Fórum - Téma


Senzory tlaku v pneu a zima


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Senzory tlaku v pneu a zima

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 14

2016-01-24 21:11:42

krizvaclavjohn: načetla, ale musíš mít senzory suzuki

2016-01-24 21:46:36

lenka: Ano, přiznávám se. Teprve system TMPS mne donutil uvažovat o fyzice a roztažnosti plynů. A kdo je chytřejší, ať hodí kamenem.! Někde v návodu jsem četl, že tlak pneu kontrolovat při tankování nebo každých čtrnáct dní? Sypu si popel na hlavu a omlouvám se TMPS resp. celému tomuto vláknu. EU donutila výrobce k tomuto šíleně předraženému systemu, který nejenom mne vrátil do školní lavice. A přitom stačí tak málo... Buď přemýšlet nad rapidní změnou vnější teploty a důsledky které přináší, nebo vysolit každých pět let 2x 5000 Kč za senzory TMPS.

MilanT  
Milan

mcz, 2016-01-24 20:45:19 napsal:

myslim si ze byse v zime melo foukat vice o 20 kPa prave z duvodu poklesu teploty, nebyt tech povinných cidel tak vetsina lidí ani nevim ze v zime jim klesa tlak...jsou trochu nedoresené spise system hlidání tlaku mel by hodnoty vyhodnocovat s aktualní teplotou

edit:oprava textu

2016-01-25 08:24:56

mcz: Nafoukat více o 200 kPa znamená že ti ta guma bouchne. Překlep?

Tlak pneumatik jsem kontroloval před každým vyjetím. Jednak pohledem protože oko vidí a druhak jsem měl tzv. chytré ventilky, resp. čepičky ventilků - http://chytreventilky.cz/

No a protože jsem odpůrcem TPMS závislém na centrálním mozku auta (naštěstí mám auto 2 roky staré), obdaroval mě syn nezávislým systémem TPMS - http://www.blaupunkt.com/...ia/products/single/11031/

Šikovná věc pro rychlou a okamžitou kontrolu, která neotravuje, nic neblokuje a pípne jen když je tlak v některé pneumatice mimo rozsah 1,7 - 3,3 baru.

2016-01-25 08:45:50

vitara.2015:

Jdeš nato příliš vědecky

To že jsou teď povinné senzory tlaku pneu ještě neznamená, že z toho každý hned musí být "rjédkyj" a podle toho, kolik je venku stupňů neustále dofukovat a upouštět pneu.

Platí pravidlo, že předepsaná hodnota huštění pneu, je hodnota za studena (tedy před jízdou).

Jízdou vozidla se pneumatiky ohřejí na nějakou teplotu (řekněme o 30 stupňů oproti okolí) a tím vzroste tlak o několik desetin.

Z praktického hlediska je úplně jedno, zda je zrovna zima nebo teplo.

Pneumatikám to nevadí a ten kdo neustále mele něco o zvýšené spotřebě paliva, nebo bezpečnosti provozu, ať chodí pěšky

MilanT:

Já nemám chytrou čepičku, protože nenosím žádnou, ale mám chytrou botu. Takže před každou jízdou obejdu auto a kopnutím bezpečně zjistím, že tlak nepoklesl vlivem případného defektu pod 1,5 atm. A to stačí pro bezpečnou jízdu.

Přesnou hodnotu tlaku měřím tak jednou měsíčně a jelikož používám výhradně prvotřídní alu kola a pneu, není vyjímkou, že pokud nedojde k nahodilému průpichu, nemusím dohušťovat skoro celou sezónu.

P.S.

Ještě takový malý podnět pro hnidopichy a náruživé fyziky.

Což takhle vliv nadmořské výšky, a barometrického tlaku, při cestách na lyže?

Upouštět, nebo dofukovat...?

2016-01-25 13:47:35

plukovník: Nevím, ale zdá se mi že to všichni moc žerou. Já nic nedofukoval, ani neupouštěl. Tu kravinu sem ani v menu ještě nehledal jelikož neotravuje. Promězamě to tam ani být nemusí,ale bude to horší, za chvílí si bez EU ani na hajzl nezajdem jelikož dostaneme příděly na čtverečky z důvodů spoření papíru a běda když bude mít někdo sračku.

a ve vysokých nadmořských výškách upouštět...

2016-01-25 14:01:05

lubosjáprvní:

...ale co ? Tu sračku ? To by nebylo zrovna moc společenské, i když předpisům to neodporuje.

MilanT  
Milan
2016-01-25 14:03:15

Plukovník mě zná a ví, že nad každou jeho otázkou je potřeba hloubat, neb se ve většině případů jedná o chyták.

Moje odpověď zní - nedělat nic, tlak se nezmění.

Protože zvýšení tlaku v důsledku změny v rozdílu tlaku mezi vnějším vzduchem a pneumatikou a snížením tlaku v důsledku ochlazení plynu (ve vyšších polohách je chladněji) - se vzájemně vyrovnávají.

2016-01-25 14:08:09

plukovník: Ooo dobře, tedy omlouvám se, za nevhodný výběr slov. Ale snad sem nepohoršil. Máte pravdu, šlo to napsat lépe ale i hůře. No mluvím a píšu jak mi zobak narost

a jak to je stím tlakem tedy?? Tedy myslím že upouštět, jelikož vy ve vyšší nadmořské výšce je atmosferický tlak nižší a tudíš se tlak v pneu zvedne. Ale to už je opravdu pro šťouraly...

2016-01-25 14:22:26

lubosjáprvní:

No tak za prvé, nemusíš se omlouvat, protože sračka není žádné sprosté slovo.

To já se červenám až za ušima, když někdo řekne slovo "stolice"

No a k té záležitosti s tím tlakem je to jak říká Milan.

Ale kdyby teplota vzduchu byla vlivem inverze srovnatelná na horách jako v nížině, tak je pokles atmosférického tlaku a tím pádem nárůst tlaku v pneu 0,1 baru (10 kPa) na 1000m nadmořské výšky. Takže až pojedeš na výlet do Rakous, tak na vysokohorské silnici Grossglockner Hochalpenstrasse, na vyhlídce Kaiser Franz Josefs Höhe v nadm. výšce 2369m a za teplého inverzního počasí budeš mít pneumatiky přehuštěné o 0,2 baru

MilanT  
Milan
2016-01-25 14:23:31

lubosjáprvní:

Vždyť už jsem o tom psal - nic se nestane.

Vycházím z hodnot tzv. standardní atmosféry a ta praví:

  • - výška 0 m.n.m - teplota 15°C - tlak 100 kPa
  • výška 1500 m.n.m. - teplota 5°C - tlak 90 kPa

Takže tlak vzuchu je v 1500 m.n.m. nížší o 10 kPa = 0,1 baru. O tolik bys měl tedy ufouknout pneu. Protože se ale teplota vzduchu v pneumatice snížila o 10°C, tak se ti v ní snížil tlak o 0,1 baru. No a tlaky se vyrovnají.

Ale to je ideální stav a já čekal od Plukovníka kulišárnu.

2016-01-25 14:27:40

No dobře kluci, já sem jen ptal

Fyzika nikdy nebyla moje silná stránka, teoreticky to chápu dobře,ale počítat se mi to už nechtělo. A na rozdíly teplot sem už nepomyslel, ale jelikož je to blíže ke slunci neměla by teplota stoupat???

2016-01-25 14:31:51

lubosjáprvní:

Blíže ke slunci teplota stoupá, to je pravda, ale to bys' svoji Vitaru musel vyměnit za hvězdolet, co letí vesmírem.

MilanT  
Milan
2016-01-25 14:34:47

lubosjáprvní:

Tak si zkus v letadle 10 km nad povrchem Země vystrčit ruku z okýnky.

Když tu teplotu mínus 60 C přežiješ, tak nám o tom tady napiš.

A navíc v noci Slunce nesvítí a tak na něm lze přistát.

2016-01-25 14:39:32

Ach, jen hloupý vtip s pokusem vás podráždit...

Nepovedlo se...

Ano, to je rozumné že v noci bych mohl na slunci přistát,ale nesmím letět proudovým letadlem. Jelikož se bojím že by vypli proud a já bych mohl spadnout.

Ale co už. No do hvězdoletu má ten stroj poněkud daleko.

No a teď poněkud vážněji, v těch nových autech je tolik kravin bez kterých by to jezdilo a do kterých se přidává tolik zbytečností jen z důvodů umanutí úřednických byrokratů....

2016-01-25 14:45:04

lubosjáprvní:

...já bych to vyjádřil dokonce tak, že v tom autě je tolik kravin, že to auto přestává být zábavné.

Chybí tam jen hloubkoměr, aby v případě, že sjedeš z mostu do přehrady jsi věděl, jestli má ještě význam pokoušet se vyplavat.

MilanT  
Milan
2016-01-25 14:45:05

lubosjáprvní:

Lepší je letět tryskovým, tam vypnutí proudu nehrozí.

Plukovník: lepší je výškoměr, alespoň podle tlaku zjistíš, kolik páry máš upustit, aby byl úředník v EU se svými TPMS spokojen.

2016-01-25 16:30:34

A to mozeme mi suzukaci byt radi. Vy vitaristi este viac ako ja svistak. Ja snimace bez programovania nevymenim.

U niektorych vyrobcov vraj ak ta kontrolka svieti prilis dlho, auto moze prejst do nudzoveho rezimu.

Ale mna by skor zaujimalo kolko je zaruka na taky snimac? Dobre, beriem ze u noveho auta je to v ramci jeho zaruky. Ale dost silno pochybujem o 5-tich rokoch vydrze.

Bude sa na tom vymenenom dvojrocna zaruka vztahovat aj na bateriu? Zamerne pisem vymenenom a nie novom. Lebo ktovie ako taky snimac dlho lezi v sklade. Vieme ako taka zima prospieva baterkam. Ja si kolesa do bytu nevezmem aby boli v teple. Momentalne ich mam v nevytapanej garazi. Nebude predajca protestovat ze kolesa neboli spravne skladovane ak po roku sa vybije bateria? A vieme ze baterky sa v snimacoch vymenit nedaju. Cize novy snimac... :(((((

2016-01-25 16:38:38

Já kontaktoval výrobce snímačů, baterie vyměnit nejde. Ale garantoval těch mých uvedených 5 let, spíše mi odepsali, tak 6-7, no kéž by to tak bylo. Nicméně doufám, že buď půjde časem cena dolů, nebo se najde šikula, který baterie dokáže vyměnit. A nebo se najde někdo, kdo vymyslí tuhle zbytečnou věc odpojit prostě sowtfarem. Kolega měl zkušenosti s těmito cidly u espace(a to je auto, kde je všechno špatně), že ty čidla vydržela 8 let.

2016-01-25 16:55:15

Bodaj by si mal pravdu. Ale ja som rodeny pesimista.

Ako to bude ukaze len cas.

2016-01-26 13:16:02

lenka: Já jsem v mrazech nedofukoval.

Před mrazy, když bylo venku cca 5 stupňů C jsem nafouknul předek na 2.4 a zadek na 2.5 (napůl cesty mezi komfortem a eko). Počítač nastavený na komfort. Mrazy byly tedy zcela v pohodě.

Jinak zjistil jsem, že mi manometr podměřuje o 0.1 atm (tj. povolených 5 %). Tj. na manometru jsem musel dopumpovat na 2.5 a 2.6... aby TPMS ventilky ukazovaly tlka požadovaný.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 14