Fórum - Téma


Senzory tlaku v pneu a zima


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Senzory tlaku v pneu a zima

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 14

2016-09-21 18:05:44

plukovník:

Myslím, že som ťa videl...vonku 35 a mal si aj hrubé ponožky, rukavice a čapicu

2016-09-21 19:17:56

plukovník: Jak dlouho na nich jezdíš i v létě? A co vlastnosti v zimě? Znám taky pár lidí, co říkají, že je lepší zimní v létě i v zimě než celoročky

2016-09-21 21:15:20

lubos: Zase si mu na to skočil si s tebe dělá prču

2016-09-23 05:25:37

Nazdar povinná kontrolo tlaku v pneu = všichni majitelé Suzuki Vitara.

Jsem lajdák který celé jaro/léto nekontroloval tlak v pneu.

A proč taky - až bude hraniční stav, tak se ozve systém TMPS.

A je to tady: ranní teploty rapidně klesly a display se trvale rozsvítil rudě a nedá pokoj dokud nedofoukám.

Na jaře jsem nafoukal na tlak 2,3MPa /= pro mód komfort/. A teď od té doby + přízemní chlad - tlak klesl na 2,1MPa a to už je hranice kdy TMPS důrazně upozorní.

MilanT  
Milan
2016-09-23 07:24:40

vitara.2015:

Jenom technická připomínka: Určitě jsi neměl 2,1 MPa ale 0,21 MPa = 210 kPa = 2,1 bar

2016-09-23 07:28:05

milant:

On je Vitara 2015 zřejmě ještě ze staré školy a počítá tlak v atmosférách

MilanT  
Milan
2016-09-23 07:43:28

plukovník:

Já se v tomhle taky seknu lehce. Ono je to Pa, psi, bar, torr...

A v atmosférách taky plavu:

1 atm (fyzikální atmosféra) = 760 torr = 1,01325 bar

1 at (technická atmosféra) = 1 kp/cm2 = 0,980665 bar

2016-09-23 09:06:12

Vitara 2015: nebolo to tych 230kPa malo? myslim ze podla stitku to by malo byt viac. Ja som mal nafukane cely rok 255kPa mod economic. Ked bolo chladnejsie klesol tlak pod 250kPa co je asi hranicna hodnota pre dany mod. Rozsvietila sa mi palubovna na cerveno, zastavil som prepnul mod na komfort, display zhasol a počitam ze pokial nebudem mat tlak pod 230kPa ako mal Vitara2015 neozve sa. Ale to uz budem prezuvat na zimne a tlak dam pri nizsej teplote zasa tak okolo 250kPa.

Inak ziadne strachy chlapi: Ved mame v kufri CONTI sadu s kompresorikom takze si mozme upravit tlak hocikedy.

2016-09-23 10:37:59

Dnes ráno, všetko OK, po prejdení cca 10 km, začal TPMS pravej prednej pneu hlásiť nízky tlak 203 kPa, odstavil som o pol hodiny, to kleslo na 196, aj ostatné pneu na 197. Behol som na benzínku, dofúkol na 230 kPa pri EKO-móde,tak ako mi predpisuje na bočnom stĺpiku, ešte hlásilo nízky tlak, ale o minútku po jazde senzory zmúdreli a všetko je v poriadku.

2016-09-23 19:55:29

mufi:

Na tlak 230kPa = comfort mod = asi nejnižší možný vhodný tlak pneu pro komfortně měkkou jízdu, jezdíme od koupě vozu tj. 40tisíc km.

Včera jsem vše nahustil na 260kPa, ale jízda mi připadá znatelně "drncavější".Tak to zas vrátím na 230kPa.

Holt "zvyk je železná košile".

A řeknu vám že se ten dodávaný kompresor nadřel, než dofoukal všechny gumy!

Málem sem ho zadřel...

2016-09-23 20:01:21

vitara.2015: mám comfort, kolik to ukazuje nevím,ale to šasí je tvrdé jak motokára když sem přehodil se zimních tak to byl šok..

2016-09-24 09:30:10

vitara.2015: našťastie mám poruke benzínku, kde je celkom presný merač a jednoducho tlačidlami + a - upravím tlak v pneu, celá operácia trvala snáď 3 minúty

MilanT  
Milan
2016-09-26 17:24:31

vitara.2015: Nech si pneu nafoukat dusíkem a pak nám poreferuj, jak moc se mění tlak v závislosti od teploty.

2016-09-26 17:27:13

milant: k čemu je dusík dobrý? Nechával jsem si to dělat celou dobu v předchozím autě...

MilanT  
Milan
2016-09-26 19:14:16

lubos: K čemu je dusík v pneu dobrý nám napíše Vitara.2015 až to otestuje.

Dusík má menší tepelnou vodivost než vzduch (která ale obsahuje až 80 % dusíku) a tak by nemělo docházet k tak rychlým změnám tlaku vzhledem k teplotě. Ale u malých pneu osobních aut se to asi tak neprojeví jako u náklaďáků nebo stavebních strojů.

Jiný význam ten dusík v pneu nemá. Ale dostaneš červený čepičky ventilků.

2016-09-26 19:19:02

milant: To vím, vždycky mi ukradnou ozdobné ventilky!

2016-09-26 19:23:42

milant:

On ten dusík má spíše než u těch stavebních strojů význam u létadel, kdy při sestupu z deseti kilometrů a přistání se teplota pneumatik může změnit z -50 na +150 stupňů.

Ale jestli mají ve všech pneuservisech ty červené čepičky? No nevím, nevím.

2016-09-26 19:29:27

červené čepičky?Hmm to by mi ladilo k barvě vozu .

2016-09-26 19:32:30

plukovník:

jo, jo. A taky se s ním (jako netečným plynem) dofukují palivové nádrže, když klesá hladina paliva. Vytěsňuje se jím vzduch nad hladinou. Aby nedošlo k výbuchu při průstřelu, než se nádrže znovu samy zacelí. Ale to je technologie používaná u vojenských letadel.

2016-09-26 19:38:25

mirekdoda:

...a také se jím plní sklady jablek při jejich uskladnění na zimu.

Dusík je prostě na všechno.

Jenom do těch pneumatik osobních automobilů je úplně na h....


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 14