Fórum - Téma


Seřízení motoru


Fórum Technický koutek Seřízení motoru




2007-11-04 22:20:21

Ahoj všichni. Potřeboval bych radu. Asi před měsícem jsem konečně nechal zavařit komplet celý výfuk. Prasklé příruby na svodu jsem vyřezal a nechal tam navařit jako pružný člen vlnovec. Potrubí se taky vyřezalo a nahradilo úplně novým. V podstatě zůstaly jen tlumiče které jsou ok. Tím pádem můžu říct, že je potrubí dokonale těsné. A teď mi teda poraďte proč místo toho, aby šla spotřeba dolů vylezla nahoru a to tak, že na nádrž najedu o 100km míň než předtím. Předem říkám, že to není pozorovaný po jedné nádrži, ale asi po 5000 před a 1500 po zavaření. Vzduchový filtr je čistý. Říkám si jestli to není lambda, ale je to poměrně hodně drahý díl a nechci ho koupit jen tak na zkoušku tak se chci radši poradit. Jde o GTi r.v. 93. Spotřeba je nyní něco málo přes 10l/100km předtím jsem jezdil kolem 7-8. Předem dík za rady

KDR
Aleš
2007-11-05 09:51:44

....já Ti říkal, že lešeňovka o průměru 70 mm není na výfuk vhodná....

2007-11-05 22:10:38

Celé auto je prací týmu vývojářů. Všechno je spočítáno tak ,aby to bylo nejekonomičtější. Všechny části jsou k sobě sladěné. Pokud něco změníš,většinou to vede k horšímu. Nepočítám tuning.díly. To znamená,když změníš třeba průměr roury výfuku tak výsledek je třeba vyšší spotřeba. Změníš totiž odpor výfukových plynů který je spočítán pro daný motor při určitém průměru. Jestli se pletu tak mě opravte.

2007-11-06 05:21:01

Nepleteš. Při návrhu sacích a výfuckových potrubí se průměry volí tak, aby sloupec plynů při určitých (obvykle pro daný motor optimálních) otáčkách rezonoval. Díky tomu se motor při těchto otáčkách chová jako velmi mírně přeplňovaný (pokud jde o sání) a z výfucku jsou plyny jakoby odsávány. Šetří se tím motoru práce s uváděním plynu do pohybu při otevření ventilu, protože následkem rezonance se plyn dá do pohybu potřebným směrem sám. Kdo si pamatuje ze školy něco o fyzikální podstatě zvuku, nepotřebuje další vysvětlení.

2007-11-06 11:44:09

ja mam taku otazku mam vyfuk uz dost zlom stave a bez katalizatora. mam doma spustut trubkoveho materialu. ked by som aspom priblizne dodrzal vnutorny priemer trubky +-2mm a snazil sa dodrzat povodne tvary malo by to ist OK?

2007-11-06 16:46:20

Jen abych to uvedl na pravou míru. Výfuk je absolutně sériovej. Trubky se měnily za stejné průměry. Jediné jiné je tan vlnovec, ale ten je místo příruby která netěsnila a musel bych měnit celé svody. Tutíž žádný tuning neproběhl

Jam
2007-11-06 17:32:54

A co ta strašná megarýna na konci výfuku? A ten vlnovec nemá náhodou řádově větší průměr(vnitřní) oproti té trubce, co tam byla? Jestli ho tam nemáš jako další rezonátor

2007-11-06 19:41:07

Ta megarýna na konci je jen koncovka navlečená a přivařená na původní koncovku. Do tlumiče se vůbec nešahalo. Vlnovec se objednal přesně podle průměru a je shodný takže taky nic. Hlavně si ale myslím, že i kdyby to tak bylo tak pochybuju, že se zvedne spotřeba o 3,5l/100km. Ještě mě krom lambdy napadlo jestli třeba není ucpanej katalyzátor a jestli to pak třeba nedává víc benzínu, aby to propálilo nebo tak něco. Fakt nevím tak poraďte něco chytrého.

Jam
2007-11-06 20:41:37

No s tou lambdou ti to nejlip vyresi zajet na emise a nechat si to zmerit. Popr. se da lambda jeste zkouset na plynovym horaku. A nejmin presnej zpusob je zahrat motor, drzet na cca 2500ot, odpojit lambdu a zmerit obyc merakem vystup. Pokud tam bude cca 300-600mV, tak by to melo byt ok. Odkud jses? Mam doma lambdu na testovani, sice uz si svoje uzila, ale jeste meri dobre.

Jam
2007-11-06 20:45:41

Ještě taková blbost, lambda může špatně kostřit. Zkontroluj odpor mezi svody a motorem. A lambdu vyšroubuj, očisti závity, pokud možno dej nový těsnění ze svíčky a zase zašroubuj.

2007-11-06 21:35:29

jeste zkus kuchnout ten katalyzator kdyz je specenej tak auto nejede a zere jak prase ja tam kat nemam a spotreba na gti okolo 7 l takze ok a v norme

2007-11-06 22:26:51

Konečně nějaké rady . Jsem ze šumperka. Ty emise zkusím to není problém. Ohledně toho katu. Tím to teda asi nebude, protože auto jede dole hůř, ale tak od 3500ot. vystřelí jak z praku. Zítra jestli bude čas tam skočím a uvídím co bude a pak zkusím tu kostru a případně bych tam zajel znovu.


Odpovědět