaká je tvá rada, nechat si nafouknout nové zimní gumy dusíkem(na kolik) a na co nastavit auto(režim TMPS) díky! Možná, že to pomůže více lidem

2016-10-05 19:36:13

lubos: Mě to nepomůže protože ja to vím!!

2016-10-06 21:05:01

Prosím stále o odpověď na moji předchozí otázku.

PS dneska po 2 hodinách venku a asi 6km po příjezdu do garáže

2016-10-06 23:21:02

lubos:

Jestli se ptáš na to foukání dusíkem, tak je to podle mého (a nejen mého) názoru nesmysl a vyhozené peníze.

Jinak pokud bys o to opravdu tak stál, tak husti stejně jako vzduchem a raději na "komfort", nežli "eco "

2016-10-07 00:13:52

plukovník: Já měl za to, že tu někdo psal, že ten dusík nemá takovou ztrátu tlaku...

MilanT  
Milan
2016-10-07 08:17:15

lubos:

Přiznávám bez mučení, že plukovník a MilanT nikde nepsali, že dusík nemá takovou ztrátu tlaku jako normální vzduch (což lze dohledat).

Lidi už blbnou a cpou tam i argon s dusíkem - https://www.bestdrive.cz/...luzby/husteni-plynem.html

A někde používají vývěvu, aby vysáli veškerý vzduch a pak plní dusíkem - https://www.univer.cz/aut...ci-n2p-e-1135b-n2p-id2298

2016-10-07 08:19:58

milant: Dobře, tak k čemu je ten dusík dobrej?

2016-10-07 08:40:39

Ten dusík je jen placebo, se to používá u letadel k vůli tlaku a nulové vlhkosti.

Stejně je v atmosféře cca 70%dusíku takže nevím tedy

MilanT  
Milan

lubos, 2016-10-07 08:19:58 napsal:

milant: Dobře, tak k čemu je ten dusík dobrej?

2016-10-07 09:00:48

lubos:

K čemu je dobrej?

Živočichové ho potřebují pro tvorbu bílkovin, rostliny ho potřebují pro svůj růst, pytlík brambůrek naplněný dusíkem zaručí že brambůrky nezvlhnou, kapalným dusíkem se ničí bradavice a uchovávají spermie.

Pak se ještě používá při výrobě výbušnin, hnojiv a nerezové oceli.

2016-10-07 09:01:47

milant: Díky za vysvětlení

2016-10-07 09:59:39

Prý je molekula dusíku větší než molekula kyslíku, tím pádem nedochází k úniku plynu díky poréznosti pneumatiky. To se mi moc nezdá, jelikož dusík má o jeden proton v jádru méně než kyslík a v samotném vzduchu je ho stejně 78%.

Pravdou je, že za normální teploty jde o inertní (nereaktivní) plyn, v pneumatice to je ale šumák. Snad jen tepelná roztažnost by měla být minimální, takže tlak pneumatiky by měl být po celý rok konstantní.

http://www.euromaster.cz/...euservis/husteni-dusikem/

2016-10-07 11:36:50

A ještě pro nakládce hexenu musí být tanky pod dusíkem, kde může být jen 200ppm kyslíku k vůli vzdušné vlhkosti. Jelikož tento produkt nemá rád vodu a u benzenu se dává dusík aby byl kyslík pod 8% k vůli snížení nebezpečí výbuchu.

2016-10-13 08:21:02

milant: zitra jdu prehazovat, tak abych mel jasnou odpoved, kolik mam rict, ze chci nafouknout dusikem na 250? Jaky je rozdil mezi comfort a eko? Vim asi jsem jediny clovek, ktery to nevi, ale alespon to uz budu vedet

2016-10-13 10:08:10

lubos:

Chtít můžeš, co chceš...

Ale hlavně se koukni, zda vlastní přístroj E-1135B-N2P, nebo se alepoň někde poblíž povaluje láhev se zeleným pruhem

MilanT  
Milan
2016-10-13 10:20:25

lubos:

Nech si nafoukat "eco" a budeš jezdit ekologicky (nižší valivý odpor pneumatik = nižší spotřeba paliva). Když to bude hodně drncat, tak upustíš přetlak na "comfort" a budeš jezdit komfortně plavnou jízdou. Nejlepší je dusík získaný z rakouského alpského vzduchu v rektifikační koloně.

Tak to byla teorie.

Když si necháš studené (20°C) zimní pneumatiky nafoukat normálním vzduchem na 250 kPa, tak to bude akorát a do dalšího přezouvání na letní na ně nebudeš muset šahat.

Tak to byla moje praxe. Ale znáš to, SX4 je bronz...

2016-10-13 10:35:30

...a pokud ti netěsní patka na ráfku, nebo ventil, tak budeš muset dofukovat i ten dusík.

Otázkou pak bude, zda vzduchem svépomocí, nebo opět dusíkem pravidelnou návštěvou pneuservisů...


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 14