Fórum - Téma


Senzory tlaku v pneu a zima


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Senzory tlaku v pneu a zima

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 14

2016-01-29 14:01:14

Mám trošku mimo téma takový poznatek: Dohustím pneu u různých kompresorů benzinových stanic - na tlak podle jejich manometrů. Okamžitě tento tlak zkontroluju svojím kapesním manometrem - a v drtivé většině případů zjistím, že od benzinek odjíždím z tlakem nižším i o cca 0,2 kp/cm². Nedalo mi a tak jsem nechal porovnat svůj manometr s ocejchovaným etalonem. Výsledek : můj tlakoměr se shoduje!

Možná slyším trávu růst, ale není to cílené zvyšování prodeje benzinu?

MilanT  
Milan
2016-01-29 20:53:41

vitara.2015:

Cílené zvyšování prodeje benzínu? Konspirace jako ve filmu The Kid?

To bych spíš věřil, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, větší než ta původní. Prostě mají ty měřáky v bordelu a na nějakou verifikaci a kalibraci se kašle.

mcz
Martin
2016-01-29 21:53:39

mel sis vyzadat potvrzení o kalibraci u obsluhy nekteré tlakomery merí dokonce na setiny (ukazují tlak na displeji)

u kamionu vim ze 10 kPa dela udajne rozdíl dcl/100Km, kdyz ma nakladni auto 5x vetsí spotrebu nez osobni tak ubytek tlaku o 20kPa nebude mít zase tak moc velký vliv na spotřebu, spotrebu v par dcl udelaji samotné pneu. Rozdíl mezi pneumatikami třídy A a G může činit až 7,5 % spotřebovaného paliva.

2016-01-30 06:40:36

mcz:

Šel bych ještě dál a vyslovil bych tvrzení, že rozdíl tlaku o dvě desetiny nemá vliv na spotřebu žádný.

Jedná se pouze o tu starou známou blamáž a sviňárnu na motoristy spojenou s povinným monitoringem tlaku pneu, která stojí nesrovnatelně více, než ty teoreticky ušetřené PHM.

2016-01-30 08:59:46

plukovník: To že system TMPS se stal povinným, je prvoplánově jen jedna z těch černých dírek na vytahování peněz od závislých poddaných, kteří nesmí mít jinou volbu než platit i za to co nechtějí a nepotřebují.

A ohledně bezplatného dohušťování u čerpacích stanic: je logické že mírně snížený tlak nemá vliv na spotřebu PHM pro jednotlivce. Ruce si mnou jiní...

Tak jak napsal Plukovník - vše co je bonus a nebo zdarma je vždy podezřelé už svou podstatou.

mcz
Martin
2016-01-30 09:09:20

vitara.2015: nekolikrát jsem videl servis u techto kompresoru nebo jsemsi vsiml i stitku o provedené kalibraci, zase vsechny pumpy to nemaji v neporadku, ale je dobre vedet ze nemeri presne pokud jezdím treba na stalou místní pumpu. Třeba i levné sady ke kompresorum kdy za 200-300,- mate hadici, ofuk a foukaci pistol s manometrem mam zkusenost ze zase ukazují méně o 20kPa...

2016-03-16 09:59:50

Zo senzormi je to fakt sila, U nas original stoja 80-90€, a akasi nahrada ci mi ponukal servisak 50€. Ako ste to riesili pri kompletnych sadach kolies zimne / letne.? kupovali ste dalsiu sadu original senzorov. Mne sa zda vyhodit aj ked 200€ za novu sadu senzorov dost vela. Ak pripocitam nove disky + pneu tak to radsej budem jazdit a prehadzovat na tie same disky.

Napadla ma tu jedna "kacirska" myslienka. Kazdy tu nadavame ake to je nafigu s tymito EU novinkami, ale co tak to ošidit.

Napr. vymontovat snimace tlaku a vlozit ich do PET flase nahustenej na 260-270kPa a tuto si hodit do kufra auta v mieste neexistujucej rezervy. Signal auto dostane zo senzorov taky, aby bol pocitac spokojny. Nam zostava len stary sposob skontrolovat si pred jazdou vizualne ci su kolesa nafukane a samozrejem s casu na cas skontrolovat manometrom.

MilanT  
Milan
2016-03-16 10:06:02

mufi:

Auto dostane signál ze snímačů až když budeš točit tou PETlahví obvodovou rychlostí, která odpovídá obvodové rychlosti kola při rychlosti 20 km/h.

Nehledě k tomu, že si nedovedu představit, jak a kudy ty senzory do flašky nacpeš a čím a jak to nafoukáš.

2016-03-16 10:06:02

mufi: Skusal som na swiftovi. Nefunguje. Vyzera to tak, ze vo flasi sa najskor snimace neaktivuju.

MilanT  
Milan
2016-03-16 10:09:38

Chlapi, vy jste dneska samá sranda.

Znáte Augusta Strindberga?

2016-03-16 10:11:02

No super. tak je to naozaj na prd , takanie peniazkov zo starny EU zatial pokracuje. Som znechuteny.

MilanT, 2016-03-16 10:06:02 napsal:

mufi:

Auto dostane signál ze snímačů až když budeš točit tou PETlahví obvodovou rychlostí, která odpovídá obvodové rychlosti kola při rychlosti 20 km/h.

Nehledě k tomu, že si nedovedu představit, jak a kudy ty senzory do flašky nacpeš a čím a jak to nafoukáš.

2016-03-16 10:16:45

milant: si si uplne (100%) isty s tym aktivovanim od rychlosti? Lebo ja som snimace vo flasi skusil aj aktivovat 125kHz signalom a aktivovali sa to som si isty lebo som z nich aj informacie vycital.

Swift mi snimace kontroluje pri kazdom starte bez toho aby som sa pohol.

Potreboval by som viac informacii o tomto systeme v suzuki. Servisny manual by pomohol (pripadne presny popis funkcie)

2016-03-16 10:18:02

Inak ked sa to musi vrtiet, tak nech si to uz aj samo dobija tu vnutornu bateriu !

tak ako to tu pisal ktosi ze ta baterka co je v snimaci ma tak 5-6 rokov zivotnost.

Ine automobilky pouzivaju snimaze vysky vozidla a majitel si len potvrdi ze je to v poriadku, tento system sa i zdal lepsi ako to s tymi snimacmi

2016-03-16 10:21:46

mufi: od nepriameho merania (z ABS) postupne prejdu vsetci na priame (snimace v kolese). EU ich prinuti kvoli presnosti.

2016-03-16 15:36:45

durislav:

Jenomže VW i BMW prohlašují, že přesnost u svého nepřímého měření dokáží zvýšit tak, aby se tohoto osvědčeného, levného a naprosto dostačujícího systému nemusely vzdát.

Ono se totiž jedná o velkou věc

Automobilky kterým se podaří u svých vozidel (hlavně nižší třídy) prosadit tento systém, budou mít , alespoň zatím, obrovskou konkurenční výhodu.

Pokud jim to tedy z tohoto důvodu EU nezatrhne.

Možná ale, že EU bude v blízké době zaneprázdněna více stavbou mešit, než "bezpečnostními" prvky automobilů

MilanT  
Milan
2016-03-16 18:49:49

durislav: Juraji, už jsem ti napsal do soukromého vzkazu, ale i pro ostatní - http://www.subaru.cz/intra/files/files/TPMS_CZ.pdf

TPMS funguje pouze v rozmezí rychlosti 40 - 120 km/h. Tak je to nastaveno pro Evropu (V USA je to 40 - 100 km/h).

Kdyby měla knoflíková baterie napájet aktivní vysílač 24 hodin denně i u parkujícího auta, tak je do pár týdnů (alibisticky napíšu raději měsíců ) vycucaná. Ale to je jen na základě mýho selkýho unavenýho rozumu.

2016-03-16 22:14:45

plukovník: ano. Zatial EU staci presnost 20%. A VW prehlasilo ze ich nepriamy system tuto presnost splnuje. Ale uz su tlaky na presnost 10% a to sa uz vraj nepriamym meranim neda dosiahnut. V novom Tourane uz je meranie priame. Kamarat v predoslej generaci 5.rady bmw ma nepriame, no moj sef uz v novej generacii 5.rady uz ma snimace v kolesach. Prejdu postupne vsetci :(. Je k tomu celkom fajn clanok na auto.cz. Odkaz som daval do podobnej temy pri swiftoch.

Inak co mam jeden soft pre klonovanie snimacov tak su tam aj fabie a oktavie. Teda pre nejaky europsky trh uz asi aj skoda dodava priame meranie.

Milan: vdaka pozriem na to. Teraz som 2 dni v CR (amper), tak postudujem cez vikend.

2016-04-07 20:05:50

lenka: ja

2016-08-15 20:28:19

Ako čakatel na Vitaru zháňam info, aby som sa predzásobil. Už som objednal ochrany prahov, zásterky, zdvihách a cuvacie senzory (tie sú v mrazáku, musia prejsť testom použitelnosti ), ale stále som sa nedočítal ako je to s tými snímačmi. Chcem objednať kolesá, zimné pneu a snímače tlaku (z elit-u). Ak mi ich tam nahodia, spáruje sa to samé , alebo treba absolvovať nejakú tortúru? Ak ano, akú?

Vďaka.

edit: testy v mrazáku prežili, nepískajú...

2016-08-15 22:30:38

alarm: zdravím . Tak v tom Ti neporadím. Já koupila kola, letní gumy a když přišel čas na přezouvání, zajela jsem do Suzuki a koupila senzory tlaku u nich originální. Rovnou jsem si tam nechala ty kola zkompletovat a přezout auto.

Četla jsem ale na fórech, že si někdo koupil neoriginální, v pneuservisu mu je nasadili a prý si je počítač ve Vitaře bez problémů našel a propojil se s nimi. Ale nevím, nemám tuhle zkušenost.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 14